تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815482976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مواضع مشترك تركيه و روسيه عليه تحريم نفت ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مواضع مشترك تركيه و روسيه عليه تحريم نفت ايران
تركيه و روسيه با تحريم ‌نفت ايران مخالفند و در اين زمينه موضعي مشترك و قاطعانه دارند.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دويچه وله، "احمد داوود‌اوغلو" وزير امور خارجه‌ تركيه، روز پنجشنبه براي شركت در دومين نشست "برنامه‌ريزي مشترك راهبردي تركيه و روسيه" به روسيه سفر كرد.

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، پس از ديدار با داوود‌اوغلو گفت: ما در خصوص ايران داراي مواضع مشتركي هستيم.

لاوروف با اشاره به تحريم‌هاي يكجانبه اخير آمريكا و متحدانش عليه ايران، هدف از اعمال اينگونه تحريم‌ها را "تخريب اقتصاد و ضربه زدن به ملت ايران" دانست.

هم روسيه و هم تركيه با اعمال هرگونه اقدام يك جانبه از سوي اتحاديه اروپا و آمريكا عليه ايران به شدت مخالفت مي‌كنند و رعايت اين تحريم‌ها را الزامي نمي‌دانند.

رسانه‌هاي تركيه هشدار مي‌دهند كه توقف خريد نفت ايران براي تركيه زيان‌هاي اقتصادي ببار خواهد آورد.

برخي از كارشناسان روسيه در تحليل تحريم نفت ايران مي‌گويند: دود تحريمهاي نفتي ايران در وهله اول به چشم اروپا خواهد رفت؛ تحريم نفت ايران تاثيرات مخربي بر اقتصاد جهان خواهد گذاشت و بهاي نفت به بالاتر از ۲۰۰ دلار براي هر بشكه افزايش مي‌يابد. روسيه اقدام غرب براي تحريم يك‌جانبه اتحاديه اروپا را "فشار و زورگويي علني" مي‌داند.

در روزهاي اخير مسائل مربوط به بسته‌ تحريم‌ها و بويژه توقف خريد نفت ايران از سوي ۲۷ كشور عضو اتحاديه‌ اروپا يكي از موضوع‌هاي داغ رسانه‌هاي روسيه بود. خبرگزاري ريا‌نووستي در اين باره مي‌نويسد: كارشناسان روس نمي‌توانند بطور دقيق پيش‌بيني كنند كه ممنوعيت واردات نفت از ايران چگونه مي‌تواند بر اقتصاد روسيه تاثير بگذارد.

ولادمير چيژوف، نماينده‌ روسيه در اتحاديه‌ي اروپا، مي‌گويد: تحريم ‌واردات نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا باعث برهم زدن ثبات بازار جهاني نفت مي‌شود.

گرچه برخي از كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه روسيه در نتيجه تحريم نقت ايران مي‌تواند نفت بيشتري بفروشد، اما نماينده اين كشور در اتحاديه‌ اروپا اين ادعا را رد مي‌كند و مي‌گويد كه افزايش بهاي نفت كوتاه‌مدت خواهد بود و روسيه سود زيادي از آن نخواهد برد.

آلكسي موخين، مدير"مركز مطالعات سياسي در مسكو" و مؤلف "زندگينامه‌ي ولاديمير پوتين"، نيز به دويچه وله مي‌گويد: براي روسيه ايران اهميت استراتژيك دارد. ما در مورد مسئله‌ سوريه و ايران با غرب هم‌عقيده نيستيم.

به نظر موخين، زيان‌هاي تحريم‌ نفت ايران بيشتر متوجه‌ چين، ژاپن و كره‌ جنوبي است. موخين مي‌گويد، تحريم نفت ايران ضربه بزرگي به بازار نفت جهاني وارد مي‌آورد، زيرا تعادل اين بازار را از بين مي‌برد. روسيه به عنوان يك ابرقدرت مي‌خواهد نظم منطقه محفوظ بماند و اين مهمتر از هر گونه مسئله سياسي و اقتصادي است./ا

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن