تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806670317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناجي سعدوني خبر داد:متن تاكنون 500 هزار بشكه به توليد نفت ايران اضافه كرده استفاز 2 دارخوين تا پايان سال راه‌‏اندازي مي‌‏شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: ناجي سعدوني خبر داد:"متن" تاكنون 500 هزار بشكه به توليد نفت ايران اضافه كرده استفاز 2 دارخوين تا پايان سال راه‌‏اندازي مي‌‏شود
تهران- خبرگزاري كار ايران
مديرعامل شركت مهندسي توسعه نفت (متن) از بهره‌برداري بزرگترين پروژه تزريق گاز خاورميانه در دهه فجر و راه‌اندازي فاز 2 ميدان دارخوين تا پايان سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، ناجي سعدوني با اعلام اينكه طراحي و ساخت پروژه تزريق گاز آغاجاري كاملا به دست متخصصان داخلي صورت پذيرفته، اظهار داشت: اين طرح با 300 ميليون دلار هزينه عهده‌دار انتقال گاز ترش از سرچشمه و فازهاي 6، 7 و 8 پارس جنوبي در مسيري 600 تا 700 كيلومتري به ميدان آغاجاري است.
وي با اشاره به اين كه با وجود سال‌‏ها برداشت از ميدان آغاجاري، به دليل عدم تزريق گاز، اين ميدان دچار افت فشار مخزن و كاهش توليد شده است، اظهار كرد: با اجراي اين طرح روزانه در ابتدا 500 ميليون فوت مكعب و سپس تا دو ميليارد فوت مكعب گاز ترش به آغاجاري منتقل و تزريق مي‌شود كه به دليل بزرگي تاسيسات و ميزان تزريق گاز در نوع خود در خاورميانه اول است.
سعدوني ادامه داد: با انجام اين پروژه و تزريق گاز در مخزن حدود 2/1 ميليارد بشكه نفت خام اضافي طي 25 سال توليد خواهد شد.
مديرعامل شركت متن با شاره به اين موضوع كه بلافاصله پس از اين طرح فاز 2 ميدان دارخوين تا پايان سال جاري راه‌اندازي مي‌شود، بيان كرد: ظرفيت توليد اين ميدان از 100 هزار بشكه به 160 هزار بشكه در روز افزايش مي‌يابد.
سعدوني كه بيش از 15 پروژه بزرگ در صنعت نفت را در بخش هاي مختلف به سرانجام رسانده است، خاطر نشان كرد: شركت مهندسي توسعه نفت (متن) با وجود 300 نيروي متخصص از زمان تاسيس در سال 78 تاكنون با مديريت پروژه ها بيش از 500 هزار بشكه به ظرفيت توليد نفت كشور افزوده است. همچنين در بخش گاز طرح‌‏هاي توسعه‌‏اي همچون ميدان تابناك با ظرفيت 45 ميليون متر مكعب گاز را توانسته به طور كامل توسعه دهد و تقديم صنعت و كشور كند. متن در كنار افزايش توليد نفت در اين سال‌ها حجم قابل توجهي گازهاي همراه را هم توليد كرده و توانسته مياديني مانند سروش، نوروز، بلال را در سخت‌ترين شرايط در دريا و ميدان دارخوين در خشكي توسعه دهد. ضمن آنكه پروژه جمع‌آوري گازهاي همراه (آماك) را نيز انجام داده است.
به گفته اين مقام مسئول آنچه كه هم اكنون شركت مهندسي توسعه نفت با دنبال مي‌كند توسعه ميادين آزادگان، آزادگان شمالي، فاز 3 دارخوين، بند كرخه، ميدان آذر، ميدان چنگوله و مسجد سليمان است. با تكميل و راه اندازي اين طرح ها طي سال هاي آينده مي‌توان يك ميليون تا يك ميليون و صد هزار بشكه نفت به ظرفيت توليد كشور اضافه نمود.
سعدوني گفت: ميادين اكتشافي جديدي نيز هستند كه مي‌توانند به عنوان منابع جديد مورد بهره‌برداري قرار گيرند هم اكنون اين ميادين در مرحله برنامه ريزي قرار دارند.
مديرعامل شركت مهندسي توسعه نفت (متن) همچنين از شروع مناقصات ميدان گازي كيش با ظرفيت 3 ميليارد فوت مكعب گاز خبر داد كه در 3 فاز و هر فاز به ظرفيت 1 ميليارد فوت مكعب در سال هاي آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
اين ميدان بزرگ گازي به اندازه 2 فاز پارس جنوبي در زير جزيره كيش قرار دارد و به دليل دارا بودن گاز شيرين و دسترسي آسان به مبادي صادراتي، مورد توجه قرار گرفته است. هم اكنون دومين چاه توصيفي در اين ميدان عظيم در حال حفاري است.
به گفته اين مقام مسئول در شركت ملي نفت ايران از طرف ديگر همزمان رايزني‌ها در مورد قرارداد ميدان كوه‌موند با يك شركت استراليايي - ايراني در حال انجام است و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال اين قرارداد امضا شود.
وي اظهار كرد: در فاز اول اين ميدان 5 تا 8 هزار بشكه نفت به بهره‌برداري مي‌رسد. اين ميدان از 40 سال پيش كه كار اكتشاف آن انجام شده به دليل سنگيني نفت آن و مشكلات و سختي توليد هنوز مورد بهره برداري قرار نگرفته است.
پايان پيام

كد خبر: 473345

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن