تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815341366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مركز آمار ايران در گفت‌وگو با فارس خبر داد:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مركز آمار ايران در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
خبرگزاري فارس: رئيس مركز آمار ايران از هزينه 200 ميليارد توماني سرشماري سال 90 خبر داد و گفت: طبق گزارش 18 روزه كشور، 10 درصد خانوارها غايب بودند كه در دو روز باقي مانده اين رقم كاهش مي‌يابد.


عادل آذر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بيان اينكه سرشماري تمام‌ طرح‌ها در سال 91 الكترونيكي مي‌شود، اظهار داشت: تمام برنامه‌ريزي‌هاي ما اين است كه در سال 91 اطلاعات طرح‌ها از روش كاغذي به رايانه انجام شود.

*راه‌اندازي سيستم آمار و اطلاعات ملي كشور در سال 91

وي با اشاره به اينكه امسال آخرين دوره سرشماري به روش سنتي و كاغذي است، ابراز داشت: راه‌اندازي سيستم آمار و اطلاعات ملي كشور در سال 91 جزو ماموريت‌هاي مركز آمار ايران است.
اين مسئول، درباره ويژگي اين سيستم اذعان داشت: با راه‌اندازي اين سيستم سرشماري نفوس و مسكن سال 95 با استفاده از دستگاه رايانه شخصي و كاملا الكترونيك انجام مي‌شود و اين سيستم هوشمند اطلاعات را از طريق ماهواره به مركز داده انتقال مي‌دهد و كار پردازش سريع انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: قبلا كار پردازش در سرشماري قبلي حدود يك سال تا 1.5 سال طول مي‌كشيد و در سرشماري 90 اين زمان به 6 ماه رسيده و در سال 95 با استفاده از سيستم هوشمند مذكور كارپردازش سرشماري به يك ماه مي‌رسد.

*سرشماري الكترونيكي طرح كشاورزي

آذر با تصريح بر اينكه تمام طرح‌ها از سال 91 با سيستم هوشمند و ديجيتالي انجام مي‌شود، خاطرنشان كرد: نخستين آمارگيري هوشمند و الكترونيكي با سرشماري كشاورزي انجام مي‌شود.
وي، استخراج و كارپردازش سرشماري نفوس و مسكن 90 را كاملا مكانيزه عنوان كرد و افزود: بخشي از استخراج اين سرشماري در نيمه نخست آذر امسال اعلام مي‌‌شود و انتشار كامل آمار در بهار سال 91 صورت مي‌گيرد.
رئيس مركز آمار ايران خاطرنشان كرد: امسال استخراج و كارپردازش آمار نفوس و مسكن مبتني بر فناوري‌هاي نوين به صورت متمركز در تهران انجام مي‌شود.
وي با بيان اينكه سيستم بسيار پيشرفته براي آغاز قرائت فرم‌ها از 25 آبان جاري نصب مي‌شود، يادآور شد: نتايج اين پردازش در آذر امسال مشخص مي‌شود.

*پيش‌بيني 75 ميليون نفر جمعيت ايران

آذر درباره پيش‌بيني جمعيت ايران پس از پردازش آمار نفوس و مسكن 90 بيان داشت: پيش‌بيني مي‌شود جمعيت ايران به حدود 75 ميليون نفر برسد و بعد خانوار 3.7 باشد.
وي با موفقيت خواندن كار آمارگيري نفوس و مسكن 90 اذعان داشت: 54 هزار آمارگير در كشور به درب منازل مردم مراجعه مي‌كنند و حتي يك مورد شكايت نداشتيم.
اين مسئول، 60 درصد نيروهاي سرشماري را زن‌ها ذكر كرد و متذكر شد: يكي از ويژگي‌هاي ممتاز سرشماري تمركز به وضع اشتغال و بيكاري است.
وي، سرشماري را نوعي سرمايه‌گذاري براي كشور دانست و تصريح كرد: سرشماري كشور 200 ميليارد تومان هزينه دارد و اين هزينه‌ها براي كسب اطلاعات ناب و اصيل است كه كيفيت داده‌ها به مردم برگردد.
آذر با اشاره به اينكه نتيجه اين نوع سرمايه‌گذاري بايد به مردم برگردد، اذعان داشت: به همين دليل اطلاعات مردم بايد درست و باكيفيت باشد.
وي از عملكرد ماموران سرشماري اظهار رضايت كرد و با اشاره به بازخوردهاي مردم، اضافه كرد: يكي از مشخصه‌هاي اين سرشماري نحوه برخورد و منش ماموران آمارگير است كه مردم نيز راضي بودند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: به‌كارگيري اخلاق اسلامي و حوصله و پاسخ درست مردم به پرسش‌هاي ماموران از توصيه‌هاي مقام معظم رهبري بوده است.

*غيبت 10 درصد خانوارها در سرشماري كشور

وي درباره خانوارهاي غايب در طرح سرشماري نفوس و مسكن كشور يادآور شد: طبق گزارش 18 روزه كشور، 10 درصد خانوارها غايب بودند كه در دو روز باقي مانده اين رقم كاهش مي‌يابد.
آذر افزود: در حال حاضر شمارش بسياري از حوزه‌ها به اتمام رسيده و شمارش خانوارهاي غايب در روزهاي پاياني انجام مي‌شود.

*80 درصد مرم گيلان سرشماري شدند

رئيس مركز آمار ايران سرشماري گيلان را جزو استان‌هاي نرم كشور دانست و تصريح كرد: بيش از 80 درصد سرشماري اين استان انجام شده است.
وي اذعان داشت: تهران پايين‌ترين استان كشور در سرشماري است كه نزديك به 80 درصد شمارش آن انجام شده و بقيه استان‌ها در نرم هستند و براي تهران ماموران را بسيج كرده‌ايم تا هر چه سريع‌تر كار سرشماري را انجام دهند.
انتهاي پيام/ص

شنبه|ا|21|ا|آبان|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن