تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815561991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

6 سال معطلي براي اجراي قانوني درباره پرستاران


واضح آرشیو وب فارسی:الف: 6 سال معطلي براي اجراي قانوني درباره پرستاران
رئيس كل سازمان نظام پرستاري با تاكيد بر اينكه پرستاران انتظار دارند كه قانون تعرفه خدمات پرستاري در سال ۹۱ اجرا شود، افزود: ۶ سال معطل نگه داشتن اين قانون هيچ توجيه كارشناسي ندارد.

غضنفر ميرزابيگي افزود: بر خلاف نظر برخي كه معتقدند اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري براي دولت بودجه بر است به نظر ما اين طور نيست و اگر شوراي عالي بيمه اين قانون را تصويب كند با بودجه اندكي كه تزريق مي شود و با مبالغ كمي كه از مردم دريافت مي شود، مي توان تمام خدمات پرستاري را تحت پوشش قانون تعرفه گذاري قرار داد و به اين ترتيب به منابع درآمدي بيمه، بيمارستانها و پرستاران اضافه مي شود.

وي ادامه داد: البته تا زماني كه شوراي عالي بيمه اين قانون را مصوب كند نيز مي توان اين قانون را در مراكز درماني كشور اجرا كرد. كافي است يك مرجع صاحب اختيار ملي اجازه دهد تا با دريافت مبالغ اندكي از مردم و بخش اندكي كه از طريق دولت تأمين مي شود، اين قانون را در برخي مراكز اجرا كنيم.

ميرزابيگي گفت: با اجراي اين قانون حقوق هر پرستار بين ۶۰۰ هزار تومان تا يك ميليون و ۴۰۰ هزار تومان يعني به طور متوسط يك ميليون تومان اضافه مي شود و به اين ترتيب ديگر يك پرستار مجبور نيست شيفتهاي غير متعارف بگيرد، بلكه مي تواند در يك جا كار كند، استراحت داشته باشد و به جاي آن خدمات با كيفيت به مردم ارائه كند.

رئيس كل سازمان نظام پرستاري اضافه كرد: به نظر ما اجراي اين قانون به هيچوجه هزينه بر نيست بلكه يك سرمايه گذاري ملي به نقع سلامت مردم است كه اگر شوراي عالي بيمه آن را تصويب كند، اعتبار زيادي نمي خواهد و تا آن زمان كه ممكن است ۶ ماه يا يكسال براي پوشش كشوري زمان بخواهد نيز مي توان اين قانون را با اعتباري اندك در مراكز درماني اجرا كرد.
ميرزابيگي گفت: قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري بايد در سال ۹۱ اجرا شود و اين انتظار همه پرستاران كشور است زيرا سال ۹۱، ششمين سال از تصويب اين قانون در مجلس است و معطل نگه داشتن اجراي يك قانون بعد از ۶ سال هيچ توجيه كارشناسي ندارد.

وي با اشاره به روند پيگيري اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري اضافه كرد: بعد از تصويب اين قانون در حدود ۴ سال پيش مسئولان معاونت سلامت وزارت بهداشت گفتند كه اجراي اين قانون نيازمند شفاف شدن شرح وظايف پرستاري است و شرح وظايف پرستاري در كشور به روز نيست.

ميرزابيگي گفت: بعد از آن ما آمديم با تشكيل تيمهاي تخصصي در ۳ سطح تخصصي، مديريتي و عمومي شرح وظايف پرستاري را به روز كرديم، بعد بهانه آوردند كه بايد يك معياري براي كنترل و اجراي اين شرح وظايف باشد به اين ترتيب كتاب استانداردهاي خدمات پرستاري را تدوين كرديم كه خودش يك پروسه حداقل يكساله را طي كرد.

رئيس كل سازمان نظام پرستاري افزود: بعد از آن براي كنترل اجراي اين استانداردها چك ليستهاي كنترل استانداردهاي خدمات پرستاري را كه آن هم يك كتاب و پروژه بزرگ بود تدوين كرديم و به مسئولان وزارت بهداشت تحويل داديم.

وي گفت: بعد گفتند حالا اين خدمات بايد تبديل به تعرفه شود، آمديم براي تعريف k پرستاري، طي يك مطالعه ۱.۵ ساله براي ۵۲۷ خدمت پرستاري، يكي يكي بر اساس ميزان زماني كه براي هر خدمت وقت نياز است و بر اساس خطري كه آن خدمت براي بيمار و پرستار دارد، همچنين شدت مراقبت و فرآيندهاي مراقبتي چندگانه مبتني بر محاسبات خدمات پرستاري در دنيا و كتاب كاليفرنيا، تعرفه خدمات پرستاري را براي ۵۲۷ خدمت، استاندارد تعريف كرديم كه روند ثبت آنها در سازمان ملي استاندارد هم در جريان است.

ميرزابيگي گفت: بعد از آن به k پرستاري بين ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان رسيديم، اين بار گفتند كه برخي خدمات تكرار شونده است و ممكن است آن خدمات توسط گروههاي ديگر نيز ارائه شود و به اين ترتيب براي بيمار گران تمام شود.

رئيس كل سازمان نظام پرستاري اضافه كرد: مرتب بهانه مي آوردند البته اين بهانه ها ما را ورزيده تر كرد، ما هم رفتيم بسته خدمتي براي هر بخش طراحي كرديم، دوباره گفتند همه بيماران يكنواخت نيستند و بيمار بدحال و كمتر بدحال داريم اگر k پرستاري يكسان باشد پرستار ممكن است بين بيمار بدحال و كمتر بدحال بيمار كمتر بدحال را انتخاب كند.

وي گفت: دوباره آمديم همه اين خدمات را سطح بندي كرديم و در ۳ سطح با توجه به وضع بيمار اين خدمات را تعرفه گذاري كرديم، ديگر هيچ بهانه اي به هيچ وجه از نظر كارشناسي براي اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري وجود ندارد و به نظر ما اين كار يك الگوي تعرفه گذاري براي خدمات پزشكي نيز در كشور مي تواند باشد.

ميرزابيگي ادامه داد: معتقديم اگر حتي يك سوم يا يك پنچم كاري كه براي تعريف استاندارد خدمات پرستاري و تعرفه گذاري آن انجام شده براي استانداردسازي و تعرفه گذاري خدمات پزشكي هم در كشور انجام شود همه مردم و بيمارستانها راضي مي شوند و از بهترينها در دنيا مي شوند و مي توانيم از نظر خدمات درماني در دنيا بدرخشيم.

رئيس كل سازمان نظام پرستاري افزود: كاري كه براي تعرفه گذاري خدمات پرستاري در كشور انجام شده است يك الگوي كامل است و اگر بيش از اين اجراي آن را به تعويق بيندازند به اين سمت مي رويم كه از آنها بخواهيم كه خدمات پزشكي را هم در كشور استاندارد كنند تا پزشكان هم اين روند سخت را تجربه كنند.

وي گفت: با اين وجود اگر هنوز بهانه مي آورند كه اين كار پول و اعتبار مي خواهد و از اجراي آن خودداري مي كنند همان طور كه قبلاً هم اعلام كرديم حاضريم هر بيمارستان را در كلانشهرها كه آنان مي گويند تحويل بگيريم و بدون اينكه ريالي از حقوق پزشكان كم شود، با اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري و اجراي درست قانون ارتقاي بهره وري نمونه اي از مدل موفق مديريت بيمارستاني همراه را رضايتمندي مردم و پرسنل به آنان عرضه كنيم.

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن