تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815986060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعاليت 30 ساله ادارات شهرستان كاشان از نگاه آمار


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فعاليت 30 ساله ادارات شهرستان كاشان از نگاه آمار
شهرستان كاشان با جمعيتي بيش از 300 هزار نفر در فاصله 190 كيلومتري اصفهان و 240 كيلومتري تهران و در حاشيه كوير مركزي قرار گرفته است كه در قبل از انقلاب به دليل دشمني و خشم رژيم پهلوي با مردم دارالمومنين مورد بي مهري و محروميتهاي فراواني قرار گرفته بود ولي در سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي شاهد تحولات گسترده اي در حوزه هاي فرهنگي ورزشي صنعتي علمي و كشاورزي در اين منطقه بوده ايم .
اين گزارش به بخشي از اين تحولات مي پردازد كه جهت اطلاع افكار عمومي اشاره اي به آن مي نمائيم .

بخش كشاورزي
بخش كشاورزي به دليل برخورداري از رشد مستمر و پايدار و درون زاي اقتصادي و نقش حياتي در ايجاد عدالت اجتماعي تامين امنيت غذايي و توسعه اشتغال در جامعه مستلزم توجه خاص و حمايت كارآمدي مي باشد.
مهندس احمد ناصر حداد مدير جهادكشاورزي كاشان گفت : در بخش كشاورزي شهرستان كاشان در سي سال پيروزي انقلاب اسلامي داراي رشد كمي و كيفي بسيار چشمگيري با حمايت و سرمايه گذاري دولت خدمتگزار و ملت والا و سخت كوشي توليدكنندگان بخش كشاورزي در مزارع باغات و فرآورده هاي توليدي دامداري دامپروري مرغداري و صنايع فرآوري دانسته است .
وي گفت : در بخش امور دام توليد گوشت مرغ شهرستان كاشان از 197 تن ساليانه به 17 هزارو 350 تن در سال 3 برابر مصرف شهروندان كاشاني مي باشد و توليد تخم مرغ از 38 تن در سال به 36 تن در روز و 13 هزارو 140 تن در سال افزايش يافته است و توليد شير نيز از توليد 4 هزارو 475 تن ساليانه به 43 هزارو 800 تن در سال افزايش يافته و توليد ماهيان سردابي در سال 57 اصلا نداشته ايم و در حال حاضر اين ميزان به 100 تن رسيده است و توليد ماهيان زينتي از 3 ميليون قطعه به 23 ميليون قطعه ساليانه افزايش يافته و كاشان بزرگترين قطب توليد ماهيان زينتي كشور با 75 درصد مي باشد .
وي در ادامه افزود : توليد عسل شهرستان از 20 تن به 150 تن در سال افزايش يافته و توليد گوشت قرمز از 910 تن در سال 57 به 3 هزارو 400 تن در حال افزايش يافته است .
مدير جهادكشاورزي گفت : سطح زير كشت محصول پنبه از 20 هكتار به 700 هكتار در سال 1387 افزايش يافته و صنايع فرآوري گل و گياهان داروئي در بخش صنعتي از يك واحد به 21 واحد صنعتي مدرن و پيشرفته افزايش و كارگاههاي گلاب گيري سنتي از 300 واحد به يك هزارو 200 كارگاه افزايش يافته است .
مهندس حداد اضافه كرد : تجهيز و نوسازي اراضي از صفر در سال 57 به 250 هكتار رسيده و احداث كانال بتني انتقال آب كشاورزي از يك هزارو 400 متر به 320 هزار متر و لوله گذاري انتقال آب از 3 هزار متر به 200 هزار متر رسيده است و همچنين باغات مكانيزه مجهز به سيستم آبياري تحت فشار در سال 57 به ميزان 20 هكتار بوده كه در سال 87 به 900 هكتار افزايش يافته است .
وي گفت : تعداد استخر تنظيم آب بتني از 10 باب به 242 باب با ظرفيت يك ميليون و 100 هزار مترمكعب افزايش يافته است .
مهندس حداد گفت : 120 هزار مترمربع سطح زير كشت محصولات گلخانه اي شهرستان توسط 49 توليدكننده با افزايش عملكرد از 20 تن در هكتار در اراضي سنتي به 300 تن در هكتار و بهره وري از منابع آب در گلخانه ها نسبت به اراضي سنتي از 30 درصد به 65 درصد افزايش رسيده است .
وي افزود : در بخش ترويج كشاورزي بطور متوسط در سال 57 ساليانه 3 هزارو 500 نفر روز آموزش ترويجي و فني براي كشاورزان وجود داشته ولي در 30 سال انقلاب به طور متوسط ساليانه بيش از 12 هزار نفر روز كشاورزان و توليدكنندگان بخش كشاورزي آموزش ديده اند.
وي در ادامه خاطر نشان كرد : تاسيس مراكز خدمات كشاورزي برزك جوشقان قالي . كامو مشهد اردهال و شركت تعاوني توليدي روستاي سده و مشكات از دستاوردهاي انقلاب مي باشد.
مهندس حداد در پايان عملكرد اداره صنايع و توسعه روستايي را تعداد موافقت اصولي صادر شده 168 واحد تعداد صنايع به بهره برداري رسيده 57 واحد و تعداد اشتغال زايي صنايع ايجاد شده 618 نفر اعلام نمود .
فعاليت هاي اداره پست كاشان
آقاي حسين انصاريان مقدم سرپرست اداره پست در رابطه با فعاليتهاي اداره پست گفت : عملكرد پست كاشان را در سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي كه تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است را برشمرد و گفت : قانون تاسيس اين شركت در سال 1366 تصويب و فعاليت آن در سال 1367 آغاز شد .
وي گفت : اين شركت با هدف فراهم كردن تسهيلات لازم به منظور استفاده عمومي از خدمات پستي براي ارتباط داخلي و خارجي اعمال سياست هاي جامع در زمينه برنامه ريزي تاسيس تجهيز گسترش و بهره برداري از واحدها و تامين تعميم خدمات پستي در سراسر كشور در راستي هماهنگي با آخرين پيشرفت هاي تجربي و فناوري ارتباطات تاسيس شده است را از جمله اقدامات اين شركت ياد كرد.
وي گفت : شركت پست جمهوري اسلامي ايران با بيش از 16 هزار نفر نيروي انساني 29 هزار نقطه تماس نزديك به 5 هزار خط مبادله پستي با پايان سال 1368 و با بهره گيري از آخرين تكنولوژي فناوري اطلاعات مانند خريد و فروش اينترنتي توانسته است با كمترين هزينه سالانه بيش از يك ميليارد مرسوله جابجا كند.
وي افزود : شركت پست مي كوشد با افزودن بر شمار خدمات پستي خود فرهنگ مكاتبه را جايگزين مراجعه كند تا هم برقراري ارتباط براي هموطنان عزيز كم هزينه ساده تر شود و هم با كاهش ميزان مراجعات روزانه از شدت ترافيك و آلودگي هوا كه از معضلات اصلي زندگي امروزي است كاسته شود.
وي اضافه كرد در تحليل شاخص كمي پستي از سال 1386 ـ 1375 تعداد مرسولات پستي از 75 ميليون مرسوله به بيش از يك ميليارد رسيده كه بر اين اساس رشدي بالغ بر 1396 درصد داشته است .
همچنين سرانه مرسولات پستي به ازاي هر نفر جمعيت از تعداد دو مرسوله در سال 1357 به 14 85 مرسوله و در پايان سال 1386 رسيده است كه نشان دهنده رشدي بيش از 742 5 درصد بوده است .
براساس اين ميزان رشد در شاخص هاي ديگر پستي نيز طي قريب به 30 سال چشمگير بوده است كه شامل دستيابي به سرانه مرسوله پستي از ميزان 8 مرسوله افزايش تعداد مرسوله پستي بهبود پوشش مساحتي هر واحد پستي عرضه خدمات در دفاتر خدمات ارتباطي شهري راه اندازي 600 واحد آنلاين توسعه فضاهاي پستي ايجاد 708 ايستگاه توسعه شبكه رهگيري مرسولات پستي روزآمد سازي بيش از 8 5 ميليون اطلاعات و كدگذاري اماكن ايجاد يك ميليون و 300 هزار ركورد اطلاعات در بانك هاي ويژه مي باشد.
وي ميزان واگذاري امور به بخش خصوصي به اين شهر تعمير و نگهداري تجهيزات شبكه راديويي تعمير و نگهداري تجهيزات پايانه راديويي تعمير و نگهداري تجهيزات كاربر فيبر نوري تعمير و نگهداري سيستم پارتي لاين تعمير و نگهداري تجهيزات مراكز خودكار تلفن تعمير و نگهداري تجهيزات علائم الكترونيكي و تعمير و نگهداري تاسيسات تلفن برشمرد.
فعاليت هاي شركت آب و فاضلاب
1 ) تحويل گيري شهرهاي جديد :
در راستاي اهداف جمهوري اسلامي ايران و همچنين خدمات مطلوب به شهروندان علاوه بر شهرهاي كاشان آران و بيدگل قمصر و نوش آباد نسبت به تحويل گيري شهرهاي جديد شهرك هاي غرب (راوند طاهرآباد خزاق ) نياسر برزك جوشقان و كامو مشكات سفيدشهر و ابوزيدآباد با جمعيتي حدود 25 هزارو 781 نفر از متوليان قبلي (جهادسازندگي آبفاي روستايي ) اقدام و شهروندان را تحت پوشش خدمات رساني شركت آب و فاضلاب شهري قرار داده است .
با توجه به وضعيت بحراني شهرهاي تحويلي از لحاظ تامين آب نسبت به حفاري و بازسازي چاه ها اجراي خطوط جمع آوري و انتقال ساخت مخازن و اصلاح و توسعه شبكه هاي آبرساني اقدام و تامين آب اين شهرها در وضعيت نسبتا مطلوبي مي باشد.
و در حال حاضر كل جمعيت تحت پوشش 353 هزارو 740 نفر معادل 99 3 درصد نسبت به جمعيت كل مي باشد .
2 ) افزايش ظرفيت تامين آب :
با توجه به اينكه تامين آب شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل عمدتا از سفره هاي آب زيرزميني دشت آبرفتي كاشان و آران و بيدگل تامين مي گردد كه در اين راستا طي 30 سال گذشته اقدام به حفر و تجهيز 100 حلقه چاه و اجراي 310 كيلومتر خطوط انتقال و ساخت 60 هزار مترمكعب مخزن در كل شهرهاي تحت پوشش گرديده است . لكن از آنجاييكه با توجه به تهديدهايي كه سفره آب زيرزميني موجود را تحت تاثير قرار داده و اثرات آن شامل افت چشمگير سطح آب زيرزميني هجوم آب هاي شور و نيز ايجاد فروچاله ها و نشست زمين منابع تامين آب زيرزميني را همواره با محدوديت هايي روبرو مي سازد لذا اقدام به برنامه ريزي ميان مدت و بلندمدت گرديده است .
3 ) پروژه انتقال آب از منطقه نابر به كاشان
با توجه به نياز آبي شهرستان و ضرورت تامين در ميان مدت پروژه انتقال آب از منطقه نابر واقع در 45 كيلومتري كاشان با حفر چاه ها و اجراي خطوط انتقال توسط شركت آب منطقه اي تهران در سال 1369 آغاز و در سال 1374 با مشخصات ذيل به بهره برداري رسيد.
4 ) طرح انتقال آب از زاينده رود به كاشان و آران و بيدگل :
با عنايت به مسائل و مشكلات اساسي تامين آب و با عزم و جديتي بيش ازپيش و با تلاش و مساعدت همه جانبه و قابل تقدير مسئولين خدمت گذار در سطح كشور استان و شهرستان طرح انتقال آب از زاينده رود به شهرهاي كاشان و آران و بيدگل توسط شركت آب منطقه اي اصفهان اجرا و در حال حاضر شاهد بهره برداري از فاز اول طرح مي باشيم .
اين طرح شامل پروژه هاي اصلي : آبگير تونل (به طول حدود 10 كيلومتر) ايستگاه پمپاژ (2 باب ) تصفيه خانه آب به ظرفيت 2 مترمكعب بر ثانيه خط انتقال (به طول حدود 192 كيلومتر تا كاشان مخازن ذخيره و تعديل به ظرفيت 74 هزار مترمكعب خط رينگ كاشان و آران و بيدگل به طول 54 كيلومتر و مخازن ذخيره رينگ به ظرفيت 50 هزار مترمكعب مي باشد .
ظرفيت كامل و نهايي اين طرح يك هزارو 700 ليتر در ثانيه است كه 1000 ليتر در ثانيه براي شهر كاشان 100 ليتر در ثانيه براي شهر آران و بيدگل و مابقي ظرفيت براي شهرهاي مسير انتقال در نظر گرفته شده است .
در حال حاضر حدود 220 ليتر در ثانيه آب شرب با كيفيت مطلوب به شهرهاي كاشان و آران و بيدگل تحويل مي شود .
5 ) طرح فاضلاب كاشان :

با توجه به اقدامات و ايجاد بسترهاي لازم به منظور رفع مشكل تامين آب كاشان در درازمدت كه با افقي 25 ساله به مورد اجرا گذاشته شده و با عنايت به توسعه روزافزون شهر از نظر جمعيتي اقتصادي صنعتي و... و نيز با توجه به رويكرد مديريت كلان كشور و صنعت آب و فاضلاب در جهت حفظ محيط زيست جلوگيري از آلودگي منابع آب ارتقاي سطح سلامت عمومي استفاده مجدد از پساب براي توسعه كشاورزي مراتع و فضاي سبز و ايجاد زمينه هاي مناسب اشتغال شركت آب و فاضلاب كاشان از سال 1375 مطالعات طرح فاضلاب را آغاز و متعاقب آن در اواخر سال 1382 با پيگيري هاي مجدانه شركت و تصويب طرح در سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور موافقت نامه آن مبادله و طرح وارد مرحله اجرايي گرديد.
همچنين پروژه فاضلاب كاشان در مرحله اول شامل 160 كيلومتر شبكه جمع آوري 6 كيلومتر خط انتقال و تصفيه خانه اي به ظرفيت 20 هزار مترمكعب در روز مي باشد كه هم اكنون اين بخش از پروژه در حال اجرا مي باشد و پيش بيني مي شود در صورت تامين اعتبار لازم در آينده نزديك يكصدهزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت .
در ضمن در سال 1387 پروژه فاضلاب شهرهاي قمصر و نياسر نيز اجرايي شده است .
6 ) پروژه آبرساني از مخازن رينگ زاينده رود به شبكه توزيع :
در راستاي توزيع عادلانه آب زاينده رود به كاشان و آران و بيدگل جهت كليه شهروندان طبق طرح مشاور تاكنون نسبت به اجراي 46 كيلومتر خطوط انتقال و شبكه از اقطار 150 تا 900 ميليمتر اقدام شده است . با اجراي كامل اين پروژه كليه شهروندان از آب انتقالي زاينده رود بهره مند مي شوند.
لازم به ذكر است بخش عمده اي از اعتبارات اجراي اين پروژه از محل مصوبات سفر رياست جمهوري اسلامي ايران به شهرستان در سال 1386 تامين شده است .
7 ) پروژه آبرساني از دشت هاي اقباليه و حسن آباد به آران و بيدگل :
توجه به بحراني بودن وضعيت تامين آب شهر آران وبيدگل شركت آب و فاضلاب كاشان اقدام به انجام مطالعات و اجراي پروژه هاي حفررو تجهيز چاه خطوط جمع آوري و انتقال و ساخت مخازن و ايستگاه پمپاژ در راستاي آبرساني به آن شهر اقدام نموده به گونه اي كه در حال حاضر اين شهر در وضعيت نسبتا مطلوبي از لحاظ تامين آب به شرح ذيل مي باشد :
عملكرد اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي
مهندس محمدرضا آرين رئيس اداره استاندارد كاشان گفت : امروزه با ورود فناوري و دانش نوين بخش هاي توليدي علي رغم پراكندگي جغرافيايي و بعد مسافت رقابتي تنگاتنگ را تجربه مي كنند كه در اين ميان درصد موفقيت در گستره رقابت به كارآمدي و امواج پيش برنده كيفيت و ميزان رويكرد به استانداردها بستگي تام دارد.
به طور كلي تحقق جامعه توسعه يافته كه در آن كليه بخش هاي زندگي فردي و اجتماعي از لحاظ كيفيت امنيت و سلامت و آرامش در حد قابل قبولي براي كليه شهروندان وجود داشته باشد يا به كارگيري استاندارد در كليه بخش ها ميسر مي گردد.
در اين راستا اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي كاشان در جهت ايفاي وظايف و ماموريت هاي خطير خود در حال حاضر داراي 7 آزمايشگاه و تجهيزات لازم مي باشد كه شامل آزمايشگاه نساجي آزمايشگاه غذايي آزمايشگاه افزودني ها آزمايشگاه ميكروبيولوژي آزمايشگاه مصالح ساختماني آزمايشگاه سلولزي بهداشتي و آزمايشگاه اوزان و مقياس ها در راستاي اجراي سياستهاي اصل 44 قانون اساسي است و براي مشاركت دادن بخش خصوصي در جهت سياستهاي استاندارد سازي در حال حاضر 7 آزمايشگاه تاييد صلاحيت شده كه به عنوان آزمايشگاه همكار در رشته هاي مختلف آزمايشگاهي شامل لنت ترمز آبگرمن دينام و استارت خودرو كاشي فرش ماشيني ميكروبيولوژي انواع سوسيس كالباس و همبرگر در اين شهرستان فعاليت دارند.
اهم اقدامات انجام شده توسط اين اداره به صورت خلاصه و اجمالي مشاركت در تدوين استانداردهاي ملي ترويج فرهنگ استانداردهاي ملي صدور پروانه كاربرد علامت استاندارد ملي نظارت بر كيفيت كالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباري آزمون نمونه ها صدور گواهينامه استاندارد كالاهاي صادراتي توسعه كتابخانه مي باشد.
عملكرد اداره ثبت احوال كاشان
آقاي حسن مهرعلي رئيس اداره ثبت و احوال كاشان دستاوردهاي 30 ساله انقلاب در اين اداره گفت : ثبت و احوال قبل از انقلاب معضلات و مشكلات در پي داشته از جمله كافي نبودن آگاهي رساني عمومي از سوي سازمان مشكل دسترسي مردم به ثبت احوال ضعف همكاري دستگاههاي ذيربط در ثبت بموقع وقايع كمبود امكانات اداري كمبود آموزشهاي ضمن خدمت كاركنان پايين بودن سطح سواد و تحصيلات كاركنان و مردم استفاده از شناسنامه هاي جعلي تكراري فرد متوفي و غصبي و كم اهميت بودن ثبت وقايع حياتي از سوي مردم و ساير نهادها بود كه بعد از انقلاب ثبت و احوال بعد از انقلاب تغييراتي كرده كه مي توان به نوسازي سيستم و ايمن سازي و بهسازي اسناد جعلي كنترل و حفاظت از اسناد و مدارك هويتي و تابعيتي و جلوگيري از جعل اسناد توسط اتباع خارجي ايجاد پايگاه اطلاعات جمعيتي و ارائه خدمات فردي و عمومي استفاده از ظرفيت هاي ارگانهاي ذيربط جهت ثبت بموقع وقايع تخصيص شماره ملي منحصر به فرد براي كليه ساكنان جهت دستيابي بهتر به اطلاعات ابطال شناسنامه ها موهوم تكراري جعلي غصبي و اعمال مقررات كيفري براي متخلفين و مساعدت به نظامهاي مالياتي بيمه نظام وظيفه استخدام و بازنشستگي محاظر ازدواج دفاتر اسناد رسمي امور بانكي دادگستري گذرنامه و نيروي انتظامي اشاره كرد.
عملكرد كميته امداد كاشان
آقاي مسگري رئيس كميته امداد امام خميني كاشان در راستاي دستاوردهاي 30 ساله انقلاب تاريخچه اهداف و وظايف كميته امداد امام خميني (ره ) اظهارا داشت : سابقه شكل گيري و پي ريزي تشكيلات اين نهاد به سال هاي قبل از پيروزي انقلاب و حدودا سال 1342 برمي گردد كه تعدادي از انقلابيون اول نهضت اسلامي كه در زمره همراهان و همرزمان حضرت امام خميني (ره ) قرار داشتند و بعضا مسئولان فعلي اين نهاد مي باشند از طرف معظم له ماموريت رسيدگي به خانواده زندانيان سياسي نيازمندان مبارز را به عهده داشتند.
وي افزود : اقدامات حمايتي و امدادي اين بزرگان خصوصا در زمان اوج گيري انقلاب اسلامي يعني سالهاي 56 و 57 كه مبارزات امت مسلمان به اوج خود رسيد و اعتصاب و تحصن همه جا را فرا گرفت با حمايت گسترده و فراگير از اعتصابيون و خانواده و زندانيان سياسي و نيازمندان جامعه سير صعودي يافت و با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و آغاز فعاليت مجدد بخش هاي اداري اقتصادي و فرهنگي كشور لزوم حمايت از نيازمندان در صدر برنامه هاي نظام قرار گرفت و دقيقا 22 روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي در تاريخ اسفند ماه 1357 كميته امداد امام به عنوان دومين نهاد انقلابي با صدور حكم پر خير و بركت و تاريخي حضرت امام خميني (ره ) براي مدت نامحدود و بر منظور تحقق بخشيدن به اهداف عاليه نظام جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه در حمايت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان تاسيس گرديد.
وي گفت : كميته امداد امام به عنوان نهادي انقلابي و از نوع موسسات غير انتفاعي و عام المنفعه مي باشد كه مركز اصلي آن در تهران بوده و در تمامي شهرستانها و اكثر بخش هاي كشور و در بعضي نقاط خارج از كشور داراي شعبه مي باشد. و شوراي مركز كه پس از ولايت فقيه عالي ترين ركن اين نهاد مي باشد مسئوليت كلي كارها و امور را عهده دار است و اين نهاد تحت نظر مستقيم مقام معظم رهبري (ولي فقيه ) قرار دارد و اساسنامه آن نيز در مورخ 1366 3 20 به توشيح و تاييد حضرت امام خميني (ره ) رسيده است .
وي منابع مالي اين نهاد براي امور فقرزدايي و كمك به محرومان جامعه را شامل كمك هاي مقام معظم رهبري اعتبارات و كمك هاي دولت جمهوري اسلامي ايران كمك هاي مردمي موسسات و نهادها و سازمانها وجوهات شرعي و اماني صدقات و نذورات و هداياي مردمي درآمدهاي حاصل از بخشها و امور اقتصادي امداد امام مي باشد و فعاليت هاي عمده آن نيز مانند امور حمايتي كه فصل حمايت هاي مستمر فصل حمايت هاي غير مستمر و موردي فصل تامين مسكن مددجويي فصل اشتغال و خودكفايي فصل فرهنگي و آموزشي فصل بهداشت و درمان و امور بيمه فصل حمايتهاي خارج از كشور امور پشتيباني ـ فصل تحقيقات و خدمات مديريت فصل جلب مشاركت هاي مردمي و فصل خدمات اداري و پشتيباني مي باشد.
عملكرد اداره بازرگاني كاشان
علي نطاقي سرپرست اداره بازرگاني عملكرد اين اداره گفت : براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي در سال 1364 كليه عمليات صدور و تمديد كارت بازرگاني براي اشخاص حقيقي و حقوقي كه قبل از آن برعهده اتاق هاي بازرگاني بود به وزارت بازرگاني محول و به تبع آن واحد كارت بازرگاني در اداره بازرگاني دائر گرديد.
وي پيشتر تعداد اندكي كارت بازرگاني (عضويت ) توسط اتاق كاشان براي برخي شركت ها از جمله شركت ريسندگي و بافندگي كاشان مخمل و ابريشم صنايع راوند و تجار كاشاني صادر شده بود و پس از سال 64 تا به حال 1000 جلد كارت بازرگاني حقيقي و حقوقي صادر شده است كه از نظر تقسيمات منطقه اي متقاضيان شهرستانهاي آران و بيدگل نطنز بادرود نيز براي دريافت كارت بازرگاني به اداره بازرگاني مراجعه دارند.
وي افزود : ذكر اين مطلب حائز اهميت است كه كارت بازرگاني باستناد تصميمات سازمان توسعه تجارت فقط توسط مراكز استانها (سازمان بازرگاني ) صادر مي گردد اما به لحاظ شرايط خاص اقتصادي شهرستان كاشان اين امر مهم به اداره بازرگاني كاشان واگذار و تفويض شده است .
وي با اشاره به اينكه كالاهايي كه توسط دارندگان كارت بازرگاني در كاشان صادر يا وارد مي گردد گفت : واردات آن شامل مواد مورد نياز كارخانجات ماشين آلات قطعات و است و صادرات آن مانند مواد معدني ـ فرش ماشيني و دستبافت ـ كاشي و گرانيت ـ ظروف چيني ـ محصولات كشاورزي ـ گلاب و عرقيات گياهي مي باشد و به طور كلي آمار صادرات و واردات شهرستان قابل مقايسه با قبل از انقلاب نيست زيرا در گذشته فقط مقداري فرش دستبافت به صورت غير مستقيم صادر مي شد ليكن در حال حاضر سالانه 300 ميليون دلار ارزش صادرات و واردات منطقه مي باشد.
وي گفت : مسئولان و دست اندركاران امر به درستي جايگاه شهرستان را درك نموده و در همين راستا مقرر شده تا بزودي گمرك كاشان و ساير تشريفات گمركي فعال و مبادرت به اداره خدمات نمايد.)
وي افزود : يكي ديگر از اقدامات مهم اداره بازرگاني كاشان مشاركت در تهيه و تنظيم بخش اقتصادي سند چشم انداز كاشان هست و در حوزه بازرگاني اين سند مهم سعي شده تا توجه ويژه اي به امر صادرات كالاهاي توليدي شهرستان معطوف گردد لذا بدين منظور تاسيسات خوشه هاي توليدي و صادراتي در بخش صنعت و خدمات تدوين و برنامه ريزي شده تا فعالان اقتصادي بر اساس اهداف تعيين شده عمل نمايند.
وي اظهار داشت : بستر سازي و راه اندازي خوشه هاي صادراتي توان علمي و فني صادر كنندگان را مضاعف مي سازد و باعث توانمند سازي رقابت در عرصه هاي بازاريابي كشورهاي هدف مي شود و توان فعالان اقتصادي كاشان بسيار بيشتر از آنست كه در حال حاضر صورت مي پذيرد و براي افزايش توانائي آنان سنديكايي بنام صادر كنندگان به ابتكار و همت اداره بازرگاني و اتاق كاشان در اتاق بازرگاني تشكيل شده تا نيازهاي فني و اطلاعاتي آنان را تا حد ممكن برطرف نمايد.
وي گفت : پيش بيني مي شود در دو دهه آينده شهرستان كاشان به عنوان قطب تجاري و صنعتي از لحاظ صادرات منطقه ويژه اقتصادي وجود كارخانجات متعدد صنعتي موقعيت ويژه و ممتازي نسبت به ديگر شهرهاي همجوار و برخي ديگر استانها داشته باشد و امكانات كاشان زير ساخت ها و تاسيسات زيربنايي (جاده اتوبان ـ راه آهن ـ فرودگاه ) و نزديكي به پايتخت باعث شده تا سرمايه گذاران با ميل و رغبت بيشتري در اين شهرستان سرمايه گذاري نمايند.
عملكرد اداره صنايع و معادن كاشان
مهدي واصفي رئيس اداره صنايع و معادن كاشان قابليتهاي صنعتي و معدني منطقه كاشان و ميزان سرمايه گذاري صنايع و معادن بسياري باشد و از آغاز برنامه چهارم توسعه تاكنون يعني 84 1 1 تا 87 9 1 فعاليت هاي صورت گرفته كه شامل كاوشهاي باقيمانده در تپه هاي سيلك (باقيمانده يك شهر باستاني كه در حال حاضر در سه كيلومتري غرب كاشان واقع مي باشد) نشان مي دهد كه سكنه اين منطقه از ديرباز چند هزار سال قبل از ميلاد با صنايعي چون سفالگري بافندگي و فلزكاري كه از نيازمنديهاي اوليه بشر است آشنا بوده اند اما بيشترين شكوفايي صنعتي و هنري كاشان مربوط به دوران اسلامي است خصوصا كه در قرن هاي پنجم و ششم صنعت سفالگري و كاشي سازي بويژه كاشيهاي مينايي و زرين فام و صنعت مسگري به آن حد از ترقي و پيشرفت مي رسد كه در هيچ زماني نظير آن ديده نشده است .
وي افزود : بخش صنعت و معدن در منطقه يكي از مهمترين بخش هاست و بيشترين ارزش و سرمايه در اين بخش متمركز مي باشد كه با توجه به وجود فرهنگ صنعتي در منطقه در سال 1313 اولين كارخانه ريسندگي توسط چند خير پايه ريزي و با 8 هزار دوك فعاليت خود را آغاز نموده و به تبع آن در دهه هاي 1340 و 1350 كارخانجات مخمل و ابريشم و راوند كار خود را آغاز نمودند .
وي با اشاره به تعداد واحدهاي صنعتي فعال در شهرستان تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي گفت : 13 واحد با اشتغال حدود 8 هزار نفر بوده است كه از بدو پيروزي انقلاب تا شهريور ماه 84 تعداد واحدهاي فعال صنعتي شهرستان 604 واحد با اشتغال 14 هزارو 136 نفر بوده است در حال حاضر بيش از يك هزارو 96 واحد داراي پروانه بهره برداري با اشتغال 34 هزارو 426 نفر مشغول فعاليت توليدي بوده و بلحاظ تعداد از 13 استان كشور بالاتر مي باشد .
واحدهاي داراي پروانه بهره برداري در گروههاي صنعت كه با توليد بيش از 141 نوع محصول كه مشغول فعاليت توليدي مي باشند شامل محصولات غذايي و آشاميدني ها ساخت منسوجات پوشاك و عمل آوري پوست خز دباغي چرم و كيف چوب و محصولات چوبي بجز مبل ساخت كاغذ و محصولات كاغذي انتشار و چاپ و تكثير ساخت مواد و محصولات شيميايي محصولات از لاستيك و پلاستيك ساير محصولات كاني غير فلزي ساخت فلزات اساسي محصولات فلزي فابريكي ساخت ماشين آلات و تجهيزات راديو و تلويزيون وسايل ارتباط ابزار پزشكي اپتيكي دقيق وسايل نقليه موتوري مبلمان ساير مصنوعات بازيافت كك و فرآورده هاي حاصل از نفت مي باشد كه در حال حاضر واحدهاي صنعتي تحت پوشش اداره صنايع و معادن كاشان با وجود استقرار بيش از 700 واحد توليد فرش ماشيني با ظرفيت توليد 62 ميليون متر مربع (60 درصد ظرفيت توليد كشور) پايتخت فرش ماشيني كشور و سومين قطب نساجي كشور محسوب مي گردد.
اهم فعاليتهاي شهرداري كاشان
روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري كاشان در گزارشي اهم فعاليتهاي عمراني و خدماتي اين نهاد را برشمرد و افزود : شهرداري ها سازمان هايي هستند كه يك شهروند از بدو تولد تا زمان مرگ با آن در ارتباط است . اين موضع بيانگر گستردگي و وسعت دامنه خدماتي است كه شهرداري ها در طول شبانه روز به شهروندان ارائه مي دهند.
امروزه انجام مسائل شهري همچون جمع آوري و دفن زباله طرح هاي عمراني شهري فضاي سبز و مسائل فرهنگي اجتماعي و غيره برعهده شهرداري ها مي باشد.
شهرداري كاشان نيز با تمامي مشكلات فراروي خود و با پيش رو داشتن فراز و نشيب هاي زياد مي رود تا به يك ثبات مطلوب همراه با نيل به اهداف و برنامه هاي پيش بيني شده دست يابد كه خوشبختانه شهرداري كاشان در راستاي وظايف خود و با شعار سازمان خادم كارا خودكفا و پاسخ گو و با حمايت هاي بي دريغ شوراي اسلامي شهر توانسته است به عنوان يكي از جلوه هاي عالي مشاركت طلبي بعد از انقلاب اسلامي و طي 30 سال خدمت صادقانه در تامين امكانات رفاهي و عمومي عليرغم منابع محدود مالي در تدوين و اجراي برنامه هاي شهري كه به موافقت و تصويب شوراي اسلامي شهر رسيد و اين شهر را از حيث فضاهاي سبز و توسعه امور عمراني و شهري سامان بخشد. ولي به موجب قانون و فرمايشات صريح « مقام معظم رهبري » كه فرمود شما (شهرداران ) متعلق به مردم هستيد مردم بدانند كه مشكلات شما و كاري كه كرديد چيست
اين گزارش مي افزايد : شهرداري كاشان شمه اي از دستاوردهاي خود را بعد از انقلاب اسلامي به سمع و نظر شهروندان مي رساند كه برخي از اين فعاليت ها شامل تاسيسات سازمان عمران و بهسازي احداث و تاسيس سازمان اتوبوسراني و تاكسيراني . احداث سازمان رفاهي تفريحي تاسيس سازمان دارالسلام سازمان خدمات شهري سازمان آتش نشاني كشتارگاه ترمينال ميدان ميوه و تره بار و صنايع كارگاهي اميركبير احداث پارك نرگس پارك لاله پارك بزرگ شهر پارك مدني تاسيس كتابخانه آيت الله مدني احداث بازار روز شهرداري احداث گلخانه شهرداري سالن هاي ورزشي احداث تقاطع غير همسطح دفاع مقدس در جهت توسعه شهري اجراي طرح تاكسي بيسيم 133 احداث بلوار سردار شهيد سيدمصطفي واجدي احداث فرهنگسراها كارخانه تمام اتوماتيك بلوك زني گسترده و توسعه فضاي سبز شهرداري گسترش آسفالت احداث استخر مرواريد توسعه مسكوني و شهرسازي فاز 1 و 12 ناجي آباد تاسيس شهرك فتح المبين و شهرك 22 بهمن بلوار راوند بلوار كمربندي خليج فارس و بنياد مسكن مهر مرمت و بازسازي خانه هاي تاريخي بازار آب انبارها توسعه و گسترش روشنايي شهر احداث ميادين تاسيس ناحيه شهرداري راوند و طاهرآباد احداث سوله ورزشي چند منظوره در راوند و طاهرآباد احداث راه ارتباطي از جاده اردستان ـ نطنز مرمت و گذرگاههاي سطح شهر تاسيس و احداث هتل گلستان قمصر مي باشد و صدها فعاليت هاي عمراني و خدماتي كه در اين مقال نمي گنجد.
كاشان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن