تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819283687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه دهه بيداري اسلامي/ بهمن محمدياري: دانشگاه بايد همچنان مركز اطلاع رساني و روشنگري باشد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: سه دهه بيداري اسلامي/ بهمن محمدياري: دانشگاه بايد همچنان مركز اطلاع رساني و روشنگري باشد
عضو كميسيون صنايع و معادن تاكيد كرد: معتقديم پس از انقلاب دانشجويان و دانشگاهيان در عرصه هاي مختلف سازندگي، قانونگذاري و ... حضوري فعال و تاثيرگذار داشته اند و همچنان بايد مراكز دانشگاهي، پايگاه اطلاع رساني و روشنگري در جامعه باشد.


بهمن محمدياري در گفت‌وگو با خبرنگار امور مجلس «شبكه خبر دانشجو»، با اشاره به اينكه پيش از انقلاب فاصله عميقي بين اقشار روشنفكر و بقيه مردم وجود داشت، گفت: اين مسئله باعث شده بود كه دانشجويان و قشر روشنفكر جامعه در افكار اقشار ديگر مردم نفوذي داشته باشند.

وي با بيان اين مطلب كه روشنفكران تاثيرپذيري از ايدئولوژي حاكم بر كشورهاي ديگر از جمله ابر قدرت هاي كه افكار ماركسيستي و سوسياليستي داشتند، گفت: مي توان ادعا كرد كه روشنفكران با فرهنگ مبارزاتي اسلام فاصله داشتند؛ چرا كه معتقد بودند كه علم مبارزه در ايدئولوژي ماركسيستي و سوسياليستي نهفته شده است.

عضو كميسيون صنايع و معادن با اشاره به تاثيرپذيري روشنفكران قبل از انقلاب از الگوهاي حاكم درجهان، اظهار داشت: اوج گيري انقلاب اسلامي و كاربردي شدن فرهنگ مبارزاتي اسلام و رهبري امام راحل، اين روشفكران اسلام را به عنوان مكتب مبارزه با استكبار جهاني مطرح كردند.

محمدياري تاكيد كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين افكار مبارزاتي در كشور نهادينه و در قالب حكومت تدبير و اداره مملكت را بر عهده گرفت؛ چرا كه روشنفكران و دانشجويان وارد امور اجرايي و كاربردي نظام شدند.

افزايش خود باوري در ميان دانشجويان و دانشگاهيان

وي با اشاره به اينكه دانشجويان و روشنفكران در صحنه هاي مختلف دانش تئوريك خود را مرحله به مرحله به اجرا درآورده و بهره برداري كردند، كفت: اين نمونه بارز تفاوت رفتار دانشجويان دوران انقلاب با قبل از آن است.

نماينده تالش، رضوانشهر و ماسال باتاكيد بر اينكه قبل از انقلاب اين امكان براي روشنفكران كمتر فراهم بود تا در عرصه هاي اجرا دانش خود را عملياتي كنند، گفت: خوشبختانه پس از انقلاب خودباوري در ميان دانشجويان و دانشگاهيان افزايش و اثرپذيري از فرهنگ بيگانه كاهش يافت و دانشجويان متكي بر فرهنگ اسلامي و ايراني خود شدند.

محمدياري به رهايي جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف از اتكا به بيگانگان اشاره و عنوان كرد: قبل از انقلاب تصميمات كلان كشور خارج از مرزها گرفته مي شد و عناصر تاثيرگذار بيگانه قدرتشان بيش از تصميم گيران اصلي كشور (شاه، دولت و مجلس) بود اين درحالي است كه مهمترين دستاورد انقلاب رسيدن به خودباوري در مرحله عمل است.

وي تاكيد كرد: انقلاب اسلامي اين تفكر را كه سر نخ هر انقلابي به ابر قدرت ها وصل است و بدون اراده آنها محقق نمي شود، به هم زد و ثابت كرد با ملت شجاع و رهبري هوشياري مي توان انقلاب كرده و آن را حفظ كرد.

عضو كميسيون صنايع و معادن در ادامه به اهداف آرماني انقلابي و شعارهاي آن از جمله تحقق جامعه توحيدي، اجراي عدالت در بخش هاي عمراني و ...، ايجاد رفاه براي اقشار مختلف، توسعه دانشگاه ها و امكانات مخابراتي و ارتباطي اشاره و خاطرنشان كرد: پس از انقلاب ما در بخش هاي مختلف از جمله علمي و تكنولوژيك به خود كفايي رسيديم اما هنوز نتوانستيم به برخي آرمان هاي اوليه انقلاب از جمله از بين بردن محروميت و فقر در اقصي نقاط كشور جامه عمل بپوشانيم.

محمدياري با اشاره به اينكه فقر و محروميتي كه ما در برخي شهرستان ها و نقاط كشور با آن مواجه ايم زيبنده، انقلاب اسلامي نيست، تصريح كرد: امروزه مطرح شدن بحث تحول اقتصادي نشان مي دهد كه ما نتوانستيم در توانمندي سازي اقشار مختلف جامعه موفق عمل كنيم لذا اجراي طرح هاي كلان ملي جهت رفع اين معضل بسيار ضرورت دارد.

مقاومت امروز ملت ها متاثر از افكار جمهوري اسلامي است

وي به تحقق آرمان بيداري انقلابي در بخش هاي مختلف از جمله آزادي سياسي اشاره و با بيان اين مطلب كه تفكرات مختلف سياسي در كشور حاكميت داشته اند، گفت: ملت ما در عرصه سياسي ملتي بيدار و حتي مي توان گفت الگو براي كشورهاي ديگر است.

عضو كميسيون صنايع و معادن تاكيد كرد: مقاومت هاي امروزه ملت ها در برابر ابر قدرت ها متاثر از افكار جمهوري اسلامي است كه جنگ حزب الله و غزه نمونه آن است.

محمدياري با تاكيد بر اينكه سردمدار و پرچمدار مبارزه با استكبار جمهوري اسلامي ايران است، تصريح كرد: امروز شاهديم كه حقانيت نظام ما به وضوح بيش از گذشته احساس مي شود.

وي حوزه و دانشگاه را دو ركن انقلاب اسلامي برشمرد و اظهار داشت: اگر ما حوزه را به عنوان ايدئولوگ تصور كنيم، عوامل پيش برنده آن دانشگاه ها هستند كه نقش مهمي در حضور مردم دارند.

عضو كميسيون صنايع و معادن تاكيد كرد: معتقديم پس از انقلاب دانشجويان و دانشگاهيان در عرصه هاي مختلف سازندگي، قانونگذاري و ... حضوري فعال و تاثيرگذار داشته اند و همچنان بايد مراكز دانشگاهي پايگاه اطلاع رساني و روشنگري در جامعه باشد./انتهاي پيام/

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن