تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816524938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روند صعودي پيشرفت هاكي همچنان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: روند صعودي پيشرفت هاكي همچنان ادامه دارد
روند صعودي رشد ورزش هاكي كشورمان با كسب موفقيت هاي پياپي همچنان ادامه دارد و جالب است بدانيد كه هاكي در المپيك با نام ايران به ثبت رسيده است و به اين ترتيب ايران مادر هاكي دنيا شناخته مي شود اما نا گفته ها در اين رشته بسيار است.


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تيم ملي هاكي ايران در نخستين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آسيا به عنوان قهرماني دست يافت و براي نخستين بار در تاريخ هاكي ايران توانست خود را به جهان و مدعيان اين رشته ورزشي بشناساند.

يك تيم گمنام كه شايد موقع رفتنش هم كسي مطلع نبود اما به جايي رسيد كه از كشورهايي مثل آمريكا و كانادا دعوت به رقابت شد.

سومين دوره مسابقات هاكي جام ملت هاي آسيا نيز با حضور تيم هاي ازبكستان، قزاقستان، مالزي، تايلند، پاكستان و ايران به ميزباني مالزي برگزار شد كه تيم ملي كشورمان در ديدار پاياني ميزبان را با نتيجه 3-2 شكست داد و عنوان قهرماني را كسب كرد.

با اين قهرماني تيم ملي هاكي داخل سالن كشورمان جواز حضور در رقابت هاي جام جهاني هاكي 2011 لهستان را به دست آورد، در سال 89 اتفاقات شيريني براي اين فدراسيون رقم خورد اما حضور ايران به عنوان تنها نماينده آسيا براي نخستين بار بسيار لذت بخش بود.

تيم ايران به عنوان تنها نماينده آسيا در رقابت هاي جام جهاني حضور يافت و اين تجربه براي خانواده هاكي بسيار لذت بخش بود و آنچه كه اين شيريني را دو چندان كرد پيروزي هاكي ايران در روز 22 بهمن مقابل تيم ملي آمريكا بود.

جام جهاني 2011 با حضور 12 تيم برتر جهان در بهمن سال گذشته به ميزباني لهستان در 2گروه پيگيري شد و تيم ايران در گروه خود با تيم هاي چك، روسيه، آمريكا، اتريش و انگلستان همگروه بود كه تنها مقابل تيم هاي روسيه و آ‌مريكا به پيروزي رسيد.

با توجه به اينكه تيم ايران براي نخستين بار حضور خود در اين مسابقات را تجربه مي كرد با دلهره و استرس مقابل حريفان ظاهر شد به طوري كه پيروزي مقابل چك دور از دسترس نبود اما تيم ملي كشورمان تساوي را با شكست مقابل اين تيم عوض كرد. در اين ديدارها تيم ايران با شكست تيم كانادا بر جايگاه نهم ايستاد و پس از تيم ملي فوتسال، رشته هاكي دومين ورزش تيمي در كشورمان شد كه در مسابقات جام جهاني جايگاه مناسبي را از آن خود كرد.

تيم ملي هاكي سالني ايران پس از حضور موفق در رقابت هاي جام جهاني لهستان به دور تورنمنت روسيه و استراليا دعوت شد.

شايد تا گذشته اين نه چندان دور، تنها هاكي سالني بود كه در ايران مورد توجه قرار گرفته بود و چيزي حدود 30 تا 35 سال بود كه هيچ تلاشي براي هاكي بيرون سالن يا چمن نشده بود.

شايد نياز زمين چمن به سخت افزارهاي پيشرفته و حتي آبياري بين دو نيمه بازي دليل اصلي عدم ورود هاكي چمن در جمع رشته هاي فعال در كشورمان بود.

رفته رفتته با كسب موفقيت هاي چشمگير در هاكي سالني، لزوم وجود هاكي داخل سالن، لزوم وجود هاكي چمني نيز احساس شد و زمينه ظهور و گسترش اين رشته با احداث نخستين زمين چمن هاكي در كهكيلويه و بويراحمد فراهم شد.

در تبريز نيز دومين چمن افتتاح شد و به اين ترتيب هاكي داخل چمن نيز در كنار هاكي سالني مورد توجه قرار گرفت و بهرام شفيع رياست اين فدراسيون قول كسب سكوي آسيايي هاكي چمن را داد.

با توجه به درخشش چند سال گذشته در هاكي داخل سالن و هاكي چمن، اسفنديار صفايي سرمربي اسبق تيم ملي در سمت خود به عنوان سرمربي هاكي چمن ابقا شدند و محمد علي ملك احمدي مربي اسبق تيم ملي نيز به عنوان سرمربي هاكي داخل سالن منصوب شد.
تيم ملي پس از بررسي و برنامه ريزي با سرمربي جديد و جوان خود، محمد علي ملك احمدي در رقابتهاي روسيه و استراليا شركت كرد.
تورنمنت استراليا در آبان و با حضور تيم هاي لهستان اتريش، استراليا و ايران و روسيه برگزار شد و در تورنمت بين المللي جام مسكو كه آذر سال جاري برگزار شد، ايران عنوان قهرماني دور گذشته رقابت ها در جمع تيم هاي حاضر در جام جهاني لهستان حضور يافت.
در پايان هفدهمين دوره مسابقات بين المللي روسيه، تيم هاي روسيه واكراين در جايگاه اول و دوم مسابقات را به خود اختصاص دادند و تيم ملي كشورمان در جايگاه سوم ايستاد.
تيم ملي كشورمان با تركيبي كاملا جوان در اين مسابقات شركت كرد و بسياري از بازيكنان اولين حضور خود را در مسابقات بين المللي تجربه كردند.
هدف اصلي از شركت در اين تورنمنت كسب تجربه و آمادگي هر چه بيشتر براي حضوري قدرتمند در مسابقات جام ملت هاي آسيا مي باشد.
تيم ملي هاكي داخل سالن ايران با درخشش در تورنمنت بين المللي روسيه و كسب نتايج درخشان در حضور بزرگان جهان مي تواند در جام جهاني هاكي از شانس بالايي براي پيروزي برخودار باشد.
در بازي فينال، تيم ملي هاكي ايران توانست در يك بازي سخت تيم ملي اتريش را در ضربات پنالتي از پيش روي بردارد و سه مقام قهرماني دست يابد.
همچنين تيم ملي اميد هاكي روي چمن به منظور شركت در مسابقات مقدماتي اميدهاي آسيا مرداد سال جاري عازم هنگ كنگ شد.
تيم ملي كشورمان به همراه تيم هاي چين تايپه، سريلانكا و هنگ كنگ هم گروه بود و در گروه ديگر تيم هاي سنگاپور، عمان و چين به مصاف هم رفتند.
در پايان اين مسابقات تيم ملي هاكي ايران به همراه تيم هاي چين، سنگاپور، سريلانكا به عنوان چهار تيم راه يافته بر مرحله نهايي با شش تيم برند و منتخب از سوي فدارسيون جهاني هاكي در رقابت هاي جام زير 21 سال آسيا به ميزباني مالزي در ارديبهشت سال آينده به رقابت خواهد پرداخت.
هدف از حضور ايران در اين مسابقات سطح بندي ومشخص شدن جايگاه هاكي روي چمن ايران در آسيا و حضور قول در رقابتهاي آسيايي است.
به همين منظور اردوي تداركاتي وهماهنگي تيم ملي هاكي روي چمن كشورمان از پنجم بهمن ماه به مدت يك هفته در گچساران آغاز شده است كه 31 هاكي بازي در اين تمرينات حضور دارند وزير نظر اسفنديار خصمايي به عنوان سرمربي تيم و علي اكبر دهخدا به عنوان مربي تيم به تمرين مي پردازند.
اسفنديار خمايي موفقيت در رقابت هاي جام زير 21 سال را كاري دشوار مي داند و در اين خصوص اظهار مي كند.
10 تيم برتر آسيا در اين رقابتها حضور دارند، تيم هايي كه سالها در اين رشته به فعاليت پرداختند و حرف اول را در آسيا و مسابقات جهاني مي زنند.
نبايد انتظار موفقيت هاي هاكي سالني را از هاكي چمن داشت و حضور ما در اين رقابتها بيشتر براي مطرح شدن تيم ملي هاكي چمن ايران در ميان ساير تيم ها و ايجاد سكوي پرتابي براي حضور در تورنمنت هاي آسيايي و بين المللي ديگر است.
ضمايي از دغدغه هاي برگزاري اردوي هاكي چمني هم گفت: تعداد زمين هاي چمن براي ورزش هاكي در كشور انگشت شمارند و به همين دليل به اجبار بايد تمرينات خود را در كرمانشاه، گچساران و ... برگزار كنيم اما با اين وجود فدارسيون نهايت همكاري را با تيم ملي درخصوص برگزاري اردوهاي تداركاتي و آمادگي داشته و تمام تلاش خود را براي برپايي اردوها بركار مي گيرد./ق

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن