تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805814761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي موج حوادث


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: روي موج حوادث
مرگ 2710 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر
دو هزار و 710 نفر، در نه ماهه امسال، بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد دو هزار و 554 نفر مرد و 156 نفر زن بودند.
سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد:‌ ميزان مرگ و مير ناشي از اعتياد در نه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.9 درصد افزايش يافته و از دو هزار 623 نفر در سال گذشته به دو هزار و 710 نفر در سال جاري رسيده است.به گزارش واحد مركزي خبر، بيشترين مرگ ناشي از اعتياد در اين مدت به ترتيب در استان تهران با 769 نفر( 732 مرد و 37 زن)، اصفهان با 270 نفر(253 مرد و 17 زن) و فارس با 179 نفر( 164 مرد و 37 زن) اتفاق افتاده است.استان هاي آذربايجان غربي با هشت نفر، كردستان 10 نفر و ايلام 11 نفر به ترتيب كمترين مرگ ناشي از اعتياد را داشته اند.

دستگيري سارقان كلاه‌گيسي بانك‌هاي پاكدشت
فرمانده انتظامي شهرستان پاكدشت از دستگيري سارقي خبر داد كه با كمين مقابل بانك‌ها و شناسايي مشتريان از آنان سرقت مي‌كرد.
سرهنگ نيك جو در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از مشتريان بانك‌ها توسط دو سرنشين يك دستگاه خودرو سريعا موضوع سركشي از بانك‌ها و كنترل محورهاي مرتبط با آن در دستور كار مأموران انتظامي قرار گرفت.به گزارش ايسنا،‌ وي افزود: با هوشياري مأموران و ارائه هشدارها و نكات آموزشي لازم به متصديان و مشتريان بانك‌ها در مورد پيشگيري از وقوع سرقت، مأموران كلانتري 13 خاتون آباد در حين گشت زني در سطح حوزه مشاهده كردند دو سارق با شكستن شيشه يك دستگاه خودروي پارك شده مقابل بانك، وجه نقد داخل آن را سرقت و قصد فرار را داشتند و به تعقيب آنان پرداختند.نيك جو ادامه داد: با شروع عمليات تعقيب و گريز بلافاصله مأموران با آمادگي كامل سارقان را محاصره كردند و متهمان كه راه فراري نداشتند با رها كردن خودرو و وجوه سرقتي به سمت مسيرهاي فرعي روانه شدند، سرانجام سارق اصلي پس از درگيري با پليس، با سرعت عمل و شجاعت ماموران دستگير شد.وي بابيان اينكه متهم با تغيير چهره و استفاده از كلاه گيس قصد فرار از قانون را داشت افزود: متهم پس از دستگيري به جرم خود مبني بر سرقت از مشتريان بانك اعتراف كرد. به گفته نيك‌جو، از داخل خودروي سارقان مبلغ 650 هزار تومان وجه نقد سرقتي و چهار دستگاه گوشي تلفن همراه و سيم كارت كشف شد.فرمانده انتظامي شهرستان پاكدشت در خاتمه از شهروندان به ويژه مشتريان بانك‌ها در خواست كرد تا حد امكان از حمل و نگهداري وجه نقد نزد خود خودداري كنند و هنگام خروج از بانك با وجه نقد مراقب موتورسيكلت سواران و حركت‌هاي مشكوك عابران اطراف بانك باشند.

نشست زمين در آرايشگاه، پنج زن را بلعيد
نشست زمين درآرايشگاه زنانه موجب ايجاد گودال و سقوط پنج زن در داخل آن شد.
فرهاد فرهادي، فرمانده نجاتگران آتش نشاني در تشريح اين خبر بابيان اينكه اين حادثه در شرق تهران اتفاق افتاد، گفت: درپي رخداد اين حادثه، شهروندان در تماس با سامانه 125 از آتش نشاني درخواست كمك كردند كه ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران نيز گروه امداد و نجات 9 اين سازمان را روانه محل حادثه در خيابان 17 شهريور كرد.به گزارش ايسنا، وي بابيان اينكه اين حادثه در يك آرايشگاه زنانه رخ داده بود گفت: ناگهان كف آرايشگاه 15 مترمربعي فرو نشست و گودالي به عمق 2 متر پديدار شد و به دنبال اين حادثه هر5 نفر درحالي كه كاملا غافلگير شده بودند همراه با آوار به داخل گودال فروافتادند. فرهادي گفت: نجاتگران پس از انجام اقدامات احتياطي و نيز ايمن كردن محيط، هر 5 نفر زن را از درون گودال بيرون آوردند و براي معاينه بيشتر از صحت سلامتي و اعزام به بيمارستان، آنان را تحويل اورژانس حاضر در محل دادند.اين فرمانده آتش نشاني در مورد علت بروز اين حادثه تصريح كرد: احتمالا كف اين ساختمان با خاك دستي پرشده كه همين مسئله باعث سست شدن و نشست ناگهاني آن شده است.

80 درصد سارقان دامغاني معتادند
فرمانده انتظامي شهرستان دامغان از كاهش 28 درصدي وقوع سرقت در سطح اين شهرستان خبر داد و گفت: 80 درصد سارقاني كه توسط پليس دستگير شده‌اند، معتادند.
سرهنگ غلامرضا كاظم زاده در گفت‌وگو با ايسنا، وضعيت امنيتي در دامغان را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: وقوع جرايم در دامغان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد كاهش داشته است.فرمانده انتظامي شهرستان دامغان ادامه داد: سرقت كه بخش عمده‌اي از مردم دامغان نسبت به وقوع آن حساسيت خاصي دارند، با همكاري اقشار مختلف با ماموران انتظامي 28 درصد كاهش يافته است. وي با بيان اينكه 80 درصد سارقاني كه از ابتداي امسال تا پايان آذرماه دستگير شده‌اند را افراد معتاد و 70 درصد آنان را افراد بيكار تشكيل داده است، افزود: 95 درصد اين افراد داراي مدارك تحصيلي ديپلم و كمتر از آن بوده و 55 درصدشان نيز مجردند.كاظم زاده گسترش اعتياد به مواد مخدر را يكي از معضلات اساسي در جامعه برشمرد و به اقدامات پليس دامغان در مبارزه با آن اشاره كرد و گفت: از ابتداي سال‌جاري تا پايان پاييز، نزديك به 90 كيلوگرم انواع مواد مخدر در اين شهرستان كشف و ضبط شده است و در اين خصوص سه باند قاچاق مواد مخدر نيز مهندم و 149 نفر به علت فعاليت در امر تهيه، توزيع و فروش مواد مخدر دستگير شده‌اند.كاظم زاده با تاكيد بر رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، از كاهش 40 درصدي حوادث رانندگي از نوع فوتي آن در معابر شهري دامغان خبر داد و گفت: تصادفات جرحي درون شهري نيز 14 درصد كاهش يافته است.فرمانده انتظامي شهرستان دامغان به كاهش 7 درصدي تصادفات جاده‌اي منجر به فوت اشاره كرد و اظهار داشت: تصادفات جرحي در محورهاي مواصلاتي شهرستان دامغان نيز 4 درصدي كاهش يافته است.وي كشف 792 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره و كاهش 27 درصدي نزاعي در شهرستان دامغان را از ديگر دستاوردهاي پليس ذكر كرد و از شهروندان خواست به منظور بر قراري امنيت هرچه بيشتر در صورت مواجهه با موارد و افراد مشكوك آن را به پليس 110 اطلاع دهند.

تماس بيش از 46هزارنفر با اورژانس مشهد
رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي مشهد گفت: درايام سوگواري علي ابن موسي الرضا(ع) بيش از46هزارتماس با اورژانس گرفته شده است.
رضا وفايي نژاد در گفتگو با ايسنا، در بررسي عملكرد اورژانس 115 مشهد در ايام سوگواري علي ابن موسي الرضا (ع) با بيان اينكه در 10 روز آخر ماه صفر تعداد تماس‌هاي تلفني به مركز 115 مشهد، 46 هزار و 948 مورد بوده است گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش 13 درصدي همراه بوده است.وي با بيان اينكه از مجموع تماس‌هاي گرفته شده 37 هزار و 980 تماس موارد مزاحمتي و غيرمرتبط بوده است گفت: اين رقم نسبت به مدت سال قبل حدود 40 درصد كاهش داشته است. رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي مشهد افزود:از كل تماس‌هاي گرفته شده با مركز اورژانس 115 مشهد، تنها سه هزار و 606 مورد مشاوره‌اي بوده است كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزايش داشته است.وي با بيان اينكه در اين مدت تعداد پنج هزار و 362 دستگاه آمبولانس براي پوشش امدادي حوادث گزارش شده به محل حادثه اعزام شد، گفت: تنها 674 مورد براي پوشش امدادي تصادفات ترافيكي بوده است و چهار هزار و 688 مورد نيز براي موارد غير تصادفي بوده است.وفايي‌نژاد با بيان اينكه در بررسي نتايج ماموريت‌هاي غيرتصادفي دريافتيم كه تعداد موارد اعزام به بيمارستان 2 هزار و 405 مورد بوده است؛ گفت: يك هزار و 595 ماموريت نيز با درمان در محل به پايان رسيده است.به گفته وي تنها تعداد 408 مورد از تماس‌هاي گرفته شده با مركز اورژانس 115 مشهد منتج به اعزام بيمار به بيمارستان شده است.وي افزود: دراين مدت بيشترين مورد تماس‌ گرفته شده با اورژانس مشهد در مورد مسموميت با گاز CO و در مرتبه بعدي حوادث ترافيكي بوده است.

قاتل خاموش جان پدر و مادر چالدراني را گرفت
رئيس شبكه بهداشت شهرستان چالدران گفت: رعايت نكردن اصول ايمني و مسدود بودن مسير دودكش آبگرمكن موجب خفگي و مرگ پدر و مادري شد.
دكتر امين قلندرزاه در گفتگو با ايسنا، با بيان اينكه رخداد اين حادثه به سامانه 115 اطلاع داده شد، افزود: درپي اين اطلاع رساني، ماموران اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.وي انتشار گاز مونواكسيد كربن بر اثر انسداد خروجي بخاري گازي را عامل خفگي اين دو نفر اعلام كرد و بيان كرد: گاز مونواكسيد كربن نسبت به اكسيژن تمايل شديدتري براي واكنش با هموگلوبين خون دارد و انتشار اين گاز در فضاي بسته به اكسيژن اجازه ورود به مجاري تنفسي نمي‌دهد و فرد در حال استراحت و آرامش به سوي مرگ حركت مي‌كند.

استقرار ماموران نامحسوس در اتوبوسها
جانشين فرمانده پليس راه از بكارگيري ماموران نامحسوس پليس راه در اتوبوس هاي بين شهري خبر داد.
سرهنگ پرويز سياح البرزي در گفتگو با مهر اظهار داشت: همزمان با گسترش حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوس ها و واردات خودروهاي خارجي در اين عرصه كنترل پليس با استفاده از ابزارهاي نوين نيز افزايش يافت. استفاده از دوربين ها و نظارت بيشتر روي ثبت سرعت و ساعت اتوبوسها يكي از ابزارهاي پليس براي نظارت روي اتوبوس‌ها است. وي ادامه داد: بازرسان نامحسوس پليس نيز در قالب مسافر در اتوبوس ها حضور دارند و با تخلفات حادثه ساز رانندگان برخورد مي‌كنند. البته حضور بازرسان در ايام نوروز نسبت به ساير روزهاي سال پررنگ تر است.

ارسال نظر

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن