تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816336726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانك مركزي، دلال‌ها، سياسيون و خبرگزاري‌ها مقصر التهاب در بازار ارز و سكه بودند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بانك مركزي، دلال‌ها، سياسيون و خبرگزاري‌ها مقصر التهاب در بازار ارز و سكه بودند
احمدي نژاد با بيان اينكه در قضيه التهاب بازار سكه و ارز 2 تا 3 گروه مقصر بودند گفت: باندهاي دلالي،اشتباهات بانك مركزي و برخي دستگاه ها و انتشار اخبار لحظه اي توسط خبرگزاري ها مقصران اصلي اين التهاب آفريني ها بودند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در سخناني در مراسم افتتاح چندين طرح عمراني و معدني در كرمان با بيان اينكه تحول و طوفاني كه ما مي گوييم، در راه است خطاب به قدرت‌هاي مستكبر جهاني افزود: چرا آنرا نمي بينيد و اين طوفان همه شما را از ريشه خواهد كند.

رئيس جمهور گفت: ملتهاي منطقه بايد دقت كنند و به هر كسي كه ادعاي دموكراسي و مردمي بودن مي كند اعتماد نكنند و بسنجند كه او تا چه اندازه با رژيم صهيونيستي و استيلاي غرب و امريكا مخالف است و اگر در اين واديها نيست پس ادعاي او نيز دروغ است.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه دشمن اصلي استقلال، آزادي و عزت ملتها سلطه غرب،آمريكا و متحدانش و رژيم صهيونيستي هستند، افزود: بدون مقابله با اينها محال است كسي بتواند استقلال خود را حفظ كند.

وي با بيان اينكه به آنها نصيحت مي كنم رفتار خود را با ايران درست كنند،گفت:‌ آنها به دروغ مي گويند هدف ما ملت ايران نيست اگر هدف شما از تحريم، ملت ايران نيست پس كيست؟

رئيس جمهور افزود: ‌انهايي كه مسئول، وزير و وكيل هستند،ككشان هم نمي گزد انها با ماشين دولت سركار مي آيند و حقوقشان نيز سرجايشان است و به انها فشاري وارد نمي شود.

وي با تاكيد بر اينكه به كساني كه در حكومت هستند فشاري وارد نمي شود ادامه داد: معلوم است شما مي خواهيد به توده هاي مردم فشار وارد كنيد.

احمدي نژاد گفت:‌ شما دشمن ملت ايران هستيد چون ملت ايران تصميم گرفتند قله ها را فتح كنند و اين ملت در حال پيدا كردن خود در تاريخ است و براي دنيا حرف دارد.

وي افزود:‌تاريخ نشان داده است كه ملت ايران از همه موانع عبور خواهد كرد و هر چه موانع بزرگتر باشد اراده ملت ايران مستحكم تر است.

رئيس جمهور گفت: انها بهانه مي اورند كه ايران از مذاكرات طفره مي رود در حاليكه اينگونه نيست و شما هر دفعه بهانه مي گيريد و در آستانه مذاكرات قطعنامه صادر مي كنيد و بهانه مي آوريد تا شايد مذاكرات به هم بخورد.

احمدي نژاد افزود:‌ براي چه ما بايد از مذاكره فرار كنيم؟ كسي كه منطق دارد و حق با اوست چگونه و چرا از مذاكره خودداري كند؟

وي ادامه داد:‌ معلوم است آنهايي كه مي خواهند زور بگويند و قلدري كنند مخالف مذاكره هستند و هميشه بهانه مي آورند و به گردن ما مي اندازند.

رئيس جمهور تاكيد كرد:‌ انها از اين رفتار خود بايد دست بردارند، بهترين حالت براي آنها دوستي و همراهي با ملت ايران است.

احمدي نژاد گفت: دوران قلدريها و گردن كلفتي ها به پايان رسيده و همه انها سوار يك كشتي هستند كه در حال غرق شدن است.

وي افزود:‌ ملت ايران هر چه نياز داشته باشد از دل اين خاك بدست مي اورد.

احمدي نژاد اضافه كرد: شما به ما احتياج داريد آمريكاييها 30 سال است كه از ما نفت نمي خرند بانك مركزي ما ارتباطي با شما نداشته است. كل اروپا مگر چقدر هستند؟ ما حدود 200ميليارد دلار مبادلات خارجي داريم كه 23 تا 24 ميليارد دلار آن با اروپايي هاست.

وي با بيان اينكه دنيا براي ما تنگ نشده است تصريح كرد: زماني 90 درصد تجارت ما با اروپا بود و الان به 10 در صد رسيده است و اين 10 درصد را نيز ما داوطلب نيستيم و خوشي زير دل شما زده است.

رئيس جمهور تاكيد كرد: تجربه نشان داده است، ملت ايران ضرر نمي كند.

رئيس جمهور در ادامه گفت: طرح مسكن مهر تا جايي بايد اجرا شود كه ديگر بورس بازي، قيمت هاي فزاينده، فشارهاي سنگين به مردم و دغدغه هاي رفع نشدني در اين باره ريشه كن شود.

احمدي نژاد در مراسم بهره برداري از طرح هاي عمراني و صنعتي در استان كرمان افزود: اجراي اين طرح آن قدر ادامه مي يابد تا جواناني كه مي خواهند ازدواج كنند و كساني كه سال هاي در انتظار مسكن هستند بتوانند با شرايط آسان صاحب خانه شوند.

وي تاكيد كرد: شكل و معماري خانه ها به ويژه در استان هايي مانند كرمان كه زمين بسيار داريم بايد به سرعت متحول شود.

رئيس جمهور گفت: دليلي ندارد مردم در خانه هاي محدود زندگي كنند، مقداري ما و مقداري هم خود مردم كمك كنند تا بتوان خانه هاي بزرگ و مناسب تري براي خانواده ها متناسب با فرهنگ و آرمان هاي خودمان بنا كنيم.

احمدي نژاد با تبريك به همه كساني كه امروز صاحب مسكن مي شوند ابراز اميدواري كرد، روزي برسد كه حتي يك ايراني بدون مسكن هم نداشته باشيم.

رئيس جمهور گفت : امروز در مجموعه مسكن استان كرمان 14 طرح با سرمايه گذاري 300 ميليارد تومان اجرا شد.

وي همچنين با اشاره به اجراي طرح هاي فرودگاهي در استان كرمان ابراز اميدواري كرد، با بهره برداري از ديگر طرح ها در اين بخش، از نظر حمل و نقل و مسافرت ها به سرعت در شرايط مناسب تري قرار گيريم.

احمدي نژاد افزود: هم اكنون در بحث اكتشاف معادن، فرآوري و توليد پايه فعال هستيم و اين خوب است و با توجه به اينكه ذخاير ما زياد است اميدواريم رتبه هاي جهاني ما بهتر شود و طرح ها به سرعت به نتيجه برسد.

رئيس جمهور با بيان اينكه توليد اصل مس كار بسيار خوبي است و متخصصان ما آن را به خوبي فرا گرفته اند گفت: اما همه ارزش هاي افزوده كار بر روي مس در اين مرحله نيست و بخش مهمي از آن در صنايع پايين دستي است.

احمدي نژاد تاكيد كرد: صنايع مس و وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد در اين زمينه پيشقدم شوند.

رئيس جمهور با بيان اينكه درآمد سرانه استان كرمان به لحاظ عددي بالاست افزود: اما به لحاظ واقعي چون مس توليد و صادر مي شود و سهامداران نيز محدود هستند در زندگي مردم نمي چرخد.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه صنايع پايين دستي اين درآمد را در بدنه اجتماعي توزيع مي كنند گفت: استان كرمان 23 شهرستان دارد كه در هر يك از آنها مي توان يك واحد ايجاد كرد و همه جوان ها سر كار بروند و ارزش افزوده نيز در شهرستان بماند.

رئيس جمهور ساماندهي نيروهاي انساني در شركت هاي مس را خواستار شد و تاكيد كرد: شركت هاي واسطه بايد برچيده شوند و با لحاظ كردن سوابق كاركنان، همه آنها به طور مستقيم با شركت ها كار كنند.

احمدي نژاد همچنين از شركت هاي مس خواست در ظرف 4 ماه 1500 كارمند اضافه كنند و براي اجراي طرح هاي بعدي آماده شوند.

رئيس جمهور افزود: ‌براي اينكه بتوانيم عزت، كرامت و استقلال خود را حفظ كنيم و در اين هياهو و سر و صداهاي عالم بمانيم بايد ايران را بسازيم و مسائل را حل كنيم.

وي اضافه كرد:‌كشاورزي، صنايع دستي و گردشگري ايران ذخاير و فرصتي است كه بايد همه ان را فعال كرد زيرا ما ملتي داراي پيام هستيم.
وي گفت:‌ ما دنبال اصل توحيد، عدالت و اصل پيام هستيم و ايران به توحيد، عدالت، فرهنگ و پيروي از پيامبر گرامي اسلام (ص) و اميرالمومنين(ع) و اهل بيتش شناخته شده است وهمه چير اين ايران بايد بهترين باشد.

رئيس جمهور افزود: ‌ايران بايد در علم و اقتصاد و آباداني سرامد باشد و ناخوشايند است كه در ايران بيكار وجود دارد و من تعجب مي كنم كه بعضي ها در مناصب حكومتي هستند و هيچ دغدغه اين چيزها را ندارند و عده اي را هم كه جمع شده اند و مي گويند بگذاريد اشتغال و مسكن را درست كنيم حسابي نوازش مي كنند.

احمدي نژاد گفت: ‌چطور مي شود انسان در اين كشور زندگي كند اينها را ببيند و دغدغه نداشته باشد؟ برويد ببينيد جايي فقر هست و آب، راه، بيمارستان و مدرسه نيست.

وي افزود:‌ در همين شهرك يادگار امام در رفسنجان كه طرح مسكن مهر افتتاح شد با وجود انكه شهرك بزرگي است اسفالت ندارد كه البته قرارشد وزير و استاندار كمك و همت كنند و مشكلات را رفع كنند.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش گفت: ما معتقديم كه گسترده ترين حمايت و پشتيباني براي آن حركت جهاني و عدالت جهاني از ايران است و ملت ايران پيشتازان ايمان به امام عصر (عج) و پشتيبان آن حضرت هستند.

احمدي نژاد افزود: ما معتقديم همه اين انقلاب درست شد براي اينكه مقدمه اين اتفاق نوراني شود تا ايران پيشرفته، قدرتمند، آباد و عزيز و الگو باشد.

وي با اشاره به اينكه همه وحشت و ناراحتي دشمنان ما از اين است كه ايران پيشرفته و شكوفا شود، گفت: بايد ايران را با هم بسازيم كه مهمتر از اين مسئوليتي وجود ندارد و مهمتر از اين كار انقلابي نيست.

احمدي نژاد افزود: ديني ترين كار، خدمت به مردم و خدمت به پيشرفته جامعه است و همه استعدادها براي رسيدن به اين هدف وجود دارد.

رئيس جمهور ادامه داد: ديشب جلسه اي با جمعي از شركت هاي دانش بنيان داشتيم و گزارشي از كارهايشان دادند و واقعا ايران، سرشار از استعداد است كه بايد همه كمك كنيم و البته زحمت دارد و انسان بايد سختي را تحمل و پيگيري كند.

وي با بيان اينكه ساختن نيازمند زحمت است، گفت: همه سر و صداهايي كه درباره ايران هست به خاطر اين است كه مي بينند ايران روي ريل پيشرفت افتاده است و مي خواهند مانع شوند.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش گفت: انسان تعجب مي كند كه چرا يك عده اين قدر سقوط كردند و در خواب دوران استعمارند.

احمدي نژاد افزود: اين چه ادبياتي است كه در برابر يك ملت بزرگ به كار مي بريد، خجالت نمي كشيد شما با ملت ايران اينگونه صحبت مي كنيد، ان وقت چه انتظاري داريد.

وي گفت: فكر مي كنيد به كجا مي خواهيد برسيد، چه رفتاري با اين ملت مي كنيد و دور هم جمع مي شويد بيانيه صادر مي كنيد.

رئيس جمهور با بيان اينكه اين ملت همه تاريخ را در نورديده است، افزود: خجالت بكشيد و از اين رفتار زشت دست برداريد.

احمدي نژاد افزود: خيال كرديد رفتيد يك مشت ادم را فريب داديد در اطراف ما و بر آنان مسلط شديد؛ ملت ايران هم همينطورند؟

رئيس جمهور افزود: اينها مي خواهند به دست يك عده‌اي، عده ديگر را بزنند. سرهايشان را در برف فرو كرده اند و نمي بينند، تاريخ و عالم دارد، مي بيند.

رئيس جمهور افزود: تا سوريه است بعضي ها پيش امريكا و اروپا عزيزند، سوريه نباشد شما به اندازه يك دستمال هم پيش امريكا و اروپا ارزش نداريد، چه ارزشي داريد، شما را مي خواهند براي زدن ان وقتي زدند، شما به چه دردشان مي خوريد و چي داريد، فكر مي كنيد به خاطر نفت شما را نگه مي دارند نه خير، يك نوكر ديگر جاي شما مي گذارند.

رئيس جمهور گفت : رژيم صهيونيستي فلسفه وجودي اش را از دست داده و كارش تمام است.

احمدي نژاد افزود: غربي ها خيال مي كنند با بازي و فشار آوردن به برخي كشورها و جمهوري اسلامي ايران و به كار گيري برخي به خواب رفته هاي منطقه مي توانند رژيم صهيونيستي را نجات دهند كه اين خوابي آشفته و تعبيرنشدني است.

وي گفت: مگر رژيمي مي تواند در خاورميانه بدون آن كه فلسفه وجودي و ارتباط ريشه اي اش با جغرافيا، تاريخ و ملت هاي منطقه تعريف شده باشد دوام بياورد؟

رئيس جمهور با بيان اين كه كار رژيم صهيونيستي تمام شدني است افزود: اگر همين امروز در سرزمين هاي اشغالي با حضور همان كساني كه خودشان با وعده و فريب به اين منطقه آورده اند رفراندوم آزاد برگزار كنند معلوم مي شود كه همه شان از صهيونيست ها متنفرند.

احمدي نژاد رژيم صهيونيستي را رفتني دانست و اضافه كرد: اين ها نياز به موشك و بمب اتم ندارند كه مي گويند ايران چون با اين رژيم مخالف است مي خواهد بمب اتم بسازد. اين رژيم درحال سقوط است و حتي به تلنگر نياز ندارد زيرا معلوم شده كه اين رژيم ، فريب بزرگ تاريخي بوده است.

رئيس جمهور گفت: افراد ديگر و صاحبان قدرت و ثروت در پشت صحنه، رژيم صهيونيستي را اداره مي كنند كه دوره اين كارها تمام شده است.

وي همچنين با اشاره به فشار برخي كشورهاي منطقه به سوريه گفت: عده اي از اين كشورها واگذاري قدرت، برگزاري انتخابات و مشاركت مخالفان در حكومت سوريه را خواستار شده اند اما مگر خودشان اين كار را كرده اند؟

احمدي نژاد افزود: بيچاره ها درحال پيچيدن نسخه خود هستند متوجه نيستند. خيال مي كنند يكي ديگر را مي زنند اما خودشان را مي زنند زيرا اسيرند و تعهد داده اند.
چرا به آمريكا و اروپا تعهد داده ايد؟ آن ها به شما نيازمند هستند. چرا در نقشه آمريكا و اروپا بازي مي كنيد.

وي گفت: البته معتقديم عدالت، آزادي، حق تعيين سرنوشت، كرامت و توحيد حق همه ملت هاست همه بايد آزاد باشند و همه جا بايد انتخابات برگزار شود اما مضحك است كه شما مدعي شده ايد.

رئيس جمهور افزود: متوجه نيستند كه خودشان را مي زنند. برخي شان درباره ايران هم سخن مي گويند ؛ در حالي كه حرفشان براي اطرافيانشان هم خنده دار است.

احمدي نژاد گفت: هم غربي ها را و هم اين ها را نصيحت كرديم منتهي مثل اين كه در گوششان پنبه گذاشته اند. اميدواريم دستي پيدا شود و اين پنبه ها را بيرون بياورد.

رئيس جمهور همچنين خطاب به دولتمردان آمريكا گفت : به كجا مي رويد؟ چرا هيجان زده شده ايد، فرياد مي زنيد، تهديد مي كنيد و شعار مي دهيد؟ به همه شان نصيحت مي كنيم كه اين راه رو به بن بست و سقوط است.

احمدي نژاد افزود: به فرض كه توانستيد ضربه اي هم به سوريه بزنيد بعدش چه؟ فكركرده ايد رژيم صهيونيستي با اين اقدامات نجات مي يابد؟ اشتباه مي كنيد شما دو سه سال را مي بينيد ما تاريخ را مي بينيم.

رئيس جمهور گفت: كساني از راه هاي دور آمدند و به اشغال ايران فكر كردند كشورمان ملك آنان شده است اما هنوز يك نسل نگذشته بود كه فرزندانشان فارسي سخن مي گفتند و خود را ايراني مي دانستند و حاضر نبودند خود را متعلق به سرزمين پدري شان بدانند.

رئيس جمهور گفت: بعضي ها خيلي بد اخلاق و خراب شده اند. به خاطر يك كرسي نمايندگي مجلس و يا پست دولتي با تشكيل باندها و گروهها چه ها كه نمي كنند.

احمدي نژاد با بيان اينكه نمونه اي از اقدامات اين گروهها داستان ارز و طلاست به شيوه هاي مختلف مصرف ارز در كشور اشاره كرد و افزود: گروهي براي واردات عده اي هم براي سرمايه گذاري در خارج از كشور و عده اي ديگر هم براي امور مسافرتي از مصرف كنندگان ارز هستند.

وي اضافه كرد: همه كساني كه ارز مي خواهند بانك مركزي ارز موردنيازشان را تأمين كرده و اكنون هم با قيمت پايه تأمين مي كند و حتي يك نفر هم طي امسال پيدا نشده است كه بگويد مي خواستم كالايي وارد كنم اما بانك مركزي به من ارز نداد.

رئيس جمهور همچنين گفت: سال گذشته 80 تا 90 ميليارد دلار ذخيره ارزي در حساب هاي بانك مركزي و ديگر بانك ها داشتيم و تا پايان امسال هم بيش از 90 ميليارد دلار از فروش نفت ، ميعانات گازي و بنزين حاصل خواهد شد و البته در 10 ماهه نخست امسال 82 ميليارد دلار آن عايد شده است.

احمدي نژاد افزود: در 9 ماه نخست امسال 32 ميليارد دلار صادرات غير نفتي داشتيم كه اين رقم تا پايان سال ، 45 ميليارد دلار پيش بيني مي شود و جمع اين مبلغ با درآمد نفتي 135 ميليارد دلار خواهد شد.

وي ادامه داد: ارزش كل كالايي كه در 9 ماهه نخست امسال وارد كشور شد 44 ميليارد دلار بود كه تا پايان سال پيش بيني مي شود به 60 ميليارد دلار برسد كه البته بانك مركزي تاكنون 55 ميليارد دلار ارز فروخته و از اين پس هم مي فروشد. آيا با اين وجود كمبود ارز در كشور داريم؟

رئيس جمهور گفت: پس مشكل كجاست و اين همه سر و صداها چه بود و اينكه قيمت ارز بالا برود چه بود.

احمدي نژاد افزود: در اين قضيه 2 تا 3 گروه دست اندركار بودند كه گروه نخست آن باندهاي دلالي بودند كه هميشه از آشفته بازار سود مي برند و آمدند با استفاده از برخي خلاء هاي قانوني سر و صداهايي درست كردند كه البته در بانك مركزي و برخي دستگاه ها اشتباهاتي هم بود به اين دليل كه به اين سيستم اعتماد كردند و هر چه ارز خواستند به آنها دادند تا به دست وارد كننده و يا كساني كه نياز دارند برسد.

رئيس جمهور گفت: اين گروه به جاي اينكه ارز را به وارد كننده بدهند در جيب خود گذاشتند، سر و صداها كردند كه قيمت ارز قرار است تا 2 تا 3 هزار تومان افزايش پيدا كند تا اينكه گرانتر بفروشند.

احمدي نژاد افزود: يك گروه ديگر كه با اينها جفت شدند برخي سياسيون بودند البته به ظاهر سياسيون، از آن طرف به بانك مركزي فشار مي آوردند كه چرا قيمت ارز را بالا نمي بريد، اين بيت المال است قيمت را بايد بالا ببريد.

وي اضافه كرد: سپس خود اينها مي روند بيرون مي ايستند و مي گويند دولت نمي تواند، نمي خواهد و توان اقتصادي ندارد و آشفته بازاري درست كردند كه عده اي چند روزي حسابي بردند.

احمدي نژاد گفت: در برخي روزهاي تعطيل، برخي خبرگزاري ها به صورت لحظه اي درباره قيمت سكه و ارز پيامك مي دادند و بازي زشت اقتصادي، سياسي و رسانه اي بود.

/ع2

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن