تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803788804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرمزها با مربي پرتغالي به توافق رسيدند پرسپوليس با «نلو وينگادا»در داربي


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: قرمزها با مربي پرتغالي به توافق رسيدند پرسپوليس با «نلو وينگادا»در داربي
بالاخره داستان پركش و قوس حضور يك سرمربي خارجي در پرسپوليس به پايان رسيد و به زودي «نلو وينگادا» به عنوان سرمربي جديد اين تيم معرفي خواهد شد.

آخر هفته گذشته حسين هدايتي رئيس هيات مديره پرسپوليس به دوبي سفر كرد تا آخرين مذاكرات خود را با چند مربي خارجي انجام دهد. هدايتي قصد داشت در كوتاه ترين زمان با يكي از گزينه هاي مورد نظرش به توافق برسد تا پرسپوليس با يك مربي خارجي در بازي هاي مهم آينده اش به ميدان برود. پرسپوليس جمعه بايد در داربي تهران رودرروي صدرنشين قدرتمند ليگ، استقلال، قرار بگيرد و بعد هم بازي هاي اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا از راه مي رسند و به همين دليل عضو متمول هيات مديره قرمزها به دنبال اين بود كه تيمش به زودي صاحب يك سرمربي بزرگ شود و در ادامه راه نتايج بهتري كسب كند.

ابتدا از دوبي خبر رسيد نلو وينگاداي پرتغالي، فيليپ تروسيه فرانسوي و ديك ادووكات هلندي مربيان مورد نظر هدايتي اند، البته با توجه به حضور ادووكات در زنيط روسيه و گرانقيمت بودن اين مربي مشخص بود كه پرسپوليسي ها براي به توافق رسيدن با مربي سابق تيم ملي كره جنوبي شانسي ندارند و از ميان تروسيه و وينگادا يك مربي به عنوان سرمربي جديد پرسپوليس انتخاب خواهد شد. از آنجا كه تروسيه بيشتر علاقه داشته سرمربي تيم ملي ايران شود تا يك تيم باشگاهي، پرسپوليسي ها مربي پرتغالي را به مربي فرانسوي ترجيح دادند. به نظر مي رسد هدايتي توانسته با وينگادا به توافق نهايي برسد و اين مربي پرتغالي را بايد مربي جديد پرسپوليس بدانيم. امروز كنفرانس خبري عباس انصاري فرد مديرعامل پرسپوليس برگزار مي شود و به احتمال فراوان در اين نشست خبري انصاري فرد، وينگادا را به عنوان سرمربي جديد تيمش معرفي خواهد كرد. انصاري فرد بدون اينكه نامي از وينگادا ببرد، از به توافق رسيدن پرسپوليس با يك مربي خارجي خبر داد و گفت؛ «اعضاي هيات مديره در جمع بندي نهايي به اين نتيجه رسيدند كه از وجود سرمربي خارجي استفاده كنيم و به زودي اين فرد وارد تهران خواهد شد. قطعاً در روز ديدار برابر استقلال اين مربي روي نيمكت پرسپوليس خواهد نشست.» افشين پيرواني و چند نفر ديگر از مسوولان پرسپوليس هم خبر توافق پرسپوليس با يك مربي خارجي را تاييد كردند.

گفته مي شود قرارداد وينگادا با پرسپوليس يك ساله خواهد بود و وي با خود يك دستيار خارجي هم به پرسپوليس مي آورد. زمان دقيق ورود اين مربي پرتغالي به تهران هنوز مشخص نشده اما احتمال مي رود از روز دوشنبه بر سر تمرينات تيم جديدش حاضر شود. پيرواني نيز همچنان در كادر فني پرسپوليس باقي خواهد ماند اما آينده احمدرضا عابدزاده، نعيم سعداوي و پرويز كماسي نامشخص است.

آشنايي با وينگادا

«ادواردو مانوئل مارتينيو وينگادا» كه با نام «نلو وينگادا» شناخته مي شود، يك مربي 56 ساله است. وي كار خود را در عرصه مربيگري با حضور در چند تيم باشگاهي پرتغالي از جمله بلننزه شروع كرد و بعد دستيار «كارلوس كًرًش» در تيم جوانان پرتغال شد و توانست به همراه اين تيم قهرماني جهان را هم جشن بگيرد. او و كرش در آن سال ها به مدت كوتاهي هدايت تيم ملي پرتغال را هم بر عهده داشتند. وينگادا از سال 94 تا 96 سرمربي تيم المپيك پرتغال بود و در المپيك 1996 به همراه اين تيم چهارم شد. بعد از آن بود كه وينگادا به آسيا آمد و به همراه عربستان قهرمان جام ملت هاي آسيا شد. يك سال بعد حين رقابت هاي جام جهاني 98 وينگادا از عربستان اخراج شد. وي پس از اخراج از عربستان دوباره به كمك مربيگري روي آورد و دستيار «گريم سونس» در بنفيكا شد. بعد از آن مربي جديد پرسپوليس در بين سال هاي 99 تا 2003 هدايت تيم ماريتيموي پرتغال را بر عهده گرفت. وينگادا سابقه مربيگري در آفريقا را هم دارد. در سال 2004 در الزمالك مصر كار كرد و در مقطعي كوتاه هم با تيم ملي مصر به عنوان مشاور همكاري داشت. وي پس از مربيگري در تيم «آكادميكا»ي كشورش از سال 2007 سرمربيگري اردن را بر عهده گرفت و چندي پيش از اين تيم اخراج شد. در سوابق اين مربي باتجربه مربيگري در سه قاره ديده مي شود. قهرماني در جام ملت هاي آسيا و چهارمي در المپيك مهم ترين افتخارات وينگادا به شمار مي رود.

پيرواني كمك مربي مي شود

افشين پيرواني در دوران حضورش در پرسپوليس به عنوان سرمربي اتفاقات جالبي را تجربه كرد. هنگامي كه بد نتيجه مي گرفت و مي باخت، از او حمايت مي شد و حالا در شرايطي كه دو برد پياپي را تجربه كرده، بايد از سرمربيگري پرسپوليس خداحافظي كند. البته پيرواني همچنان در كادر فني قرمزها باقي خواهد ماند و يكي از دستياران وينگادا خواهد بود. عباس انصاري فرد در اين باره گفت؛ «پيرواني از سرمايه هاي باشگاه پرسپوليس است و ما هم به دنبال ارتقاي دانش او هستيم كه فكر مي كنم از اين مربي نيز در پرسپوليس استفاده خواهد شد.» خود پيرواني هم پذيرفته كه با آمدن وينگادا، به پست قبلي خود يعني كمك مربي بودن برگردد. بدين ترتيب دوره كوتاه سرمربيگري افشين پيرواني در پرسپوليس به پايان خواهد رسيد. در اين مدت پيرواني نتوانست به طور كامل حمايت طرفداران پرسپوليس را همراه خود داشته باشد و به دفعات ديده شد كه هواداران پرسپوليس خواهان حضور مربي بزرگ تري در راس كادر فني تيم شان بودند. اگر اتفاق عجيب و غيرمنتظره يي رخ ندهد، به زودي شاهد حضور وينگادا در تمرينات پرسپوليس خواهيم بود. اين مربي در اولين حضورش روي نيمكت تيم جديدش بايد در داربي تهران به ميدان برود. يك برد مي تواند او را خيلي زود به مربي محبوب هواداران تبديل كند. در اين ميان مديران پرسپوليس هم در آستانه داربي دست به يك ريسك بزرگ زدند. آيا يك مربي غريبه مي تواند در طول يك هفته پرسپوليس را براي حضور موفق در داربي آماده كند؟

افشين پيرواني در اين باره اظهارنظر جالبي دارد؛ «از من خواسته شد در داربي هم سرمربي باشم چون اين نگراني وجود دارد كه مربي خارجي در آن بازي نتيجه نگيرد و نتواند شروع خوبي در پرسپوليس داشته باشد، اما من نپذيرفتم. من در طول حضورم در پرسپوليس هفت برد، سه تساوي و دو باخت كسب كردم و فكر نكنم كارنامه بدي باشد. با اين حال تصميم هيات مديره را مي پذيرم.»

پرسپوليس؛ وينگادا از اردن اخراج نشده است

باشگاه پرسپوليس به دنبال انجام مذاكرات با نلو وينگادا به عنوان يكي از گزينه هاي سرمربيگري تيم فوتبال اين باشگاه اعلام كرد قرارداد وينگادا با تيم ملي اردن به پايان رسيده بود و اخراج وي صحت ندارد. مسوولان باشگاه پرسپوليس براي آنكه از آخرين وضعيت همكاري وينگادا با تيم ملي فوتبال اردن باخبر شوند از اين فدراسيون استعلام كردند. پس از اين استعلام مشخص شد قرارداد وينگادا با تيم ملي فوتبال اردن 16 ماه بوده و او به خاطر انجام دو بازي با تيم هاي ملي سنگاپور و كره جنوبي يك ماه ديگر نيز قراردادش را تمديد كرده است. به گفته يكي از مسوولان باشگاه پرسپوليس، فدراسيون فوتبال اردن از پنج ماه پيش در مذاكراتي كه با وينگادا داشت از وي خواسته بود به خاطر در پيش بودن ديدار با تيم هاي سنگاپور و كره جنوبي يك ماه بيشتر از مدت قراردادش با تيم ملي اين كشور همكاري كند. نلو وينگادا نيز پيشنهاد فدراسيون فوتبال اردن را پذيرفت و به خاطر يك ماه اضافه مبلغ 70 هزار دلار از اين فدراسيون دريافت كرد. مسوولان فدراسيون فوتبال اردن با اين توجيه كه پس از اين دو ديدار تا 10 ماه آينده ديدار بين المللي پيش رو ندارند، قرارداد وينگادا را تمديد نكردند. گفته مي شود اردني ها از ماه ها پيش با عدنان حمد به توافق رسيده بودند تا جايگزين وينگادا شود. حمد روز 16 بهمن ماه به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال اردن معرفي شد. اين در حالي است كه با يك جست وجوي ساده اينترنتي مي توان خبر اخراج وينگادا از سوي فدراسيون اردن را در بسياري از خبرگزاري ها ديد و معلوم نيست چرا سران پرسپوليس نسبت به اين مساله حساسيت نشان داده اند.

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن