تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتحاديه اروپا ؛مسئول هرگونه بحران منطقه اي و فرامنطقه اي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اتحاديه اروپا ؛مسئول هرگونه بحران منطقه اي و فرامنطقه اي است
بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران طي بيانيه‌اي تأكيد كرد: مسئوليت هرگونه بحران منطقه اي و فرامنطقه اي خواه ناخواه بر عهده كشورهاي اروپايي است، بحراني كه پيامدهاي آن تنها گوشه اي از مقابله به مثل ايران در رزمايش ولايت90 خواهد بود.


به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛متن بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران، در اعتراض به تحريم نفت ايران به شرح زير است:
به نام خداوند بخشنده مهربان

1.هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِالْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(صف/9)

تحريم و تهديد كليد واژه‌هايي است كه در طول عمر پربركت انقلاب اسلامي ايران خوراك تبليغاتي فراواني را براي ماشين تبليغاتي دشمنان اين ملك و ملت فراهم كرده است. شوراي وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا بعد از چندين بار تعويق در تاريخ سوم بهمن ماه اقدام به تصويب تحريم‌هاي جديد عليه ايران كرد. هرچند اين‌گونه رفتار غيرمنطقي از استكبار و سلسله جنبان آنها در جهان تازگي ندارد اما تناقضات و ناهمخواني‌هاي فراوان در عملكرد اتحاديه اروپا قابل تأمل است.

هنوز يك ماه از ابراز تمايل اين اتحاديه به گفتگو با ايران بر سر موضوع هسته‌اي نگذشته كه اين طرح به تصويب مي‌رسد. در حالي‌كه مردم در كشورهاي اروپايي و آمريكا به دنبال احقاق حقوق خود از اقليت يك درصدي كه هنري جز چپاول منابع و منافع ملت‌هاي خود ندارند، به خيابان‌ها آمده‌اند شاهد رفتاري هستيم كه شعارهاي آن‌ها را خرج نابودي خودشان مي‌كنند. بعد از 7 سال فراز و فرودهاي به امضا رسيدن معاهده ليسبون ميان كشورهاي اروپايي در سال2007 و بازتعريف ماهيت سياسي اتحاديه اروپا انتظار مي‌رفت كه اين اتحاديه در قالبي فراتر از سياست‌هاي فرمايشي پدرخوانده خود، آمريكاي مستكبر عمل كند.

بعد از معضلاتي چون شكست اتحاديه اروپا در مديريت بحران‌هاي بعد از جنگ سرد، نارسايي‌هاي قانون اساسي قبلي اين اتحاديه، ناهمخواني سياست‌هاي داخلي و خارجي كشورهاي اروپايي در زمينه‌هاي مختلف و... با نگاهي خوش‌بينانه، اين معاهده مي‌توانست افق روشن‌تري از اروپا را به نمايش بگذارد. اما اين روزها شاهد اتخاذ سياست‌هايي به دور از عقل جمعي و با صرف نظركردن از عواقب ناگوار آنها در ميان كشورهاي اروپايي هستيم.

هر چند كه ماهيت پوچ اين تحريم‌ها و تهديدها بر هيچ اهل فني پوشيده نيست و دانشجويان پيش از اين نيز نسخه قطع روابط با يكي از رئوس مثلث قدرت در اتحاديه اروپا يعني انگليس خبيث را درهم پيچيده بودند، ليكن دانشجوي بسيجي بر خود لازم مي‌داند تا نكاتي علاوه بر آنچه تا بحال مراكز تحقيقات كشورهاي اروپايي در باب عواقب اين تصميمات به آن‌ها يادآوري كردند را به سردمداران اروپايي و اربابان آمريكايي ‌آن‌ها گوشزد كند:

1. اهل سياست به خوبي مي‌دانند كه خشم متفكران صليبي- صهيوني كه امروز در پوشش تحريم نفتي ايران بروز پيدا كرده ريشه در اتخاذ مواضع محكم و رويكرد استقلال طلبانه جمهوري اسلامي ايران در طول عمر انقلاب خود و شلاق‌هايي كه قريب به يكسال است از سوي منطقه استراتژيك خاورميانه برپيكره پوشالي استكبار وارد مي‌شود، دارد و طبق وعده «وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم»( بقره/120) خواهد داشت. چرا كه شمارش معكوس متلاشي شدن بنيان هاي فلسفي چهارچوب تمدن غرب سال‌هاست شروع شده و آنچه امروز در اروپا و آمريكا مشاهده مي‌شود تنها تشعشعي است از انفجار نور موعود.

2. متأسفانه كشورهاي اروپايي كه روز به روز بر بحران اقتصادي- سياسي آنها افزوده مي‌شود بجاي اينكه رويكرد خود در را تأمين منافع ملت‌هاي خود قرار دهند، تن به اتخاذ سياست‌هاي فراملي مي‌دهند كه در قالب اتحاديه اروپايي- آمريكايي براي آنها تعريف شده است. لذا توصيه مي‌شود دولتمردان اروپايي در پي كشف راهي براي تعامل بهتر و بيشتر باكشورهاي جهان و بخصوص كشورهاي مسلمان و مردمي باشند كه تا بحال آن‌ها را در خوابي عميق فرو برده بودند.

3. افتخار جمهوري اسلامي ايران اين است كه اقتدار خود را هرگز متكي بر نفت، سلاح و تجهيزاتي از اين قبيل نمي‌داند كه با تحريم يا كمبود آنها خدشه دار شود بلكه مجموعه‌اي از عوامل است كه مقوله اقتدار ملي ايران اسلامي را تشكيل مي‌دهد. در اين ميان «ديپلماسي مردم» بعنوان شاه بيت غزل آواي اقتدار ايران در ميان كشورهاي جهان نمونه ندارد. جمهوري اسلامي با اتكا به اين پشتوانه مردمي است كه توانسته انواع تحريم‌ها را خنثي كند. ما منكر پيامدهاي منفي تحريم نمي‌شويم ليكن موضوع اصلي اينست كه استكبار با اين تحريم‌ها تابحال به چه ميزان از اهداف خودرسيده است؟!

از ابتداي انقلاب، تحريم‌ها عليه ايران ادامه دارد ولي طلوع خودكفايي و اعتماد به نفس متخصصان مسلمان ايراني در همه زمينه‌ها از جمله اقتصادي و نظامي كه شايد مقصد اصلي تحريم‌ها باشد بارها چشمان جهانيان را خيره كرده است. آنچه وحشت تفكر فعلي حاكم بر جهان را بر مي‌انگيزد ترس از الگوشدن همين مجاهدت‌هاي ملت ايران در زمينه‌هاي مختلف علمي و اقتصادي است.

4. بيش فعالي جبهه كفر به زعم خودشان تنگ كردن حلقه تنفسي ايران و فرهنگ مقاومت در فضاي بين‌الملل، در بعد داخلي كشور در قالب تحريم‌ها، تهديدهاي گاه و بيگاه، انواع سناريوها براي تفرقه افكني و لجن پراكني عليه مردم و مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي و بسياري از اين قسم به وضوح نشان دهنده عجز آنها در رويارويي مستقيم با اين مردم است. اما در بعد خارجي نيز اين نكته قابل توجه است كه اگر كشورهاي اروپايي و آمريكا لازمه انتشار و جهاني شدن فرهنگ دموكراسي، آزادي و ليبراليسم را لشكركشي به كشورهاي دنيا و از طريق سلاح ممكن مي‌داند، اين فرهنگ انقلاب اسلامي ايران است كه نه با تجهيزات نظامي بلكه تنها با اتكا بر مباني و مفاهيم اسلام ناب محمدي(ص) و تدابير حكيمانه امام خميني(ره) و رهبري فرزانه انقلاب(حفظه الله) بعد از گذشت سه دهه از عمر خود آنچنان در بدنه خاورميانه تزريق مي‌شود كه اسراييل محاصره شده في الحال متوجه مي‌شود كه «زلزله سياسي» موشه دايان چه معنايي مي‌تواند داشته باشد. اين حقيقتي است كه رهبري معزز انقلاب فرمودند:"هم آمريكا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژيم صهيونيستى دراين منطقه بداند؛ پاسخ ملت ايران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلكه هر گونه تهديدى، پاسخى خواهد بود كه از درون، آن‌ها را از هم خواهد پاشيد و متلاشى خواهدكرد."

5.علاوه بر آنچه تابحال گفته شد، استكبار جهاني در دهه اخير با به ميان كشيدن قضاياي سوريه و فلسطين اشغالي تحت لواي مذاكرات صلح سفارشي خاورميانه و آنچه آن‌ها اصلاحات خاورميانه مي‌نامند سعي در تيره نشان دادن چهره مقاومت دارد غافل از اينكه مدت‌هاست تيرگي‌هاي فساد نظام كاپيتاليسم براي مردم آشكار شده است. ناتو بهتر است بجاي تهديد به دخالت در امور خاورميانه گوش شنوايي براي خواسته‌هاي مردم خود پيدا كند و بداند كه سوريه مانند ليبي نيست كه بتواند صورتحساب مداخله خود را بپردازد. مسئوليت هرگونه بحران منطقه اي و فرامنطقه اي در پي اقدام به تحريم يا دخالت نظامي خواه ناخواه بر عهده اين كشورهاست. بحراني كه پيامدهاي آن تنها گوشه اي از مقابله به مثل ايران در رزمايش ولايت90 خواهد بود.

لازم به ذكر است كه هرگونه هم نوايي بارسانه‌ها و سخنان دشمنان اين ملت در بزرگنمايي و سياه نمايي در اين باب از ديد دانشجويان بسيجي محكوم و به معناي خيانت در حق مردم مي‌باشد چرا كه «قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ»( آلعمران/118).

در ضمن چه داووداغلو بگويد كه سپرموشكي تهديدي براي ايران محسوب نمي‌شود و چه نگويد، چه پانتا بگويد كه فرود آوردن پهپاد جاسوسي آمريكا در تخصص ايرانيان نيست و چه نگويد، اتحاديه اروپا نفت ايران را تحريم بكند يا نكند، آمريكا حمله نظامي بكند يا نكند مقاومت ما با توحيد كلمه و كلمه توحيد، هرگز به آخرين قطره خون نخواهد رسيد!

بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران و علوم پزشكي، امام صادق (عليه السلام)،
صنعتي امير كبير، صنعتي شريف، علم و صنعت، خواجه نصيرالدين طوسي/خ2

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن