تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820910782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير پايگاه انتقال خون ايلام خبر داد: افزايش 10 درصدي اهداء خون در سال جاري در استان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير پايگاه انتقال خون ايلام خبر داد: افزايش 10 درصدي اهداء خون در سال جاري در استان
خبرگزاري دانشجويان ايران - ايلام
سرويس: ايلام

مدير پايگاه انتقال خون ايلام گفت: طي 10 ماهه نخست سال جاري 12 هزار و 500 واحد خون‌گيري در سطح استان انجام شده است.

دكتر مجيد زينلي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: سازمان انتقال خون استان تمام درخواستهاي بيمارستانهاي سراسر استان را براي خون جوابگو است.

وي با اشاره به افزايش 10 درصدي اهداء خون در 10 ماهه سال جاري افزود: از اين تعداد اهداء كنندگان خون 10 درصد زنان و 90 درصد مردان هستند كه نسبت به مشابه سال گذشته، روال اهداء خون بين مرد و زن همچنان ثابت مانده است.

دكتر زينلي با بيان اينكه بيش از 45 درصد اهداء كنندگان به طور مستمر خون اهدا مي‌كنند، خاطر نشان كرد: اين اهداء كنندگان خون در طول سال حداقل دو بار يا بيشتر براي اهداء خون مراجعه مي‌كنند.

مديرپايگاه انتقال خون استان با اشاره به اينكه پنج نوع فرآورده خوني در استان توليد مي‌شود، تصريح كرد: اين فرآورده‌ها شامل پلاكت، پلاسما، گلبول قرمز فشرده شده، خونهاي فيلتر شده و كرايو است كه در اختيار بيمارستانهاي قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به انتقال فرآورده‌هاي خوني مازاد بر نيازهاي استان به استانهاي همجوار عنوان كرد: براي استفاده و بهينه سازي فرآورده‌هاي خون امسال بيش از هفت هزار و 200 واحد خون مازاد بر نيازهاي بيمارستانهاي استان به استانهاي كرمانشاه و خوزستان ارسال شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

زينلي با بيان اينكه به ازاي هر هزار نفر جمعيت در استان 23 نفر اهداء‌كننده خون داريم، تصريح كرد: با توجه به پتانسيلها، فرهنگ ايثار و سطح علمي خوبي كه در بين مردم استان وجود دارد اميدواريم اين آمار به 30 در هر هزار نفر برسد.

وي با بيان اينكه اهداء خون در ايام تعطيلات بسيار حياتي است و با اشاره به اينكه براي هر واحد خون بيش از 100 هزار تومان هزينه مي‌شود، خاطرنشان كرد: مردم استان بيشتر در ايام مذهبي سال با "نيت نذر" براي اهداء خون مراجعه مي‌كنند كه كمتر به خون نياز هست، فرآورده‌هاي خوني بيش از 30 روز قابل نگهداري نيستند، لذا به مردم توصيه مي‌شود در ايام تعطيلات بخصوص در ايام تعطيلات نوروزي به دليل زيادي مسافرتها و آمار زياد تصادفات جاده‌اي كه به خون بيشتري نياز است، مراجعه كنند.

انتهاي پيام

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن