تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820932994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندار همدان:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار همدان:
خبرگزاري فارس: فرماندار همدان گفت: سند نهضت مطالعه مفيد نياز به كار و شناخت دارد تا بتوان با راهكارهاي مناسب نسبت به عملياتي كردن آن اقدام كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، حسن قهرماني مطلق ظهر امروز در انجمن‌ كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان همدان اظهار كرد: سند نهضت مطالعه مفيد كه در شوراي فرهنگ عمومي به تصويب رسيد، نياز به كار و شناخت دارد كه لازمه كار اين است كه نگاهي به اين سند داشته باشيم.

وي تصريح كرد: 17 دستگاه در شوراي نهضت مطالعه مفيد حضور مي‌يابند كه بايد با همت همه آنها برنامه عملياتي نهضت مطالعه مفيد در سال 91 كليد بخورد.

فرماندار همدان با بيان اينكه در همدان در بخش چاپ كتاب حرف و حديث‌هايي وجود دارد، گفت: تاكنون در بخش تقدير از مولفان و نويسندگان جشنواره‌اي وجود نداشته‌ايم و اين بايد به عنوان مصوبه‌اي در سطح شهرستان مطرح شود.

وي بيان داشت: موؤفاني كه موفق بوده و كتاب‌هاي اثرگذاري داشته‌اند، بايد بتوان انگيزه‌اي در آنها ايجاد كرد و از آنها تقدير شود.

قهرماني مطلق با بيان اينكه هنوز نمي‌دانيم سرانه مطالعه چقدر است، افزود: اعداد و ارقام متفاوتي از سرانه مطالعه چه در كشور و چه در استان وجود دارد اما هرچه هست مناسب نيست و بايد ارتقا يابد كه اين امر با ارائه راهكارهايي تحقق مي‌يابد.

وي در خصوص سرانه كتابخانه‌ها نيز بيان داشت: وضعيت شهرستان همدان نسبت به كل كشور وضعيت مناسبي است به طوري كه سرانه فضاي كتابخانه‌اي در همدان 2.5 متر مربع براي يكصد نفر است اما ميانگين كشوري 1.6 دهم متر مربع است كه راضي كننده نيست.

فرماندار همدان ادامه داد: با توجه به اينكه شهرداري در تجهيز كتابخانه‌ها وارد مي‌شود، امروزه برخي كتابخانه‌ها تبديل به قرائت خانه شده‌اند، كه بايد فضاي مناسبي بر اي قرائت‌خانه‌ها از سوي شهرداري ايجاد شود.

وي تصريح كرد: قرار بر اين است كه شهرداري‌هاي چهارگانه چهار قرائت‌خانه را در چهار نقطه شهر بسازند كه اگر زمين اين قرائت‌خانه‌ها از سوي شهرداري تأمين شود اعتبار ساخت به آنها اختصاص مي‌يابد.

قهرماني مطلق با بيان اينكه بايد كتاب در همه مراحل زندگي آدمي جاري باشد، افزود: كتاب بايد در تاكسي، اتوبوسراني و ... حضور يابد تا بتوانند براي مطالعه از آنها بهره‌مند شوند.

وي در پايان سخنانش با اشاره به "طرح كتاب من" از سوي انجمن كتابخانه‌هاي عمومي يادآور شد: در اين طرح افراد به فراخور نياز خود مي‌توانند درخواست كتاب كنند به طوري كه تاكنون از 4 هزار و 500 مراجعه كننده، 2 هزار و 500 كتاب تهيه و در اختيار آنها قرار گرفته است.

انتهاي پيام/خ۱۰

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن