تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816312299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلمان در هفته‌اي كه گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آلمان در هفته‌اي كه گذشت
خبرگزاري فارس: موضع گيري آلمان درباره برنامه هسته‌اي ايران در پي تحريم نفتي ايران توسط اروپا، رايزني مقامات آلماني درباره بحران يورو و اقدامات انان در زمينه تحولات خاورميانه مهمترين عناوين خبرساز هفته گذشته نشريات آلمان در هفته گذشته بودند.


نشريات آلمان موضع گيري آلمان درباره برنامه هسته‌اي ايران در پي تحريم نفتي ايران توسط اروپا، رايزني مقامات اروپايي درباره بحران يورو و اقدامات مقامات آلماني در زمينه تحولات خاورميانه را محور اخبار خارجي هفته گذشته خود قرار دادند.

*** شنبه 01/۱1/۱۳۹۰

با وجود استقبال ۱+۵ از گفت‌وگو
آلمان ايران را تهديد به تحريم كرد

"گيدو وستروله" وزير خارجه آلمان كه در واشنگتن بسر مي برد گفت: اتحاديه اروپا روز دوشنبه دست به اعمال دور تازه‌اي از تحريمهاي بسيار قابل ملاحظه خواهد زد.

بر اساس اين گزارش، وستروله گفت:وزيران خارجه كشورهاي اتحاديه اروپا قصد دارند كه در نشست روز ۲۳ ژانويه (سوم بهمن) در مورد اجراي تحريمهاي نفتي عليه ايران تصميم گيري كنند.

اين در حالي است كه "كاترين اشتون" رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در نامه‌اي به "سعيد جليلي" دبير شوراي امنيت ملي كه در سايت شوراي اتحاديه اروپا منتشر شده است، از آمادگي ايران براي انجام مذاكرات دوجانبه استقبال كرد.

وي در نامه خود خواستار معنادار بودن اين مذاكرات شد و اعلام كرد: به منظور آغاز اين فرايند، هدف اوليه ما مشاركت در يك تلاش براي اعتماد سازي به منظور تسهيل گفت‌وگوهاي سازنده بر مبناي عمل متقابل و رويكردي گام به گام است. در اين راستا، ما به پيشنهادات عملي و مشخصي كه در گذشته مطرح كرده ايم، متعهد هستيم. اين گامهاي اعتماد ساز بايد عناصر اوليه يك رويكرد تدريجي را تشكيل دهند كه در نهايت به توافقي كامل بين ما بيانجامد، توافقي كه اجراي كامل قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي را توسط ايران شامل شود.

***دو‌شنبه 03/11/1390

بحران يورو بار ديگر سران اروپايي را پاي ميز مذاكره كشاند

"آنگلا مركل" صدراعظم آلمان، "ورنر فايمن" صدراعظم اتريش را به كاخي در برلين دعوت كرد تا ضمن شنيدن اعتراضات وين، در خصوص سياست هاي برلين توضيح دهد.

بر اساس اين گزارش، در اين جلسه "پدرو كوئلو" نخست وزير پرتغال و "فردريك راينفلد" نخست وزير سوئد نيز حضور داشتند ، مركل تاكيد كرد كه به تنهايي قصد ندارد سياست‌هاي اتحاديه اروپا را تعيين كند.

در اين جلسه همچنين در خصوص بحران اتحاديه اروپا نيز گفت‌وگو شد و مقامات شركت كننده ديدگاه هاي خود را مطرح كردند.
پيش از اين وزير خارجه اتريش با انتقاد از سياست هاي مركل و "نيكلا ساركوزي" رئيس جمهور فرانسه براي مواجهه با بحران اروپا تاكيد كرده بود كه اين ۲ نفر نمي‌توانند به جاي كل اتحاديه اروپا تصميم بگيرند.

اتريش همچنين منتقد سياست هاي مركل و ساركوزي در قبال ايران است و بر مذاكره با تهران تاكيد مي كند.

سران اتحاديه اروپا ۳۰ ژانويه (۱۰ بهمن) با هدف رايزني درباره بحران مالي در اروپا تشكيل جلسه خواهند داد.

***دو‌شنبه 03/11/1390

بازگشايي مسير تداركات ناتو محور مذاكرات گيلاني با مقامات انگليس و آلمان

محور مذاكره گيلاني با "كامرون مونتر" نخست وزير انگليس و "آنجلا مركل" صدراعظم آلمان، نحوه ارتباط پاكستان با ناتو و آيساف خواهد بود.

به گزارش وزارت امور خارجه پاكستان، قرار است گيلاني در حاشيه چهل و دومين "اجلاس تجارت جهاني" كه از 25 تا 29 ژانويه 2012 ميلادي (5 تا 9 بهمن) و با حضور بيش از 2500 نماينده از 40 كشور جهان در نيوزلند برگزار مي‌شود با ديويد كامرون و آنجلا مركل ملاقات كند.

پس از حمله مرگبار ناتو به مرز پاكستان در 26 نوامبر كه باعث تيره شدن رابطه پاكستان با آمريكا و بسته شدن مسير تداركاتي ناتو در اين كشور شد، آمريكا هنوز نتوانسته پاكستان را به بازگشايي مسيرهاي تداركاتي و عادي سازي روابط متقاعد كند.

قطع ارسال تداركات ناتو به افغانستان غير از آمريكا مشكلاتي نيز براي نيروهاي نظامي ساير كشورها كه در افغانستان مستقر هستند به وجود آورده است.

به همين علت انگليس و آلمان كه داراي بيشترين نيروي نظامي در افغانستان بعد از آمريكا هستند سعي دارند با جلب رضايت پاكستان و آغاز مجدد ارسال تداركات ناتو، نيروهاي خود را كه به علت قطع تداركات از پاكستان دچار مشكل شده‌اند نجات دهند.

اين مذاكرات در حالي انجام مي‌شود كه خيل عظيمي از احزاب سياسي و مذهبي و نيز اقشار مختلف مردم پاكستان روز گذشته در گردهمايي چند هزار نفري خود در شهر "راولپندي"، ضمن هشدار به دولت درباره بازگشايي مسير تداركاتي ناتو خواستار قطع كامل رابطه پاكستان و آمريكا شدند.

***سه‌شنبه 04/11/1390

اعتماد به رئيس جمهور آلمان به شدت كاهش يافته است

بحراني كه "كريستين ولف" با آن مواجه است همچنان ادامه دارد و آخرين نظرسنجي‌ها حاكي از كاهش شديد ميزان محبوبيت وي دارد.

بر اساس اين گزارش، فقط ۱۱درصد پرسش‌شوندگان به عملكرد ولف اعتقاد دارند و ۷۸درصد در اين مورد ابراز ترديد كرده‌اند. اين در حالي است كه چندي‌پيش شماري از معترضان به ادامه تصدي قدرت توسط وي با تجمع در برابر كاخ رياست جمهوري آلمان در حالي كه با در دست داشتن كفش سعي داشتند اعتراض خود را نشان دهند خواستار استعفاي وي شدند.معترضان به ادامه تصدي قدرت توسط ولف معتقدند كه وي شايستگي فعاليت در اين سمت را ندارد.

چندي پيش در پي افشاي دريافت وام مسكن كم بهره 500 هزار يورويي توسط ولف و اقدام وي در تهديد كردن سردبير روزنامه "بيلد" مبني بر خودداري از چاپ مقاله‌اي در اين زمينه، درخواستها براي استعفاي وي را افزايش داد.
به دنبال آن ولف در جريان مصاحبه تلويزيوني با 2 شبكه‌هاي خبري مهم آلمان اعلام كرد كه "خطاي بزرگي" مرتكب شده است كه روزنامه "بيلد" را در زمينه انتشار اخبار مربوط به رسوايي مالي خود تهديد كرده است. اما در عين حال تصميمي براي كناره‌گيري از قدرت ندارد.

رسوايي ولف در شرايطي ابعاد بيشتري به خود گرفته است كه اين موضوع براي "آنگلا مركل"صدراعظم آلمان به عنوان كسي كه وي را معرفي كرد، مشكل‌ساز شده است.

رئيس جمهور آلمان براي مدت 5 سال توسط پارلمان برگزيده مي شود و برخي صاحب نظران سياسي در آلمان خواهان حذف پست نمادين رياست جمهوري در اين كشور هستند.

***سه‌شنبه 04/11/1390

با زمينه‌سازي قطر و اتحاديه عرب صورت مي‌گيرد
دعوت نبيل العربي به شوراي امنيت،‌ آغاز دخالت شوراي امنيت در سوريه

"پيتر ويتيچ" نماينده آلمان در سازمان ملل اعلام كرد كه درخواست اتحاديه عرب از شوراي امنيت براي تاييد دعوت خود از رئيس جمهوري سوريه براي واگذاري اختياراتش به معاون خود، ممكن است شامل تغيير قواعد بازي براي شوراي امنيتي باشد كه در اين خصوص به بن بست رسيده بود.

نماينده آلمان همچنين اعلام كرد كه نامه‌اي براي «باسو سانگو» نماينده آفريقاي جنوبي در شوراي امنيت و رئيس دوره‌اي آن ارسال كرده است كه بر اساس آن نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب به شوراي امنيت بيايد و اعضا را در جريان وضعيت سوريه قرار بدهد.

رويترز با اعلام اين خبر افزود: يك مقام ديپلمات بلندپايه در شوراي امنيت نيز اعلام كرد كه هيئت‌هاي غربي امروز در شورا با همتايان عرب خود در خليج فارس، گرد هم مي‌آيند تا گام‌هاي احتمالي بعدي شوراي امنيت را بررسي كنند.

به نوشته رويترز، ديپلمات‌ها تاكيد كرده‌اند كه قطر يكي از كشورهايي است كه خيلي سرسختانه خواستار دخالت شوراي امنيت در مسئله سوريه است در حالي كه مواضع عراق،‌ لبنان و الجزاير و مصر اينگونه نيست.

به گفته اين ديپلمات كه خواست نامش فاش نشود، هيئت‌هاي غربي و عربي خليج فارس در اين نشست تصميم مي‌گيرند كه آيا پيش‌نويس جديدي كه اقدامات اتحاديه عرب عليه سوريه را تاييد كند، تهيه بشود يا خير.

در حالي كه روسيه پيش‌نويسي قبل از اين ارائه كرده بود كه در آن از گروهك‌هاي مسلح سوريه نيز خواسته بود خشونت را متوقف كنند اما كشورهاي غربي آن را تاييد نكردند،‌ اين مقام آلماني افزود كه ما ديگر از اين پيش‌نويس روسي عبور كرديم.

در عين حال يك ديپلمات ديگر اعلام كرد كه ممكن است تصميم‌هاي اتحاديه عرب عليه سوريه را از لحاظ قانوني لازم‌الاجرا كنند [براي دمشق] اما متقاعد كردن روسيه كار دشواري به نظر مي‌رسد.

***سه‌شنبه 04/11/1390

ابراز تمايل انگليس، آلمان و فرانسه براي گفت‌وگو با ايران

كشورهاي فرانسه، آلمان و انگليس روز گذشته اعلام كردند كه تمايل دارند تا با ايران وارد مذاكره شوند.

بنا بر اين گزارش، سران آلمان، انگليس و فرانسه در بيانيه‌اي مشترك اعلام كردند: ما از رهبران ايران مي‌خواهيم تا فورا فعاليت‌هاي حساس هسته‌اي خود را به حالت تعليق درآورده و به طور كامل به تعهدات بين‌المللي خود پايبند باشند.

در اين بيانيه همچنين آمده است: باب تعامل با ايران براي برگزاري گفت‌وگوهايي معنادار و جدي درباره برنامه هسته‌اي ايران باز است.

سران اين سه كشور اروپايي در بيانيه مشترك خود مدعي شده‌اند: ايران به بي توجهي خود به تعهدات بين‌المللي ادامه مي‌دهد و خشونت را به سراسر منطقه خاورميانه صادر مي كند.

اين در شرايطي است كه جمهوري اسلامي همواره همكاري كامل و همه جانبه‌اي را با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته و آژانس نيز در گزارش‌هاي مكرر خود بر عدم انحراف برنامه هسته‌اي ايران و تطابق كامل آن با توافقات بين‌المللي تأكيد كرده است. اگرچه "يوكيو آمانو" مديركل آژانس در گزارش اخير خود درباره برنامه هسته‌اي ايران در خصوص احتمال نظامي شدن اين برنامه ابراز نگراني كرده بود اما به هيچ عنوان دليل و مدرك موثقي براي تأييد اين نگراني ارائه نكرد كه همين امر نيز با انتقاد شديد كشورهايي چون روسيه و چين مواجه شد.

آلمان، انگليس و فرانسه در ادامه بيانيه مشترك خود آورده اند: تا زماني كه ايران پاي ميز مذاكرات بيايد، ما متحد با هم پشت اقدامات قاطع براي تضعيف توانايي رژيم ايران در حمايت مالي از برنامه هسته‌اي اين كشور ايستاده‌ايم.

اين در شرايطي است كه ايران بارها و بارها بر آغاز گفت‌وگوها با ۶ كشور تأكيد كرده است اما هر بار آمريكا و كشورهاي غربي با كارشكني در روند گفت‌وگوها شرايط را به گونه اي جلوه مي‌دهند كه گويا ايران مايل به انجام اين گفت‌وگوها نيست. آخرين بار "علي اكبر صالحي" وزير امورخارجه ايران در تركيه بر آمادگي ايران براي انجام گفت‌وگوها با ۵+۱ تأكيد كرد.

بر اساس اين گزارش، اتحاديه اروپا روز گذشته تحريم‌هاي جديدي را عليه واردات نفتي از ايران و همچنين بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران تحميل كرد. مقامات آمريكا و رژيم صهيونيستي در واكنش به اين اقدام، تصويب اين تحريم‌ها را توسط مقامات اتحاديه اروپا به شدت مورد ستايش و تمجيد قرار دادند.

***سه‌شنبه 04/11/1390

روزنامه آلماني خبر داد
معامله عباس با اسرائيل/موافقت با ادامه شهرك سازي در مقابل آزادي 150 اسير

اخباري كه از اقدامات "محمود عباس" رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در نشريات عرب زبان و اسرائيل منتشر شده است نشان مي‌دهد كه وي به دنبال سازش با اسرائيل است. به طوري كه به نظر مي‌رسد عباس آمادگي دارد تا به دنبال آزادي حدود 150 اسير فلسطيني از پافشاري بر توقف شهرك‌سازي توسط اسرائيل دست بر‌دارد.

در اين گزارش آمده است كه آزادي "مروان برغوثي" رهبر جنبش فتح و "احمد سادات" رئيس جبهه مردمي آزادي بخش فلسطين و نيز 24 عضو حماس از جمله "عزيز دويك" رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين كه سربازان اسرائيلي به تازگي وي را به اتهام اقدام به ترور دستگير كرده‌اند، از جمله خواسته‌هاي فلسطينيان باشد.

بر اساس اين گزارش،26 ژانويه (6بهمن) مدت زماني كه جامعه جهاني براي طرف هاي فلسطيني و اسرائيلي معين كرده است تا راهكار موردنظر در زمينه حل مناقشه در زمينه مرزهاي مشترك و تامين امنيت ارائه دهند، به پايان مي رسد. در اين راستا به تازگي طرف هاي فلسطيني و اسرائيلي در امان براي چهارمين بار ديدار كرده بودند. اسرائيل در نظر دارد تا ارائه اين راهكار را تا 26 ژانويه به تعويق بياندازد اما تشكيلات خودگران تاكنون زمان خاصي را معين نكرده است.

اتحاديه اروپا نيز"آندرياس راينيكه" ديپلمات آلماني را به عنوان نماينده جديد در خاورميانه منصوب كرده است تا به از سرگيري گفت‌وگوها ميان طرف‌هاي فلسطيني و اسرائيل كمك كند.

راينيكه كه هم اكنون سفير آلمان در سوريه است و به دليل اقداماتش در زمينه مسايل خاورميانه شهرت دارد، از اول فوريه فعاليت خود را اغاز خواهد كرد و دوره كاري وي تا 30 ژوئن آتي ادامه خواهد داشت.

***پنج‌شنبه 06/11/1390

در سخنراني افتتاحيه نشست مجمع جهاني اقتصاد در داووس
مركل: بحران بدهي منطقه يورو با يك عصاي جادويي حل نمي‌شود

چهل و دومين نشست 5 روزه سران كشورها و شركت هاي بزرگ جهاني در داووس سوئيس در شرايطي آغاز به كار كرد كه "آنگلا مركل" صدر اعظم آلمان كه سخنراني رسمي مراسم افتتاحيه مجمع جهاني اقتصاد را بر عهده داشت، روز گذشته از كشورهاي اروپايي خواست تا حمايت بيشتري از اصول جامعه اقتصادي اروپا كنند و همكاري بيشتري براي حل مشكلات تشديد شونده اروپا داشته باشند.

صدراعظم آلمان ضمن اينكه به كشورهاي اروپايي گفت لطفا صبور باشيد و اقدامات پايدارتري را انجام دهيد، گفت: اروپا در بازكردن بازارهاي كار خود و برداشتن گام هاي بيشتر براي بهبود بخشيدن به رشد اقتصادي جدي است، اما از آنجائيكه انجام اين كار با توجه به راي اكثريت است بنابراين ممكن است پيشرفت هاي آن كند و آهسته باشد.

مركل با اعلام اينكه اروپا در مقايسه با برآوردهاي سرمايه گذاران خارجي پيشرفت هاي بيشتري در مقابله با بحران بدهي داشته است و با اشاره به اينكه اروپا فاقد ساختارهاي سياسي لازم براي عملكرد صحيح يورو است، تاكيد كرد: با وجود انتقادهاي تند اخير مبني بر اينكه آلمان بايد مسئوليت بيشتري را در بجران بدهي اروپا بر عهده بگيرد، برلين مصمم است كه آنچه را كه لازم است براي نجات و حفظ اتحاد اروپا انجام دهد.

صدراعظم آلمان در ادامه سخنراني خود با اعلام اينكه قرار نيست بحران بدهي منطقه يورو با يك عصاي جادويي حل و فصل شود،‌ گفت: جهان از بحران مالي سال 2008 ميلادي عبرت نگرفته است و اصلاحات بازارهاي مالي به اندازه كافي عملي نشده اند.

مركل ادامه داد: برلين آمادگي اين را دارد تا نقش كامل خود را در مبارزه با بحران منطقه يورو ايفا كند اما نمي تواند وعده هايي بدهد كه نتواند به آنها عمل كند.

تمجيد مركل از اقدامات دولت خود در آلمان

دويچه وله مي نويسد: مركل در مصاحبه گروهي كه با روزنامه هاي انگليس، فرانسه، آلمان، ايتاليا، لهستان و اسپانيا داشته كه اين مصاحبه روز گذشته و پيش از سخنراني او در داووس منتشر شده، با اعلام اينكه وعده به دادن پول بيشتر بدون مبارزه با دلايل مشكلات منطقه يورو مفهمومي ندارد، تاكيد كرده است كه كشورهاي مركز بحران بدهي منطقه يورو بايد قوانين اصلاحات اقتصادي خود را به سرعت پيش ببرند.

صدر اعظم آلمان در اين مصاحبه در حاليكه بار ديگر از سران اروپايي خواست تا براي تنظيم مجموعه سخت گيرانه تري از پارامترها براي ساخت پايه پيمان مالي برنامه ريزي شده در زمينه انضباط مالي به توافق برسند، گفت: اگر شما صدها بار وعده كاهش بدهي و تداكرات دارايي هاي پايدار داده ايد، اين وعده ها بايد در آينده اجرايي شوند.

اين اظهارات مركل در شرايطي گزارش مي شود كه ايتاليا و صندوق بين المللي پول از برلين خواسته اند تا بودجه و منابع مالي بيشتري را براي حمايت از مكانيزم ثبات اروپا "ESM" اختصاص دهد و مركل نيز افزايش بودجه دائمي نجات يورو را رد كرده است و "جورج سوروس" ميلياردر آمريكايي نيز در انتقاد از مركل اعلام كرده است كه او به طور كارآمد به بجران يورو رسيدگي نمي كند.

***پنج‌شنبه 06/11/1390

با وجود مخالفت پكن به اجراي تحريم هاي يك جانبه غرب و اتحاديه اروپا عليه تهران
ايران محور مذاكرات صدر اعظم آلمان با مقامات چين

بر اساس اعلام امروز وزارت امور خارجه پكن، انتظار مي رود "آنگلا مركل" صدراعظم آلمان هفته آينده با هدف مذاكراتي كه روي اقتصاد جهاني و بحران بدهي منطقه يورو متمركز است، عازم چين شود.

مركل در اين سفر دو روزه با "ون جيابائو" نخست وزير و "هو جينتائو" رئيس جمهوري چين ديدار خواهد داشت و در آكادمي علوم اجتماعي چين نيز سخنراني خواهد كرد و روز دوم سفر خود عازم شهر جنوبي "گوانگ جو" چين مي شود.

منابع اطلاعاتي آگاه اعلام كرده اند كه انتظار مي رود تحولات بعد از مرگ "كيم جونگ ايل" رهبر كره شمالي و نامگذاري پسر او به عنوان جانشين رهبر پيونگ يانگ،‌ بحث درباره برنامه هسته اي ايران و تحريم هاي نفتي اتحاديه اروپا نيز از موضوعات احتمالي دستور كار سفر مركل باشند.

خبر سفر آتي مركل به چين در شرايطي گزارش مي شود كه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا درراستاي اعمال فشار بر برنامه هسته اي ايران، در خصوص اعمال تحريم‌ تدريجي بر نفت ايران و تحريم بانك مركزي توافق كرده اند كه بر اساس اين توافق، انعقاد هرگونه قرارداد جديد از سوي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا با بخش نفتي ايران ممنوع شده است و تمامي قرارداهاي جاري ميان اروپا و بخش نفت ايران نهايتا تا اول ژوئيه لغو خواهد شد.

اين در حاليست كه مجله آمريكايي "نشنال اينترست" در گزارشي نوشته است كه چين در رابطه‌اش با ايران و عربستان به منافع خود مي‌انديشد و به سياست‌هاي آمريكا اهميتي نمي‌دهد و تامين نفت در اولويت‌بندي چيني‌ها از مسائل مهم در جامعه بين‌الملل اهميت بيشتري پيدا كرده است.

غرب و در راس آن آمريكا كه به بهانه تسليحاتي بودن برنامه هسته اي تهران تحريم هاي يك جانبه اي را عليه بانك هاي مركزي و تجارت و صنعت نفت ايران اعمال كرده اند، درصدد است تا ساير كشورها را نيز از جمله چين و روسيه را در اين مسير با خود همراه كند و اين در حاليست كه چين خريدار يك پنجم صادرات نفتي ايران است و به همواره مخالفت هاي خود را با اجراي تحريم هاي يك جانبه غرب عليه ايران اعلام كرده است.

كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا تا كنون تحريم‌هاي يكجانبه بسياري را عليه ايران به بهانه متوقف كردن برنامه هسته‌اي كاملا صلح آميز ايران تصويب كرده‌اند، اما اين تحريم‌ها بيش از اينكه به عنوان يك عامل بازدارنده عمل كند، نه تنها موفق نبوده بلكه به شكوفايي و خودكفايي بيشتر ايران نيز انجاميده است.

علاوه براين، جمهوري اسلامي ايران تاكنون همكاري كامل و همه‌جانبه‌اي را با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته و آژانس نيز در گزارش‌هاي مكرر خود درباره برنامه هسته‌اي ايران، بر عدم انحراف اين برنامه و تطابق كامل آن با توافقات بين‌المللي تأكيد كرده است.

انتهاي‌پيام/ط.ص

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن