تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815293748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار ميليون نفر از مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس ديدن مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چهار ميليون نفر از مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس ديدن مي كنند
قم – فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور كشور گفت: چهار ميليون نفر تا اواسط سال 91 براي بازديد از مناطق عملياتي جنگ تحميلي، در قالب كاروان راهيان نور اعزام مي شوند.


به گزارش ايرنا،سردار "علي فضلي"روز يكشنبه در ديدار با آيت الله "مرتضي مقتدايي" مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور افزود:تاكنون بيش از يك ميليون نفر به مناطق عملياتي اعزام شده اند و مابقي نيز در ايام باقي مانده سالجاري و در سال آينده به اين مناطق اعزام مي شوند.

وي بااشاره به اينكه در سالهاي اخير،توسعه كمي و كيفي دراعزام كاروانهاي راهيان نور صورت پذيرفته است، بيان داشت: تا قبل از سال 87 ميانگين سالانه اعزام به مناطق عملياتي حدود400 هزار نفر بود كه اين رقم در سال 87 به يك ميليون و 400 هزار نفر رسيد.

جانشين رييس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: در سال 89-88 بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر در قالب كاروان راهيان نور به مناطق عملياتي هشت سال جنگ تحميلي رهسپار شدند كه اين رقم در سال 90-89 به بيش از دو ميليون و 930 هزار نفر رسيد.

فضلي اضافه كرد:قرارگاه مركزي راهيان نور برنامه ريزي كرده است تا در آينده ي نزديك، سالانه بيش از 10 درصد جمعيت كل كشور را براي بازديد از مناطق عملياتي راهي سرزمينهاي راهيان نور كند.

وي با اشاره به هجمه دشمنان در جنگ فرهنگي عليه نظام جمهوري اسلامي و فتنه 88 تصريح كرد: اعزام اقشار مختلف مردم به سرزمينهاي راهيان نور مي تواند فرصت مناسبي براي مقابله با جنگ نرم دشمن باشد.

وي همچنين بااشاره به حضور فعال و با نشاط دانش آموزان و فرهنگيان در كاروانهاي راهيان نور خاطرنشان كرد: در سال 90-89 بيش از 700 هزار دانش آموز و بسيجي و حدود 175 هزار نفر دانشجو به مناطق عملياتي اعزام شدند.

به گفته فضلي، براي دانش آموزان اعزامي به سرزمينهاي راهيان نور، هر شب برنامه هاي رزمايش گوناگوني براي به نمايش درآمدن گوشه اي از رشادت و مجاهدت شهدا و رزمندگان اسلام در طول ايام هشت سال دفاع مقدس اجرا مي شود.

وي گفت:اعزام كاروان راهيان نور در طول ايام سال انجام مي شود و براي هر كاروان، يك نفر روحاني، يك نفر راوي، پليس يار، مدير كاروان و مسوول پشتيباني در نظر گرفته شده است.

فضلي با بيان اينكه تاكنون حدود 53 درصد از اين كاروانها از وجود روحاني بهره مند شده اند، از مديريت حوزه هاي علميه خواست تا براي اعزام روحاني به كاروانهاي راهيان نور،مساعدت بيشتري داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد:سال گذشته بيش از پنج هزار نفر مهمان از كشورهاي گوناگون از مناطق عملياتي هشت سال جنگ تحميلي بازديد كردند.

رييس سازمان اردويي قرارگاه مركزي راهيان نور كشور نيز در اين ديدار، از نوآوري هاي اين قرارگاه در سال 90-89 خبر داد.

سردار "يعقوب سليماني" گفت: راه اندازي اردوهاي راهيان نور خليج فارس به مناطق عملياتي جزيره خارك و جزيره هرمز،تشكيل قرارگاه رسانه براي پوشش خبري اردوهاي راهيان نور،اعزام نخبگان جامعه پزشكي، اساتيد دانشگاه و حوزه علميه به مناطق عملياتي، برگزاري 262 شب متوالي نمايش رزمي فرهنگي بصيرتي مردان آسمان و تبديل پادگانهاي دفاع مقدس به اردوگاه هاي اسكان زايرين از جمله اين نوآوري هاست.

وي افزود: جذب، سازماندهي و آموزش مديران كاروان، اجراي آموزش راويان فتح، تربيت و آموزش 200 استاد راوي و اعزام 242 هزار نفر به مناطق عملياتي غرب و شمال غرب كشور از ديگر برنامه هاي نوآوري قرارگاه مركزي راهيان نور كشور مي باشد.ك/2

553/ 380/

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30786500

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن