تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820659992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه استان زنجان/7000 نفر روز از كشاورزان زنجاني در سال 90 آموزش ديدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار كوتاه استان زنجان/7000 نفر روز از كشاورزان زنجاني در سال 90 آموزش ديدند
7000 نفر روز از كشاورزان زنجاني در سال 90 آموزش ديدند
زنجان - خبرگزاري مهر: مدير جهاد كشاورزي شهرستان زنجان گفت: از ابتداي سال تاكنون 4225 نفر از كشاورزان و بهره برداران عرصه هاي مختلف معادل 7000 نفر در روز آموزش ديده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت سليماني افزود: در زمينه آموزش هاي انفرادي بهره برداران بخش كشاورزي از ابتداي سال تاكنون 4225 نفر از كشاورزان و بهره برداران عرصه هاي مختلف كشاورزي اعم از كشاورزي، شيلات، آبزيان ريا، صنايع روستايي توسط كارشناسان مديريت و مراكز جهاد كشاورزي تابعه به صورت انفرادي، اطلاعات لازم در زمينه فعاليتهاي خود را كسب كرده اند.

وي در خصوص كلاسهاي آموزشي اظهار داشت: در راستاي افزايش سطح دانش و آگاهي كشاورزان و بهره برداران شهرستان زنجان، اداره آموزش و ترويج اين شهرستان با استفاده از توان نيروهاي كارشناسي و با همكاري مراكز جهاد كشاورزي و شركتهاي توسعه خدمات كشاورزي در 9 ماهه گذشته سال 90 اقدام به برگزاري تعداد 138 كلاس آموزشي در سطح روستاهاي تابعه شهرستان زنجان كرده و از اين طريق تعداد 2463 نفر روز از روش و فنون جديد براي بهره گيري در عرصه فعاليت خود اطلاعات مفيد به دست آوردند.

مدير جهاد كشاوررزي شهرستان زنجان تاكيد كرد: اين كلاسها تا پايان سال در سطح روستاهاي تحت پوشش ادامه خواهد يافت.

سليماني به برگزاري كارگاه آموزش و بازديد ها تاكيد كرده و افزود: 9 مورد كارگاه آموزشي، دو مورد بازديد آموزشي، سه مورد روز مزرعه، چهار مورد انتقال يافته هاي تحقيقاتي و 23 مورد جلسات توجيهي با حضور بهره برداران بخش كشاورزي توسط كارشناسان جهاد كشاورزي شهرستان زنجان، مراكز جهاد كشاورزي و شركتهاي توسعه خدمات برگزار شده و در مجموع 361 نفر روز به صورت عملي در دوره ها شركت كرده اند.

صدور مجوز براي 500 كارگاه صنايع‌دستي خانگي و غيرخانگي در زنجان

سرپرست معاونت صنايع‌دستي اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان از صدور مجوز براي 500 كارگاه صنايع‌دستي خانگي و غيرخانگي در زنجان خبر داد.

سعيد حسني در خصوص اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي ايجاد مشاغل خانگي در اين اداره‌كل، اظهار كرد: شناسايي رشته فعاليت‌هاي مشاغل خانگي صنايع‌دستي استان در 14 گروه، از جمله اقدامات صورت گرفته در اين زمينه به‌شمار مي‌رود.

وي افزود: نساجي سنتي، بافته‌هاي داري و زيراندازها، پوشاك سنتي، چاپ‌هاي سنتي، صنايع‌دستي چرمي، صنايع‌دستي فلزي، چوبي و حصيري، سفال و سراميك و كاشي سنتي، صنايع‌دستي دريايي، صنايع‌دستي مستظرفه، آبگينه، پيشه‌هاي سنتي وابسته به صنايع‌دستي و صنايع‌دستي سنگي و رودوزي‌هاي سنتي از جمله رشته‌هاي مشاغل خانگي محسوب مي‌شوند.

حسني با بيان اينكه 111 رشته صنايع‌دستي براي ايجاد مشاغل خانگي در كشور شناسايي شده است، يادآور شد: از اين ميان 67 رشته صنايع‌دستي در استان زنجان شناسايي و آموزش و اشتغالزايي‌ها در اين زمينه آغاز شده است.

سرپرست معاونت صنايع‌دستي اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان زنجان، به وجود 700 متقاضي ايجاد مشاغل خانگي در اين اداره‌كل اشاره كرد و گفت: 500 نفر از اين متقاضيان به صورت مستقيم به اداره‌كل ميراث‌فرهنگي استان مراجعه كرده و 200 نفر نيز از سوي ساير دستگاه‌ها معرفي شده بودند.

حسني افزود: از ميان 500 نفر متقاضي مراجعه كننده به اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، 301 طرح مشاغل خانگي براي دريافت تسهيلات به دستگاه‌هاي ذي‌ربط معرفي و از ميان 200 مراجعه از سوي ساير دستگاه‌ها نيز 85 فقره مجوز مشاغل خانگي صادر شده است.

حسني، افزود: در حال حاضر سه هزار و 500 مجوز اشتغال در بخش صنايع‌دستي صادر شده است كه از اين ميان 1342 مورد متعلق به سال‌جاري است.

سرپرست معاونت صنايع‌دستي اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان زنجان، يادآورشد: با صدور هر يك از اين مجوزهاي اشتغال‌زايي، يك كارگاه صنايع‌دستي تشكيل شده است كه در هر يك از آنها بيش از يك نفر به فعاليت مشغول‌اند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن