تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816446729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيژني:5هزاراتوبوس كم داريم خط3اتوبوسهاي تندروكارشناسي شده است اگردولت نگران اقشارآسيبپذيراست سهم يك‌سومش را بدهد واگذاري60درصد اتوبوس به بخش خصوصي مصوب است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بيژني:5هزاراتوبوس كم داريم خط3اتوبوسهاي تندروكارشناسي شده است اگردولت نگران اقشارآسيبپذيراست سهم يك‌سومش را بدهد واگذاري60درصد اتوبوس به بخش خصوصي مصوب است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با اشاره به بازديده سرزده وزير كشور از خط سه اتوبوسهاي تندرو به جلسات و مطالعات كارشناسي در مورد اين طرح اشاره كرد و گفت: گلايه ما اين است كه چرا در اين بازديدها و يا جلسات متعدد ديگر در مورد اتوبوسراني از ما توضيح نمي‌خواهند.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين بيژني روز شنبه در نشستي خبري ضمن تشريح برنامه‌هاي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در ايام الله 22 بهمن و دو مسابقه فوتبال مهم شهرآورد و ديدار تيم ملي جمهوري اسلامي ايران و كره جنوبي در هفته جاري به سوالات خبرنگاران در حوزه عملكرد اتوبوسراني و فعاليتهاي آن پاسخ داد.

وي با تاكيد بر اين كه اتوبوسهاي بخش خصوصي بكارگيري شده در روز بازي شهرآورد و تيم ملي فوتبال كشورمان با كره جنوبي رايگان فعاليت خواهند كرد، گفت: در عين حال همه آمادگي‌ها براي طرح استقبال از بهار در بين اتوبوس‌هاي شركت واحد در همه نقاط شهر انجام شده است و از 10 تا 15 اسفند ماه كليه اتوبوسها از نظافت و رفع معايب مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌گيرند.

مدير عامل شركت اتوبوسراني تهران خاطرنشان كرد: در روزهاي پاياني سال دليل مراجعات زياد مردم براي خريد عيد، فعاليت و حضور اتوبوس‌ها در نقاط پرتردد و مراكز اصلي خريد بيشتر خواهد شد.

هنوز حدود 300 اتوبوس از تعهدات سال 85 تبصره 13 طلبكاريم

5 هزار اتوبوس كم داريم

110 اتوبوس دو كابين تا چند روز ديگر به خط يك اضافه مي‌شود

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با تعداد اتوبوس‌هاي تحويلي توسط وزارت كشور تا كنون، ضمن تشكر از توجه وزارت كشور خاطرنشان كرد: هنوز 297 دستگاه اتوبوس از تعهدات سال 85 تبصره 13 به تهران باقي مانده، در حالي كه در سالهاي 86 و 87 هيچ سهميه‌اي اعلام نشده است.

بيژني در پاسخ به اين سوال كه نياز امروز اتوبوس شهر تهران چه تعداد است، افزود: طبق طرح جامع 11 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در شهر تهران مورد نياز است كه در حال حاضر با توجه به اتوبوس‌هاي از رده خارج و گازسوز غيرفعال تنها 6 هزار دستگاه اتوبوس فعال وجود دارد و بدين ترتيب 5 هزار دستگاه اتوبوس كمبود داريم.

وي با اشاره به اقدام شهرداري تهران در خريد 950 دستگاه اتوبوس دو كابين، تصريح كرد: تا كنون 70 دستگاه از اين اتوبوسها در خط يك اتوبوسهاي تندرو فعال هستند و 110 دستگاه ديگر نيز ظرف روزهاي آينده به خط اضافه مي‌شود و اميدواريم تا سال ديگر كليه 950 دستگاه اتوبوس وارد خطوط يك تا 3 اتوبوسهاي تندرو شوند.

مسؤولان ستاد سوخت نسبت به اقدامات اتوبوسراني در مورد جايگاه‌هاي سوخت اذعان دارند

50 درصد اتوبوس‌هاي گازسوز نمي‌توانند در شب سوختگيري كنند

به گزارش ايسنا، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران در ادامه يادآور شد: اخيرا مسؤولان ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور نمايندگاني را براي بازديد از توان شركت واحد و ظرفيت موجود در مورد ايستگاه‌هاي اعزام و پس از بازديد و ارائه گزارش اذعان كردند كه عملكرد شركت واحد مطابق با گزارش‌ها و جداول ارائه شده است و كمبودها صحت دارد.

وي با اشاره به مشكلات ايستگاه‌هاي سوختگيري گاز اتوبوس‌ها ادامه داد: بيش از نيمي از 3 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز شهر تهران امكان سوختگيري در شهر را ندارند و مجبورند در طول روز اقدام به سوختگيري كنند و اين بدان معناست كه 50 درصد اتوبوس‌هاي گازسوز در طول روز از فعاليت ساقط هستند.

بيژني در عين حال به از رده خارج بودن يكي از ايستگاه‌هاي سوختگيري اتوبوس‌ها كه چندي پيش به دليل آتش‌سوزي خسارت ديده بود، اشاره كرد و گفت: اين ايستگاه هنوز فاقد كارايي و دست ما را بسته است.

شخصا مخالف اتوبوسراني خصوصي هستم

اگر دولت نگران قشر آسيب‌پذير اتوبوس‌سوار است ، سهم خود را پرداخت كند

به گزارش ايسنا، وي در ادامه در پاسخ به سوالي در رابطه با بهاي اخذ شده در اتوبوس‌هاي ريالي و نبود اتوبوس بليتي در مسيرهاي شلوغ، جنوبي و داراي ساكنان محروم و نيز قبول نكردن كارتهاي منزلت سالمندان در اتوبوسهاي ريالي توضيح داد: اتوبوسهاي ريالي مجموعه‌هاي خصوصي محسوب مي‌شوند و نمي‌شود به آنها گفت كه وجه دريافت نكنند، در عين حال تا 6 ماه آينده سيستم كارت بليت‌هاي الكترونيكي در اتوبوسهاي شخصي نيز كاربرد پيدا مي‌كند و اين مشكل حل خواهد شد.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران اضافه كرد: واگذاري 60 درصد اتوبوسراني به بخش خصوصي مصوبه شوراي شهر تهران كه مورد قبول فرمانداري تهران قرار گرفته است و نمي‌توان در حال حاضر و در زمان اجراي اين مصوبه در مورد اين كه چرا بخشي از اتوبوسراني خصوصي شده است، اظهارنظر منفي كرد.

وي با بيان اين كه شخصا با خصوصي‌سازي اتوبوسراني موافق نيستم، اظهار كرد: متاسفانه دولت سهم يك سوم خود را در مورد اتوبوس‌هاي بليتي پرداخت نمي‌كند و اگر از بابت مشكلات براي مردم نگران هستند، بهتر است سهم خود را زودتر بدهند، تا ما هم اتوبوسهاي خصوصي را جمع و يا تبديل به اتوبوس‌هاي بليتي كنيم.

بيژني تاكيد كرد: در عين حال موارد تخلف اتوبوس‌هاي خصوصي مورد پيگيري قرار مي‌گيرد و متخلفان آنها مورد تنبيه و برخورد اتوبوسراني هستند.

سهم فعلي اتوبوسراني در حمل و نقل عمومي 18 درصد است

برخي روزها تا 4 ميليون و 600 هزار نفر هم جابجايي مسافر داريم

دولت به جاي70 ميليارد تومان از سهم يك سوم خود، تاكنون 7 ميليارد تومان داده است

وي در پاسخ به اين سوال كه ميزان جابجايي روزانه و سهم اتوبوسراني در سفرهاي درونشهري چقدر است بيان كرد: به طور متوسط روزانه 4 ميليون و 300 هزار نفر توسط سامانه اتوبوسراني جابجا مي‌شوند كه در برخي از روزها به 4 ميليون و 600 هزار نفر هم مي‌رسد.

به گزارش ايسنا، مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران همچنين اظهار كرد: در حال حاضر سهم اتوبوسراني از سفرهاي درونشهري 18 درصد است كه بايد به 22 درصد برسد.

وي خاطرنشان كرد: سهم دولت از يك سوم هزينه‌هاي هر مسافر در سامانه اتوبوسراني حداقل 210 تومان است كه بايد طبق قانون دولت 70 تومان آن را پرداخت كند، به اين ترتيب با توجه به تعداد اتوبوس‌ها و بودجه بخش عمراني كه بيش از 200 ميليارد تومان است، يك سوم اين مبلغ 70 ميليارد تومان مي‌شود كه بايد دولت آن را پرداخت كند، اما تا كنون تنها 7 ميليارد تومان بيشتر پرداخت نشده است، ضمن سهم مردم نيز تقريبا پرداخت نشده باقي مي‌ماند و اگر اين بخش را هم اضافه كنيم، دولت بايد حدود 130 ميليارد تومان به اتوبوسراني بدهد.

بيژني تصريح كرد: نبايد اين موضوع را فراموش كرد كه كمك به اتوبوسراني خريد و تحويل اتوبوس به اتوبوسراني فرق دارد و نبايد اين دو را با هم در نظر گرفت.

63 ميليارد تومان بودجه درخواست شده شركت واحد از شوراي شهر تهران ناشي از كمبود اعتبارات است

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به سوالي در رابطه با دستور جلسه اخير شوراي شهر تهران در مورد تامين اعتبار 63 ميليارد توماني اتوبوسراني از محل سرجمع بودجه عنوان كرد: متاسفانه دولت تاكنون تنها 7 ميليارد تومان اعتبار در اختيار شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه قرار داده و ما با محدوديتهاي اعتباري در حوزه‌هاي اجرايي و عمراني مواجه هستيم و به همين دليل تقاضاي متمم بودجه كرديم.

اولين اتوبوسهاي دو كابين خط 3 در روزهاي آينده وارد مي‌شود

متاسفيم كه وزارت كشور در بازديدها و جلسات مربوط به اتوبوسراني از ما توضيح نمي‌خواهد

مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران در ادامه با اعلام اين خبر كه در روز‌هاي آينده اتوبوس ها دو كابين به خط 3 اتوبوس‌ها تندرو وارد مي‌شود، به بازديد اخير وزير كشور از خط 3 اتوبوس‌هاي BRT كه به صورت سرزده بوده است اشاره كرد و افزود: جزئيات مطالعات و جلسات متعدد در مورد اين مسير در سازمان حمل و نقل و ترافيك و دفتر مطالعات وجود دارد و مي‌توانيم آنها را در اختيار وزارت كشور قرار دهيم.

وي اظهارات وزير كشور در مورد وارد شدن خودرو‌هاي شخصي به خط 3 اتوبوس‌ها تندرو را غير كارشناسي خواند و با كشيدن كروكي محل اين خط از ميدان كلاهدوز تا دور‌برگردان ميدان افسريه توضيح داد: اگر خودرو‌هاي شخصي وارد اين مسير شوند براي استفاده از دور برگردان با مشكل مواجه و مجبور به بازگشت به اتوبان مي‌شوند. يعني در حالي كه خودرو‌هاي قصد عبور از دور برگردان را دارند اتوبوس‌ها مي‌خواهند مستقيم حركت كنند.

وي تصريح كرد: يكي از گلايه‌هاي ما اين است كه چرا وزارت كشور و يا خودرو‌سازان، اتوبوسراني را در جلسات مرتبط دعوت نمي‌كنند و از ما توضيحي در اين رابطه نمي‌خواهند تا ما به سوالات آنها پاسخ دهيم و يا جلساتي برگزار مي‌شود كه همه اتوبوسراني‌ها حاضرند اما اتوبوسراني تهران دعوت نيست!

300 اتوبوس در روزهاي آينده از رده خارج مي‌شوند

ظرفيت جابجايي خط يك 450 هزار نفر شده است

ما هم مي‌دانيم عمده اتوبوس سوارها قشر ضعيف هستند اما مجبوريم مصوبه را اجرا كنيم

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به سوالي در رابطه با اظهارات معاون عمراني وزير كشور در رابطه با اتوبوسهاي تحويلي از تبصره 13 و اتوبوسهاي موجود شهر تهران گفت: معاون عمراني وزير كشور اعلام كرده است كه تهران 6 هزار و 350 دستگاه اتوبوس فعال دارد كه با فرض 800 نفر جابجايي براي هر اتوبوس بايد روزانه حدود 3/5 ميليون سفر در تهران و 8 ميليون جابجايي داشته باشيم.

بيژني در حالي كه مجددا سعي داشت با جمع و تفريقي كه روي تابلو انجام مي‌داد عدد درست سفر و جابجايي مسافر با اتوبوس را توضيح دهد اظهار كرد: بر اساس همين فرض كه هر اتوبوس 800 نفر را در روز جابجا مي‌كند ، عددي كه به دست مي‌آيد 5 ميليون و 80 هزار نفر سفر در روز مي‌شود نه 5 ميليون و 300 هزار نفر سفر در روز؛ در عين حال بايد توجه داشت كه سفر با جابجايي مسافر فرق دارد و بر اين اساس تاكيد داريم كه آن 800 نفر در روز جابجايي، نه 6 هزار و 350 دستگاه اتوبوس فعال و نه 5 ميليون و 300 هزار نفر سفر در روز به هيچ وجه درست نيست.

بيژني در ادامه به از رده خارج كردن 300 دستگاه اتوبوس فرسوده در روزهاي آينده خبرداد و يادآور شد: همچنين 3 ايستگاه معاينه فني اتوبوس ويژه اتوبوسراني و در داخل اين مجموعه ظرف روزهاي آينده آمده مي‌شود.

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با مشكلات خط يك اتوبوسهاي تندرو و معضلات مردم در خط دو BRT، خاطرنشان كرد: ظرفيت جابجايي مسافر در خط يك در ابتدا 180 هزار نفر در روز بود كه در حال حاضر به بيش از 450 هزار نفر در روز رسيده است؛ اما اين كه مردم مجبورند از اين خط استفاده كنند و يا آن را انتخاب كرده‌اند، حرف ديگري است.

مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران با اشاره به مهندسي خطوط صورت گرفته در مسيرهاي مختلف شهر تهران، خاطرنشان كرد: بسياري از مسيرهاي موازي حذف و در هم ادغام شده است كه با افزايش تعداد اتوبوس آن را جبران كرده‌ايم.

وي تصريح كرد: ما هم مي‌دانيم كه بخش قابل توجهي از مسافران اتوبوس اقشار ضعيف و آسيب‌پذير هستند، اما مجبوريم بر اساس مصوبه 60 درصد اتوبوسراني را به بخش خصوصي واگذار كنيم و تنها 40 درصد در بخش خصوصي و اتوبوسهاي بليتي باشد، اما اگر دولت از اين شرايط مردم ناراضي است، بهتر است پول سهم يك سوم خود را در اتوبوسهاي بليتي هرچه زودتر پرداخت كند تا ما هم بخش خصوصي را گسترش ندهيم.

انتهاي پيام

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن