تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816364720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت فرزندان گرفتار در چنگال اعتياد و زندان به آغوش خانواده در گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازگشت فرزندان گرفتار در چنگال اعتياد و زندان به آغوش خانواده در گيلان
حياط زندان شماره دو لاهيجان شاهد مرداني است كه با غيرت و مردانگي و گذراندن طرح سلامت در اين مركز توانسته اند به روح زندگيشان رنگ تازه اي از زندگي زده و حياتي دوباره به خود و خانواده هايشان ببخشند.


مرداني نوجوان، جوان و ميانسال كه به دليل مشكلات روحي و رواني، فقر فرهنگي، رواج فرهنگ هاي غلط، مشكلات اقتصادي و مالي جامعه و كمرنگ بودن آموزش هاي زندگي در خانواده ها به سمت مصرف مواد مخدر و سپس جرائم ديگر رفته و جزء پيدا كردن مواد براي مصرف به استعدادها و تواناييهاي خود و عزيزاني مانند زن و فرزند، پدر و مادر، خواهر و برادر و بستگانش توجهي نداشته اند.
همه زندگي او در مصرف مواد مخدر خلاصه شده بود، دنياي كوچكي كه تارهاي آن را عنكبوت ترياك، هروئين، شيشه، كراك و كريستال بخود تنيده ، آنچنان در پيله اي كه بدور خود كشيده، غرق شده بود كه متوجه كوچكي جا، تاريكي و ظلمت و تاريكي آن نبود.
جشن پاكي زندانيان معتاد زندان شماره دو لاهيجان روز گذشته برپا شد، جشني كه با اهدا لوح پاكي به زندانيان پاك شده از مواد مخدر، شكل تازه اي از حيات را به آنان هديه كرده است.
جمعي از زندانيان معتاد مركز اصلاح و تربيت زندان شماره دو لاهيجان با برپايي جشن پاكي آغاز زندگي جديد خود را در جمع خانواده خود هر 15 روز يكبار جشن مي گيرند و لوح پاكي را كه حكايت از آغاز زندگي نو همراه با اعضاي خانواده دارد، دريافت مي كنند.
شور زندگي دربين زندانيان پاك شده اين زندان، چشم همه مسوولان و خبرنگاران را نمناك كرده و روزنه اي از اميد در دلها ايجاد كرد كه راهي براي بازگشت به جامعه براي معتادان وجود دارد.
مسوولان برپايي اين جشن از بين خود زندانيان هستند كه دوران راه سلامت را با موفقيت به پايان رسانده اند.
حالا همگي 250 نفر زنداني اين زندان اعضاي يك خانواده اند و از پاك شدن دوستان خود شاد و مسرور مي شوند و با غرور فرياد مي زند وقت بخير فلان .
.
.
پاكيت مبارك.
در اين جشن، يكي از زندانيان خود را سيد معرفي كرد، گفت: با 25 سال سابقه اعتياد و تخريب وارد خانه سلامت زندان لاهيجان شدم و در طول عمر 50 ساله ام بارها به زندان رفتم و همه مواد مخدر را تجربه كردم و به اجبار ترك كردم.
وي افزود: ترك من ترك فيزيكي مواد بود و بعد از مدتي دوباره به سمت مصرف مواد مخدر برگشتم تا زماني كه پا به خانه سلامت مركز اصلاح و تربيت زندان شماره دو لاهيجان گذاشتم.
وي ادامه داد: به من گفتند، مواد مخدر يك راه شيطاني است اما هيچ كس مرا با خدا آشنا نكرد، پنجاه سال از عمرم گذشته بود، زن و بچه داشتم اما قبله و خدا را نمي شناختم.
وي اظهار داشت: در مورد ناهنجاريهاي جامعه كسي با من صحبت نكرده بود، جامعه به من ياد داده بود، "كسي كه مواد مخدر نكشد مرد نيست " فرهنگ غلطي بود كه به ما تزريق كردند.
وي گفت: اما در اينجا وسوسه مبارزه با مواد مخدر را ياد گرفتم، ترك فيزيكي مواد مخدر كردم، ولي مهم ترين مشكل ما ترك روحي مواد بود كه به ما ياد دادند.
وي اضافه كرد: ترك مواد مخدر با همه تلخي بسيار شيرين است، در اين مركز ذلت مواد مخدر را كنار گذاشتم و لذت سلامت و برگشت به خانواده را ياد گرفتم و ذلت نابودي خانواده و افراد پشت سرم را كنار گذاشتم.
وي اظهارداشت: اين افرادي كه امروز شما در اين جشن مي بينيد داوطلبانه مصرف مواد را ترك كردند، بعد از 25 سال فهميدم كه موادمخدر با ما چه كرد، پدر را از فرزندان جدا، فرزندان را بي سرپرست، زنان را بي شوهر و خانواده ها را داغدار كرده است.
وي گفت: اينجا در جشن پاكي، زندگي جديد با ايده هاي نو شكل مي گيرد و افرادي از اين زندان با پاكي رفتند اما هنوز با روانشناس زندان در ارتباط هستند.
وي ابراز اميدواري كرد: روزي برسد كه مادري داغدار پسر، پسري داغدار پدر و مادر و همسري داغدار شوهر و برادر و خواهر داغدار برادر نباشند و شبانه روز گريه و ناله نكنند.
مدير كل امور زندانهاي استان گيلان نيز در مراسم جشن پاكي زندانيان لاهيجان گفت: زماني همه از شما فراري بودند اما امروز همه لحظه شماري مي كنند كه شما را ببينند.
"مظفر الوندي" افزود: امروز شما ثابت كرديد كه افراد غير موثر درگذشته مي توانند به نيروهاي موثر و كارآمد براي شناساندن توانمنديهاي خودشان مبدل شوند.
وي ادامه داد: ويژگي اين فرزندان اين است كه بدون انتظامات در اينجا كار مي كنند و اين بهانه از افرادي كه از آمدن به زندان خوف مي كنند گرفته شده است.
وي گفت: در خانه سلامت زندان شماره دو لاهيجان روحاني، روانشناس، نگهبان و مدير زندان مانند اعضاي يك خانواده عمل مي كنند.
وي خطاب به مسوولان استان گفت: اين امكان در زندان هاي استان وجود دارد كه با فراهم كردن فضا و ايجاد اصل اعتماد قادر خواهيم بود مواد مخدر را از فرزندانمان دور كنيم و راه مبارزه با آن را ياد بگيريم.
روانشناس خانه سلامت و روان زندان شماره دو لاهيجان نيز گفت : در اين خانه 15 نفر از زندانيان كه داراي تحصيلات عاليه هستند آموزش هاي لازم را ديده اند وهم اكنون 250 نفر از زندانيان زير نظر اين 15 نفرآموزش مي بينند.
"محمد تقي جلالي" افزود: ورود به خانه سلامت داوطلبانه است و افراد معتاد نيز مي توانند وارد اين خانه بشوند و بتدريج ترك كردن را ياد بگيرند.
وي اظهارداشت : داوطلبان در مرحله اول به عنوان "سپيد بانان" اقدام به تميزكردن خانه سلامت مي كنند وپس ازكسب امتيازات لازم به عنوان "سپيد جامگان" وارد مرحله دوم مي شوند و اقدام به شستشوي البسه ، موكت و اتوكردن و مرحله سوم به عنوان "آشپز" اقدام به پخت وپز و پذيرايي مي كنند ، در مرحله چهارم به عنوان "ايمني و بهداشت" به بهداشت فردي و تعميرات مي پردازند و سپس در مرحله پنجم در قالب "فرهنگي و ورزشي" اقدام به برپايي كلاسهاي آموزشي مي كنند و در اخرين مرحله به عنوان "انتظامات و تشريفات" كه مهم ترين گروه خانه سلامت است كار پليس را در خانه سلامت انجام مي دهند و جلوي ورود مواد مخدر به خانه سلامت را مي گيرند.
وي ادامه داد: در خانه سلامت كلاسهاي كنترل خشم و هيجان، مهارتهاي زندگي، آشنايي با حقوق و تكاليف زندگي، انحرافات اجتماعي ،احكام و مسابقات ورزشي تشكيل مي شود.
وي گفت: هشت ماه است كه اين طرح در زندان لاهيجان اجرا شده كه به دليل موفقيت در زندانهاي ديگر استان در اين شهرستان نيز به اجرا گذاشته شد.
مدير راه سلامت زندان لاهيجان گفت: بسياري از افرادي كه مصرف مواد مخدر داشتند بعداز ترك دوباره برگشتند اما با اجراي اين طرح تعداد افراد برگشتي از 100درصد به هشت درصد كاهش يافته است.
"رحمان احمدي" افزود: افرادي كه چهار تا پنج گرم مصرف كراك داشتند با شيوه آب درماني و قرارگرفتن در داخل وان آب و نمك چگونگي مبارزه با اضطراب و درگير نشدن با ساير زندانيان را ياد مي گيرند.
وي اظهارداشت: در كلاس خانواده زندانيان با اخبار مختلف كه منتشر مي شود ،آشنا مي شوند.
ك/ 4 506/605/1552 شماره 135 ساعت 11:41 تمام

جمعه|ا|18|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن