تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820938070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

30 سال صلابت/ معاون سفير ايران در ژاپن بر اهميت نقش زنان در جامعه تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 30 سال صلابت/ معاون سفير ايران در ژاپن بر اهميت نقش زنان در جامعه تاكيد كرد
توكيو- معاون سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن، گفت: زنان ايراني نقش بسيار مهمي در مشاركت هاي اجتماعي، سياسي ، اقتصادي و علمي در جمهوري اسلامي ايران دارند.


به گزارش روز جمعه ايرنا، خانم منصوره شريفي صدر در جمع زنان نخبه ژاپني كه به مناسبت سي امين سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامي در محل اقامتگاه سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن برگزار شد، با تشريح جايگاه زنان در جامعه ايران گفت: امروز زنان ايراني از جايگاه خاصي برخوردارند و همگام با مردان در تمامي فعاليت هاي فوق سهم بسزايي دارند.
شريفي صدر، افزود: امروز در ايران بخشي از پست هاي ارشد دولتي به زنان اختصاص دارد ، يكي از معاونان رييس جمهوري اسلامي ايران يك خانم است و زنان ايراني در پارلمان و تمامي وزارتخانه ها و نهادها نيز سهم قابل توجهي را در مديريت اين نهادها برعهده دارند.
وي با بيان اين كه در ايران هم اكنون جنبش هاي مختلفي براي مشاركت زنان در جامعه شكل گرفته است ، خاطرنشان كرد: زنان ايراني معتقد به عدالت جنسيتي هستند اما اين مفهوم با مفهوم برابري جنسيتي متفاوت است.
به گفته شريفي صدر ، هم اكنون پژوهشگران زن ايراني در زمينه هاي مختلف اجتماعي نقش فعال و سازنده اي بر عهده دارند و در زمينه هاي مختلفي از جمله خانواده، پرورش ، مفهوم عدالت جنسيتي ، برابري و تعادل ميان كار و زندگي اجتماعي ، جامعه سالم و سعادتمند ، پژوهشهاي مختلف و با ارزشي انجام داده اند.
معاون سفير جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه هم اكنون بحث هاي زيادي در سطح دانشگاههاي و رسانه ها در اين مورد مطرح است و همچنان ادامه دارد، گفت: اعتقاد دارم كه برقراري گفت و گو ميان زنان ايراني و ژاپني مي تواند موجب ارتقاي جايگاه زن ، خانواده و سعادت و بهروزي جامعه شود.
وي اظهارداشت: در سي سال گذشته جمهوري اسلامي ايران تبديل به يك شريك مطمئن و قابل اتكايي براي ژاپن در منطقه خاورميانه شده است و ژاپن نيز هم اكنون يكي از شركاي مهم تجاري براي ايران محسوب مي شود.
وي با اشاره به روابط اقتصادي خوب دو كشور خاطرنشان كرد: سطح مناسبات تجاري جمهوري اسلامي ايران و ژاپن در سال 2008 ميلادي به حدود بيست ميليارد دلار افزايش يافته است.
وي گفت: ما معتقديم دو ملت بزرگ ايران و ژاپن با داشته هاي فرهنگي قابل توجه خود به ويژه از طريق تبادلات فرهنگي مي توانند در شناخت يكديگر نقش مهمي داشته باشند.
شريفي صدر افزود: جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه هدف زندگي تعالي و دستيابي به سعادت انساني است و براي دستيابي به چنين سعادتي خانواده و بويژه نقش زنان جايگاه بسيار مهم و اساسي دارد و اگر امروز ژاپن توانسته است به پيشرفت هاي قابل توجهي دست يابد بخشي عمده اي از آن مرهون خدمات و زحمات زنان ژاپني بوده است.
وي با اشاره به روابط خوب دو كشور در زمينه هاي مختلف ، اظهارداشت: ايران و ژاپن داراي مناسبات تاريخي، طولاني و عميقي هستند به طوري كه اسناد تاريخي موجود نشان مي دهد ، مناسبات دو كشور بيش از يك هزار و 500 سال قدمت دارد و اين مناسبات به ويژه از دوره نارا (‌ 794 – 710 ميلادي ) شروع شده است.
معاون سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن ، گفت: در اين دوره هنرمندان بسياري به ويژه از ايران به ژاپن آمدند و اين اعتقاد وجود دارد كه هنر سراميك سازي و شيشه سازي و همچنين ساخت بناهاي جديد از ايران به اين كشور منتقل شده است.
وي اظهار داشت كه سالجاري ميلادي مصادف با هشتادمين سال برقراري روابط رسمي ميان دو كشور است و تهران و توكيو در هشتاد سال گذشته روابطي دوستانه و نزديك داشته اند كه اين روابط در اين مدت در حوزه هاي مختلف فرهنگي ، سياسي ، اقتصادي و تجاري گسترش يافته است.
وي در خاتمه به سوالات متعدد زنان نخبه ژاپني شركت كننده در اين نشست ،از جمله در مورد جايگاه زنان در نهادهاي خانواده و ديگر نهادهاي سياسي و اقتصادي ايران ، ديگر موضوعات منطقه اي و بين المللي و نيز روابط دو كشور ، پاسخ گفت.
آساق**280**1440**1431

جمعه|ا|18|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن