تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815027621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش ظرفيت توليد با توان داخلي در صدر برنامه‌هاي وزارت نفت است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: افزايش ظرفيت توليد با توان داخلي در صدر برنامه‌هاي وزارت نفت است


خبرگزاري آريا- وزير نفت افزايش ظرفيت توليد نفت و گاز در بخش بالادستي و گسترش توليد محصولات در بخش پايين دستي با استفاده از توان داخلي را در صدر برنامه هاي وزارت نفت اعلام كرد.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، رستم قاسمي در پيامي به سومين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي استان خوزستان، بر نقش مهم صنعت نفت جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از مهم ترين اركان توليد انرژي در جهان، در توسعه صنعتي دنياي امروز تاكيد كرده و آورده است: جايگاه ايران از حيث تامين بخشي از انرژي مورد نياز جهان مهم ترين مزيت اقتصادي كشور محسوب مي شود.
وزير نفت در پيام خود با اشاره به اينكه مهم ترين زيرساخت ها و بنيان هاي اقتصادي جهان و به تبع آن ايران، به نوعي مرتبط و متكي به نفت و فرآورده هاي نفتي است، هرگونه جهش و تحول در زمينه خودكفايي اين صنعت عظيم را عاملي موثر بر توسعه و پيشرفت ساير بخش ها دانسته كه در نتيجه آن دستاوردهاي ارزشمندي نصيب كشور خواهد شد.
قاسمي در ادامه اين پيام تصريح كرده است، وزارت نفت با آگاهي از ماموريت و رسالت خطير خود در توسعه اقتصادي كشور و با در نظر گرفتن جايگاه اين صنعت در سند چشم انداز 1404، افزايش توان و ظرفيت توليد نفت خام و گاز و محصولات پايين دستي و خودكفايي در توليد دانش، تكنيك، ساخت كالا و تجهيزات مورد نياز را در صدر برنامه هاي خود قرار داده و مصمم است تا با اتكا به تجربه اي صد ساله، نيروي انساني كارآزموده و پژوهش و برنامه ريزي، تمام ظرفيت هاي دستيابي به اين مهم را فراهم كند.
وزير نفت با اشاره به تلاش هاي انجام شده با هدف كاهش وابستگي به خارج در سه دهه گذشته، يادآور شده است كه با وجود گام هاي بلندي كه در زمينه دستيابي به اين هدف مهم برداشته شده و طرح هاي عظيمي با اتكاي به توان و تخصص نيروهاي داخلي به اجرا درآمده است؛ قطع كامل رشته هاي وابستگي در اين زمينه كامل نشده و هم اكنون نيازمند جد و جهد و در يك كلام "جهاد اقتصادي" براي تحقق كامل است.
قاسمي در پيام خود، وجود نيروي انساني متخصص، متعهد، خلاق و داراي اخلاق و روحيه بسيجي را در صنعت نفت مايه مباهات و اميدواري دانسته و اظهار اميدواري كرده است استعداد و توان فوق العاده بخش خصوصي براي رفع نيازهاي اساسي اين صنعت راهبردي در كوتاه ترين زمان به ثمر بنشيند.
وزير نفت پيشرفت هاي حاصله در اين زمينه از جمله ساخت تجهيزات راهبردي صنعت نفت را بيانگر اين واقعيت دانسته است كه كشور در زمينه عبور از تنگناهاي اجراي پروژه ها، تامين كالا و تجهيزات، شعار "ما مي توانيم" را به عمل ترديد ناپذير "ما توانستيم" بدل كرده است.
عضو كابينه دولت دهم در ادامه پيام خود، مناطق نفت خيز جنوب با مركزيت استان زرخيز خوزستان را از يك سو به عنوان مولد و منشا و سرآمد توليد نفت كشور و از سوي ديگر به عنوان خط اول استقامت و پايمردي، الهام بخش اراده و ايثار و عبور از گردنه هاي صعب العبور استمرار توليد نفت در دوران دفاع مقدس قلمداد كرده و تصريح كرده است كه شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به عنوان ميراث دار يكصد سال تلاش و تجربه در صنعت نفت، يكي از پيشگامان توسعه خودكفايي و ساخت كالا بوده و هم اكنون نيز نقش راهگشا و مسئوليت خطيري را به عهده دارد.
وزير نفت سومين نمايشگاه تخصصي نفت، گاز ، پالايش و پتروشيمي خوزستان كه با هدف جلب و جذب شركت هاي توانمند داخلي و ايجاد تحرك، نشاط و پويايي در سازندگان تجهيزات صنعت نفت، برگزار مي شود را فرصتي مغتنم و ظرفيتي مناسب دانسته است تا از طريق آن تعاملات رو در روي شركت هاي بزرگ نفتي به (عنوان بخش دولتي) و سازندگان برتر كشور (به عنوان بخش خصوصي) به تفاهم و تشريك مساعي براي رفع نيازمندي هاي كالا و خدمات منجر شود.
قاسمي در بخش پاياني پيام خود با آرزوي تعالي ايران عزيز اسلامي و ترقي صنعت عظيم نفت به دست تواناي متخصصان داخلي، از تلاش ارزشمند و همت والاي برگزاركنندگان و شركت كنندگان در سومين نمايشگاه صنعت نفت خوزستان قدرداني كرده است.
به گزارش آريا، متن پيام وزير نفت از سوي اسحق رويور، مديركل روابط عمومي وزارت نفت در آيين گشايش اين نمايشگاه خوانده شد.
اين نمايشگاه با هدف تقويت ساخت داخل و بومي سازي تجهيزات صنعت نفت به همت شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و از سوي شركت نمايشگاه هاي بين المللي خوزستان برگزار مي شود.
فراهم سازي زمينه هاي لازم براي ارائه توانمندي هاي صنعتگران، سازندگان و تامين كنندگان كالاي صنعت نفت كشور همچنين شناسايي نيازهاي كارفرمايان و ايجاد هم افزايي ميان آنان، از جمله اهداف اين نمايشگاه است.
رونمايي نخستين توربين گازي ساخت داخل، امضاي تفاهم نامه همكاري ميان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، استانداري خوزستان، انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي خوزستان و شركت شهرك هاي صنعتي استان، مبادله قراردادهاي ساخت قطعات و تجهيزات صنعت نفت ميان مناطق نفت خيز جنوب و سازندگان داخلي به ارزش 300 ميليارد ريال و برگزاري نشست هاي تخصصي راهكارهاي عملي حمايت از ساخت داخل از جمله برنامه هاي اين نمايشگاه است.
شمار شركت هاي سازنده و توليدكنندگان داخلي در نمايشگاه سوم نسبت به دومين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي خوزستان 40 درصد افزايش دارد.

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن