تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815292051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر فردا گشايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر فردا گشايش مي‌يابد


سرويس فرهنگي ـ هنري: چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در 10 رشته به طور همزمان در تهران، 31 استان و 10 كشور از فردا دوشنبه 10بهمن اغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، در نشست خبري كه به همين منظور در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شده بود، محمود شالويي رئيس مركز هنرهاي تجسمي و رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره تجسمي فجر گفت: در چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر رشته‌هاي نقاشي، مجسمه‌سازي، سفال و سراميك، نگارگري، خوشنويسي، تصويرسازي، پوستر، عكاسي، كاريكاتور، فيلم و بخش همايش و مقالات علمي گنجانده شده است.

شالويي برگزاري چهارمين جشنواره بين‌المللي تجسمي فجر را در سه بخش آزاد، بخش ويژه «بيداري اسلامي» و بخش جنبي اعلام كرد و ويژگي‌هاي جشنواره امسال را افزايش تعداد رشته‌ها، رشد كيفيت و تعداد آثار و افزايش شركت كننده‌ها نام برد و ضمن آن گفت: 150هزار نفر از سايت چهارمين جشنواره فجر ديدن كرده‌اند، تعداد ثبت نام در بخش مسابقه جشنواره 6014 نفر و تعداد آثار رسيده در بخش مسابقه 25هزار و 852 اثر بوده است. در بخش ويژه «بيداري اسلامي» نيز به صورت مجزا و مستقل 3480 اثر به دبيرخانه رسيده است. نزديك به 80 كشور در اين جشنواره شركت كرده‌اند و موضوع «بيداري اسلامي» مورد توجه بسياري از هنرمندان داخلي و خارجي قرار گرفته است.

شالويي با بيان اينكه 31 استان كشور و 235 شهرستان در اين جشنواره با شركت هنرمندان اين شهرها و هم به لحاظ ميزباني شهرها حضور فعال داشته‌اند، گفت: يكي ديگر از ويژگي‌هاي چهارمين جشنواره تجسمي فجر اين است كه برنامه‌ريزي شد تا هنرمندان استاني كه آثارشان قابليت به نمايش درآمدن را دارد اما از سوي هيات انتخاب جشنواره به دليل محدوديت فضا و مكان نمايشگاهي براي نمايش در بخش رقابتي انتخاب نشده‌اند، آثار اين هنرمندان كه حدود 1500 اثر را تشكيل مي‌دهد به استاني كه در آن سكونت دارند برگشت داده شود تا در فضاهاي نمايشگاهي اين استانها به نمايش عمومي در آيند. همچنين قرار است آن دسته از هنرمنداني كه آثارشان به بخش نمايشگاهي راه يافته است و آثارشان قابليت تكثير دارد نيز همزمان با تهران در استان‌ها نيز به نمايش گذاشته شوند.رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره تجسمي فجر همچنين از نمايش بخشي از آثار جشنوارة چهارم تجسمي فجر در ديگر كشورها خبر داد و گفت: از هفته گذشته محموله آثار هنري در بخش عكاسي جشنواره به 10 كشور آفريقاي جنوبي، اتريش، ارمنستان، ونزوئلا، بوليوي، كره‌جنوبي، كويت، لهستان، فرانسه و روسيه ارسال شده است و در اين هفته همزمان با گشايش نمايشگاه آثار جشنواره در اين كشورها، نمايشگاه آثار بخش عكس نيز در اين 10 كشور گشايش مي‌يابد.شالويي 10 كشور بعدي را كه آثار جشنواره قرار است در آنها نيز به نمايش درآيد، به اين شرح معرفي كرد: تركيه، ايتاليا، يونان، آلمان، فيليپين، كانادا، پاكستان، صربستان و سوئد. وي گفت: در كشورهاي مرحلة سوم نمايش آثار جشنواره در كشورها اسامي 31 كشور از ميان اسامي 50 كشوري است كه پيش از اين براي نمايشگاه «جمهوري اسلامي، اقتدار و پيشرفت» معرفي شده بودند.

رئيس مركز هنرهاي تجسمي از نمايش 288 اثر از 237 هنرمند پيشكسوت و استادان مدعو در جشنواره فجر امسال و در موزه هنرهاي معاصر تهران خبر داد و در ادامه، مراسم گشايش چهارمين جشنواره تجسمي فجر را فردا دوشنبه 10بهمن ساعت 18 در موزه هنرهاي معاصر اعلام كرد.وي در بخش ديگري از سخنانش دربارة بخش فيلم‌هاي مستند جشنواره تجسمي فجر گفت: تاكنون 110 فيلم به جشنواره ارسال شده است ولي به دليل درخواست‌هاي مكرر علاقه‌مندان مهلت ارسال آثار اين بخش تا 15بهمن تمديد شد. بخش فيلم جشنواره با همكاري بنياد سينمايي فارابي برگزار مي‌شود و آثار منتخب اين بخش از 5 تا 10 اسفند در سينما تك موزه هنرهاي معاصر نمايش داده مي‌شوند.

شالويي بخش همايش علمي جشنواره چهارم تجسمي‌فجر را از برنامه‌هاي جنبي آن و با موضوع «تحولات هنر انقلاب اسلامي» بيان كرد و از ارسال 90 مقاله به اين بخش خبر داد.محمدعلي رجبي دبير چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر نيز در اين نشست خبري گفت: بيش از 25هزار اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد ولي به دليل محدوديت مكان نمايشگاهي بايد انتخاب مي‌شدند. هيات انتخاب طي دو نوبت گزينش آثار را انجام دادند. در مرحلة نخست آثار به صورت پرينت انتخاب شدند. در مرحله دوم كه روي اصل آثار قضاوت مي‌شد، دو سري آثار انتخاب شدند: آثاري كه براي بخش رقابتي انتخاب شدند تا در مجموعه «صبا» به نمايش در آيند و دسته‌اي ديگر كه براي بخش رقابتي براي نمايش در شهرستانهاي مربوط به خود انتخاب شدند و البته آثاري همچون آثار بخش عكس، تصويرسازي و كاريكاتور كه قابليت تكثير دارند همزمان با نمايش در تهران در شهرستانها هم به نمايش در مي‌آيند.مسعود زنده روح كرماني مدير هماهنگي جشنواره هم گفت: جشنواره امسال دو ويژگي عمده دارد: يكي اينكه براي اولين بار هر 9 رشتة هنرهاي تجسمي در كنار هم آمده‌اند و بخش دهم كه فيلم است هم امسال به 9 رشته تجسمي اضافه شده است و دوم اينكه در اين جشنواره روشي اجرايي را براي سنجش استان‌ها در نظر گرفته‌ايم و در بخش نمايشگاهي و بخش مسابقه اين استان‌ها را شركت داده‌ايم.زنده روح كرماني افزود: براي نمايش آثار جشنواره در استان‌ها، كل كشور را به 9 گروه تقسيم كرديم و مبناي تقسيم‌بندي را نزديكي استان‌ها از نظر مرزي و فرهنگي قرار داديم.

زنده روح كرماني سپس دربارة برنامه‌ريزي‌هاي جشنواره گفت: چهارشنبه 12بهمن در فرهنگسراي نياوران بخش سفال و سراميك گشايش مي‌يابد، شنبه 15بهمن نمايشگاه آثار نقاشي، نگارگري، خوشنويسي و پوستر در مجموعه فرهنگي ـ هنري صبا و يكشنبه 16 بهمن در موزه امام علي(ع) نمايشگاه آثار تصوير سازي، كاريكاتور و مجسمه‌سازي و 25 بهمن نيز نمايشگاه آثار بخش ويژه «بيداري اسلامي» در موزه فلسطين گشايش مي‌يابد.

مجموعه نمايشگاهي، رقابتي و جنبي جشنواره در استان‌ها نيز از 17 بهمن با حضور 29 استان كه اعلام آمادگي كرده‌اند، آغاز مي‌شود.

شايان ذكر است كه چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر از 10بهمن آغاز مي‌شود و تا 14 اسفند ادامه خواهد داشت.





يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن