تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805494221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: ردصلاحيت نمايندگان فعلي مجلس اشتباه بود


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: لاريجاني: ردصلاحيت نمايندگان فعلي مجلس اشتباه بود
ما در مورد اصولگرايان هم نمي‌توانيم چنين تعهدي بدهيم، چون تعدادي از آنها را هم در هيات‌هاي اجرايي رد كردند. ولي فكر مي‌كنم شوراي نگهبان اشكالاتي كه اين بار در هيات اجرايي به وجود آمد، را رفع كند.
ردصلاحيت گروهي از نمايندگان مجلس كه 32 نفر از آنان را شامل مي شد هر چند يك روز بعد از رسانه اي شدن آن منجر به تشكيل هياتي سه نفره براي بررسي رد صلاحيت نمايندگان از سوي رئيس مجلس منجر شد و در نهايت برخي از نمايندگان رد صلاحيت شده توسط هيات هاي نظارت تائيد صلاحيت شده اند ،اما رئيس مجلس مي گويد:« زماني كه ما وارد شديم، ديديم كه اشتباه كردند.»

رييس‌ مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با ايسنا با بيان اينكه متاسفانه با افرادي كه ما در اين چهار سال با آنها بوديم و افكار و رفتار و كردارشان را ديديم، به دلايلي كه اصلا در شأن‌شان نبود اين‌طور رفتار كردند، به دلايل هيات‌هاي اجرايي وزارت كشور در رد صلاحيت برخي از نمايندگان فعلي مجلس اشاره كرد و گفت: زماني كه ما وارد شديم، ديديم كه اشتباه كرده‌اند.

لاريجاني در واكنش به برخي اظهارنظرها مبني بر اين كه رد صلاحيت‌هاي انجام شده را تسويه حساب سياسي ارزيابي مي‌كردند، گفت: نمي‌خواهم در اين زمينه قضاوت كنم، يا سوء ظن را تقويت كنم، ولي به هر حال كار غلطي بود و اين‌كه پشت آن چه تحليلي است، من وارد نمي‌شوم.

رييس قوه مقننه هم‌چنين درباره عملكرد مجريان و ناظران و تاثير آن بر حضور گسترده مردم در انتخابات، افزود: آنچه مهم است و نياز به تحليل عميق هم ندارد، اين است كه در شرايط فعلي و از منظر منافع ملي كشور، هر چه حضور مردم در انتخابات چشم‌گيرتر باشد، هم در مورد خطرات جنبه بازدارندگي دارد و هم بر شأن ايران تاثيرگذار است.

هيات‌هاي اجرايي در برخي موارد دقت لازم را نداشتند

وي تاكيد كرد: دوستاني كه در بخش‌هاي اجرايي و نظارت هستند، اگر مطابق قانون عمل كنند و رفتار دقيقي داشته باشند، با اطلاعات غيردقيق با افراد برخورد نكنند، حتما عملكردشان باعث چشم‌گيرتر شدن حضور مردم در انتخابات خواهد شد و فكر مي‌كنم در كاري كه هيات‌هاي اجرايي انجام دادند، در برخي موارد دقت لازم صورت نگرفت و بايد حتما دولت و وزارت كشور در اين زمينه دقيق‌تر عمل كنند. ان‌شاءالله هيات نظارت اين مشكل را حل كند و قانون رعايت شود.

لاريجاني هم‌چنين تاكيد كرد: ما فقط اجراي قانون را مي‌خواهيم و مر قانون بايد رعايت شود. در قانون گفته شده از چهار مرجع كسب اطلاع و بررسي شود تا حقي از افراد ضايع نشود و اين امر به حضور مردم كمك مي‌كند.

آرايش سياسي مجلس نهم

گمانه زني ها درباره آرايش سياسي مجلس نهم از موراردي است كه لاريجاني درباره آن معتقد است:« ممكن است در آينده آرايش نيروها در جبهه‌هاي مختلف تا حدي متفاوت باشد و تقسيمات آنها از حالت مخفي علني‌تر شود كه اين شفافيت‌ها گاهي كار را منظم‌تر مي‌كند»

لاريجاني هم‌چنين در زمينه تغيير رفتار برخي افراد اصولگرا و تندروتر شدن آنها از ابتداي مجلس هشتم تاكنون و تاثير آن بر انتخاب رييس مجلس آينده، يادآورشد: ممكن است در كل تاثيرگذار باشد؛ عملكرد اين افراد شايد باعث شود گروه‌هاي مختلفي كه در مجلس فعال هستند وضعيت شفاف‌تري در مجلس آينده پيدا كنند.

وي ادامه داد: درست است كه در فراكسيون اصولگرايان همه اصولگرا بودند، ولي بايد تقسيم‌بندي داشت، لذا ممكن است، در آينده شكل آن تا حدودي شفاف‌تر شود.

ديگر اظهارات رئيس مجلس در گفت و گو با ايسنا به شرح زير است:

*برگزاري انتخاباتي سالم و بر اساس مر قانون تاكيد هميشگي مقام معظم رهبري بوده است، لذا انتظار اين است كه در انتخابات پيش‌رو نيز بر اين اساس حركت شود.

* حتي در حوادث پس از انتخابات سال 88، اصرار مقام معظم رهبري بر اجراي صحيح قانون بود.

* ايشان در همان مقطع نيز همواره مي‌فرمودند، اگر كسي اعتراضي دارد، بايد مسير قانون را طي كند، بر اين اساس متوجه مي‌شويم كه تنها بايد از روال قانوني امور پيگيري شود و چه در امور انتخابات و چه در ساير امورتنها تمسك به قانون است كه نظم اجتماعي ايجاد مي‌كند و در غير اين صورت نظم اجتماعي پايه‌هاي درستي نخواهد داشت.

ثبت نام نكردن تعدادي از اصلاح‌طلبان مجلس هشتم

*نمي‌دانم چرا تعدادي از اصلاح‌طلبان براي حضور در انتخابات نام‌نويسي نكردند. اگر ثبت نام مي‌كردند، فضا را براي حضور افرادي كه به اين فكر علاقه‌مندتر بودند، فراهم‌تر مي‌كردند و اين كار خوبي بود، اگر انجام مي‌شد. مانعي براي تبليغات آنها وجود ندارد.

ميزان احتمال تاييد صلاحيت اصلاح‌طلبان ثبت نام كرده

*ما در مورد اصولگرايان هم نمي‌توانيم چنين تعهدي بدهيم، چون تعدادي از آنها را هم در هيات‌هاي اجرايي رد كردند. ولي فكر مي‌كنم شوراي نگهبان اشكالاتي كه اين بار در هيات اجرايي به وجود آمد، را رفع كند.

راهكار تعيين رييس مجلس نهم

*سازوكار انتخاب رييس‌ در مجلس نهم را نمي‌دانم، و معلوم نيست چارچوب نظري براي انتخاب رييس چگونه خواهد بود. منتخبين در مجلس نهم بايد با هم بحث كنند تا به يك مدلي دست يابند. ممكن است فراكسيون‌ها متعددتر شود، يا ممكن است با هم اتحادي پيدا كنند. الان نمي‌توان چندان قضاوت كرد.

اولويت‌هاي مجلس هشتم تا پايان دوره

*چند قانون مهم داريم كه به زودي در دستور كار مجلس قرار مي‌گيرد يا به اتمام مي‌رسد كه مهم‌ترين آنها لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز است كه در حال بررسي است. پس از هم قانون بودجه است كه منتظر آن هستيم.

*قانون تجارت كه حدود 12 ماه روي آن كار و بررسي زيادي صورت گرفته و قانون نفت از مهم‌ترين مواردي است كه بايد بررسي آن در مجلس هشتم انجام شود.

*طرحي درباره هيات منصفه دادگاه‌هاي سياسي يكي ديگر از طرح‌هايي است كه تا پايان دوره مجلس هشتم مطرح شود . اگر اين طرح به مجلس هشتم برسد خيلي خوب است، زيرا اصلي از قانون اساسي است كه قانوني براي آن نوشته مي‌شود.

* طرحي نيز در مورد صدا و سيما مطرح است كه اميدواريم از كميسيون فرهنگي خارج شود زيرا چهار سال است كه منتظر آن هستيم. اين‌ها اولويت‌هاي ماست و اميدواريم آنچه در كميسيون‌ها در مورد طرح‌ها و لوايح انجام شده، به زودي به صحن بيايد.

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن