تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817036751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان نظام پرستاري عنوان كرد: لزوم تدوين استانداردهاي ويژه در نظام سلامت كشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: رئيس سازمان نظام پرستاري عنوان كرد: لزوم تدوين استانداردهاي ويژه در نظام سلامت كشور
رئيس سازمان نظام پرستاري كشور با تاكيد بر لزوم تدوين استانداردهاي ويژه در نظام سلامت كشور گفت: نظام سلامت بايد از بيمارستان محوري، دارو محوري و تجهيزات مداري خارج و به سوي سلامت محوري حركت كند.


به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، غضنفر ميرزابيگي صبح امروز در نشست خبري كه در سازمان نظام پرستاري برگزار شد، با بيان اينكه تامين نيروي انساني بخش هاي بهداشتي - درماني در دستيابي ايران به قدرت نخست منطقه در سال 1404 داراي اهميت بسياري است، گفت: در كشورهاي اروپايي به ازاي هر هزار نفر، 25 نيروي بهداشتي - درماني مشغول به كار است و اين در حالي است كه در كل دنيا به ازاي هر هزار نفر، 9 نفر در بخش هاي بهداشتي - درماني فعاليت مي كنند.

وي با اشاره به وجود كمبودهايي در بخش پرستاري كشور گفت: براساس استانداردها بايد به ازاي هر هزار نفر حداقل سه پرستار در بيمارستان ها و مراكز بهداشتي فعال باشند و يا به ازاي هر تخت بيمارستاني حداقل دو پرستار وجود داشته باشد.

رئيس سازمان نظام پرستاري كشور همچنين با بيان اينكه در ايران بايد به ازاي هر هزار نفر سه پرستار فعال باشد، گفت: براين اساس بايد 270 هزار پرستار در جامعه فعال باشند، در حالي كه در ايران حدود 100 هزار پرستار مشغول به كار هستند.

ميرزابيگي با بيان اينكه استانداردهاي سلامت كشور بايد براساس نيازهاي جديد جامعه تدوين شود، گفت: اكنون كشور ما در منطقه اي است كه پزشك و پرستار به كشورهاي ديگر صادر مي كند، بنابراين مي توانيم با برنامه ريزي صحيح به استانداردهاي اساسي در بخش پرستاري يعني 8/1 پرستار به ازاي هر تخت و سه پرستار به ازاي هر هزار نفر دست يابيم.

وي در ادامه با تاكيد بر لزوم توجه به تخصص گرايي در آموزش هاي بخش پرستاري اظهار داشت: در حال حاضر از ميان 40 دانشگاه علوم پزشكي كشور در 16 دانشگاه در دوره كارشناسي ارشد دوره هاي تخصصي مراقبت هاي ويژه برگزار مي شود.

قانون استخدام نيروي پرستاري بايد تداوم يابد

ميرزابيگي در ادامه بيان داشت: براساس برنامه چهارم توسعه مجوز استخدام سالانه 14 هزار پرستار صادر شده كه سازمان نظام پرستاري خواستار تداوم اين برنامه در طول برنامه پنجم توسعه است.

وي با بيان اينكه جذب نيروي پرستار مرد و زن متناسب با نيازهاي كشور نيست، افزود: در حال حاضر 90 درصد پرستاران زن و 10 درصد آنها مرد هستند، در حالي كه توجه به انطباق جنسيتي در به كارگيري پرستاران يك مطالبه جدي است.

رئيس سازمان نظام پرستاري كشور همچنين گفت: در روال پذيرش دانشجو در دانشكده هاي پرستاري نيز بايد سهميه هاي متناسب با نياز جامعه اعمال شود.

چارت هاي بيمارستاني بايد اصلاح شود

ميرزابيگي با تاكيد بر اصلاح چارت هاي بيمارستاني و مراكز بهداشتي كشور براساس نيازهاي روز اظهار داشت: در حال حاضر نيروي انساني بيمارستان ها براساس چارت هاي قديمي استخدام مي شوند، اما براساس نيازهاي روز فعاليت مي كنند.

وي در ادامه بيان داشت: با توجه به اينكه مبناي تعلق اعتبار به مراكز بهداشتي درماني چارت هاي قديمي هستند، بنابراين بيمارستان ها هميشه يا به پرسنل خود و يا به بيمه ها بدهكارند.

اختيارات نظام سلامت در دست يك متولي تجميع شود

رئيس سازمان نظام پرستاري كشور در خصوص تجميع اختيارات نظام سلامت در دست يك متولي اظهار داشت: در حال حاضر اجراي طرح پزشك خانواده در دست يك دستگاه (وزارت بهداشت) و اعتبارات و اختيارات آن در دست دستگاه ديگري (وزارت رفاه) است.

ميرزابيگي عدم حضور پرستاران در خانه هاي بهداشت را محروم كردن مردم از خدمات پرستاران دانست و افزود: پزشكان عمومي و پرستاراني كه در مناطق دورافتاده فعاليت مي كنند كتاب پرستاري در مناطق دورافتاده را مطالعه مي كنند، در حالي كه خود پرستاران نمي توانند در خانه هاي بهداشت اين مناطق فعاليت كنند.

وي همچنين گفت: در تمام دنيا در اجراي طرح پزشك خانواده، پرستار نيز در كنار پزشك عمومي حضور دارد، در حالي كه در ايران پرستاران به اين طرح راه نيافته اند.

لايحه ارتقاي بهره وري كاركنان باليني نظام سلامت، نسخه درمانگر فرسايشي شغلي پرستاران

رئيس سازمان نظام پرستاري كشور لايحه ارتقاي بهره وري كاركنان باليني نظام سلامت را يكي از لوايح مهم نظام سلامت كشور عنوان كرد و افزود: در اين لايحه پزشكان عمومي، پرستاران، ماماها و پيراپزشكان به عنوان كاركنان اصلي نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته اند.

ميرزابيگي با بيان اينكه پرستاران با فرسايش هاي شغلي تهديدكننده اي مواجه هستند، گفت: براساس مطالعه اي در شيراز 5/65 درصد از پرستاران در خصوص نگاه مثبت به خود و نگاه مثبت يا منفي نسبت به ديگران دچار فرسايش شغلي هستند.

وي لايحه ارتقاي بهره وري كاركنان باليني نظام سلامت را نسخه درمان گر فرسايش هاي شغلي آنان عنوان كرد و گفت: دولت، مجلس و سازمان نظام پرستاري در تفاهم كامل اين لايحه را تدوين و جمع بندي كردند.

رئيس سازمان نظام پرستاري كشور در پايان خاطرنشان كرد: اين لايحه راه مشخصي را پيش پاي مردم و پرستاران قرار داده و باعث ايجاد تحول مي شود./انتهاي پيام/

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن