تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803258373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مستند احمدي نژاد در جسورانه ترين بخش جشنواره فيلم برلين


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مستند احمدي نژاد در جسورانه ترين بخش جشنواره فيلم برلين
پنجاه و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم برلين روز گذشته با نمايش «بين‌الملل» ساخته «تام تيكور» كه به موضوع بحران اقتصادي جهان اشاره دارد، گشايش يافت.


به گزارش سرويس هنري برنا، پنجاه و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم برلين روز گذشته با حضور شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي آلمان و بسياري از سينماگران جهان در كاخ جشنواره گشايش يافت.

«سنتا برگر»، «اتو ساندر»، «هايكه ماكاچ»، «فولكر شلوندورف» از هنرمندان سينماي آلمان و «برگيت سيپريس» وزير دادگستري آلمان، «ريچارد وايتسكر»‌رئيس جمهور سابق اين كشور و «پوشكا فيشر» وزير امورخارجه اسبق آلمان، از جمله مهمانان ويژه مراسم افتتاحيه بودند.

بحران اقتصادي؛ موضوع افتتاحيه

بحران اقتصادي جهان جشنواره برلين امسال را هم تحت تاثير خود قرار داد به‌طوري كه فيلمي با همين مضمون به عنوان فيلم افتتاحيه جشنواره به نمايش درآمد. اين فيلم نمونه‌ تكان‌دهنده‌‌اي از فساد و تبهكاري را در سيستم مالي جهان را نمايش مي‌دهد.

داستان فيلم سينمايي «بين الملل» ساخته« تام تيكور» درباره فساد بانك‌هاي جهاني بحران مالي است. خريد و فروش تسليحات و نقش مخرب بانك‌هاي بزرگ در سياست كشورهاي جهان سوم از موضوعات ديگر در اين فيلم است.
بازيگران نامداري چون «كلايو اوئن»، «نوآمي واتس» و «آرمين مولر-اشتال» در اين فيلم نقش‌آفريني مي‌كنند.

بخش‌هاي جشنواره

در برليناله امسال 386 فيلم از 60 كشور جهان به نمايش درمي‌آيند كه بيشتر آن‌ها براي نخستين بار در جهان يا اروپا نشان داده مي‌شوند.

فيلم‌هايي با ژانرهاي گوناگون و نيز در زمان‌ها و فرمت‌هاي مختلف كه مجموعا 1238 بار نمايش داده مي‌شوند.
در اين ميان 26 فيلم براي نمايش در بخش مسابقات انتخاب شده اند اما رقابت اصلي بين 18 فيلم براي دريافت جايزه خرس طلائي و نقره اي انجام خواهد گرفت.

مسابقه، پانوراما، فوروم، نسل و چشم انداز از بخش‌هاي برليناله هستند.
سينماي بزرگ بين‌المللي، در بخش اصلي يا «مسابقه »جريان مي‌يابد.همه‌ فيلم‌هاي اين بخش، براي نخستين بار به نمايش درمي‌آيند. در اين بخش غالبا شاهد حضور فيلم‌هاي بين‌المللي و چهره‌هاي پرآوازه‌ جهاني هستيم. فيلم‌هاي شركت كننده در اين بخش، پيش از نمايش از سوي مدير برليناله و هياتي از داوران ديده و برگزيده شده‌اند.

در جشنواره امسال فيلم هاي بخش مسابقه از كشورهاي آلمان ،آمريكا، بريتانيا، فرانسه، ايران، اسپانيا، آرژانتين، لهستان،پرو، اوروگوئه و دانمارك هستند.

يكي از مضامين اصلي فيلم هايي كه براي شركت در مسابقه انتخاب شده اند، مسئله جهاني شدن و تاثير آن بر زندگي خصوصي انسانهاست.

فيلم «درباره الي» ساخته اصغر فرهادي، فيلم ايراني راه يافته به بخش مسابقه جشنواره برلين است كه از هم اكنون مورد بحث سينماگران و منتقدان است.

اين فيلم ، ماجراي سفر يك مرد ايراني به نام احمد از آلمان به ايران و آشنائي او با زني به نام الي است. احمد كه به تازگي زندگي زناشوئي ناموفقي را پشت سر گذاشته به همراه دوستانش به شمال سفر مي كند و به دنبال تلاش آنها با دختري به نام" الي" آشنا مي شود.

اين فيلم با بازي گلشيفته فراهاني، ترانه عليدوستي، ماني حقيقي و صابر ابر، روز هاي هفتم ، هشتم(در دو سانس) و پانزدهم فوريه اكران مي شود.

«طوفان» و «همه ديگران» محصول كشور آلمان و «شري» ساخته استفن فررز كارگردان انگليسي و «خشم» به كارگرداني سالي پاتر از ديگر فيلم هاي بخش مسابقه هستند.

فيلم هايي كه در بخش «پانوراما» به نمايش گذاشته مي شوند معمولا فيلم هاي مستقل و هنري است و سازندگان اين فيلم ها هدف مشخصي را دنبال مي كنند.
طرفداران اين فيلم ها عمدتا منتقدان و سينماگراني هستند كه در زمينه فيلم تا حدودي سخت گيرند و طرفدار فيلم هاي عام پسند نيستند.

مستند احمدي‌نژاد در جسورانه‌ترين بخش جشنواره

بخش «فوروم» را مي‌توان جسورانه‌ترين بخش برليناله ارزيابي كرد. در اين بخش، شاهد نمايش فيلم‌هاي كارگردانان پيشرو هستيم كه آثار سينمايي خود را در قالب آزمايش‌هاي تازه، گزارش‌هاي سياسي، مشاهده‌هاي دراز مدت و غيره پديدآورده‌اند.

فيلم سينمايي «نامه‌اي به رئيس جمهور» كه در باره سفرهاي استاني دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان است، در اين بخش به نمايش در مي‌آيد.

اين فيلم محصول مشترك ايران و كاناداست وسازنده آن «پيتر لوم» از كشور چك است. اين مستند 12 تا 15 فوريه(24 تا 27بهمن) در جشنواره به نمايش در مي آيد.

ساخت اين فيلم و نمايش آن در برليناله تاكنون اعتراضات وسيعي را بدنبال داشت اما مسئولان جشنواره با بي اعتانيي نسبت به اين اعتراضات اظهار داشتند: اين فيلم تصويري از جامعه اسلامي را نشان مي‌دهد كه خود مسلمانان آن را مي‌پسندند.

فيلم‌هايي كه مخاطب آن‌ها در درجه‌ نخست كودكان، نوجوانان و جوانان هستند، در بخش «نسل» به نمايش درمي‌آيند.
اين بخش خود از دو بخش فيلم‌هاي كودكان و فيلم‌هاي نوجوانان بالاي 14 سالتشكيل شده است .
هياتي از داوران جوان، هر سال در برليناله چهار خرس شيشه‌اي به بهترين فيلم‌هاي بلند و كوتاه اين بخش اهدا مي‌كنند.
فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، از محبوب‌ترين بخش‌هاي برليناله است و سالانه حدود 50 هزار تن فقط از فيلم‌هاي اين بخش ديدن مي‌كنند. از ايران دو فيلم «برف» و «نيلوفر» در اين بخش به نمايش در مي‌آيند.

فيلم« برف» محصول مشترك ايران، بوسني، آلمان و فرانسه تصويرگر زندگي هفت زن و چهار كودك يتيم و يك پيرمرد است كه در دهكده اي ويران در شرق بوسني زندگي مي كنند و مي كوشند به زندگي سخت پس از جنگ ادامه دهند.

فيلم سينمايي «نيلوفر» به كارگرداني سابين جمايل سينماگر لبناني محصول مشترك ايران و فرانسه و لبنان است.

"نيلوفر" با بازي رويا نونهالي، شهاب حسيني، هنگامه قاضياني، امير آقايي، صادق صفايي، فاطمه معتمدآريا و ... داستان يك دختر عراقي 12 ساله به نام نيلوفر است كه آرزو دارد خواندن و نوشتن ياد بگيرد، اما او در دهكده‌اي زندگي مي‌كند كه تنها پسرها مي‌توانند درس بخوانند.
بخش چشم انداز برليناله، هر سال ژانر سينمايي ويژه يا فيلم‌هايي باموضوع وسترن، يا علمي ـ تخيلي يا تاريخي را از جهان فيلم در كانون توجه خود قرار مي‌دهد.

در بخش «ستايش» جشنواره نيز با آثار يكي از فيلمسازان يا بازيگران نامدار تاريخ سينما تجديد ديدار و خاطره مي‌كند.

در برليناله، بخش‌هاي ديگري نيز وجود دارند كه به «فيلم‌هاي كوتاه» و «فيلم‌هاي ويژه» اختصاص يافته‌اند.
همچنين در بخش «چشم‌انداز سينماي آلمان»، توجه تماشاگران به طور ويژه به فيلمسازان جوان آلماني و آثار آنان جلب مي‌شود.

جشن بيستمين سال فروپاشي ديوار برلين

امسال جشنواره فيلم برلين در بخش ويژه‌اي، بيستمين سال فروپاشي ديوار برلين را جشن مي‌گيرد. براين اساس، آثاري از اروپاي شرقي و آلمان كه در زمان جنگ سرد ساخته شده‌اند و پايان كمونيسم اروپايي را در محوريت خود دارند، به نمايش گذاشته مي‌شوند.

اين بخش جنبي باعنوان «پس از زمستان بهار مي‌آيد» در آستانه‌ بيستمين سال فروپاشي ديوار برلين، در تاريخ 9 نوامبر 2009 برگزار خواهد شد.
«درباره‌ كشتار» ساخته‌ «كرزيستو كيسلوسكي» ، «ابعاد گفتمان» ساخته‌ «يان سوانكماجر» و «پس از زمستان بهار مي‌آيد» ساخته‌ «هلك ميسلويتز» از جمله فيلم هايي هستند كه در اين بخش به نمايش در مي آيند.

هيئت داوران جشنواره

يك گروه 50 نفره هيئت داوران جشنواره را تشكيل مي دهند. رئيس هيئت داوران امسال، هنرپيشه‌ نامدار اسكاتلندي «تيلدا سوينتون» برنده‌ جايزه‌ي اسكار است. وي در پايان جشنواره‌ي برلين، جايزه‌هاي خرس طلايي و نقره‌اي را به برندگان اهدا خواهد كرد.

در بخش فيلم‌هاي نخستين نيز "رفيع پيتز"، كارگردان ايراني، در هيئت سه نفره‌ داوران حضور دارد.

ترين‌هاي برليناله امسال

طولاني‌ترين فيلم جشنواره‌ امسال، فيلم 445 دقيقه اي «جنگ و صلح» است كه در دهه‌ي شصت در اتحادشوروي سابق ساخته شده است.

كوتاه‌ترين فيلم امسال «مگي و ميلدرد» نام دارد و در بخش فيلم كودكان به نمايش درمي‌آيد. مدت زمان اين فيلم 4 دقيقه است.

سالخورده‌ترين فيلمساز جشنواره‌ امسال «مانوئل د اوليويرا» كارگردان پرتغالي است كه 100 سال سن دارد.
فيلم «ويژگي‌هاي يك زن بلوند جوان» وي در بخش «فيلم‌هاي ويژه‌» جشنواره نمايش داده خواهد شد.

آلمان نيز با بيش از 90 فيلم بيشترين نماينده را در جشنواره‌ي امسال دارد.

تجليل از دو هنرمند فرانسوي

همچنين جشنواره برلين امسال با جايزه اي ويژه از «موريس ژار» آهنگساز نامي فرانسوي تجليل به عمل مي‌آورد.

طبق اعلام برگزاركنندگان جشنواره برلين، امسال جايزه افتخاري خرس طلايي به اين آهنگ‌ساز فرانسوي براي يك عمر فعاليت هنري‌اش اعطا خواهد شد. «موريس ژار» تاكنون موسيقي بسياري از فيلم‌هاي كلاسيك هاليوود از جمله «محمد رسول الله» را ساخته است.

وي با بيش از 150 تهيه‌كننده بين‌المللي فيلم و همچنين با كارگردانان سرشناسي چون «آلفرد هيچكاك»، «جان فرانكن هايمر»، «لوچيانو ويسكونتي» و «جان هوستن» كار كرده است.

در جشنواره امسال همچنين از «كلود شابرول» سينماگر فرانسوي نيز خواهد شد.

ياد آور مي شود پنجاه‌ونهمين جشنواره‌ فيلم برلين تا روز 15 فوريه (27بهمن) ادامه خواهد داشت.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//141 - 141 - 39//www.BornaNews.ir

جمعه|ا|18|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن