تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816980380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گاف عجيب الجزيره در عمليات رسانه‌اي عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: گاف عجيب الجزيره در عمليات رسانه‌اي عليه ايران
شبكه خبري الجزيره نيز در گزارشي تصويري، مفتضحانه و ناشيانه مدعي شد كه اين افراد، نظاميان ايراني هستند و در سوريه فعاليت هاي نظامي مي كرده اند.


به گزارش وب گردي باشگاه خبرنگاران، يك پايگاه خبري تحليلي عربي، در گزارشي به رسوايي شبكه الجزيره قطر در انتشار تصاوير مربوط به پنج ايراني ربوده شده در سوريه اشاره و اسنادي را فاش كرد كه از يك سو نشان مي دهد، اين پنج نفر همان پنج مهندس ايراني هستند كه از يك ماه پيش ربوده اند و همچنين تأكيد مي كند كه سازمان جاسوسي فرانسه در ربايش اين افراد دست داشته است.

يك ماه پيش بود كه گروهي از شبه نظاميان تروريست در سوريه موسوم به يگان "الفاروق" پنج مهندس ايراني را در اين كشور ربود. جمعه گذشته نيز رسانه هاي خبري وابسته به غرب از بازداشت پنج نظامي ايراني در سوريه خبر داده و نوشتند كه ايران با ارسال اين نيروها در آنچه سركوب مردم اين كشور ناميده اند، مشاركت مي كند و اين افراد براي فعاليت هاي نظامي به سوريه منتقل شده اند!

شبكه خبري الجزيره نيز در گزارشي تصويري، مفتضحانه و ناشيانه مدعي شد كه اين افراد، نظاميان ايراني هستند و در سوريه فعاليت هاي نظامي مي كرده اند. اين گزارش، البته به قدري ناپخته و ناشيانه برساخته شده بود كه حتي شبه نظاميان موسوم به ارتش آزاد سوريه نيز كه در فريب كاري و دروغ پردازي عليه سوريه خبره اند، اين گزارش را در پايگاه خبري خود منتشر نكردند.

الحقيقه، در اين گزارش، ابتدا به دلايل ساختگي بودن ادعاي الجزيره پرداخته و در ادامه به نقش سازمان جاسوسي فرانسه در ربايش اين افراد اشاره مي كند. اين در حالي است كه مجله فرانسوي "باري ماچ" نيز در گزارش اخير خود با اشاره به ربايش پنج نظامي جديد ايران در سوريه، يگان الفاروق را مسؤول ربايش اين افراد معرفي مي كند.

اول: مقايسه تصاوير تهيه شده از سوي اين مجله فرانسوي و مهندسان ايراني ربوده شده در سوريه نشان مي دهد كه اينها همان مهندساني هستند كه يك ماه پيش ربوده شده اند؛ البته تغييراتي در ظاهر آنها ايجاد شده است كه به عنوان مثال مي توان به بلند شدن محاسن آنها اشاره كرد كه اين قضيه ناشي از بازداشت يك ماهه آنهاست و امري بسياري عادي به نظر مي رسد. در تصاوير زير كه يكي مربوط به پنج مهندس ربوده شده ايراني و ديگري مربوط به افرادي است كه به ادعاي غربي ها بتازگي بازداشت شده اند، بوضوح مي توان پي برد كه اين نظاميان ادعايي، جديد همان مهندساني هستند كه از آنها تصاوير تازه اي گرفته شده است.

دوم: پوشاندن لباس مشكي به اين افراد، اقدامي ناشيانه براي اشاره به اين مطلب است كه آنها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و حزب الله لبنان وابستگي دارند؛ ناگفته مشخص است كه اين لباس ها به زور به اين افراد پوشانده شده و تصويري كه مجله "باري ماچ" نيز ارائه مي دهد آنها را در لباس مشكي نشان مي دهد.

سوم: موضوع خنده دار بعدي، قرار دادن يك اسلحه در ميان ربوده شدگان بود در حالي كه حتي اگر اين افراد، نظامي هم باشند نيز ديگر در زمان اسارت و تصويربرداري از آنها نبايد سلاح در كنار آنها باشد.

چهارم: موضوع بعدي، ارائه اسامي متفاوت با اسامي واقعي آنها بود. اين در حالي است كه تنها يكي از آنها آن هم با فشار و اجبار سخن مي گفت.

پنجم: ربايندگان همچنين تصاويري از گذرنامه هاي ربوده شده ها را نيز نشان دادند. آنها به عمد نوشته هاي اين كارت ها را بوضوح نشان ندادند بطوري كه چيزي هايي كه روي آن نوشته شده بود، خوانده نمي شد.

ششم: مورد خنده دار بعدي كه نشان مي داد ربايندگان هيچ اطلاعي از اوضاع داخلي سوريه ندارند، اين بود كه آنها به عدم وجود رواديد در گذرنامه هاي ربوده شده ها اشاره كرده و آن را دليلي بر اين نكته مي دانستند كه آنها به صورت محرمانه و غير نظامي براي مخفي كردن ماهيت خود وارد سوريه شده اند. اين در حالي است كه ربايندگان از اين حقيقت مسلم اطلاع نداشتند كه صدور رواديد بين ايران و سوريه از يك سال پبش تاكنون متوقف نشده و براي نقل و انتقال از اين كشورها نيازي به رواديد نيست.

هفتم: حماقت ديگر ربايندگان در اين مورد بود كه گذرنامه هاي اين افراد را نشان دادند، چرا كه عناصر حزب الله يا سپاه پاسداران اگر بخواهند به سوريه يا جاي ديگري بروند، هرگز كارت شناسايي با خود حمل نمي كنند و افرادي را اعزام نمي كنند كه حتي نتوانند به زبان مردم آن منطقه سخن بگويند.

هشتم: ادعاي ديگري از ربايندگان كه حماقت آنها و ناآگاهي شان به مسائل داخلي سوريه و ايران را نشان مي دهد، اين است كه ربايندگان ادعا كردند كه گذرنامه هاي اين افراد از سوي معاون فرمانده پليس ايران امضاشده و اين دليلي بر اين است كه آنها نظاميان سپاه پاسداران هستند. اين در حالي است كه همه گذرنامه هايي كه در ايران صادر مي شود، اين امضا را با خود همراه دارد و بايد رئيس پليس يا معاون وي آن را امضا كنند.

نهم: از بهار گذشته برخي از مخالفان سوريه ادعا مي كردند كه عناصري از سپاه پاسداران را در سوريه دستگير كرده اند، "العربيه" و "الجزيره" نيز مرتباً اعلام مي كرد كه بزودي تصاوير اين افراد را نشان خواهد داد اما با گذشت 10 ماه آنها هنوز تصويري از اين افراد موهوم نشان نداده اند، به نظر مي رسد ربايش اين مهندسان ايراني نيز در راستاي توجيه اين رسوايي اين شبكه ها بود تا اين گونه وانمود كنند كه ايران در آنچه كه آنها سركوب تظاهرات مردم سوريه مي نامند، دست دارد.

مشرق در ادامه اين گزارش مي افزايد، در همين راستا اخيراً نيز جنايتكاران وابسته به "رياض الاسعد" سركرده گروهك موسوم به "ارتش آزاد سوريه" كه به تركيه گريخته است، يك گروه 11 نفري از زائران ايراني را كه از مسير حلب به سوي دمشق راهي بودند ربوده اند. شكي نيست كه اين زائران نيز در تصاويري كه بزودي از شبكه هاي سياه و وابسته منتشر مي شود به زور اعتراف خواهند كرد كه تك تيراندازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هستند./س

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن