تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815011669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترويج شيطان پرستي در برخي استانها/ شيوع بالاي هرزه‌گردي در اينترنت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ترويج شيطان پرستي در برخي استانها/ شيوع بالاي هرزه‌گردي در اينترنت
ترويج شيطان پرستي در برخي استانها/ شيوع بالاي هرزه‌گردي در اينترنت
مديركل پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: اين جريانها در شهرهاي كوچك در قالب دراويش تجلي مي‌يابد اما در حال حاضر مشاهده مي‌شود كه در استانهاي بزرگ كتابهايي به فروش مي‌رسد كه اوشن، معنويت هندي، معنويت آمريكايي و شيطان پرستي را ترويج مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر فرهاد اقطار در پنل پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي نوپديد در دومين روز جشن ملي توانمندسازي، با اشاره به علل بروز اعتياد در كشور گفت: پژوهشي كه در اين زمينه انجام شد، نشان مي‌دهد بر خلاف تصورات اوليه، لذت طلبي، كنجكاوي و اختلالات رواني بيشترين دلايل شيوع اعتياد در سنين جواني و نوجواني را تشكيل مي‌دهند.

وي با اشاره به وجود شيطان پرستي‌هاي سنتي در استان‌هايي نظير كردستان ايران و جنوب، گفت: در حال حاضر مشاهده مي‌شود كه شيطان پرستي‌هاي نوين در قالب نمادهايي نظير 666 در خيابان‌ها تجلي مي‌يابد و يا در قالب آويز گردن توسط كودكان و نوجوانان استفاده مي‌شود. سينماي ماوراءهم فلسفه‌هاي سياسي خاصي را بروز مي‌دهد و اينها همه لزوم پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در كشور را افزايش مي‌دهد.

اقطار با اشاره به رسانه‌هاي نوين از قبيل ماهواره، موبايل و اينترنت، اين رسانه‌ها را ميهمان‌هاي ناخوانده منازل ايرانيان دانست و خاطر نشان كرد: در حال حاضر تلويزيون از پدر و مادر كودكان هم به آنان نزديك‌تر است و قطعا تاثير تلويزيون بر روي خانواده بسيار زياد است و منجر به ظهور آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به عوارض منفي استفاده از تلفن همراه، عنوان كرد: كاهش تعاملات اجتماعي، تزلزل ارزش‌ها، ظهور تخلفات سايبري، كاركرد مخرب بلوتوث، پيامك‌هاي مستهجن و عدم كنترل نوجوانان و دوست يابي از كاركردهاي منفي تلفن همراه است.

مديركل پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي در ادامه با اشاره به داستان‌هاي كارتون‌هاي موجود در بازار نيز گفت: روابطي كه در اين انميشين‌ها به تصوير مي‌كشند، آموزش دوست‌يابي از سنين كودكي است و اين موضوعي است كه در سيستم‌هاي آموزشي و از طريق يادگيري مهارت‌هاي زندگي هم رفع نمي‌شود و فاجعه ايجاد مي‌كند.

وي افزود: شيوع هرزه‌گردي در اينترنت بالاست و حتي مشاهده مي‌شود افرادي كه براي انجام كارهاي ديگري به اينترنت مراجعه مي‌كنند، سري هم به سايت‌هاي مستهجن مي‌زنند كه اين موضوع آمار بازديد از اين سايت‌ها را فوق‌العاده افزايش داده است.

اقطار در ادامه با بيان اينكه فرهنگ استفاده از اينترنت به كشور منتقل نشده است،‌ تصريح كرد: در حال حاضر روابطي در اينترنت شكل مي‌گيرد كه واقعي نيست و از كنترل والدين هم خارج است و اين روابط گاه به ازدواج‌هاي شومي مي‌انجامد و سبب اختلال در روابط اجتماعي مي‌شود.

مديركل پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي بهزيستي در ادامه با اشاره به بازي‌هاي رايانه‌اي خشونت‌آميز، اظهار كرد: اين بازي‌ها حتي آن تعدادشان هم كه توليد داخل است، بسيار خشونت آميز هستند و آرامش بخش نيستند. اين بازي‌ها به كودكان القاء مي‌كنند كه حتما بايد برنده شوند و اين امر باعث افزايش بروز خشونت در جامعه مي‌شود.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن