تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816440494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير راه خبر داد: اختصاص 10 درصد از درآمد سالانه ترانزيت كشور به بخش حمل و نقل


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزير راه خبر داد: اختصاص 10 درصد از درآمد سالانه ترانزيت كشور به بخش حمل و نقل


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: راه و ساختمان

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه توسعه ترانزيت، توسعه درآمد ملي و افزايش اشتغال را در پي دارد، گفت: درآمد حاصل از ترانزيت كشور در سال گذشته بالغ بر 30 ميليارد دلار بوده است و بنا شده 10 درصد از درآمد سالانه ترانزيت كشور به بخش حمل و نقل اختصاص يابد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه خراسان، دكتر شهريار افندي‌زاده با تاكيد بر اينكه ترانزيت در كشور روند رو به رشدي را طي مي‌كند، خاطرنشان كرد: ايران به دليل قرار گرفتن در مسير ارتباطي آسيا و اروپا از منظر ترانزيت در جايگاه منحصر به فردي در منطقه قرار گرفته است و مسير ايران جهت ارتباط دو قاره مقرون به صرفه‌ترين مسير به حساب مي‌آيد.

كاهش 30 تا 40 درصدي هزينه و زمان عبور كالاها

به گفته رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي انتخاب مسير ايران در ترانزيت موجب كاهش 30 تا 40 درصدي هزينه و زمان عبور كالاهاي كشورهاي آسيايي به اروپا مي‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه با افزايش ظرفيت‌هاي جاده و ريل بايد براي بهره‌برداري از موقعيت ايران در زمينه ترانزيت بيشتر بهره برد، اظهار كرد: تبديل جاده‌هاي كشور به بزرگراه و توسعه پايانه‌هاي مرزي به تجهيزات و امكانات فناوري از جمله فعاليت‌هايي است كه بايد در حوزه ترانزيت كشور انجام شود.

نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت كشور با بيان اينكه با به كارگيري امكانات و فناوري، توقف كاميون‌ها در پايانه‌هاي مرزي كاهش خواهد يافت، ادامه داد: براي تكميل شبكه ريلي ترانزيتي در كشور به چهار هزار كيلومتر ريل نياز داريم.

افندي‌زاده به حمل و نقلي ريلي و اتصال بندرعباس به قزوين از طريق ريل اشاره و تصريح كرد: براي ادامه اتصال بندرعباس به شمال و در نتيجه اروپا پروژه راه آهن قزوين ـ رشت را در دستور كار خود قرار داده‌ايم كه تاكنون اين پروژه 60 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وي با اشاره به اينكه در سال 88 بيش از 110 كشور كالاهاي خود را از ايران عبور دادند، يادآور شد: بايد تا پايان برنامه پنجم توسعه ظرفيت عبور كالا در كشور به 40 ميليون تن افزايش يابد و براي دستيابي به اين رقم نيازمند ايجاد تقاضا و بازاريابي در بحث‌هاي ترانزيت در كشور هستيم.

رشد2.6 درصدي ترانزيت در 10 ماه سال

وي به وجود 14 هزار كيلومتر بزرگراه در كشور اشاره و از اضافه شدن سالانه دو هزار كيلومتر راه به راه‌هاي موجود كشور خبر داد و گفت: در حال حاضر كشور داراي دو هزار كيلومتر آزادراه است و 500 كيلومتر آزادراه نيز در حال احداث يا انجام مراحل مطالعاتي است.

جابجايي روزانه 2.5 ميليون مسافر

معاون وزير راه و شهرسازي از جابجايي روزانه 2.5 ميليون مسافر در كشور از طريق جاده خبر داد و اظهار كرد: در سال گذشته از طريق جاده‌هاي كشور 900 ميليون نفر مسافر جابجا شدند.

وي از افتتاح سيستم الكترونيك اخذ عوارض براي نخستين بار در كشور در آزادراه تهران – قم همزمان با دهه فجر خبر داد و تصريح كرد: با استفاده از اين سيستم و با نصب برچسبي بر روي شيشه خودروها كه داراي اعتباري پولي است، مي‌توانيم ميزان تردد خودروها را در آزادراه‌هاي كشور به طور دقيق تعيين كنيم.

معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد: با بهره‌برداري از آزادراه‌هاي كشور، شركت سرمايه‌گذار از سود آزادراه بهره‌برداري شده استفاده مي كرد كه با تشكيل اداره كل نظارت و نگهداري، بهره‌برداري از آزادراه‌هاي كشور به اين اداره كل واگذار خواهد شد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر در جاده‌هاي كشور 200 دستگاه دوربين نصب شده است از افزايش 40 دستگاه دوربين ديگر در جاده‌هاي كشور در دهه فجر خبر داد و اظهار كرد: در حال حاضر 550 دستگاه تردد شمار در جاده‌هاي كشور وجود دارد كه در دهه فجر امسال اين ميزان به 610 دستگاه خواهد رسيد.

به گفته رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور، با همكاري سازمان هواشناسي تا پايان سال جاري 56 دستگاه هواشناسي در گردنه‌هاي كشور نصب خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه رويكرد وزارت راه و شهرسازي نگهداري و ايمن‌سازي راه‌هاي كشور است، تصريح كرد: با ايمن‌سازي دو هزار كيلومتر از راه‌هاي كشور در دهه فجر امسال شاهد ارتقاي راه‌ها خواهيم بود.

به گفته نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت ميزان تلفات انساني ناشي از تصادفات در راه‌هاي برون شهري كشور در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15.2 درصد كاهش يافته است.

برنامه نوروز 91

وي درباره برنامه نوروزي سازمان راهداي و حمل و نقل جاده‌اي كشور، افزود: براي نوروز 91 بنا داريم كه پيش فروش بليت اينترنتي و حضوري اتوبوس را زودتر از سال‌هاي گذشته آغاز كنيم، علاوه بر آن طرح نوروزي وزارت راه و شهرسازي نيز از 25 اسفند تا 15 فروردين در سطح كشور اجرايي خواهد شد.

افندي‌زاده با اشاره به اينكه در طرح نوروزي 91 بيش از 1157 اكيپ راهداري در سطح كشور فعال خواهد بود، از ساماندهي شركت‌هاي امداد خودرو در اين ايام خبر داد و افزود: در نوروز 90 بيش از 35 ميليون مسافر در جاده‌هاي كشور جابجا شدند.

برنامه نوسازي ناوگان

وي از هدف‌گذاري نوسازي 1500 و 2500 دستگاه اتوبوس و ميني‌بوس برون شهري در سال جاري خبر داد و گفت: براي نوسازي اتوبوس‌هاي برون شهر 15 ميليون تومان و براي نوسازي ميني‌بوس‌هاي برون شهري هم هشت ميليون تسهيلات پرداخت مي‌شود.

افندي‌زاده ادامه داد: از ابتداي سال جاري تاكنون 750 دستگاه اتوبوس و 850 دستگاه ميني‌بوس نوسازي شده‌اند.

رتبه‌بندي شركت‌هاي حمل و نقل

وي از رتبه‌بندي شركت‌هاي مسافربري برون شهري در آينده‌اي نزديك خبر داد و اظهار كرد: براساس اين طرح شركت‌هاي مسافربري برون‌شهري بين رتبه‌هاي يك تا پنج رتبه‌بندي مي‌شوند.

به گفته‌ او تاكنون قيمت بليت‌هاي اتوبوس‌هاي برون شهري بر اساس وضعيت ناوگان تعيين ‌شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه يادآور شد: قيمت بليت‌هاي اتوبوس‌ها در طرح رتبه‌بندي شركت‌هاي مسافربري برون شهري به خدمات ويژه‌اي كه اين شركت‌ها به مسافران ارائه كنند، تعيين مي‌شود.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور از تبديل محورهاي شرياني كشور به آزادراه به عنوان راهكار وزارت راه و شهرسازي براي توسعه حمل و نقل ترانزيت در كشور خبر داد و اظهار كرد: تمام محورهاي ترانزيتي كشور شرياني اعلام شده است، تا امكان استفاده از اعتبارات مربوط به راه‌هاي شرياني جهت احداث بزرگراه‌هايي همچون مشهد- تايباد- دوغارون و مشهد- سرخس ايجاد شود.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به وجود چهار پايانه مرزي فعال در استان خراسان رضوي، گفت: اين پايانه‌ها در سطح كشور جزو برترين پايانه‌هاي فعال در ترانزيت شناخته مي‌شوند و در اين بين پايانه مرزي دوغارون رتبه اول كشور را در صادرات كالا به خود اختصاص داده است.

وي با اشاره به اينكه براي بازسازي و تعريض پل پايانه مرزي سرخس بايد با كشور تركمنستان مذاكره شود، خاطرنشان كرد: برهمين اساس توجه ويژه به توسعه و بهسازي محورهاي ترانزيتي خراسان رضوي از مهمترين برنامه‌هاي كارگروه ترانزيت محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن