تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816306742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منظور احمدي‌نژاد از اينكه مشايي ميراث فرهنگي را متوحل كرده، چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: منظور احمدي‌نژاد از اينكه مشايي ميراث فرهنگي را متوحل كرده، چيست؟
سوال ما اين است كه چه تعداد از مديراني كه در اين دولت، بر رياست اين سازمان تكيه زده اند تخصص و پيشينه اي در ميراث فرهنگي داشته اند؟ وضعيت صنايع دستي شاهدي بر اين مدعاست. واردات صنايع دستي، خصوصا محصولات چيني، صنايع دستي كشور را به نابودي كشانده است. قالي دستباف ايران رو به نابودي است. چقدر در اين زمينه كار كرده و حمايت كرده اند؟
سرويس مجلس «تابناك» متاسفانه در دوران آقاي احمدي نژاد، ‌ميراث فرهنگي ما رو به قهقرا رفته است و علي رغم صحبت هاي وي در مورد پيشرفت آن نشانه اي از توسعه و ترقي ميراث فرهنگي وجود ندارد. اين را مي توان با بررسي گردشگري در ايران و ميزان گردشگراني كه به ايران آمده اند، مرمت آثار باستاني و تمام اتفاقاتي كه در حوزه ميراث فرهنگي رخ داده است، اين پسرفت نمود دارد.

مصطفي رضا حسيني ضمن بيان مطلب فوق به خبرنگار تابناك خاطر نشان كرد: جاهايي مانند ميراث فرهنگي كه نگهبان تمدن و فرهنگ ايراني است، بايد از ثبات برخوردار باشد و متاسفانه در دوران دولت نهم و دهم ثباتي در اين سازمان وجود نداشته بلكه سكوي پرتابي بوده براي ياران آقاي احمدي نژاد به صدارت ها و مسئوليت هاي بعدي.

اين نماينده شهربابك در مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: سوال ما اين است كه چه تعداد از مديراني كه در اين دولت، بر رياست اين سازمان تكيه زده اند تخصص و پيشينه اي در ميراث فرهنگي داشته اند؟ وضعيت صنايع دستي شاهدي بر اين مدعاست. واردات صنايع دستي، خصوصا محصولات چيني، صنايع دستي كشور را به نابودي كشانده است. قالي دستباف ايران رو به نابودي است. چقدر در اين زمينه كار كرده و حمايت كرده اند؟

اين عضو اصولگراي مجلس هشتم با بيان اينكه در تمام عرصه هاي فرهنگي و هنري وضع به همين صورت است، خطاب به رئيس دولت گفت: آقاي رئيس جمهور بگويد كه چه چيزي را عرضه كرده است. ما تمدن و فرهنگي كهن و قديمي داشته و داريم كه با دين اسلام نيز همراه بوده است؟ در حوزه ميراث فرهنگي توفيقي حاصل نشده است و هنوز نزد جهانيان ناشناخته هستيم. مشخص نيست منظور وي از اينكه آقاي مشايي ميراث فرهنگي را متوحل كرده، چيست؟ آقاي بقايي چه كاري انجام داده است؟

اين عضو كميسيون صنايع ومعادن مجلس در ادامه خاطر نشان كرد: اگر دلتان به حال ميراث فرهنگي مي سوزد، ابتدا بايد در اين حوزه ثبات مديريتي داشته باشيد و استفاده از نيروهاي متخصص را در دستور كار خود قرار دهيد، نه صرفا وابستگي به دولت، حرف شنوي داشتن و بله گفتن ملاك باشد.

سخنگوي طراحان سوال از رئيس جمهور در ادامه خاطر نشان كرد: منظورشان دست به دست آوردن كتيبه كورشي است كه متعلق به خودمان است و با هزينه هنگفت و طي كارهاي نمايشي تحويل آوردند و بردند، يا تلاش آقاي مشايي براي برگزاري جشن نوروز در تخت جمشيد. كدام اين كارها باعث پيشرفت و ترقي است؟! به عنوان نماينده مردم كرمان مي گويم كه هيچ توفيقي در زمينه ميراث فرهنگي در استان كرمان نداشته ايم مگر آثار باستاني جديدي كه ساخته اند. آبشار و قهوه خانه هايي بنا شده است كه در اين قهوه خانه ها چيزي جز رواج قليان كشي دختران و پسران شاهد نبوده‌ايم. اينها فرهنگ جديد و توسعه اي است كه به آن افتخار مي كنند؟!

رضا حسيني با بيان اينكه به حوزه ميراث حفاظت از فرهنگي و توسعه گردشگري توجهي نشده ، اظهار داشت: نيت اين است كه اصلا توجهي نشود وگرنه آماده ايم كه مدعيان بيايند و در ايران بگرديم و كارهايي را كه در اين زمينه انجام داده اند به ما نشان دهند. در همين حوزه انتخابيه بنده ميمند، منحصر به فرد ترين دهكده صخره اي جهان است، با 7000 سال قدمت، بايد ببينيد كه به چه وضعيتي دچار شده است و به دليل لج بازي هاي آقايان بايد ببينيد با آن چه كرده اند. حتي اجازه نداده اند براي ثبت جهاني به يونسكو برود و اگر لازم باشد مستندات آن نيز وجود دارد.

وي در ادامه به عملكرد ضعيف ميراث فرهنگي اشاره كرد و افزود: همين نوروز امسال ديديم كه مجموعه تخت جمشيد آب گرفتگي بوجود آمد و خسارتهايي به وجود آورد و يا در مجموعه پاسارگارد شاهد سلسله بي كفايتي هايي ميراث فرهنگي و بي مسوليتي مديران دولتي بوديم. هر جاي اين كشور دست بگذاريم خرابي هايي بالا آورده‌اند. كدام توسعه و پيشرفت؟ البته براي كساني كه از اين پست استفاده كرده و به پستهاي بالاتر رسيده اند، روند رو به رشد بوده است.

تازه ترين اخبار مجلس شوراي اسلامي را در صفحه سرويس مجلس «تابناك» بخوانيد.

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن