تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جريان سازي جديد قطر و عربستان عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: جريان سازي جديد قطر و عربستان عليه ايران
مهر: در پي ربوده شدن۱۱ زائر و چند مهندس ايراني شاغل در نيروگاه برق حمص، جريان سازي هاي تبليغاتي عليه ايران با شيوه هاي جديد آغاز شد.

تازه ترين و در عين حال مضحك ترين سناريوي ضد ايراني توسط تروريستهاي مسلح مورد حمايت رژيمهاي عربي ورسانه هاي وابسته به آنها به ويژه العربيه و الجزيره كليد خورده است.

رسانه هاي عربي به ويژه عربستان سعودي و قطر با پخش هماهنگ يك فيلم مشكوك و ساختگي، سناريوي جديدي را عليه جمهوري اسلامي ايران با هدف تخريب وجهه ايران نزد افكار عمومي جهان عرب به ويژه مردم سوريه كليد زده اند.

هدف از اين سناريوي جديد، مخدوش كردن وجهه ايران است كه بيشترين حمايتها را از حقوق مشروع ملتهاي عربي و در راس آنها ملت فلسطين به عمل آورده و بر اثر اين حمايتها بيشترين هزينه ها را اعم از محاصره و تحريمهاي اقتصادي ظالمانه مي پردازد.

شبكه هاي الجزيره و العربيه و ديگر رسانه هاي همسو در اقدامي هماهنگ و سازمان يافته يك فيلم ويدئويي مشكوك را پخش كردند ، اين فيلم جعلي و مونتاژ شده چند فرد را نشان مي دهد كه بر روي آنها صداي فارسي گذاشته شده و ادعا مي كنند اين افراد مسلح عضو نيروهاي مسلح ايران هستند و در سركوب مردم سوريه! دخالت داشته اند.

العربيه امروز در حمايت از ادعاهاي واهي ربايندگان چند مهندس ايراني اعلام كرد: اين فيلم ويدئويي يك گروه مسلح را كه مدارك ايراني به همراه داشتند و به زبان فارسي حرف مي زنند، نشان مي دهد.

زيرنويس عربي با صداي فارسي قرار داده شده بر روي اين فيلم ساختگي تناقضات آشكاري را نشان مي دهد، در زيرنويس عربي اين فيلم آمده است : من مسئول تيم مخصوص سركوب تظاهرات در سوريه هستم.! در حالي كه صداي فارسي قرار داده شده همزمان با نشان دادن تصوير فرد چنين جمله اي را بيان نمي كند.اين فرد صحبتهايش واضح نيست و قطع و وصل مي شود.

بار ديگر تصاوير چند فردي كه به زعم العربيه و ديگر شبكه هاي عربي افراد مسلح ايراني! هستند نشان داده مي شود كه صداگذاري فارسي و همچنين زيرنويس عربي آن بر شك و ترديد درباره صحت آن مي افزايد تا جايي كه در زير نويس عربي ادعا شده است : ما دستور مستقيم را از نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي هوايي شهر حمص دريافت مي نموديم، ما از رهبر جمهوري اسلامي ايران درخواست داريم تا نسبت به بازگشت كه تا اين كلمه(بازگشت) ساير اظهارات منتسب به اين فرد قطع مي شود. در حالي كه در زيرنويس عربي اينگونه آمده است : درخواست داريم بازگرديم.

در ادامه اين شبكه هاي مغرض، تصاوير كارت پايان خدمت و گذرنامه هاي چند زائر ايراني را كه در دام تروريستهاي مورد حمايت رژيمهاي عربي گرفتار شده اند، نشان مي دهند و نكته جالب دوربين اين شبكه ها بر پشت كارت پايان خدمت زوم شده است آنجا كه نام مسئولان صدور كارت نشان داده مي شود تا اينگونه القا شود كه صاحب اين كارت، نظامي است در حالي كه بر روي كارت و گذرنامه تمام اتباع ايراني، نام مسئول صدور كارت به يك شكل نوشته شده است.

گروههاي تروريستي مسلح كه شبكه هاي الجزيره و العربيه هر روز به پخش خبرهاي فراواني در حمايت از آنها مي پردازند، ادعا كرده اند در گذرنامه مهندسان ايراني ربوده شده امضاي معاون نيروي انتظامي ايران آورده شده و بر اين اساس اين افراد نظامي هستند .

العربيه در ادامه با يكي از مخالفان سوري حاضر در استوديوي اين شبكه با دستاويز قراردادن اين فيلم مشكوك ضد ايراني به جوسازي عليه جمهوري اسلامي ايران پرداخت كه وي نيز در پاسخ به سئوالات هدفمند و مغرضانه مجري اين شبكه به اظهارات بي پايه و اساس عليه ايران پرداخت.

همزمان با جوسازي برخي شبكه هاي ماهواره اي ضد جمهوري اسلامي ايران، سايتهاي اينترنتي وابسته به رژيمهاي عربي از جمله عربستان، قطر و مخالفان سوري در اقدامي هماهنگ ادعاهاي بي اساس خود را مطرح كردند.

اين سايتهاي ضد ايراني و ضد سوري مدعي شده اند گردان الفاروق وابسته به آنچه ارتش آزاد سوريه خوانده شده، چند سرباز مسلح ايراني را در حمص از جمله يك افسر كه تعدادشان پنج نفر است، به همراه دو غير نظامي كه در نيروگاه برق حمص فعاليت مي كنند، دستگير كرده اند.

اين سايتها ادعا كرده اند اين پنج نفر تحت فرماندهي اطلاعات هوايي شاخه حمص فعاليت مي كنند.

شبكه الجزيره در گفتگو با سخنگوي اين گروه تروريستي رباينده مهندسان و زائران ايراني مدعي شده است ما خواهان بازگشت نيروهاي ايراني هستيم و نمي خواهيم اطلاعات بيشتري درباره حضور ايران ارائه كنيم تا در تنگنا قرار نگيرد!

اين سخنگوي گروه تروريستي در ادامه گفتگو با الجزيره مدعي شده است كه اين افراد دستگير شده در سركوب تظاهرات كنندگان مشاركت دارند.

حمايت گسترده رژيمهاي عربي از تروريستها و كشتار مردم به روايت اسناد و آمار

رژيمهاي مرتجع عربي و در راس آنها عربستان، اردن، قطر، امارات و .... در پي سرنگوني رژيم صدام حسين در هشت سال گذشته، روي كار آمدن دولت منتخب برخاسته از اراده تمام قشرهاي مختلف مردم عراق، را برنتابيده و به اشكال مختلف براي به شكست كشاندن تجربه سياسي جديد درعراق تلاش كرده و مي كنند.

اين رژيمها بلافاصله پس از سرنگوني صدام با اعزام تروريستهاي آموزش ديده وخودروهاي بمبگذاري شده طرح خطرناك خود براي ايجاد جنگ طايفه اي و مذهبي در عراق را كليد زدند، با اين حال اقدامات تروريستي آنها به دليل هوشياري اكثريت ملت عراق و مراجع بزرگ شيعه تا كنون به نتيجه اي نرسيده است.

هتاكي به مرجعيت بزرگ ديني و اهل بيت(ع) تا اعزام تروريستها مهمترين حربه رژيمهاي غيرمردمي عربي براي بي ثبات كردن و برهم زدن امنيت عراق بوده است.

در اين زمينه حيدرجوراني از نمايندگان پارلمان عراق در تاريخ ۱۸ دي ۱۳۸۸ كه پايگاه اطلاع رساني خبر عراق منتشر كرد،

با بيان اينكه پادشاه عربستان اقدامي براي جلوگيري از اهانتهاي شيوخ وهابي به مراجع شيعه و پيروان اهل بيت(ع) و فتاواي تكفيري آنها انجام نمي دهد، فاش كرد برخي كشورهاي عربي اقدام به اعزام تروريستها و خودروهاي بمبگذاري شده و برخي فتاواي تكفيري صادر مي كنند.

نوري المالكي نخست وزير عراق نيز با محكوم كردن اهانتهاي وهابيون كينه توز به مراجع شيعه و در راس آنها آيت الله العظمي سيستاني از حكومت عربستان خواسته بود به گستاخي ها پايان دهد.

محمد الصيهود عضو ائتلاف دولت قانون عراق نيز دراظهاراتي كه ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ در پايگاه النهرين منتشر شده بود،
از ادامه دخالت عربستان و قطر در عراق و فعاليت گسترده تروريستهاي عرب در اين كشور در كشتار مردم خبر داده بود.
به گفته وي قطر و عربستان، حامي اصلي تروريستهاي تكفيري در عراق هستند.

الصيهود در تقدير از مواضع مثبت ايران و تقبيح رژيمهاي عربي به سبب صدور فتواهاي وهابيون و تحريك تكفيريها بيان كرد: چرا واقع بين نيستيم؟ همواره از دخالت ايران سخن به ميان مي آيد، اما نه علماي ايران فتواي تكفيري داده اند و نه عوامل انتحاري ايراني بوده اند.

وي گفت: فتواهاي تكفيري از سوي سعوديها صادر مي شود و عوامل انتحاري سعودي و قطري در عراق فعاليت مي كنند و بسياري از تروريستهاي سعودي بازداشت شده اند و اين دخالتي آشكار است و گروههاي حامي اين دخالت نيز براي همگان روشن است.

افزايش نفرت مردم در كشورهايي مانند عراق، مصر، سوريه، و بحرين از اقدامات و توطئه هاي عربستان در منطقه و ادامه حمايت سران سعودي از ديكتاتورها سبب شده است حاكمان اين كشور براي انحراف افكار عمومي به دنبال ايجاد درگيري ها و فتنه هاي فرقه اي در منطقه باشند.

۲۸آذر ماه ۱۳۹۰، نيز پايگاه خبري صوت العراق نيز با اشاره به برگزاري نشست سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در رياض، از توطئه خطرناك سه كشور عضو اين شورا عليه عراق و ارتباطات گسترده آنها با تروريستهاي تكفيري و بعثي هاي صدامي پرده برداشت.

صوت العراق گزارش داد: بعثي ها و فرقه گرايان در هتلها و ويلاهاي مجلل در دوحه و دبي به سر مي برند و با توجه به اينكه دفاتر اطلاعاتي اسرائيل، آمريكا و انگليس نيز در اين شهرها فعال است ارتباط بعثي ها و دشمنان روند سياسي عراق با آنها خطرناك است.

تلاش سازمان اطلاعاتي عربستان براي روشن كردن آتش فتنه در عراق

پايگاه النخيل در ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۰ با اشاره به كشتار يك گروه از زائران حرم حضرت زينب(س) در غرب عراق، دستگاه اطلاعاتي سعودي را عامل اين جنايت با هدف شعله ور كردن آتش فتنه طايفه اي در عراق دانست.

يك سركرده رژيم بعثي سابق در پناه سعوديها

پايگاه الراي العالم عراق در ۵ دي ۱۳۸۹ از اقامت يكي از سركردگان رژيم بعثي سابق در عربستان پرده برداشته بود.
به نوشته اين پايگاه خبري، عبدالباقي السعدون يكي از سركردگان رژيم بعثي سابق عراق در حال حاضر در خاك عربستان به سر مي برد و مورد حمايت آل سعود قرار دارد و غالبا براي حمايت از عمليات تروريستي و نظارت بر آن وارد عراق مي شود.

عربستان در برهم زدن امنيت عراق دست دارد.

عقيل الصفار معاون وزير مشاور دولت در امور امنيت ملي عراق در ۵ مهرماه ۱۳۸۹ در اظهاراتي كه خبرگزاري اور عراق منتشر كرده بود،از دخالت عربستان سعودي در حمايت از ناامني در اين كشور خبر داد.

عقيل الصفار تاكيد كرد: عربستان و برخي كشورهاي ديگر از تروريستها حمايت مالي و لجستيكي مي كنند زيرا امكاناتي كه بوسيله تروريستها به كاربرده مي شود همانند امكانات يك كشور است.

تروريست خطرناك سعودي در عراق به دام افتاد

در ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹، رسانه هاي عراق از دستگيري تروريست خطرناك و سركرده سعودي الاصل القاعده در موصل پرده برداشتند.

السومريه به نقل از يك منبع امنيتي در استان نينوا گزارش داد نيروهاي پليس، سركرده شبكه القاعده در موصل را كه شهروند عربستان سعودي است، در غرب اين شهر دستگير كردند.

اين تروريست سعودي در سال ۲۰۰۶ دستگير شده بود، اما در ادامه موفق شد از بازداشتگاه پليس بگريزد.

رژيم سعودي بزرگترين خطر براي عراق

نزار حيدر مدير مركز اطلاع رساني عراق ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ در اظهاراتي كه النهرين منتشر كرد، تاكيد كرد نشان ها و رشوه هاي پادشاه عربستان به برخي از مقامهاي عراقي(نشان هايي كه عبدالله سعودي به برخي مقامهاي عراقي از جمله بارزاني و اياد علاوي اهدا كرده بود) باورهاي مردم عراق مبني بر اينكه رژيم آل سعود بزرگترين خطر براي عراق جديد (پس از سرنگوني صدام) است تغيير نخواهد داد.

تاكيد كردها بر رويكرد منفي عربستان و حضور انبوه تروريستهاي سعودي

محما خليل يك عضو ائتلاف كردستان در پارلمان عراق در اظهاراتي كه شبكه الفرات آذر ۱۳۸۸ پخش كرده بود،
، با تاكيد بر رويكرد منفي عربستان در برابر عراق و روند سياسي اين كشور، تصريح كرد بيشتر تروريستهاي فعال در عراق، سعودي هستند.

"محمد الحميداوي" عضو حزب فضيلت اسلامي عراق نيز در گفتگو با خبرگزاري مهر نيز با تاكيد بر محرز بودن دخالت كشورهاي عربي از جمله عربستان در امور كشورش گفته بود: عوامل طايفه اي و قوميتي و نگراني از تاثيرات تجربه دموكراتيك عراق از دلايل وحشت سران عربي از واقعيت سياسي عراق جديد است.

اعترافات تروريست سعودي : شبكه هاي جذب نيرو در كشورهاي عربي براي پيوستن به القاعده در عراق

۲۳ مهر ماه ۱۳۸۸ يك فرد مسلح تبعه عربستان پس از دستگيري توسط نيروهاي امنيتي عراق از وجود شبكه هاي سازمان يافته اي در دانشگاه ها و مساجد كشورهاي عربي از جمله عربستان براي جذب نيرو و اعزام آنها به عراق از طريق سوريه براي انجام اقدامات تروريستي و خرابكارانه پرده برداشت.

محمد عبدالله العبيد شهروند ۲۷ ساله عربستاني در گفتگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت : در دانشگاهي در رياض پايتخت عربستان استخدام شدم و توسط شبكه سربازگيري از طريق سوريه به عراق منتقل شدم..

به گفته وي، برخي از تروريستها از مغرب، برخي ازمصر، يمن وعربستان و ديگر كشورهاي عربي به عراق مي آيند .

۹۹ درصد عمليات تروريستي در عراق توسط اتباع كشورهاي عربي انجام مي شود

به گزارش مهر، ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۴ عزيزالياسري رهبر جريان دموكراتيك عراق در اظهاراتي كه خبرگزاري آلمان منتشر كرده بود، فاش كرد ۹۹ درصد از عمليات تروريستي و انتحاري روزانه در عراق را شهروندان كشورهاي عربي كه با اين هدف وارد عراق مي شوند، انجام مي دهند.

به گفته وي، ۹۹ درصد از عوامل عمليات انتحاري كه با خودروهاي بمب گذاري يا منفجر كردن خود اقدام به كشتن عراقي ها مي كنند از اتباع كشورهاي عربي هستند و اين عمليات را به كمك برخي عراقي هايي كه وسائل لجستيكي و خودروهاي بمب گذاري و نقشه اجراي عمليات تروريستي را براي آنها آماده مي كنند، انجام مي دهند.

شبكه خبري كربلانيوز نيز در مقاله اي به قلم عدنان طعمه با اطلاعات موثق و مستند خود ثابت كرد كه اردن نيز (در كنار عربستان و ديگر رژيمهاي عربي)به مكاني امن براي طراحي عمليات تروريستي در عراق به ويژه عليه شيعيان و عتبات عاليات اين كشور در كربلا ونجف و ديگر شهرهاي مقدس تبديل شده است و حتي اين عمليات مورد حمايت مقامات دولتي و گروه هاي افراطي سني مذهب اردن است و ميان آنها با گروه هاي تروريستي داخل عراق هماهنگي و همسويي كامل وجود دارد .

تحليل كارشناسان درباره اهداف پشت پرده جريان سازي العربيه والجزيره عليه ايران

"حسن هاني زاده" كارشناس مسائل بين الملل و امور رسانه درباره سناريوي ضد ايراني جديد رژيمهاي عربي به مهر مي گويد : همزمان با شكست طرح مشترك عربستان و قطر براي سرنگوني دولت بشار اسد موج جديدي از جريان سازي هاي خبري العربيه والجزيره عليه ايران آغاز شد.

شبكه هاي الجزيره قطر و العربيه عربستان دريك اقدام مشترك مدعي شدند كه نيروهاي ايراني در كنار ماموران سوري به كشتار مردم سوريه مي پردازند.

الجزيره، الجزيره مباشر و العربيه با پخش سخنان سخنگوي به اصطلاح ارتش آزاديبخش سوريه مدعي شد كه مهندسين ايراني دستگير شده در شهر حمص نظامي هستند و در كنارنيروهاي امنيتي سوريه فعاليت مي كردند.

اين سخنگو با ارائه گذرنامه هاي اين مهندسين ايراني و امضاء معاون نيروي انتظامي دركنارگذرنامه آنان مدعي شد كه اين مجموعه از سوي نيروهاي امنيتي ايران به سوريه اعزام شده اند!

اين جريان سازي ها در پي شكست طرح عربستان و قطر براي انتقال قدرت از بشار اسد به معاون وي فاروق الشرع صورت گرفت.

وزيران امور خارجه قطر و عربستان در جريان نشست كميته وزارتي اتحاديه عرب در قاهره طرحي را ارائه دادند كه به موجب آن بشار اسد رئيس جمهوري سوريه بايد اختيارات خود را به معاون خود تفويض واز قدرت كناره گيري كند.

به موجب اين طرح دولت موقت با شركت نيروهاي مخالف تشكيل شود و پس از بازنويسي قانون اساسي جديد سوريه انتخابات رياست جمهوري و پارلماني در سوريه برگزار شود.

دولت سوريه بلافاصله مخالفت صريح خود را با اين طرح مداخله جويانه اعلام داشت و متعاقب آن مليونها نفر از مردم سوريه در حمايت از بشار اسد دست به تظاهرات زدند.

به گفته هاني زاده، با شكست اين طرح، قطر وعربستان تلاش كردند تا موضوع بحران سوريه را به شوراي امنيت سازمان ملل منتقل كنند تا اين كشور تحت بند ۷ قرار گيرد.

مخالفت روسيه با تصويب قطعنامه اي عليه دولت سوريه طرح مشترك عربستان، قطر واتحاديه عرب را با شكست روبرو كرده است.

اين كارشناس مي افزايد : بنابراين مرحله بعدي جريان سازي هاي خبري براي توجيه عمليات تروريستي گروه هاي مخالف دولت سوريه از سوي قطر وعربستان آغاز شد.

پخش همزمان فيلم هاي مونتاژ شده ازسوي العربيه والجزيره نشان مي دهد كه فاز جديد رسانه اي براي تخريب چهره ايران ميان ملتهاي مسلمان عرب منطقه آغاز شده است.

با توجه به اينكه اساسا نيروهاي مسلح سوريه از توانمندي هاي لازم براي مهار بحران سوريه برخوردار هستند، بنابراين نيازي به مدد گرفتن از ساير كشورها ندارند.

اما قطر و عربستان كه خود كارنامه سياهي از نقض حقوق بشر و كشتار ملتهاي خود دارند به بهانه كمك به مردم سوريه در مسائل داخلي اين كشور دخالت مي كنند.

به گفته اين كارشناس، اين دو كشور در حال حاضر به نيابت از آمريكا واسرائيل با هزينه كردن دهها ميليارد دلارتلاش مي كنند از رهگذر سرنگون كردن دولت علوي بشاراسد كليد طلايي خاورميانه را دراختياررژيم صهيونيستي قرار دهند.

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن