تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821061352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ائمه جمعه: تحريم‌هاي نفتي غرب عليه ايران پيامدهاي معكوس براي دشمنان خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: ائمه جمعه: تحريم‌هاي نفتي غرب عليه ايران پيامدهاي معكوس براي دشمنان خواهد داشت
بخش خبر شهرستان - نماز عبادي سياسي جمعه با حضور انبوه نمازگزاران مومن در مساجد و مصلي‌هاي سراسر كشور اقامه شد. ائمه جمعه در خطبه‌هاي اين هفته با اشاره به تحريم نفتي اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران به بيان پيامدهاي معكوس اين اقدام نابخردانه پرداختند و افزودند: سردمداران اروپا با پيروي از استكبار بزرگ جهاني يعني آمريكا دست به چنين اقدام كوركورانه‌اي زدند كه نتيجه‌اي جز ضرر و زيان براي اقتصاد خودشان و بحران بيشتر در بازارهاي اروپا نخواهد داشت.
خطيبان نمازجمعه خاطرنشان كردند: اتحاديه اروپا با تصور اينكه با تحريم نفتي خواهد توانست اقتصاد و نظام ايران را به زانو درآورد دست به اين كار زد در حالي كه بازارهاي اصلي و خريداران بزرگ نفتي ايران كشورهاي آسيايي هستند.
آنان تاكيد كردند: غرب نخواهد توانست با تحريم‌ها و تهديدها ملت ايران را به پذيرش خواسته‌هاي ناحق خود وادار سازد كما اينكه در طول سي سال گذشته نتوانسته است، و سرانجام بايد به اقتدار ملت ايران اعتراف كند و نقش تعيين‌كننده ايران اسلامي را در سياستهاي منطقه‌اي و جهاني بپذيرد.
خلاصه اخبار نمازجمعه برخي شهرستانهاي كشور در ادامه از نظرتان مي‌گذرد:
* قم - امام جمعه قم گفت: مگر مقام معظم رهبري نفرمودند جذب حداكثري و دفع حداقلي داشته باشيم. به هر بهانه‌اي هر كسي را دفع نكنيد.
به گزارش مهر، آيت‌الله استادي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم، وظيفه مطبوعات در يك كشور اسلامي را اطلاع رساني و معرفي كردن خوبي‌ها و بدي‌ها دانست و اظهار داشت: مطبوعات بايد راستگو باشند و اداي امانت كنند و امين باشند، ولي گاهي ديده مي‌شود كه بعضي از مطبوعات از روي سهل انگاري يا غرض توجهي به اين مسائل نمي‌كنند.
وي ترويج شايعات را به ضرر كشور و جامعه دانست و با اشاره به درج خبري در مورد حضور آيت‌الله اميني در نماز جمعه در يكي از روزنامه‌ها تاكيد كرد: هفته آينده آيت‌الله اميني براي اقامه نماز جمعه و بيان خطبه به نماز جمعه مي‌آيند ولي در يكي از روزنامه‌ها آمده كه ايشان بعد از چند سال بناست به نماز جمعه بيايند.
وي تاكيد كرد: قبل از محرم سال گذشته آيت‌الله اميني به كربلا رفته بود كه حادثه‌اي براي ايشان پيش آمد و به ايران برگشتند و پاي ايشان را گچ گرفتند و به سختي نماز مي‌خواندند.
آيت‌الله استادي ادامه داد: بعد از اين جريان مكرر به ايشان عرض كردند به نماز جمعه بيايند ولي ايشان گفتند كه حتي نيم ساعت هم نمي‌توانند بايستند ولي اين روزنامه بدون تحقيق به خبر جهتي داد كه انگار مسئله‌اي بوده است.
وي در ادامه سخنان خود به بر لزوم جذب حداكثري تاكيد كرد و افزود: مگر مقام معظم رهبري نفرمودند جذب حداكثري و دفع حداقلي داشته باشيم. به بهانه‌اي هر كسي را دفع نكنيد.
وي با اشاره به نزديك بودن دهه فجر انقلاب اسلامي بر لزوم گراميداشت اين دهه و پيروزي انقلاب اسلامي تاكيد كرد و افزود: اينكه مي‌‌گويند غول رفت و فرشته آمد واقعا درست است، چون شاه رفت و امام خميني(ره) آمدند.
آيت‌الله استادي تاكيد كرد: با پيروزي انقلاب اسلامي يك مملكت و نظام اسلامي برپا شده و چه خدمتي بالاتر از اين كه كشوري در بين همه كشورها مستقل است و روي پاي خودش ايستاده است.
استاد حوزه علميه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران كشوري است كه براي اسلام است و همه در صدد هستند احكام اسلام در اين كشور پياده شود و اين از بركات خداوند است.
عضو جامعه مدرسين ادامه داد: نبايد از اين خيرات و لطف خداي متعال غافل باشيم و بايد جشن بگيريم و مسئولان عملكرد 30 ساله انقلاب و چند ساله كشور را براي مردم بازگو كنند.
آيت‌الله استادي بيان داشت: دهه فجر انقلاب زمينه‌اي است كه مسئولان قدري تامل كنند كه در چه مسائلي پيشرفت داشتيم و چه مشكلاتي در كشور وجود دارد.
اين استاد حوزه گفت: در اين دهه مسئولان بنشينند و فكر كنند كه كجا بايد افتخار كنيم و در كجا مشكلات وجود دارد كه برطرف كنند.
امام جمعه قم تصريح كرد: امروز در مملكت ما مشكلاتي وجود دارد و اين نقاط ضعف بايد طبق آمار و ارقام و با حساب و كتاب مورد توجه قرار گيرد.
وي با انتقاد از بعضي برنامه‌هاي ورزشي گفت: حدود يك پنجم امور كشور در ورزش است و نمي‌شود آن را رها كرد، اما برخي‌ها در تلويزيون مي‌نشينند و همديگر را مسخره مي‌كند كه از كجا پول آورديد و چه كار كرديد.
آيت‌الله استادي افزود: وضع دانشگاه‌ها و به طور كلي وضع اخلاق و ازدواج‌ها و طلاق هم از جمله مسائلي است كه نمي‌شود از آنها غفلت كرد.
وي با اشاره به برخي پيشرفت‌ها و دستاوردهاي نظام اسلامي اظهار داشت: استقلال و پيشرفت در نظام اسلامي شوخي نيست، اما مشكلاتي از جمله تحريم‌ها وجود دارد كه اميدوارم با توكل به خداي متعال و تدبيري كه مسئولان مي‌انديشند از اين مسائل عبور كنيم و آسيب نبينيم.
وي با اشاره به نزديك بودن سالروز شهادت امام حسن عسكري(ع) به روايتي از اين امام همام اشاره كرد و گفت: امام عسكري از من و شما مي‌خواهد كه اهل تقوا باشيم و براي رضاي خدا كوشش كنيم.
وي تاكيد كرد: امام حسن عسكري(ع) از ما توقع دارند كه راستگو باشيم. همه مي‌دانند كه دروغگويي بد است اما بعضي‌ها رعايت نمي‌كنند.
امام جمعه قم با بيان اينكه دروغ با شيعه سازگاري ندارد، تصريح كرد: شيعه بايد امين باشد و در اجتماع شيعيان نبايد خيانت وجود داشته باشد.
آيت‌الله استادي افزود: خانه‌اي كه اسلامي است، يا اداره‌اي كه در كشور اسلامي فعاليت مي‌كند، يا بازار اسلامي نبايد در آنها دروغ و خيانت وجود داشته باشد.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن ماه ربيع الاول اظهار داشت: ماه محرم و صفر به پايان رسيد و همه شما از اين دو ماه بهره‌هايي داشته‌ايد. دو ماه در محافل و مجالس امام حسين(ع) شركت و براي آينده و آخرت خود ذخيره‌هايي فراهم كرده‌ايد، اما توصيه مي‌كنم كه نكند خداي نكرده محرم و صفر تمام شد اين ذخايري را كه به دست آورديم با گناه و آلودگي خراب كنيم.
وي افزود: نكند به بهانه اينكه ماه خوشي است محافل و جشن‌هاي ما به گناه آلوده شود، چون دشمن به خصوص دشمن داخلي يعني نفس اماره سعي مي‌كند يا ما كاري انجام ندهيم و يا اگر انجام مي‌دهيم با گناه آلوده شود. مثلا عزاداري‌ها جوري عمل شود كه مرضي دين نباشد و اگر دشمن در اين راه موفق عمل نكرد سعي مي‌كند ما اعمال را بدون اخلاص انجام دهيم.
آيت‌الله استادي تاكيد كرد: در جشن‌هاي ازدواج و يا دهه فجر كه در پيش داريم بايد مراقب بود كه اين محافل با گناه آلوده و آميخته نشود.
وي كمك كردن به ديگران را از مصاديق تقوا دانست و تاكيد كرد: اگر مردم خودشان به فكر خودشان نباشد چه انتظاري دارند كه خدا به آنها رحم كند.
آيت‌الله استادي با اشاره به طرح مشكل سرپرست يكي از خانواده‌ها در رسانه ملي كه در مورد كم بودن درآمد و زيادبودن هزينه‌ها صحبت مي‌كرد گفت: بايد به اين گونه افراد كه آبرومند هستند كمك شود.
وي تاكيد كرد: در رسانه‌هاي جمعي به ما مژده مي‌دهند كه مايحتاج ماه اسفند و شب عيد شما را فراهم كرده‌ايم، يعني پيداست كه ما به فكر آينده خودمان هستيم كه آنها به فكر آينده ما هستند. پس همان جوري كه به آينده نزديك خودمان توجه داريم به آينده دورتر خودمان نيز توجه داشته باشيم.
آيت‌الله استادي تاكيد كرد: در جامعه ما كساني هستند كه نمي‌توانند اجازه خانه بدهند، يا اجاره خانه آنها به تاخير افتاده است، يا افراد آبرومندي هستند كه در خانه خودشان دختر و پسر جوان دارند و مي‌خواهند آنها را سر و سامان بدهند، ولي بدهي دارند.
امام جمعه قم بر لزوم كمك به افراد مستضعف تاكيد كرد و افزود: آيا كساني كه توانايي مالي خوبي دارند نبايد به فكر اين افراد آبرومند باشند. به هم رحم كنيم و اگر همه چيز گران‌تر شد لااقل اجاره‌ها را گران‌تر نكنيد.
وي افزود: هر كسي بتواند يك خانواده را از اين غصه‌ها نجات دهد بسياري از مشكلات برطرف مي‌شود.

* شيرگاه - حجت الاسلام مهدوي امام جمعه شيرگاه در خطبه‌هاي نماز ضمن سفارش نمازگزاران به تقواي الهي گفت: در اسلام از گفتگوهاي بي‌حاصل نمي‌شد زيرا كه قدر و منزلت و ارزش آدم كاسته مي‌شود خصوصاً اگر طرف مقابل آدم نادان باشد. حضرت امام حسن عسگري عليه السلام فرمود جدال نكيند زيرا حسن شما از بين مي‌رود. وي در ادامه با بيان حديثي از امام حسن عسگري عليه السلام گفت: تقوي يعني فدائي شدن و متصف به صفات خدا شدن و صفات الهي جلوهاي نور الهي است و از نور كسي نمي‌ترسد بي‌تقوي از نور الهي برخوردار نيست به دور از عدالت و رحمت و كرامت است و اين موجب ترس است و هر كسي كه از مسير حق منحرف شد و امر و نهي خدا توجه نكرد وحشتناك خواهد شد و از هر حيوان وحشي خطرناكتر خواهد بود.
* خضرآباد - امام جمعه خضرآباد در خطبه اول نماز جمعه به فرمايش پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) درخصوص احترام به پدر و مادر اشاره كرد و گفت: بنابه فرموده ايشان، هر كس با نگاه محبت آميز به پدر و مادر خود بنگرد صواب حج و عمره را دارد. وي در ادامه، آياتي از قرآن كريم درخصوص رعايت حقوق پدر و مادر و سفارش به احسان و نيكوكاري به والدين را براي نمازگزاران جمعه بيان كرد و خواستار عمل نمودن بيشتر به آن در جامعه شد. حجت الاسلام غالبي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه با تبريك فرا رسيدن ايام‌الله دهه مبارك فجر، سالروز ورود حضرت امام خميني رحمه‌الله عليه به ميهن اسلامي ايران و روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي ايران به نمازگزاران جمعه گفت: مردم مسلمان و ولايت مدار ايران طي 32 سال گذشته ثابت كردند كه همگام و همراه با ولايت و رهبري هستند و از فرامين مقام معظم رهبري حمايت مي‌كنند و به خاطر همين وحدت و هماهنگي است كه انواع توطئه‌هاي دشمنان اين انقلاب طي سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي نقش بر آب شده است. امام جمعه حضرآباد، 26 دي ماه سالروز خفت بار فرار شاه از ايران را يادآوري كرد و گفت: فرار خفت بار شاه از ايران براي مردم مسلمان ايران، روزي تاريخي و فراموش نشدني است.
* شهركرد- خطيب جمعه شهركرد، از قوه قضاييه خواست تا با اخلال گران سيستم اقتصادي كشور به شدت برخورد كند. حجت‌الاسلام احمدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهركرد در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) شهركرد با محكوم‌كردن اقدامات اخير اتحاديه اروپا تاكيد كرد: مردم ايران اسلامي جواب اين تحريم‌هاي كشور‌هاي غربي را در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد. احمدي يادآور شد: مردم ايران بارها در برابر اين توطئه كشورهاي غربي قرار گرفته‌اند و هربار جواب محكم و دندان شكني به غربي‌ها داده‌اند. به گفته وي،تحريم اروپا عليه نفت ايران راه به جايي نخواهد برد چرا كه اروپا تنها 18درصد از بازار نفت را در اختيار دارد و بازار نفت ايران به سمت كشورهاي مستقل است. احمدي، اين اقدام اتحاديه اروپا را نوعي حركت مذبوجانه و توطئه از پيش طراحي شده دانست و گفت: قرار بود اين بيانيه عليه نفت ايران شش ماه ديگر اجرايي شود اما كشورهاي غربي آن را در آستانه انتخابات تصويب كردند تا شايد بتوانند از اين طريق به ملت ايران ضربه وارد كنند اما ملت ايران در دهه فجر جواب اين حركت را به غربي‌ها مي‌دهند.
* سمنان - حجه الاسلام والمسلمين شاهچراغي امام جمعه سمنان با اشاره به اقدام اخير اتحاديه اروپا تصريح كرد: تحريم براي جمهوري اسلامي ايران چيز تازه‌اي نيست و انقلاب اسلامي از 32 سال پيش در حال تحريم بسر مي‌برد. وي خاطرنشان ساخت: ايران اسلامي از اين تحريم‌ها ضرري نكرده است و همين تحريم‌ها بود كه ايران را به دانش صلح آميز هسته‌اي رساند. وي افزود: تحريم نفت ايران كه آن را به شش ماه ديگر حواله دادند به ضرر خودشان است و ما اميدواريم روزي به اقتصاد بدون نفت برسيم، نفت را ذخيره كنيم و كشور را بدون نفت اداره نماييم و در اين عرصه نه تنها بازنده نيستيم بلكه برنده ايم. امام جمعه سمنان تاكيد كرد: شما خيال مي‌كنيد با اين تلاش‌ها و تحريم‌ها مي‌توانيد جلوي سرعت پيشرفت انقلاب اسلامي را بگيريد در حالي كه اين امري محال و نشدني است. شاهچراغي در ادامه دهه فجر را دهه شادي و خوشحالي خواند و گفت: آمدن امام خميني به مهين اسلامي فجري بود كه به حكومت 57 ساله رژيم پهلوي خاتمه داد. وي فجر انقلاب اسلامي را نعمتي خدايي و الهي خواند و افزود: دهه فجر دهه بزرگي است و شكر آن نيز بايد بزرگ باشد، برنامه‌هاي دهه فجر بايد با شادي و خوشحالي اسلامي همراه باشد و مردم نيز در آن حضوري فعال داشته باشند. نماينده ولي فقيه در استان سمنان با اشاره به رد برخي از نامزدهاي خوشنام، از شوراي نگهبان خواست در بررسي صلاحيت‌ها زياد مته برخشخاش نگذارد. وي گفت: در بررسي صلاحيت‌ها عده‌اي از نامزدها كه در بين مردم خوشنام هستند رد صلاحيت شدند. امام جمعه سمنان از شوراي نگهبان خواست از لغزش‌هاي جزئي با سعه صدر برخورد و صرف نظر كند. وي افزود: همه مثل چهارده معصوم (ع) كه معصوم نيستند، برخي‌ها ممكن است لغزش‌هاي جزئي داشته باشند نبايد در بررسي صلاحيت‌ها خيلي سخت گرفت. وي از نامزدهايي كه رد صلاحيت شدند نيز خواست جوسازي و فضا سازي عليه نظام و شوراي نگهبان نكنند و مي‌توانند شرعا وقانونا از خودشان دفاع نمايند. امام جمعه سمنان ادامه داد: حقي اگر از كسي ضايع شود بايد مانع شد و در نظام جمهوري اسلامي نخواهند گذاشت حقي از كسي ضايع شود، همه كارها قانون دارد و تاييد كردن و دفاع كردن نيز قانون دارد كه همه بايد رعايت كنند.
* بندرعباس - امام جمعه بندرعباس گفت: تحريم نفت ايران بسيار خنده‌دار است چون اين تحريم كنندگان هستند كه پس از تحريم نفت ايران ضرر مي‌كنند. حجت‌الاسلام والمسلمين نعيم آبادي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته بندرعباس تحريم نفتي ايران توسط كشورهاي اروپايي را خنده‌دار دانست و بيان داشت: خود كارشناسان اروپايي و آمريكايي در رسانه‌هاي بيگانه اعتراف كرده‌اند تحريم نفت ايران به ضرر اروپا و آمريكا خواهد بود و تحريم نفت ايران حرف بسيار خنده‌داري است چون اين تحريم كنندگان هستند كه ضرر خواهند كرد. نعيم آبادي ادامه داد: دشمنان ملت ايران بسيار احمق هستند چون تحريم نفت ايران موجب افزايش قيمت نفت كشورمان مي‌شود و دشمنان ما بسيار احمق هستند كه فكر مي‌كنند با تحريم نفتي مي‌توانند به ايران ضربه بزنند.
*بجنورد - امام جمعه موقت بجنورد گفت: صرف تاييد صلاحيت داوطلبان توسط هياتهاي اجرايي و نظارت به معناي اصلح بودن آنان نيست. حجت الاسلام عبداللهي در نماز جمعه اين هفته مركز استان خراسان شمالي اظهار داشت: تاييد صلاحيت نامزدها يعني گرفتن نمره‌اي بين يك تا 100 كه به نوعي كف صلاحيت آنان تعيين شده است.
امام جمعه موقت بجنورد همچنين به تحريم نفت و بانك مركزي جمهوري اسلامي ازسوي اتحاديه اروپا اشاره و بيان كرد: تحريم ايران از سوي اتحاديه اروپا چيز تازه‌اي نيست و اين تحريمها از بدو پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است. عبداللهي با بيان اينكه اين اقدام اتحاديه اروپا، تحت فشار آمريكا صورت گرفته افزود: اروپا تحريم نفتي ايران را براي شش ماه ديگر عملي مي‌كند و اعلام آن در شرايط فعلي و در آستانه انتخابات مجلس، براي تاثيرگذاري منفي آن بر مشاركت در اين انتخابات بوده است. وي اضافه كرد: اين تحريمها نه تنها تاثيري در اراده ملت ايران در مشاركت انتخاباتي ندارد، بلكه زمينه ساز توسعه و پيشرفت كشور و خروج ايران از اقتصاد تك محصولي مي‌شود.
* دهدشت: حجت الاسلام حسيني امام جمعه دهدشت در خطبه‌هاي نماز بر تقواي الهي تأكيد ورزيد و با اشاره به 12 بهمن سالروز ورود حضرت امام خميني(ره) به ايران در سال 57 و آغاز دهه مبارك فجر، از مردم خواست اين ايام را گرامي بدارند چرا كه مردم ايران در اين ايام از دست حكومت بي‌دين پهلوي آزاد شد حكومتي كه نقش عمدي آنها ترويج فحشا و منكرات و بي‌حجابي و خلاف اسلام و خلاف قرآن بود. امام جمعه پيرامون تحريم‌ها صحبت كرد و گفت از اول انقلاب در تحريم بوده‌ايم و دشمن تاكنون نتوانسته است به اهداف پليد خود دست يابد و امروزه الحمدلله ايران يك قدرت سياسي و الهي است آنها مي‌خواهند ما از انرژي هسته‌اي دست برداريم. بايد به حول و قوه الهي مقاومت كنيم چرا كه رمز پيروزي ما وحدت ماست بايد همواره محوريت ولايت فقيه را مدنظر داشته باشيم تا آسيبي به اين مملكت نرسد.
* جاسك: حجت الاسلام غلامي امام جمعه جاسك ضمن سفارش به تقواي الهي و دوري از گناه درخصوص خمس و اهميت دادن به آن مطالبي ايراد كرد. حجت الاسلام غلامي امام جمعه جاسك در خطبه دوم نماز بر افزايش بصيرت مردم در انتخابات و انتخاب اصلح تأكيد نمود و افزود: نظام اسلامي درصدد برگزاري انتخاباتي پرشور و با حضور حداكثري مردم است تا مجلس ولايتمدار و انقلابي تشكيل شود. امام جمعه جاسك با اشاره به تحريم نفتي ايران از سوي اتحاديه اروپا گفت اروپا با اين اقدام نوكري خود را به آمريكا به اثبات رساند و عملاً خلاف اصول و هنجارهاي پذيرفته شده بين‌المللي گام برداشت. حجت الاسلام غلامي درخصوص 12 بهمن سالگرد ورود تاريخي حضرت امام(ره) به ميهن اسلامي از مردم و مسئولين خواست در جشن‌هاي پيروزي انقلاب و دهه فجر شركت كنند. امام جمعه جاسك از مردم مؤمن جاسك خواست در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن شركت كنند و با حضور خود در اين راهپيمايي دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام را مأيوس نمايند.
* آشتيان - حجت الاسلام خاتمي نژاد امام جمعه آشتيان سياست اتحاديه اروپا را سياستي به دور از شئونات انساني عنوان كرد و گفت: تحريم نفت ايران جز بدبختي و رسوايي براي اتحاديه اروپا نداد و اين سياست در جهان و دنيا شكست خورده است. امام جمعه آشتيان همچنين با اشاره به سرنگوني ديكتاتورهاي كشورهاي منطقه اضافه كرد: وقتي مردم در صحنه حضور داشته باشند هيچ قدرتي نمي‌تواند جلوي آنها را بگيرد و ديكتاتورها يكي پس از ديگري سقوط خواهند كرد. حجت الاسلام خاتمي نژاد با تبريك آغاز تاريخ اسلام و همچنين آغاز امامت امام زمان(عج)، به شروع جشنهاي ايام‌الله دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: دهه فجر انقلاب اسلامي آغاز حكومت اسلام و پايان حكومت وابسته ستمشاهي است. وي در پايان ضمن توصيه و سفارش به نمازگزاران درخصوص حضور گسترده و حداكثري در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: مردم ما با آرامش و نظم و حضوري فعال در پاي صندوقهاي رأي حاضر و شايسته‌ترين افراد را انتخاب و نقشه دشمنان اسلام را نقش بر آب خواهند كرد.
* البرز و الوند - حجت الاسلام عادلپور امام جمعه شهرستان البرز و الوند ضمن سفارش و توصيه به رعايت تقوي الهي به مناسبتهايي چون فرا رسيدن سالروز شهادت امام حسن عسكري(ع)، دهه فجر و آغاز ايام‌الله پيروزي و سقوط نظام شاهنشاهي و مسئله انتخابات اشاره كرد و افزود: با نزديك شدن به ايام‌الله دهه فجر سالروز سقوط نظام شاهنشاهي و پيروزي انقلاب اسلامي، در آستانه بيداري اسلامي و سقوط طاغوتهايي چون طاغوت مصر، ليبي، يمن و انشاءالله ساير كشورهاي طاغوت زده مي‌باشيم. امام جمعه الوند در ادامه به مسئله انتخابات اشاره كرد و خاطرنشان كرد: به هيأت‌هاي امناي مساجد توصيه مي‌كنيم كه درب مساجد را بر روي تمامي كانديداهاي مجلس باز بگذارند تا نسبت به معرفي خود و بيان اهداف و ديدگاهها اقدام كنند.
* اسلامشهر - خطيب جمعه اسلامشهر گفت: تحريم خريد نفت اروپائيان نه تنها هيچ تاثيري در اقتصاد ايران ندارد بلكه باعث افزايش قيمت جهاني نفت خواهد شد. حجت‌الاسلام نوروزي در خطبه نماز جمعه اين هفته با دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و اجتناب از محرمات با حديثي از نبي اكرم حضرت محمد(ص) گفت: پرهيزكارترين مردم و با تقواترين كسي است كه سخن حق بگويد ولو به ضررش باشد. وي در ادامه با تبريك ماه ربيع‌الاول اين ماه را از ماههاي خجسته قمري دانست و اتفاقات مهم تاريخي در اين ماه از جمله ميلاد پيامبر عظيم اسلام(ص) - سالروز ازدواج پيامبر با حضرت خديجه(س) - هجرت پيامبر از مكه به مدينه - آغاز امامت حضرت مهدي(عج) - به درك واصل شدن يزيد - ميلاد با سعادت امام جعفر صادق(ع) - و خنثي شدن توطئه مشركين براي قتل پيغمبر در شب اول ماه ربيع اشاره كرد و در مورد هر يك مطالبي مطرح كرد. وي در ادامه با تبريك فرا رسيدن سي و چهارمين سال پيروزي انقلاب اسلامي و آغاز مراسم دهه فجر افزود: انقلاب اسلامي بالنده‌تر از گذشته از مرزهاي ايران اسلامي عبور كرده و بيداري اسلامي را فرا گرفته به طوري كه چهارمين ديكتاتور طاغوت متواري و به دامن آمريكا پناهنده شده است. امام جمعه اسلامشهر از آحاد ملت خواست در مراسم دهه مبارك فجر به طور گسترده شركت نموده و اين ايام را گرامي بدارند. نوروزي سپس به مسئله وقف اشاره كرد و با حديثي از ائمه معصوم(ع) از نمازگزاران خواست تا بخشي از ثروت و مال خود را در كمك به فقرا، مستمندان و ساخت بيمارستان و مسجد و مراكز آموزشي به عنوان صدقه جاريه باقي بگذارند. وي در ادامه به بيانيه تحريم خريد نفت توسط اتحاديه اروپا از ايران پرداخت و مطالبي بيان داشت.
امام جمعه اسلامشهر در پا?ان كشتار مردم مظلوم بحر?ن توسط آل خل?فه را بشدت محكوم كرد و از درگاه خداوند پبروز? مردم بحر?ن را مسئلت نمود.
* جوين - خطيب جمعه جوين گفت: غيبت و دوروئي يكي از بزرگترين گناهان كبيره است و در اين مورد سفارش‌هاي بسياري بر ترك غيبت و بدگوئي و دوروئي شده است. حجت‌الاسلام دليري‌پور بااشاره به فرارسيدن ماه ربيع‌الاول اظهار داشت: ماه ربيع يكي از ماههاي پربركت است و جوانان بايد تلاش كنند تا مراسم‌هاي ازدواج خود را در اين ماه پربركت برگزار كنند. خطيب جمعه جوين در ادامه تصريح كرد: يكي از مسائل مهم اقتصادي، تحريم نفتي اروپا بر عليه ايران است كه خوشحالي صهيونيست را به همراه داشته است، وي خاطرنشان كرد: ما هيچ نيازي به خريد ده درصدي اروپا نداريم و تحريم‌ها از بدو پيروزي انقلاب وجود داشته و با اين تحريم‌ها به خودكفائي كامل خواهيم رسيد. وي تاكيد كرد: آمريكا هرچه به انتخابات رياست جمهوري خود نزديكتر مي‌شود، سعي مي‌كند طوري وانمود كند كه ايران را با تحريم واحدي اروپا به زانو درخواهد آورد ولي ملت بيدار ايران با وحدت و همدلي تحريم‌هاي گذشته و حال و آينده را با موفقيت پشت سر خواهد گذاشت.
* چاراويماق - حجت‌الاسلام زرنقي امام‌جمعه چاراويماق با توصيه به تقواي الهي در خصوص جايگاه تقوي گفت: بايد از آتش جهنم ترسيد و به ترك گناه اصرار بورزيد. وي افزود: با توجه به آيات قرآن كريم و روايات آتش جهنم آتشي است كه هيزم آن از سنگهاي سياه و بدن انسانهاي گناهكار مي‌باشد. در قيامت پدر به پسر و پسر به پدر نمي‌تواند كمك كند. وي در ادامه بااشاره به حديثي از پيامبر اكرم(ص) كه مي‌فرمايد: "وا امتا ساير پيامبران وانفسا مي‌گويند" اظهار داشت: انسان آزاد است در چارچوب قرآن نه بي‌بندوباري؛ انسان باتقوي نبايد خدا را فراموش كند و عبادت را براي تجارت انجام ندهد. خطيب جمعه چاراويماق گفت: ايام ماه ربيع همگي براي ما درس است، ازجمله هجرت پيامبر از مكه به مدينه و مبداء تاريخ هجري قمري است و امام‌خميني(ره) نيز بعد از 15 سال دوري و هجرت به وطن بازگشتند. زرنقي در خاتمه به محروميت اين منطقه اشاره كرد و گفت: با اين همه معادن در اين شهرستان كوچك‌ترين بهره‌اي به اين شهرستان نمي‌رسد فقط عده‌اي به غارت معادن پرداخته‌اند كه ملت منطقه و مسئولين بايد اقدام كنند.
* ابهر - خطيب جمعه ابهر با بيان بخشي از خطبه 193 نهج‌البلاغه گفت: حضرت علي(ع) در اين قسمت سخن به 5 وصف برجسته ديگر از صفات پارسيان در عباراتي هماهنگ اشاره كرده و مي‌فرمايد كه "آنچه حفظش را به او سپرده‌اند تباه نمي‌سازد و آنچه را كه به او تذكر داده‌اند، فراموش نمي‌كند مردم را با نامهاي زشت نمي‌خواند و به همسايگان زيان نمي‌رساند. مصيبت‌زده را شماتت نمي‌كند". حجت‌الاسلام رحيمي در ادامه به مناسبت‌هاي مهم هفته كه شامل شهادت امام حسن عسگري و سالروز امامت و خلافت حضرت مهدي(عج) و آغاز دهه فجر است اشاره كرد و افزود: حركت امامان شيعه در طول تاريخ با هدف واحد يعني حفظ مكتب، هدايت امت، اتمام حجت، ناكام‌نمودن دشمنان و الگوشدن بر همگان همراه بود گرچه شرايط زمان و مكان موضعگيريهاي متفاوت را ايجاب مي‌كرد. عصر امام هادي و امام حسن عسگري(ع) عصري متلاطم بود و تزلزل حكومت عباسيان و تغيير پياپي حاكمان و نزاع داخلي بر سر تصاحب قدرت سياسي، كشور اسلامي را با بحرانهاي بزرگي روبه‌رو ساخته بود. خطيب جمعه ابهر، همچنين به سالروز امامت و ولايتي حضرت مهدي(عج) اشاره كرد و اين روز را يك عيد بزرگ دانست.
* رشت - نماينده ولي‌فقيه در گيلان و امام‌جمعه رشت در خطبه‌هاي نمازجمعه با توجه به درپيش‌بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخابات مجلس شوراي اسلامي، مسئله‌اي است كه سرنوشت كشور به آن گره زده شده است. وي افزود: ما اگر مجلسي قدرتمند و توانمند داشته باشيم و با داشتن نمايندگاني دانا و كاردان مي‌توانيم بسياري از مشكلات كشور را حل نمائيم. آيت‌الله قرباني در ادامه به رد صلاحيت تعدادي از كانديداها اشاره كرد و گفت: نبايد در تائيد افراد سخت‌گيري نمود چرا بايد از 203 نفر ثبت‌نام شده، تنها 95 نفر را تاييد نمود و با اشكالات بني‌اسرائيلي بي‌جهت افراد را ردصلاحيت كرد. وي خاطرنشان كرد: نبايد با آبرو و حيثيت افراد بازي نمود، چرا بايد افرادي مثل پسر شهيد مطهري با عنوان عدم التزام به اسلام و قانون اساسي رد صلاحيت شوند، چرا حساب شده عمل نمي‌كنيم؟ وي افزود: چرا بعضي از افراد بدليل بعضي از اشتباهات كوچك كه قابل اغماض است رد صلاحيت شوند؟ وي تصريح كرد نبايد با اين‌گونه سخت‌گيري‌ها، وحدت ملي را از بين برد. نماينده ولي‌فقيه در گيلان در ادامه به تحريم نفتي اتحاديه اروپا عليه ايران اشاره كرد و گفت: اتحاديه اروپا با فشار آمريكا اين تحريم را تصويب نمود، آنها مي‌خواهند با اين تحريم‌ها، ملت‌ها را از پيشرفت‌هاي علمي و انرژي هسته‌اي باز بدارند ولي بدانند ملت ايران با اين عربده‌كشي‌ها عقب نمي‌نشيند، چرا كه راه خود را انتخاب كرده است. آيت‌الله قرباني در ادامه به طلب چايكاران از بابت فروش برگ سبز چاي اشاره كرد و گفت: ما در حالي كه به پايان سال نزديك مي‌شويم اما تاكنون هنوز 10 ميليارد تومان پول چايكاران به آنها پرداخت نشده است. وي از مسئولان بويژه نمايندگان خواست در اين زمينه تلاش بيشتري نمايند.
* قزوين - نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه قزوين در خطبه‌هاي نمازجمعه قزوين بااشاره به فرارسيدن ايام دهه فجر و سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي گفت: آغاز دهه فجر روز ولادت انقلاب است و سپيده صبح عدالت، آزادي و استقلال از اين روز آغاز شد. آيت‌الله باريك‌بين بااشاره به ورود تاريخي حضرت امام خميني(ره) به ميهن خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) فرشته بزرگ خداوند متعال بودند كه پس از 15 سال دوري از ملت ايران در 12 بهمن سال 57 به كشور بازگشتند. امام‌جمعه قزوين تصريح كرد: دهه فجر، دهه مباركي است و اثرات آن امروز در كشورهاي اسلامي مشاهده مي‌شود. به طوري كه كشورهاي اسلامي مصر و تونس با الگوگيري از انقلاب عظيم جمهوري اسلامي ايران براي رهايي از ظلم به پاخواسته‌اند. امام‌جمعه قزوين بااشاره به فرارسيدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اسفندماه سال جاري بيان داشت: امروز مجلس شوراي اسلامي در اين نظام برآمده از خون شهدا از جايگاه مهمي برخوردار است. آيت‌الله باريك‌بين به سالروز امامت حضرت امام مهدي(عج) اشاره و اين روز را تبريك و سالروز شهادت امام حسن عسگري(ع) را تسليت گفت.
* بوشهر- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اروپا و دنياي غرب قبل از رنسانس دچار جاهليت علمي بود و هم اينك نيز به جاهليت سياسي دچار شده است. حجت الاسلام والمسلمين صفايي بوشهري درخطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته بوشهر افزود: اقدام عجولانه و غير عقلايي ممنوعيت خريد نفت ايران توسط اروپا از شش ماه آينده، جنگ پوشالي و از پيش شكست خورده است. وي با بيان اينكه سياست تحريم ايران همواره به ضرر كشورهاي تحريم كننده و به سود ايران تمام شده است، يادآورشد: اروپا 18درصد نفت ايران را خريداري مي‌كند و براي ايران جايگزين كردن مشتريان جديد تا شش ماه آينده كاري آسان است و اين سياست از هم اينك محكوم به شكست است. امام جمعه بوشهر ادامه داد: باتوجه به اينكه سيستم‌هاي پالايشگاهي اروپا منطبق با عيار نفت ايران است و تغيير اين سيستم هزينه سنگيني را براي آنها در بر دارد كشورهاي اروپايي بيشتر از ايران از تحريم زيان مي‌بينند.
همدان - امام جمعه موقت همدان با اشاره به تهديدهاي اخير غرب مبني بر تحريم نفت ايران گفت: تحريم و تهديد، ملت ايران اسلامي را بر تحقق آرمان‌هاي خود محكم‌تر مي‌كند. حجت الاسلام موسوي در نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته در جمع نمازگزاران همداني در حسينيه امام خميني (ره) اين شهر گفت: تحريم‌ها عليه ايران، مقاومت اين ملت را بيشتر كرده و موجب افزايش آگاهي و بيداري جامعه مي‌شود. وي با بيان اينكه اين نخستين بار نيست كه ايران را تحريم مي‌كنند بنابراين همه عاقلان مي‌دانند كه اين تحريم‌ها به ضرر خود تحريم كنندگان است اظهار داشت: اين بار نيز ملت هوشيار و آگاه ايران با صبر و استقامت و ايستادگي خود نقشه‌هاي شيطاني دشمنان را نقش بر آب مي‌كند. خطيب موقت جمعه همدان بيان كرد: 22 بهمن ماه امسال اين ملت با راهپيمايي گسترده خود بار ديگر مشت محكمي بر دهان باطل‌ها مي‌زند.
* شيراز- نماينده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شيراز گفت: تحريم نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا با تحريك آمريكا انجام گرفته و يك برنامه سياسي و تبليغاتي براي انحراف افكار عمومي از بحران داخلي كشورهاي غربي است. حجت الاسلام والمسلمين ايماني در خطبه‌هاي نماز جمعه شيراز افزود: اين بسيار خنده‌دار است كه اروپا الان نفت ما را تحريم كند و بگويد شش ماه بعد آن را اجرا مي‌كنيم. وي اظهار داشت: اروپا فقط 18 درصد از نفت ايران را مي‌خرد و آنها به خوبي مي‌دانند كه در اين مدت شش ماه ما مي‌توانيم مشتري جديد براي نفت خود پيدا كنيم، نفت ايران مرغوب است و كشورهاي شرقي آن را از ما خريداري خواهند كرد. امام جمعه شيراز بيان كرد: در اين ميان تنها مردم اروپا و مردم آمريكا هستند كه ضرر خواهند كرد اروپا در اين ميان بازيچه آمريكا شد و 99 درصد از مردم اين كشورها كه تحت سلطه يك درصد حاكم هستند بيش از پيش بايد با بالا رفتن قيمت نفت مشكلات را تحمل كنند. حجت الاسلام والمسلمين ايماني اضافه كرد: تحريم نفت فرصتي براي مردم ايران است كه وابستگي خود را از نفت بكاهند.
* ياسوج - امام جمعه موقت ياسوج گفت: تحريم‌هاي نفتي اروپا و آمريكا برضد ايران اسلامي بي‌نتيجه است و پيامدهاي معكوس براي دشمنان كشور و ملت ايران خواهد داشت. حجت الاسلام موسوي اعظم در خطبه‌هاي نماز جمعه ياسوج افزود: هدف اصلي اروپا، آمريكا و متحدانش از تحريم نفتي ايران مقابله جدي با انقلاب و تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي در مجامع بين‌المللي است. وي بيان كرد: از زمان آغاز خيزش‌ها و بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا ترس آمريكا و اروپا از انقلاب اسلامي ايران به دليل گسترش روزافزون آن در اقصي نقاط جهان به طور چشمگيري افزايش يافته است.
*اصفهان - نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه اصفهان با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت آگاهي وهوشياري مردم در انتخاب افراد اصلح، كاردان ومتخصص ومتعهد تاكيد كرد وگفت: همانطوريكه رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند مردم بايد چشمشان را باز كنند ونامزدهايي كه به منابع ثروت و دولت وحكومت وابسته هستند انتخاب نكنند، تا نمايندگان مجلس وام‌دار ثروت وقدرت نباشند. آيت‌الله طباطبايي در خطبه‌هاي نماز جمعه اصفهان كه در ميدان امام (ره)اين شهر برگزار شد با بيان اينكه وابستگان به قدرت، دولت وحكومت حق ندارند نماينده تعيين كنند ونامزد‌هاي نمايندگي نيز حق استفاده از بودجه‌هاي دولتي را ندارند، افزود: اگر نمايندگاني با بودحه دولت وحكومت به مجلس راه پيدا كنند بر مي‌گرديم به زمان شاه، لذا در برابر اين برنامه بايد ايستاد. (البته نطر من فقط يك دولت نيست)وي در ادامه خطبه‌هاي نماز تحريم خريد نفت ايران توسط اتحاديه اروپا را ياد آور شد وگفت: اتحاديه اروپادر راستاي اهداف آمريكاي جنايتكار حاضر شده به خاطر خسارت زدن به ايران اسلامي به خودش هم ضرر برساند، اگر چه 18 درصد خريد نفت ايران توسط اروپا نقش مهمي در اقتصاد ايران ندارد ودهها كشور ديگر در دنيا آماده خريد نفت ايران هستند. وي با اشاره به هوشياري مردم آگاه وهميشه درصحنه ايران اسلامي وصبر واستقامت آنها در برابر مشكلات وسختيها، افزود: تمام اين دسيسه‌ها وفرصت شش ماه هم به خاطر انتخابات در پيش رو ودلسرد كردن مردم كشورمان در برابرانتخابات است اما دشمنان ايران اسلامي بدانند مردم ايران اسلامي با بصيرت و آگاهي، همچون سه دهه گذشته توطئه‌هاي دشمن را خوب مي‌شناسند و بخاطر مشكلات، گراني‌ها وتوطئه‌هايي تحميلي استكبار از نظام وانقلاب خود وانتخابات دست بر نمي‌دارند. وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي، انقلاب ديني وبر خاسته از عمق جان واعتقادات وآگاهي مردم ايران بوده، نه انقلاب‌هايي كه با كودتا ايجاد مي‌شود، ادامه داد: مردم چه بسا به دولت ومسئولين دربرابر مشكلات انتقاد داشته باشند وحتي آنها نسبت به بروز برخي مشكلات مقصر هم باشند امادست از دين وانقلاب خود بر نمي‌دارند وهمانطوريكه امام راحل عظيم الشان فرمودند ؛ مردم ما اول متحول شدند بعد عليه حكومت جبار طاغوت قيام كردندوهر روز از رشد وتعالي بيشتري برخوردار مي‌شوند. وي همچنين حلول ماه ربيع الاول، آغاز امامت حضرت بقيه الله(عج) را تبريك گفت و خاطر نشان كرد: پس از شهادت حضرت امام حسن عسگري(ع) در هشتم ربيع الاول حضرت مهدي (عج) نهم ربيع الاول به امامت رسيدند. امام جمعه اصفهان همچنين 12 بهمن سالروز ورود حضرت امام خميني به ميهن اسلامي را تبريك گفت وافزود: بهمن، عيد بزرگ ملت ايران است ايامي كه با همت ومردانگي مردم سلحشور ايران اسلامي ظرف ده روزپس از ورود حضرت امام به ميهن اسلامي، انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد.
*بافت - آيين عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته بافت توسط حجة الاسلام ابراهيمي ايراد شد وي در سخناني در خصوص موضوع "مسائل خانوادگي" گفت:آسيب‌هاي خانوادگي و مشكلاتي كه براي زن و شوهر حادث مي‌شود بايد آسيب شناسي شود. امام جمعه در اهميت همسرداري اظهار داشت: اسلام، جهاد در راه خدا را مختص مردان قرار داد و خانم‌ها نزد رسول اكرم(ص) آمدند و عرض كردند ما از جبهه رفتن محروم شده ايم، رسول خدا فرمودند: جهاد يك زن خوب شوهر‌داري كردن است!پس ثواب جهاد در راه خدا براي خانم‌ها خوب همسر‌داري كردن است! خطيب جمعه بافت يكي از عوامل از هم پاشيدگي و طلاق خانواده‌ها را ازدواج‌هاي عجولانه و بدون شناخت و بررسي و ازدواج‌هاي خياباني و تلفني و يا اينترنتي دانست.وي عمل به دستورات الهي را مانع از هم پاشيدگي خانواده دانست. خطيب جمعه بافت در خصوص مسائل سياسي گفت: دشمن كه در طول ساليان دراز از ما شكست خورده ولي نااميد نشده است تمام تلاش خود را بر روي دو موضوع متمركز كرده است:1-خسته كردن مردم2-سست كردن اراده مسئولين كه از اين دو راه مي‌خواهند نظام اسلامي را سست كرده و ناكارامد نشان دهند.وي افزود ما الان در بهترين حالت هستيم و به تعبير آيت‌الله خامنه‌اي در مرحله بدر و خيبر هستيم. وي افزود: بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه روز به روز در حال گسترش است كه فرار بن علي يكي از نشانه‌هاي آن است و حلقه محاصره استكبار جهاني خصوصا اسراييل در حال تنگ‌تر شدن است! حجت الاسلام ابراهيمي به كانديدا توصيه كرد كه رقباي خود را تخريب نكنند و در خصوص برنامه‌هاي خود صحبت كنند وي افزود نبايد اجازه دهيم دشمن در ايام انتخابات سوء استفاده كند.
* شميرانات ـ امام جمعه شهرستان شميرانات خطبه اول را به موضوع عدالت در مناسبات اجتماعي و حكومتي پرداخت وعدالت خواهي را از اركان تقواگرايي، عدالت را نماد مدنيت و دستيابي به تقوا، شايستگي و رستگاري دانست و پيرامون اين موضوع به تفصيل سخن گفت. خطيب جمعه شهرستان شميرانات خطبه دوم را به تحليل تحولات سياسي روز تحت عنوان شاخصه‌هاي سلامت اقتصادي در ساختار اقتصاد ملي اختصاص داده اظهار داشت: اساسي‌ترين اركان اقتصاد، كار، سرمايه و مبادله است. كار توليدي و خدماتي و سرمايه نقش اساسي را در افزايش بهره وري، آفرينش و افزايش قيمت و مبادله كالا با كالا و يا كالا با پول ايفا مي‌كند. درآمدهاي مبتني بر كار توليدي، كار خدماتي و سرمايه به كار رفته در حوزه توليد و خدمات از توجيه معقول و منطقي برخوردار است و نقش عرضه و تقاضاي حقيقي در افزايش و يا كاهش قيمت‌ها قابل فهم و درك است، ثروت‌هاي برآمده از دلالي‌ها، سياست بازي‌ها، ايجاد جنگ رواني و بازارهاي اقتصادي آكنده به تنش‌ها و روش‌هاي مبتني بر عوام فريبي، ثروت اندوزي از شرايط بحراني و دزدي آشكار و نشان‌دار از سرمايه‌هاي ملي است، ما به التفاوت‌هاي برآمده از قيمت‌هاي حقيقي و قيمت‌هاي كاذب تبليغاتي و رواني، دزدي ناجوانمردانه از ثروت‌هاي عمومي و دست اندازي به ثروت‌هاي متعلق به همه اقشار عمدتاً كم توان ملي است، اقتصاد سالم را بايد بر توليد كالاهاي اساسي مورد نياز ملت بنا كرد و از پيشبرد عمران و آباداني، توليدات صنعتي و معدني، فن آوري‌هاي برتر مانند انرژي صلح آميز هسته اي، كشاورزي و دامداري، نفت و گاز و پتروشيمي، افزايش سطح استانداردهاي ملي به مرتبه رقابت با استانداردهاي جهاني در كالاهاي توليدي و امور خدماتي، افزايش صادرات، كاهش واردات، آفرينندگي و نوآوري در توليد و عرضه كالاها، اقتصاد توانمند ملي را ساخت. حجت الاسلام والمسلمين دعاگو افزايش سود سرمايه‌گذاري از طريق سپرده‌هاي بانكي را به مبلغي برتر از تورم رسمي، راه حل معقول و موقتي براي مهار نوسانات خسارت بار اقتصادي تحليل نموده گفت: راه حل مقطعي و موقتي نوسانات اقتصادي كنوني تثبيت نرخ ارز توسط دولت كه بزرگترين دارنده ارز خارجي است و افزايش نرخ سود بانكي از منبع سرمايه گذاري‌ها براي عمليات بدون رباي بانكي است. اگر سرمايه گذاران از طريق سپرده‌هاي بانكي به دريافت‌هاي سود سرمايه بالاتر از نرخ تورم اطمينان يابند نقدينگي موجود در بخش خصوصي در بانك‌هاي دولتي و خصوصي متمركز مي‌شود. وي افزود: دولت اگر با طرح و برنامه مطالعه شده مديريت مبتني بر هدايت هزينه و بهره وري از اين سرمايه‌ها را بر عهده بگيرد نقدينگي داخلي به عنوان يك سرمايه بزرگ ملي چرخه توليد، صادرات، خيزش و رشد و رويش اقتصاد ملي را تأمين مي‌كند و فرصت برنامه ريزي را براي بناسازي اقتصاد ملي بر بهره وري و ارزش آفريني مبتني بر كار پيچيده و ساده، افزايش و تقويت استانداردهاي ملي و صادرات كالاهاي مازاد به خريداران انبوه كشورهاي خارجي فراهم مي‌سازد. امام جمعه شميرانات اقدامات اصلاحي دولت را دير هنگام و با زيان‌هاي جبران ناپذير همگام توصيف نموده گفت: جمع آوري نقدينگي توسط سيستم بانكي از برنامه‌هاي تهيه و اجرا شده در دولت‌هاي موسوم به سازندگي و اصلاحات است. دولت كنوني با نفي برنامه‌هاي كارشناسي شده توسط سرمايه‌هاي انساني جمهوري اسلامي، تصميمات ناشيانه اقتصادي، شعارهاي معني‌دار سياسي و فريب افكار عمومي با طرح يك رقمي كردن سود سپرده‌هاي بانكي، بخش وسيعي از سرمايه‌هاي ملي را سرازير كشورهاي خارجي و حوزه‌هاي دلالي و واسطه گري كرد. سود سپرده‌هاي بانكي را نتوانست تك رقمي كند ولي اعتماد عمومي را از سيستم‌هاي بانكي گرفت، بخش سرمايه‌گذاري داخلي در توليد كالاهاي اساسي را با كمبود نقدينگي مواجه كرد، اقتصاد كشور را با ركود و بخش عمده‌اي از محيط‌هاي صنعتي و توليدي را با كمبود نقدينگي و بن بست و شكست روبرو ساخت. اگر در همان آغاز با انديشه و تدبير به منابع بانكي و نقش آنها در تمركز سرمايه‌هاي ملي و فعال سازي حوزه توليد كالاها و امكانات مورد نياز اقشار ملي برخورد مي‌شد كشور با خسارت‌هاي كمرشكن مواجه نمي‌شد، در نقل و انتقال سرمايه‌هاي ملي به سودجويان اختلاس‌گر، جمهوري اسلامي با فاجعه و ضايعه جبران ناپذير مواجه نمي‌گشت. خطيب جمعه شهرستان شميرانات ادامه داد:اگر بنا بود سود سپرده‌هاي بانكي افزايش يابد چرا پس از خسارت‌هاي چندين ساله مديران و مسئولان اقتصادي از زمان سنجي و امكان سنجي بهنگام بهره گيري نكردند و با بسترسازي تنش‌هاي اقتصادي و نگراني‌هاي عمومي هزاران ميليارد از سرمايه‌هاي ملي را تباه كردند.
وي خاطرنشان كرد: دولت بايد با قيمت‌گذاري عادلانه و واقع بينانه كالاها را قيمت گذاري، برچسب قيمت‌ها را براي فروش كالاها الزامي و سيستم نظارت را از افراد متدين و امين براي نظارت بر رعايت قيمت‌هاي تعيين شده اجرايي نمايند. ثروت‌هاي بانكي به يغما رفته در قالب وام‌هاي بانكي را به سيستم‌هاي بانكي برگردانند و از شعارهاي افراطي، غيرواقعي و تبليغاتي در حوزه اقتصاد ملي خودداري كنند. ادعاي بي‌تأثير بودن تحريم‌ها بر اقتصاد ملي نمودار ناشي گري اقتصادي، خودفريبي و عوام فريبي اقتصادي است. مقاومت ملت ايران در برابر فشارها و تحريم‌ها يك حقيقت انكارناپذير فرهنگي و سياسي است.
* امام جمعه اصفهان: اتحاديه اروپا با تحريم نفت ايران در راستاي اهداف آمريكاي جنايتكار حاضر شده به خودش هم ضرر برساند
* امام‌جمعه شيراز: تحريم نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا يك برنامه سياسي و تبليغاتي براي انحراف افكار عمومي از بحران داخلي كشورهاي غربي است
* امام جمعه رشت: اتحاديه اروپا با تحريم نفت ايران مي‌خواهد ملت ما را از پيشرفت باز بدارد ولي مردم كشورمان با اين عربده‌كشي‌ها عقب نمي‌نشينند
* خط?ب جمعه ?اسوج: تحر?م ها? نفت? اروپا عل?ه ا?ران ب? نت?جه است
* خطيب جمعه همدان: تحريم‌ها عليه كشورمان مقاومت ملت ايران را بيشتر كرده و موجب افزايش آگاهي و بيداري جامعه مي‌شود
* امام‌جمعه بوشهر: ممنوعيت خريد نفت ايران توسط اروپا جنگ پوشالي و از پيش شكست خورده است
* امام‌جمعه سمنان: تحريم‌ها نمي‌تواند جلوي سرعت پيشرفت ايران اسلامي را بگيرد چرا كه امري محال و ناشدني است
* امام‌جمعه بندرعباس: تحريم نفتي ايران توسط كشورهاي اروپاي خنده‌دار است چون اين تحريم‌كنندگان هستند كه ضرر مي‌كنند
* خطيب جمعه بجنورد: تحريم‌ها نه تنها تاثيري در اراده ملت ايران ندارد بلكه زمينه‌ساز توسعه، پيشرفت و خروج كشور از اقتصاد تك محصولي مي‌شود
* خطيب جمعه شهركرد: تحريم اروپا عليه نفت ايران راه به جايي نخواهد برد زيرا بازار نفت ايران به سمت كشورهاي مستقل است
* آيت‌الله استادي در نماز جمعه قم: هر كسي را به هر بهانه‌اي دفع نكنيد

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن