تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816498138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

18 بهمن: در شهر چه خبر؟


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: 18 بهمن: در شهر چه خبر؟
رفتارها- جشن تولد يكي از مراسمي است كه در آن شمع كاربرد زيادي دارد.

هرچند امروزه انواع شمع‌ها به خصوص شمع‌هاي عددي در بازار وجود دارند، اما همچنان عده‌اي ترجيح مي‌دهند روي كيك خود را پر از شمع‌ كنند و به اين منظور بايد به تعداد سال‌هاي عمر خود روي كيك، شمع بچينند.

با وجود اينكه معمولا بسته‌هاي شمع تولد 20 تايي است اما برخي توليد‌كنندگان اخيرا شمع‌هايي را روانه بازار كرده اند كه در آنها بيشتر از 10 عدد شمع وجود ندارد و در صورتي كه سن خريدار بيشتر از اين عدد باشد بايد 2 يا چند بسته شمع خريداري كند.

در واقع برخي از توليدكنندگان تلاش مي‌كنند با كاهش تعداد شمع‌ها در هر بسته و ثابت نگاه داشتن قيمت آن، سود بيشتري به دست آورند؛ چون همه افراد بالاي 10 سال به اين ترتيب ناچار مي‌شوند تعداد بسته‌هاي شمع خريداري شده را افزايش دهند.

پنچرگيري به قيمت لاستيك

پنچر شدن لاستيك خودرو يكي از مشكلاتي است كه تقريبا براي همه رانندگان اتفاق مي‌افتد. هرچند بسياري از رانندگان با نحوه تعويض لاستيك پنچر شده با لاستيك زاپاس آشنايي دارند، اما پنچرگيري كاري است كه فقط از عهده افراد متخصص اين كار بر‌مي‌آيد.

به گفته شهرونداني كه با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته اند، اخيرا برخي از آپاراتي‌هاي غير مجاز و فاقد پروانه كسب از تحويل‌دادن لاستيك پنچرگيري شده در همان روزي كه مشتري به آنها مراجعه مي‌ كند خودداري كرده و زمان تحويل لاستيك را 24 ساعت بعد اعلام مي‌كنند.

در واقع اين افراد متخلف، روز بعد لاستيك نوي مشتري را با لاستيك فرسوده و كهنه تعويض كرده و با وجود اينكه گاهي مشتري متوجه اين نكته نمي‌شود اما پي‌بردن به آن هم موجب درگيري فرد متخلف و مشتري مي‌شود و ثابت كردن اينكه لاستيك عوض شده، معمولا به نتيجه نمي رسد.

به همين دليل به شهروندان توصيه مي‌شود كه براي گرفتن پنجري لاستيك خودروي خود فقط به آپاراتي‌هاي مجاز و مورد اعتماد مراجعه كنند.

پول خرد نداريم

اين اواخررانندگان اتوبوس‌هاي ريالي نيز به جرگه راننده‌هاي فاقد پول خرد پيوسته‌اند و كم مانده آنها نيز مانند بقالي‌ها به جاي باقي پول، آدامس و سيگار تحويل مردم دهند.

تا چندي پيش اين راننده‌ها هميشه كيسه‌شان پر از پول خرد‌هايي بود كه در مسير‌هاي 125 توماني و غيره كاملا به كار مي‌آمد، اما چندي‌است اين مسير‌ها به يمن نبود پول خرد به مسير‌هاي 130 توماني و حتي 150 توماني تبديل شده‌اند، البته شايد مسافراني هم كه به اصطلاح قدرت و حوصله مطالبه 25 توماني خود را ندارند در اين مورد مقصر باشند.

به هر حال معدود راننده‌هايي كه در نبود پول خرد، اعتراضي از سوي مسافر نمي‌بينند به اين روند عادت كرده و آن‌را مي‌پسندند. اين در حالي است كه مسافران قانونمند در برابر اين روش نامناسب اعتراض كرده و باقي پول خود را مطالبه مي‌كنند.

به دنبال اين اعتراض به جا مسئولان متوجه مي‌شوند يا بايد تمهيدي براي در دسترس بودن پول خرد بينديشند يا با اضافه كردن خدمات بيشتر، نرخ‌هاي رندتري را براي اتوبوس‌هاي ريالي در نظر بگيرند؛ زيرا به طور كلي پرداخت كرايه وظيفه مسافر و بازپرداخت باقي آن وظيفه مسافربر است.

شير‌هاي زير ميزي

در حالي كه قيمت شير بدجوري غرش كرده و تن مصرف كننده را به لرزه در آورده است، برخي فروشنده‌ها، شير‌هاي يارانه‌اي را بهانه‌اي براي جذب مشتري بدل كرده‌اند.

براي نمونه اين دسته ازفروشنده‌هانيمي از شير‌هاي يارانه‌اي را صبح‌ها توزيع و نيمي ديگر را راهي پشت ميز مي‌كنند تا از طريق زير ميز فقط به مشتري‌هاي خاص باج دهند، البته هر شهروندي با خريد‌هاي متوالي و دادن اطمينان به فروشنده كه فقط از وي خريد مي‌كند مي‌تواند وارد فهرست مشتري‌هاي خاص شود و زير ميزي بگيرد.

حال آنكه شير‌هاي يارانه‌اي متعلق به تمامي متقاضيان بوده و توزيع عادلانه آن يكي از وظايف فروشنده‌هاست، البته نبايد از حق گذشت زيرا اغلب فروشنده‌ها نسبت به توزيع شير‌هاي يارانه‌اي كنترل قابل تقديري دارند و به كسي باج نمي‌دهند.

جمعه|ا|18|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن