تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816222384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشكيل جبهه مشترك اصلاحات،انحراف و برخي مستقلين بعد از انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تشكيل جبهه مشترك اصلاحات،انحراف و برخي مستقلين بعد از انتخابات
مسوول كميته اقشار جبهه متحداصولگرايان با بيان اينكه طبق آمار تا كنون 700 تا 1100 نفر از اصلاح‌طلبان براي حضور در مجلس نهم آمده اند، از تشكيل جبهه جديدي مشترك از جريان اصلاحات،انحراف و برخي نمايندگان به ظاهر مستقل بعد از انتخابات خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران،كوثرى با قبول مسئوليت هاى مختلف در طول هشت سال دفاع مقدس همواره چون سربازى امين، فرمانبر كل قوا حضرت امام خمينى(ره) بوده است كه درخشان ترين مدال آن فرماندهى بسيجيان تهران در زمان تصدى فرماندهى لشكر 27 محمد رسول الله(ص) در سه سال آخر جنگ و بيش از ده سال دوران سازندگى بوده است. معاون عملياتى سپاه 11 قدر در دوران فرماندهى شهيد همت، جانشينى محور عملياتى سومار و تيپ رزهى 20 رمضان از ديگر مسئوليت هاى حاج محمد كوثرى در حلول 84 ماه حضور مداوم در جبهه هاى جنگ تحميلى بوده است.

اينك و در حالى كه انقلاب دهه چهارم خود(دهه پيشرفت و عدالت) را طي مي كند، حاج محمد كوثرى با كوله بارى از تجربه و ايمان قدم در ميدانى ديگر نهاده تا خدمتگزارى براى مردم باشد وي اكنون با ساماندهي اقشار مختلف اصولگرا پيروزي ديگري را براي تداوم گفتمان اصولگرايي رقم بزند. وي در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان، دردمندانه اصولگرايان را از رقابت نهي مي كند و مي گويد: «زماني كه مي‌بينيم، جريان انحرافي و اصلاحات آمده‌اند كه مجلس را از نيروهاي انقلاب بگيرند، رقابت اينجا اشكال دارد.

رقابت بين اصولگرايان باعث تشتت آرا و ذهنيت بد بين مردم حزب‌الله به وجود مي‌آورد و مي‌گويند اينها نمي‌توانند يكديگر را تحمل كنند چگونه مي توانند در كنار ديگران بنشينند...آنها با تفكر ديگري مي آيند و مثل انحرافي تفكر را مطرح نمي‌كنند و اين را ميدانيم كه دشمن حمايتشان مي‌كند آن وقت ما به سر و كول هم بزنيم و آنها كار خودشان را بكنند؟ بنابراين، عقل سليم هم مي‌گويد كنار هم بنشينينم، روي اصول كه هيچ مشكلي نداريم، در مسائل فرعي هم صحبت كنيم و مشكلات را حل و فصل كنيم.»

لطفا كميته اقشار را معرفي كنيد كه چه وظايفي دارد چه برنامه هايي دارد و تاكنون چه كارهايي را انجام داده است؟

كميته اقشار در ستاد اجرايي جبهه متحد اصولگرايان وظيفه دارد كه كارها و امور مربوط به 16 قشر را انجام دهد. 16 قشري كه از اضلاع مختلف اصولگرايي، انجمن ها و تشكل هاي گوناگوني مانند پيروان خط امام ورهبري، رهپويان، ايثارگران و شاخه‌هايي از شخصيتهاي حاضر در شوراي مركزي تشكيل شده است، در واقع نمايندگان اين تشكل‌ها را دعوت كرده ايم كه جهت رايزني و آغاز كار به جلسات تشريف بياورند. ضلع‌هاي مختلف كارهايشان را انجام داده اند. با جانشيني جناب آقاي دكتر حسين طلا هم شتاب بيشتر كار، خود را نشان خواهد داد.(البته آقاي طلا همزمان وظيفه اجرايي جبهه متحد در استان تهران را هم بر عهده دارند) نمايندگان با اقشار مختلف مثل هنرمندان ورزشكاران، پزشكان، اساتيد و ... ارتباط داشته باشند تا بتوانيم سياستهاي اصولگرايي را بر اساس گفتمان امام(ره) ورهبري، تبيين كنيم. همچنين در كميته اقشار وظيفه داريم سياست‌ها را به ستاد استان‌ها منتقل بكنيم و هم پيگيري مستمر داشت باشيم. كارشناسان اقشار مختلف بايد مبناي كاري و برنامه‌هاي خود را مشخص كنند، سپس درخواست‌ها و سياستهاي هر قشر را دسته بندي مي‌كنيم براي مشخص كردن موضوعاتي كه جبهه متحد اصولگرايان در مجلس نهم مي خواهد پيگيري كند.

* ظاهرا شوراي مركزي از اين هفته در مورد ليست تهران مي خواهد تصميم گيريهايي داشته باشد. چه شاخص هايي بيشتر مدنظر است؟

بعد از انتخابات سال 88 يا بهتر بگوييم چندي قبل از آن، فتنه كليد خورد(كه برخي حتي پيشينه ده ساله براي آن بيان مي كنند). افرادي كه وارد صحنه شدند در مقابل نظام صف آرايي كردند، مواضع استكبار جهاني و صهيونيسم را دنبال مي‌كردند. مقابل نظامي ايستادند كه در راس آن ولايت فقيه قرار دارد. هم حضرت امام(ره) و هم مقام معظم رهبري، نظام و حاكميت را از آن مردم مي‌دانند. كساني كه جلوي اين نظام مي‌ايستند نه مي‌خواهند رهبري چنين قدرت را داشته باشد و نه مردم در صحنه باشند، و مي‌خواهند اداره امور را آنچنان كه غرب مي‌خواهد در دست بگيرند، چنين خواسته‌اي به معناي براندازي است طبيعي است كه فتنه گران براساس چارچوب و اصول خود به هيچ وجه نظام را بر نمي‌تابند. بر همين اساس سكوت در مقابل اينان جايز نبوده و نيست. نظامي كه همه چيزش بر اساس اسلام و مردم جلو مي‌رود نمي‌شود گفت مي‌نشينم ببينم چگونه مي‌شود؟! اين نشان مي‌دهد كه بصيرت نيست، آگاهي نيست. بعضي نيز نتوانستند تشخيص بدهند كه اگر گروهي زماني بر سر كار بوده و مسئوليتي داشته، نظام به آنها فرصت داده و مي‌خواسته آنان را جذب كند، اين نيست كه بخواهيم تا ابد به آنها اعتماد كنيم. همانطور كه امام فرمودند وضع حال افراد مهم است. به همين دليل آنها در رابطه با فتنه تاخير داشتند. لذا يكي از شاخصهاي اين است كه در مقابل فتنه سكوت نداشته باشند.

انحراف هم دقيقا در راستاي فتنه است و در 9 دي ديگر نتوانست جريان ميداني خود را دنبال كند انحراف شروع كرد به مطرح كردن يك سري از مسائل. انحراف، به ظاهر، از دين و امام زمان(عج) دم ميزند اما پشت پرده ارتباطاتي با بيگانگان دارد. از سويي براي فريب مردم خود را منتظران ظهور مي دانند ولي در پشت پرده با عوامل بيگانه جلسه و قرار هايي مي‌گذارند. اين قابل قبول نيست. ما به عنوان نظام جمهوري اسلامي مي‌گوييم همه خط مشي و عملكرد ما برگرفته از كلام الله است و بر اين اساس استكبار ستيزي و ظلم ستيزي را مشي خود قرار داده ايم كه دقيقا جريان انحرافي خلاف اين مشي حركت مي كند. الگوي ما ائمه معصومين(ع) و ابا عبدالله الحسين(ع) هستند. نمي‌شود گفت من امام حسين را دوست دارم و جلسات و مراوداتي هم با يزيديان زمان داشته باشد. اين تفكر چون دوگانه است پس انحراف است. لذا شاخصه ديگر سكوت در مقابل انحراف است.

در مورد فساد هم ما صحبتهاي امام و مقام معظم رهبري را شنيده‌ايم كه برگرفته از بطن اسلام ناب محمدي(ص) هستند. فساد در هر بعدي و مرتبه اي از آن در جامعه‌ي اسلامي قابل قبول نيست. اين افراد اگر با برخي از مسئولين در ارتباط نبودند هرگز نمي‌توانستند چنين رقم سنگيني را به دست بياورند. بنابراين اگر جايگاه، مسئوليت و قدرت كنترل نشود به همراه آن فساد مي‌آيد كه باعث از بين رفتن هرگونه نظامي مخصوصاً نظام اسلامي مي‌شود لذا هيچگاه نبايد در مقابل فساد سكوت كرد

لذا جبهه متحد اصولگرايان كه بر اساس گفتمان امام و رهبري شكل گرفته است بر مرزبندي با اين سه مورد، ساكتين فتنه، ساكتين انحراف و ساكتين فساد اصرار دارد.

* راه برگشتي براي ساكتين وجود دارد؟

همانطور كه گفتم اين موارد نمي تواند مورد قبول باشد، اما به دليل رافت و عطوفت اسلامي نظام به اين افراد فرصت مي‌دهد. بدانند كه بالاخره زمان حساسي است. نبايد به راحتي سكوت كنند و به راحتي بگذرند و چنين افرادي بايد كه به خود بيايند و سعي كنند كه جبران كنند.

* براي رسيدن به مجلس قوي در دوره نهم لازم است كه آسيب شناسي مناسبي از دوره هشتم داشته باشيم. آسيب‌هاي مجلس هشتم را در چه مواردي مي‌دانيد؟

جبهه اصولگرايان بايد به صورتي منسجم و مقتدر در كنار هم قرار مي‌گرفتند. متاسفانه در اثر اشتباهاتي نتوانستند انسجام خود را حفظ كنند و زماني كه اين انسجام حفظ نشد باعث شد كه افرادي از اين اختلافات نفوذ كنند و بهره‌برداري‌هايي به نفع خود انجام دهند و نگذارند كه مجلس يكپارچه باشد. آسيب‌هاي مجلس هشتم همه از جانب عدم اتحاد و عدم وحدت اصولگرايان بود.

* برخي آسيبهاي مجلس هشتم خيلي به قول معروف توي چشم است. مي‌خواهيم در مورد يكشنبه سياه و دانشگاه آزاد صحبت كنيم. تحليل شما از اين مسئله چيست و كساني كه در آن دخيل بودند چه جايگاهي در جبهه اصولگرايي خواهند داشت؟

برخي هستند كه به ظاهر دم از اسلام و اصولگرايي بزنند اما زماني كه پاي منافع شخصي و گروهي‌شان در ميان باشد منافع نظام و منافع اصولي و ملي را فراموش مي‌كنند. لذا، برخي از افراد اصولگرا بودند اما در بحث دانشگاه آزاد امتحان خوبي پس ندادند و حتي مُبَلِّغِ و ميدان دار اين موضوع بودند. البته تعداد قابل توجهي هم مخالفت كردند. تنها اين مورد هم نبود. بحث تعرفه‌ي خودرو را از 90 به 70 برسانند كه صنعت خودروي كشور بخوابد و تا هرچه مي‌خواهند وارد كننند. البته حركتهايي مثل كاهش رابطه با انگلستان بودند و تحركات خوبي كه در عرصه سياست خارجي داشتيم از نقاط روشن مجلس هشتم و اصولگرايي به شمار مي‌رود. هرچند كميسيون امنيت ملي ابتدا قطع رابطه را مطرح كرد.

* امسال سال جهاد اقتصادي بود در اين زمينه مجلس هشتم چه كرد؟

واقعيت اين است كه آن انتظاري كه مقام معظم رهبري داشتند و دارند برآورده نشده است. سعي شد كه كارهايي انجام شود، چون اول سال در كميسيون‌هاي مجلس پيرامون جهاد اقتصادي صحبت كردند، جمع بندي‌هايي شد، مجموعه‌اي هم در اين رابطه ايجاد شد در ابعاد همكاري با دانشگاهيان، دولت و ... . اما اينكه بگوييم نتيجه شاخصي داشته‌ايم، خير.

* چندي بود كه بازار ارز و طلا دچار نوساناتي شده و مردم دچار مشكلات معيشتي فراواني روبرو بوده و هستند. براي اين بحث هاي اقتصادي برنامه خاصي در جبهه متحد طراحي شده است؟

تخصص من اقتصاد نيست ليكن در اقاشر يك جمع خوب اقتصادي هستند كه با كمك كميته سياسي در حال تدوين برنامه مجلس نهم در زمينه اقتصادي هستند. اما در كل يك مجلس منسجم و اصولگرا داشته باشيم دولت هم بايد با آن حركت كند. برخي از مسائل اقتصادي داخلي هستند، برخي به دليل تحريم هستند و برخي به ابعاد جهاني اقتصاد و مشكلات جهاني مربوط مي‌شود. دو تا از اين موارد دست ما نيست اما سياست‌گذاري‌‌ها و تصميم‌گيري‌ها دست خودمان است. بايد آنچنان باشد كه منافع ملي و منافع مردم لحاظ شود و رفاه نسبي در جامعه ايجاد شود. اگر تصميم‌هايي كه اتخاذ مي‌شوند رفاه ملي در پي نداشته باشند فايده ندارند. دولت فعلي كارهايي كرده است اما آنچنان موفق نبوده است. ما از رئيس بانك مركزي خواستيم بيايد و توضيح دهد كه تصميم خوبي براي بانك‌ها در رابطه با شوراي پول و اعتبار در نظر گرفته شد كه به موجب آن سود بيشتري را نصيب مردم مي‌كند و آرامشي نسبي به همراه خواهد داشت. علاوه بر اين، مردم راحت ترند در بانك، سرمايه گذاري كنند و اطمينانشان بيشتر است تا بازار و سكه و ارز چراكه ثبات آنچناني نمي‌توانند داشته باشند. لذا برنامه‌هاي مجلس نهم بايد باشد كه روي اين مسئله كار كند. از طرفي با توجه به وضعيتي كه استكبار جهاني و صهيونيست‌ها، مخصوصاً پس از جنگ جهاني دوم ايجاد كردند و اقتصاد جهان را در دست گرفتند و اين نوسانات در خيلي از كشورها بالاخص كشور ما را ايجاد مي‌كنند، با اين اوصاف شرايط را بايد به گونه‌اي تنظيم كنيم كه فشارها و تبعاتش و بر مردم كم شود. بايد سياست گذاري دقيق و كارشناسانه اي داشته باشيم. بايد زمينه را چنان فراهم كنيم كه واقعاً بتوانيم اشتغال ايجاد كنيم. ما الان در اوج جمعيت هستيم و با توجه به اين رشد صعودي جمعيت تا 4 يا 5 سل آينده بايستي كه بتوانيم مشكل را برطرف كنيم. لذا از اين فرصت جمعيتي به خوبي بايد استفاده كنيم.

* عده‌اي مي‌گويند جريان انحرافي و اصلاح طلبان وارد انتخابات نشدند و حالا بايد رقابت درون گفتماني داشته باشيم، تحليل شما در اين رابطه چيست؟

نه اين طور نيست. فرق مي‌كند، واقعيت اين است كه طبق آمار تا كنون 700 تا 1100 نفر از اصلاح‌طلبان آمده‌اند. البته چهره‌هاي شاخص و راديكال نيامده‌اند. نمي‌توان گفت نيستند، مثل افرادي كه هم اكنون در مجلس هستند. اين طور است كه افراد جوان‌تري آمده‌اند كه تاييد صلاحيت شوند، نظر شخصي من اين است كه در نهايت به دنبال تاييد صلاحيت در يك مرحله و بعد از انتخابات جريان انحرافي و اصلاحات و برخي از نمايندگان ظاهرا مستقل جبهه مشترك و جديدي را به وجود بياورند.

* با توجه به حضور جريان اصلاحات و انحرافي رقابت در بين اصولگرايان چه معنايي پيدا مي كند؟

اشكالي به وجود نمي‌آيد. اما زماني كه مي‌بينيم، جريان انحرافي و اصلاحات آمده‌اند كه مجلس را از نيروهاي انقلاب بگيرند، اينجا اشكال دارد. رقابت بين اصولگرايان باعث تشتت آرا و ذهنيت بد بين مردم حزب‌الله به وجود مي‌آورد و مي‌گويند اينها نمي‌توانند يكديگر را تحمل كنند چگونه مي توانند در كنار ديگران بنشينند. همچنين ممكن است در اثر افشاگري‌هاي حين انتخابات و رقابت اختلافاتي پيش بيايد كه باعث تقسيم آرا شود. ما نمي‌توانيم بگوييم همه 100 هستند ما اَهَم في الاَهَم مي‌كنيم و بر اساس اصول كارها را دنبال مي‌كنيم. ما اگر در مسائل اصولي اختلافي نداريم چرا وحدت نكنيم؟ از طرفي مردم هم بهتر مي‌پذيرند. آنها با تفكر ديگري مي آيند و مثل انحرافي تفكر را مطرح نمي‌كنند و اين را ميدانيم كه دشمن حمايتشان مي‌كند آن وقت ما به سر و كول هم بزنيم و آنها كار خودشان را بكنند؟ بنابراين، عقل سليم هم مي‌گويد كنار هم بنشينينم، روي اصول كه هيچ مشكلي نداريم، در مسائل فرعي هم صحبت كنيم و مشكلات را حل و فصل كنيم.

براي اينكه وحدت شكل بگيرد با ساير گروه‌ها در فراكسيون انقلاب شخصاً صحبت كرده‌ايد؟

بله، همين چند روز پيش صحبت كردم

* شما از ديدار آقاي مصباح كه از وحدت مي‌گويند خبر خاصي داريد؟

خبرهاي خوشي خواهد آمد.

* لطفا به كلمات ذيل پاسخ كوتاه بدهيد
حسن تهراني مقدم: انسان واقعاً وِلايي و نخبه در امور موشك.
لشكر 27 محمّدرسول‌الله: ما هميشه به ياد شهداي اين يگان مي‌افتيم، مخصوصاً حاج احمد متوسليان و شهيد همت.
سرآسياب: محل زندگي بنده.
مجلس ششم: قانون‌گريزي و كار به نفع استكبار.
مجلس هفتم: سعي كرد تفكر اصولگرايي را دنبال كند.
مجلس هشتم: كار مجلس هفتم را دنبال كرد.
شهيد احمدي روشن: جواني كه دانشمند برجسته‌اي بود كه دشمن تاب نياورد.
آيت الله مهدوي كني: انسان بزرگواري كه تمام وجودش را وقف انقلاب كرده است


شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن