تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816882332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مازندران رتبه دوم جشنواره خوارزمي را كسب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مازندران رتبه دوم جشنواره خوارزمي را كسب كرد
معاون آموزش و نوآوري سازمان آموزش و پرورش مازندران احراز رتبه چهارم كشوري توسط گروه‌هاي آموزشي متوسطه و كسب 15رتبه برتر در مسابقات علمي و عملي فني و حرفه اي كشور را از موفقيت‌هاي كسب شده اين معاونت دانست و افزود: از حيث تعداد طرح‌هاي پذيرفته شده در دهمين جشنواره جوان خوارزمي سال 87 ، استان مازندران با 4 طرح رتبه دوم كشور را كسب كرد.


به گزارش خبرنگار برنا از مازندران، اسكندر عباسپور با اشاره به پيشرفت‌هاي خيره كننده ايران اسلامي در عرصه‌هاي علمي گفت: انقلاب اسلامي همزمان با ارتقا شخصيت معنوي، جايگاه علمي ايرانيان را در جهان معاصر ارتقا بخشيد.

وي با بيان اينكه قبل از پيروزي انقلاب تنها 51 درصد جمعيت 6 ساله‌هاي استان از نعمت سواد بهره مند بوده اند و اكنون شمار با سوادان مازندراني از مرز 87 درصد فراتر رفته است، اظهار داشت: پوشش تحصيلي واقعي دانش آموزان مازندران در مقطع ابتدايي به 18/99، در دوره راهنمايي به 22/93 و در مقطع دبيرستان به 8/78 درصد رسيد كه اين مهم بيانگر جهش بي نظير در دستيابي به آرمان‌هاي انقلاب در عرصه تعليم و تربيت است.

عباسپور به افزايش شمار آموزشگاه‌هاي مقاطع مختلف تحصيلي از 3 هزار و 783 واحد كالبدي در سال 57 به 6 هزار و 234 واحد در سال تحصيلي 88-87 اشاره و خاطر نشان كرد: آموزش و پرورش مازندران با پيگيري سياست‌هاي توسعه مدارانه و شتاب بخشي به روند اجراي برنامه‌هاي محوري دولت نهم در عرصه تعليم و تربيت براي اولين بار و طي دو سال متوالي جايگاه خود را در كنكور سراسري از رتبه دوازدهم به سوم كشوري ارتقا بخشيده است.

وي تصريح كرد: در اجراي قانون برنامه چهارم توسعه و تأمين نيروي انساني مورد نياز بازار كار، مازندران با پيشي گرفتن از ميانگين كشوري در هدايت تحصيلي دانش آموزان پايه‌هاي دوم و سوم متوسطه به شاخه‌هاي فني حرفه اي و كارداني به موفقيت 40 درصدي دست يافت.

وي با اشاره به كسب رتبه سوم كشوري در جشنواره بين المللي فيلم رشد گفت: دانش آموزان مازندراني با دريافت 15 مدال در المپيادهاي علمي كشور در سال 87 رتبه چهارم را بدست آوردند.

عباسپور با اشاره به اينكه با هدف برون سپاري فعاليت‌هاي آموزشي و كاهش هزينه‌هاي مدرسه داري، 546 واحد آموزشي غيرانتفاعي با 65 هزار دانش آموز در مازندران فعالند، خاطر نشان كرد: تجهيز يك‌هزار و 440 آموزشگاه مازندران به سيستم آي تي، راه اندازي اولين مركز ديجيتالي اطلاع رساني و كتابخانه الكترونيكي كشور، راه اندازي پنج مدرسه هوشمند الكترونيكي در مازندران و پيوستن 130 واحد آموزشي به شبكه اينترنت ملي پرسرعت بيانگر عمق تحولات در اين بخش است.

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش مازندران در آزمون سراسري سال 87-86 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي رتبه سوم كشور را كسب كرد، گفت: 273 نفر از دانش آموزان مازندران در كنكور سراسري 87 رتبه زير يك‌هزار كشوري را به‌دست آوردند كه نسبت به سال 86 رشد 41 درصدي داشته است.

عباسپور به راهيابي 82 دانش آموز مازندراني به المپيادهاي علمي جهاني اشاره كرد و گفت: كسب مدال نقره المپياد رايانه جهان در سال 76 توسط ياسر احمدي از ساري، مدال نقره المپياد كامپيوتر كشور چين در سال 79 توسط سيد بهداد اسپهبد از ساري، مدال نقره المپياد زيست شناسي جهان در سال 77 كشور سوئد توسط حسينعلي اصغريان از ساري، مدال نقره المپياد جهاني رياضي در سال 79 توسط علي بابايي از ساري، مدال نقره المپياد رايانه جهان در سال 82 توسط مرتضي زادي مقدم از آمل، مدال نقره المپياد جهاني رياضي در سال 85 توسط سيدجليل كاظمي تبار از بابل، مدال برنز المپياد جهاني رياضي در سال 86 توسط سيدمهيار سفيدگران از بابل، مدال طلا و برنز المپياد جهاني نجوم در سال‌هاي 87 و 86 توسط فراز عنايتي از ساري، كسب رتبه يك كنكور سراسري در رشته‌هاي رياضي، فيزيك و تجربي در دو سال پياپي توسط؛ سيده پريا سعادت از ساري و نويد نادري عليزاده از قائمشهر، كسب بيش از 99 رتبه دو رقمي در كنكور سراسري، كسب 27 مدال كشوري در المپيادهاي علمي در رشته‌هاي مختلف، احراز رتبه اول جشنواره خوارزمي كشور توسط دانش آموزان مازندراني آقايان؛ احسان سرايي، مهدي نژاد قلي، عضويت سهيل نعمتي، محمدجواد اكبري و احسان گرائيلي در رشته رياضي، ايمان عباسپور در رشته شيمي و سهيل احساني در رشته رايانه تيم ملي المپيادهاي علمي كشور از جمله افتخارات دانش آموزان مازندراني در سال‌هاي اخير است.

وي گفت: به‌منظور افزايش پوشش تحصيلي در راستاي سياست عدالت آموزشي 72 مركز آموزش از راه دور با تحت پوشش قرار دادن 10هزار و 168 دانش آموز بازمانده از تحصيل تأسيس شده است.

عباسپور اشتغال به تحصيل 4 هزار و 209 دانش آموز نخبه در10 مركز آموزش استعدادهاي درخشان مازندران را مهم دانست و افزود: با افزايش ميزان فعاليت‌هاي تحقيقاتي شمار دانش آموزان پژوهشگر از سه هزار و 916 نفر در سال 57 به 19 هزار و 733 نفر در سال تحصيلي جاري رسيده است.

وب به راه اندازي 80 واحد آموزشي شبانه روزي و جذب 9 هزار و 190 دانش آموز اشاره و تصريح كرد: تراكم جمعيت دانش آموزي در كلاس‌هاي درس از 44/36 درصد در سال 57 به 55/20 درصد در حال حاضر رسيد.

معاون آموزش و نوآوري سازمان آموزش و پرورش مازندران با بيان اينكه 88 دانش آموز خلاق مازندراني موفق به ثبت اختراع خود شده اند، تصريح كرد: كسب مدال نقره توسط تيم اعزامي پژوهشسراي دانش آموزي مازندران در جشنواره اختراعات و ابتكارات مسكو، ارتقاي سطح مسابقات آزمايشگاهي و كارگاهي مدارس مازندران از رتبه 24 به 6 كشور، احراز مقام برتر جشنواره الگوهاي برتر تدريس كشور توسط؛ الهام دربان جعفري از آمل در درس هندسه، كسب رتبه چهارم كشوري در سومين جشنواره توليدات محتواي الكترونيكي توسط؛ نعمت پريچهر از بهشهر و كسب مقام نخست پژوهشسراي دانش آموزي بهشهر در سطح ملي از ديگر موفقيت‌هاي اين حوزه است.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//174 - 174 - 73//www.BornaNews.ir

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 709]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن