تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816251184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مستند تلويزيون آلمان درباره نخستين زن تكواندوكار المپيكي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مستند تلويزيون آلمان درباره نخستين زن تكواندوكار المپيكي ايران
برلين - شبكه تلويزيوني WDR آلمان پنج شنبه شب با پخش يك فيلم مستند ضمن تشريح ابعاد زندگي شخصي و ورزشي،"سارا خوش جمال فكري" ملي پوش تيم ملي تكواندو زنان ايران، نحوه آماده سازي اين ورزشكار زن را براي اعزام به مسابقات المپيك سال 2008 پكن به تصوير كشيد.


به گزارش ايرنا، سارا خوش‌جمال فكري، تكواندوكار ايراني كه در المپيك تابستاني سال 2008 پكن حضور داشت، نخستين تكواندو كار زن ايراني بود كه در رقابت هاي المپيك شركت مي‌ كرد.

اين بانوي ورزشكار ايراني در المپيك پكن با يك برد برابر "تودالي" از مغرب و يك باخت به "يانگ" از چين تايپه در دور يك ‌هشتم ‌نهايي از دور مسابقات حذف شد. پيش از المپيك مجله تايم، سارا خوش جمال فكري را يكي از ۱۰۰ ورزشكار تماشايي المپيك معرفي كرده بود.

ملي پوش تكواندوي زن ايران براي راهيابي به مسابقات المپيك، در رقابتهاي آسيايي ويتنام در رشته تكواندو با دريافت نشان برنز ، سهميه المپيك را كسب كرد و در مسابقه انتخابي بر فاطمه نعمتي دارنده مدال طلا در اين رشته، غلبه كرد.

سارا خوش‌ جمال فكري همچنين مدال برنز بازي ‌هاي آسيايي گوانگجو را در كارنامه ورزشي خود دارد.

به گزارش ايرنا، در فيلم مستند شبكه WDR كه يكي از شبكه هاي مهم منطقه اي در آلمان است و حدود يك ساعت به طول انجاميد، گوشه هايي از زندگي شخصي سارا خوش جمال فكري در كنار اعضاي خانواده و همچنين تمرينات آماده سازي وي در اردوهاي تمريني قبل از مسابقات در خانه تكواندو پخش شد.

اين فيلم مستند كه " فاطمه عبداللهيان" آن را ساخته و با زير نويس آلماني به بينندگان اين شبكه ارائه شد، زندگي اين زن تكواندو كار را از 9 ماه مانده به مسابقات المپيك پكن تا بعد از انجام رقابت ها و بازگشت به ايران به تصوير كشيد.

اين فيلم مستند با پرداختن به برخي مسائل حاشيه اي از جمله مشكلات زنان ايراني براي ورزش كردن، به دنبال القاي اين ذهنيت در مخاطبان بود كه در ايران زنان براي ورزش كردن با مشكلات فراواني رو به رو هستند . به عنوان نمونه در اين فيلم صحنه اي نشان داده شد كه سارا به همراه مربي خود براي تمرين عازم سالن ورزشي شده ، اما با ممانعت نگهبان سالن رو به روست و برغم خالي بودن سالن به آنها اجازه ورود و تمرين كردن داده نمي شود كه در نهايت با برقراري تماس هاي مكرر با افراد مسوول در فدراسيون به سارا و مربي اش اجازه تمرين در سالن خالي داده مي شود.

در صحنه اي ديگر سارا به همراه مربي و تعداد ديگري از دوستانش در يك خانه نشان داده مي شود كه در مورد جوايز قهرمانان مدال آور در كشور از جمله ماشين و زمين صحبت مي كنند.

در اين فيلم همچنين چندين بار صحنه هاي نماز خواندن اين زن ورزشكار ملي پوش در محل اردو و اتاق شخصي و همچنين صحنه هايي از ورزش صبحگاهي زنان محجبه در اماكن مختلف به تصوير كشيده شده است.

در پايان اين فيلم، از حضور يك بانوي ورزشكار ايراني در عرصه بين المللي مهمي همچون المپيك به عنوان يك گام مهم براي تمام زنان ايران كه براي برابري و آزادي بيشتر مبارزه مي كنند، ياد شد.

گزارشگر فيلم تاكيد كرد: "خانم خوش جمال نمادي است از مبارزه يك نسل جديد براي تعين سرنوشت خود و آرزو براي تغييرات دائمي در اعمال محدوديت هاي مختلف براي زنان ايراني."

سارا خوش جمال فكري در گفت و گويي كه در ايران با وي انجام شده بود، در پاسخ به اين سوال كه به نظرش انگيزه آلماني ها براي ساختن چنين مستندي چه بوده، گفته بود: نمي دانم ، شايد براي آنها جالب بوده كه يك دختر مسلمان ايراني با وجود داشتن حجاب كامل، توانست وارد المپيك شود .

فاطمه عبداللهيان براي ساخت اين مستند جايزه " گرد روگه" متعلق به بنياد قلم ايالت " نورد راين وست فالن" آلمان را دريافت كرده است.

اين كارگردان ايراني مقيم آلمان در مورد فيلم سارا خوش جمال كه آن را براي ارائه پايان نامه خود ساخته، گفت: قصد داشتم از

ورزش بانوان ايران فيلم بسازم. سه سال قبل كه به ايران آمدم، در شبكه ZDF كار مي كردم. آن زمان بازي هاي زنان مسلمان در ايران برگزار مي شد و سارا خوش جمال را در آن مسابقات ديدم. شش ماه روي او تحقيق كردم و چون او اولين زني بود كه اولين سهميه تكواندو را به دست آورده بود، تصميم گرفتم در مورد او فيلم بسازم.

اين كارگردان كه در دانشكده تلويزيون ، فيلم و سينماي مونيخ تحصيل مي كند، ادامه داد: در اين مدت ناظر بودم كه چه اندازه به همراه مربي اش زحمت كشيد. معتقدم كه وي در المپيك نباخت و از يك مرد هم بهتر مبارزه كرد.

وي با بيان اين كه كسب سه سهميه توسط زنان در المپيك نشانه قدرت زنان ورزشكار در ايران دارد، تصريح كرد: براي اروپايي ها تعجب آور است كه زنان ايراني ورزش مي كنند. ديد اروپايي ها به زنان ايران منفي است و با اين فيلم قصد دارم به آنها قدرت زنان ايراني را نشان دهم.اين سوژه جذاب بود .

اروپام**2051** 1701** 1506

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30783130

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن