تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815728265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نتايج رتبه بندي دانشگاه هاي كشور نيمه فروردين ماه 91 اعلام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نتايج رتبه بندي دانشگاه هاي كشور نيمه فروردين ماه 91 اعلام مي شود
تهران- سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام گفت: نتايج رتبه بندي دانشگاه ها توسط پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ، نيمه فروردين ماه سال 91 به طور رسمي اعلام مي شود.


دكتر "جعفر مهراد" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا يادآور شد : عدم ارسال به موقع اطلاعات درخواستي از سوي دانشگاه ها موجب شده است كه اعلام اين رتبه بندي كه قرار بود امسال انجام شود ، به تاخير بيفتد از اين رو دانشگاه ها بايد هر چه زودتر اطلاعات مورد نياز را گردآوري و به پايگاه استنادي علوم جهان اسلام تحويل دهند.

مهراد خاطرنشان كرد : در حال حاضر بسياري از دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي كشور از يك نظام ثبت آماري برخوردار نيستند از اين رو درخواست اطلاعات از دانشگاه ها با دشواري انجام مي شود.

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام افزود: از اواسط تابستان سال 1390 مكاتبات زيادي با دانشگاه ها صورت گرفته است و در حال حاضر رابطين دانشگاه با ISC مشخص شده اند . براين اساس 86 پرسشنامه براي دانشگاه ها و موسسات پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فرستاده شده است كه در اين ميان 65 دانشگاه يا موسسه پرسشنامه را تكميل كردند و 21 سازمان ديگر پرسشنامه را هنوز پاسخ نداده اند.

سرپرست ISC در ارتباط با وضعيت و ميزان همكاري با دانشگاه هايي كه تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرار دارند، گفت: تاكنون پرسشنامه رتبه بندي ISC به 41 دانشگاه علوم پزشكي كشورارسال شده و در اين ميان 26 دانشگاه اطلاعات درخواستي را به دبيرخانه رتبه بندي ISC ارسال كرده اند و 15 دانشگاه پاسخي به پرسشنامه نداده اند.

مهراد در ارتباط با واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: پرسشنامه ها به 178واحد ارسال شد كه تا كنون 59 واحد دانشگاه آزاد اسلامي پرسشنامه ها را به دبيرخانه رتبه بندي ISC عودت داده اند.

وي ادامه داد: بدين ترتيب از 305 پرسشنامه رتبه بندي كه شامل اطلاعات درخواستي مربوط به معيارهاي آموزشي، تسهيلات، همكاري هاي بين المللي و تاثير اجتماعي و اقتصادي دانشگاه مي شود، 150 دانشگاه يا موسسه پژوهشي با رتبه بندي ISC همكاري نموده و در فاصله زماني تابستان تا اوايل زمستان 1390 پرسشنامه هاي مورد نظر را تكميل و عودت داده اند و 155 دانشگاه يا موسسه پژوهشي در رتبه بندي سال 1390 حضور ندارند.

مهراد خاطرنشان كرد: اطلاعات معيار پژوهش در رتبه بندي ISC توسط تيم رتبه بندي در ISC از پايگاه تامسون رويترز(ISI) استخراج مي شود و در اين زمينه دانشگاه ها دخالتي ندارند.

وي گفت: در رتبه بندي دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي كشور، دانشگاه هاي نظامي و انتظامي مستثني شده اند.

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام(ISC) در مورد رتبه بندي دانشگاه ها توسط ISC گفت: از سال 1389 بر اساس اختياراتي كه معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به ISC تفويض كرده است، پايگاه استنادي علوم جهان اسلام مي تواند دانشگاه ها و موسسات پژوهشي كشوراعم از دولتي و غير دولتي را رتبه بندي كند.

مهراد ادامه داد: معيارها و شاخص هاي رتبه بندي ISC در واقع معيارها و شاخص هايي هستند كه توسط وزراي آموزش عالي و تحقيقات علمي كشورهاي اسلامي تصويب شده اند و توسط كشورهاي عضو مورد استفاده قرار مي گيرند.

مهراد يادآور شد كه در رتبه بندي دانشگاه ها سه ويژگي اندازه موسسه، دامنه موضوعي و كيفيت پژوهش مدنظر قرارمي گيرد.

علمي**2038**1581

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30783979

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن