تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816302363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از تحولات بازار سرمايه گزارش مي‌دهد رونق خريدها در بورس تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: از تحولات بازار سرمايه گزارش مي‌دهد رونق خريدها در بورس تهران
الهام علاقه‌بندان

با اعلام افزايش نرخ سود بانكي از سوي بانك مركزي و اعلام رسمي ‌اين موضوع، سازمان بورس طي يك نامه رسمي ‌كه روي كدال قرار داد تمام بانك‌ها، مؤسسات مالي و اعتباري و ليزينگ‌ها را ملزم كرد اطلاعات جديد خود را به بازار سرمايه ارائه كنند
برهمين اساس سازمان بورس نيز با استناد به سياست‌هاي پولي، اعتباري و نظارتي نظام بانكي كشور همه بانك‌هاي حاضر در بورس و فرابورس را به همراه مؤسسات مالي و اعتباري و شركت‌هاي ليزينگ ثبت شده نزد سازمان را ملزم كرد اثرات سياست‌هاي اعلام شده را بر عملكرد خود بررسي و در اسرع وقت اطلاع‌رساني كند.
بر اساس اين گزارش در بورس اوراق بهادار 10 بانك بزرگ و كوچك حضور دارند كه به تنهايي 21 درصد از ارزش روز بازار سهام 125 هزار ميليارد توماني را در اختيار دارند. همچنين بانك‌هايي مانند سرمايه، دي، گردشگري، ايران‌زمين و ... در بازار فرابورس قرار دارند.
در همين خصوص امير حمزه مالمير در گفت‌وگو با با اشاره به الزام بانك‌ها، مؤسسات مالي و اعتباري و ليزينگ‌ها نسبت به ارائه اطلاعات جديد به سازمان بورس اظهار داشت: با توجه به اين موضوع سازمان بورس دستورالعمل بانك مركزي را بطور كامل در سايت كدال قرار داده و به اين وسيله تمام حاضران تالار شيشه‌اي ملزم هستند تا اطلاعات جديد خود را به سازمان بورس اعلام كنند.
تأثير زيادي را بر نماد شركت‌ها شاهد نخواهيم بود
رئيس اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار در خصوص تكليف نمادهاي حاضر در گروه بانك‌ها اظهار داشت: با توجه به باقي ماندن حدود دو ماه از سال مالي به نظر نمي‌رسد كه تغيير نرخ سود بانكي چندان تأثيري در سهام اين گروه داشته باشد و نيازي به انجام تغييرات در نماد اين شركت‌ها باشد. وي با تأكيد بر اين‌كه در دستورالعمل فوق ابهاماتي وجود داشت، تصريح كرد: با توجه به اين موضوع دستورالعمل روي سايت كدال قرار گرفته تا خود شركت‌ها بررسي‌هاي لازم را انجام دهند و در صورتي كه تأثيري بيش از 20 درصد را در سودشان شاهد بودند به ما اعلام كنند. مالمير با بيان اين‌كه بعيد به نظر مي‌رسد كه تغيير با اهميتي در نماد اين شركت‌ها اتفاق بيفتد، تصريح كرد : با توجه به اين موضوع در صورتي كه تأثير بيش از 20درصد را در نماد شركت‌ها در دو ماه باقي‌مانده به پايان سال مالي شاهد باشيم نماد شركت متوقف مي‌شود.
نماد بانك‌ها متوقف نمي‌شود
بنا به اعتقاد رئيس اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار تأثير اين اتفاق در نماد بانك‌ها بيش از دو ماه نخواهد بود.وي با تأكيد بر اين‌كه سازمان بورس در اين مرحله نسبت به توقف نماد بانك‌ها اقدام نخواهد كرد، اظهار داشت: تنها در صورت اعلام شركت‌ها اقدامي‌ از سوي سازمان بورس به عمل مي‌آيد.
رئيس اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار در ادامه تثبيت نرخ ارز را مد نظر قرار داد و خاطرنشان كرد: زماني سازمان بورس نسبت به توقف نماد اقدام مي‌كند كه مفروضات روشني در دست باشد در غير اين صورت با اين‌گونه تغييرات بستن نماد منطقي نيست. مالمير با بيان اين‌كه توقف نماد شركت‌هايي كه ارزبري دارند به دليل تثبيت قيمت ارز در شرايط فعلي نه منطقي است و نه امكان‌پذير، خاطرنشان كرد: اگر سازمان بورس بخواهد نماد شركت‌هايي را كه نرخ ارز در سهامشان تأثيرگذار است، متوقف كند بايد ناگهان نماد بخش عمده‌اي از شركت‌ها را متوقف كند. رئيس اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار با تأكيد بر اين‌كه جزئيات كامل مصارف ارزي شركت‌ها منتشر شده است، خاطرنشان كرد: بر همين اساس علاوه بر مصارف ارزي جزئيات مربوط به منابع ارزي شركت‌ها هم منتشر شده در عين حال نرخ برابري ارز هم اعلام شده است. مالمير خاطرنشان كرد : با توجه به جزئياتي كه اعلام شده تحليلگران مي‌توانند هرگونه تغييري را در صورت‌هاي مالي شركت‌ها بررسي كنند.
هر تغيير ملزم به توقف نماد نمي‌شود
وي با اشاره به نرخ‌هاي اعلامي‌در LME اظهار داشت: به عنوان نمونه نرخ‌هاي اعلامي‌ در اين بورس همواره تغيير مي‌كند و سازمان بورس نمي‌تواند با هر تغييري نسبت به بستن نماد شركت‌ها اقدام كند. مالمير تصريح كرد: اگر قرار باشد به دليل تغيير قيمت‌ها در LME و يا تغيير نرخ ارز، نماد شركت‌ها را متوقف كنيم بايد طي سال همواره شاهد ليست بلندي از نمادهاي مختلف باشيم. وي اظهار داشت: در مورد تغيير نرخ ارز هم شركت‌ها موظف هستند تأثير اين تغييرات را بر سهامشان اعلام كنند. مالمير افزود: به عنوان مثال اگر قيمت دلار 1100 تومان باشد و شركتي با نرخ 1200 دلار محصولش را مي‌فروشد بايد اين تغيير را به سازمان بورس اعلام كند.
هرچند كه هنوز زواياي مبهم بخشنامه پولي بانكي بانك مركزي روشن نشده اما برخي سهامداران با تعجيل در خريد سهام بانك‌ها باعث تشكيل صف خريد در نمادهاي بانكي شدند. اين در حالي بود كه در برخي نمادهاي بانكي نيز سهامداران حاضر به فروش سهام خود در قيمت‌هاي فعلي نشدند. در هر حال تجربه هفته قبل برخي خريداران و فروشندگان سهام بانك‌ها اين احتمال را مطرح مي‌سازد كه با برطرف شدن ابهامات بخشنامه بانك مركزي ممكن است خريداران و فروشندگان سهام بانك‌ها در روزهاي اخير با ترديد و پشيماني روبه رو شوند اما بازار امروز تحت تأثير جو رواني ايجاد شده روي سهام بانك‌ها فضاي خريد و رشد قيمت‌ها را در اكثر نمادها تجربه كرد. ادامه ارائه گزارش‌هاي 9 ماهه شركت‌ها و رشد قيمت‌هاي جهاني فلزات نيز از ديگر عوامل مؤثر در افزايش قيمت سهام شركت‌هاي مطرح بازار بود. بدين ترتيب علاوه بر سهام گروه بانكي، شركت‌هاي ديگري مانند سرمايه‌گذاري غدير، فولاد مباركه، ملي مس، سايپا، صدرا، مپنا و ... هم با اقبال بازار روبه‌رو شده و با رشد قيمت در حال داد و ستد شدن هستند. اين گزارش همچنين از روند معاملات روز گذشته نشان مي‌دهد در جريان معاملات اين روز شاخص بورس تهران با رشد 182 واحدي به 25 هزار و 723واحد رسيد. در اين روز سرمايه‌گذاري غدير، فولاد مباركه، بانك اقتصاد نوين، ملي مس و بانك پاسارگاد بيشترين تأثير مثبت را بر نماگر تالار شيشه‌اي برجاي گذاشتند. در اين روز سرمايه‌گذاري توسعه آذربايجان، بيمه دي و قند هگمتان بيشترين افزايش قيمت و نيرو محركه، الكتريك خودرو شرق و كاشي و سراميك حافظ بيشترين كاهش قيمت را شاهد بودند.

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن