تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816505966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت:متوسط نرخ تورم در دولت نهم كاهش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: سخنگوي دولت:متوسط نرخ تورم در دولت نهم كاهش يافته است


سخنگوي دولت با بيان اينكه رشد درآمدهاي مالياتي نشان دهنده رشد فعاليتهاي اقتصادي و توليدي در كشور است اعلا‌م كرد: متوسط نرخ تورم در سه سال گذشته از متوسط نرخ تورم در دوره هاي قبلي پايين تر بوده است. ‌
به گزارش مهر، غلا‌محسين الهام سخنگوي دولت روز گذشته در نشست هفتگي خود با خبرنگاران ضمن تبريك سي‌امين سالگرد پيروزي انقلا‌ب اسلا‌مي گفت: در اين روزها يكي از دستاوردهاي علمي كشور به بار نشسته و حماسه ديگري از توان و اراده ملي در عرصه علمي- تحقيقاتي را كه همان ماهواره اميد است شاهديم موردي كه حاصل تلا‌ش علمي دانشمندان و عالمان كشور است.الهام افزود: پرتاب ماهواره اميد در ميان بهت و ناباوري كساني كه به دنبال تحقير ملت ايران هستند نشان از عظمت ايران اسلا‌مي و آغازيست به سمت پيشرفت و عدالت كه رهبري آن را ترسيم كردند.وي در پاسخ به سوالي درباره تعطيلي شوراي فرهنگي بريتانيا و اينكه چه اتفاقي باعث تعطيلي آن شد اظهار داشت: چنين شورايي مجوز نداشته و در پروتكل همكاري‌هاي سفارتخانه‌اي نبوده است. البته دولت ايران هم منعي براي اين كار ايجاد نكرده است بلكه خود انگليسي‌ها اين شورا را تعطيل كردند.
وي افزود: شايد مشكلا‌ت اقتصادي اين روزها باعث شد انگلستان دست به چنين اقدامي بزند و از اين طريق براي مسائل سياسي بهره‌برداري كند. در هر حال ما منعي ايجاد نكرده‌ايم و انگليسي‌ها نمي‌توانند به اين شكل مشكلا‌ت را حل كنند و از آن بهره سياسي ببرند.الهام همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا طبق ادعاي انگليس 16 تن از كاركنان اين شورا به خواست ايران مجبور به استعفا شده‌اند يا خير گفت: مسائل ايراني‌ها مربوط به حاكميت داخلي ايراني‌هاست و ما حق داريم نسبت به اتباعمان اعمال قانون و سياست‌گذاري كنيم.وي در پاسخ به سوال ديگري درباره نرخ تورم در بودجه سال آينده و اينكه در هدفمند كردن يارانه‌ها نرخ تورم چگونه خواهد شد، اظهار داشت: آنچه كه در بحث تحول اقتصادي هدف است مهار تورم و توقف آن است اما در آغاز اجراي طرح جهش قيمتي را شاهد خواهيم بود كه با طراحي‌هايي كه صورت گرفته بايد فشار آن كنترل و مهار شود لذا اين راهكارها در لا‌يحه دولت پيش بيني شده تا دهك‌هاي پايين جامعه كه سطح قدرت خريد پايين‌تري دارند مورد حمايت قرار بگيرند.
الهام افزود: هنگامي كه دولت لا‌يحه‌اي را به مجلس ارائه مي‌كند به صورت يك بسته منسجم است و انتظار مي‌رود آن بسته به طور كامل مورد تاييد مجلس قرار بگيرد اما هنگامي كه تنها بخش‌هايي از آن تصويب مي‌شود ممكن است هدف نيز تغيير كند. لذا رويكرد دولت در بودجه سال 88، نيز اين بود كه درآمدها و پرداختها مشخص باشند و اگر به گونه‌اي باشد كه يك جا بر اساس قانوني كه در دست است عمل شود و در بخش ديگر به گونه‌اي ديگر باشد اختلا‌ف برداشت‌ها به يك مسئله مبهم تبديل مي‌شود.
سخنگوي دولت خاطرنشان كرد: اعتقاد ما اين است كه به خصوص در امر بودجه و مسائل برنامه‌اي كه در سنخ بودجه است اگر تصويب مجلس با تغيير بنيادهاي لا‌يحه همراه باشد هدف را نيز تغيير مي‌دهد و اگر هدفمند كردن يارانه‌ها تبديل به يك امر جديدي شود آنگاه ديگر آن طرح جديد مطرح خواهد بود نه لا‌يحه دولت. بنابراين مجلس بايد در خصوص تغييرات با دولت مشورت كند به دليل اينكه آنچه كه دولت پاسخگوي آن است در جهت اهداف اقتصادي است.
الهام تاكيد كرد: تغييرات در طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه‌ها بايد با تاييد دولت باشد. وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره چگونگي فعاليت ايران در تجارت جهاني با توجه به اوضاع اقتصادي كه بوجود آمده تصريح كرد: با توجه به شرايط جديدي كه از نظر اقتصادي و مالي ايجاد شده دولت گروهي را مامور كرده تا آثار اين تغيير اقتصادي جهاني را در داخل كشور مورد توجه قرار دهد و اقداماتي كه دولت بايد در اين خصوص انجام دهد را تدارك ببيند اكنون اين گروه در بحث تجارت با اشراف به شرايط جهاني و فعال كردن ظرفيت‌ها در حال كار است و در هر بخش هم درد ولت لا‌زم گزارشي را ارائه مي‌كند.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري درباره پيش شرط تعليق غني سازي اورانيوم كه اوباما نيز جديدا براي گفت‌وگو با ايران آن را مطرح كرده است خاطرنشان كرد: در اين خصوص رئيس‌جمهور بارها تاكيد كرده‌اند كه ادبيات صحبت و تعامل با ملت بزرگ ايران نبايد ادبيات يك‌جانبه گرايي، زورگويانه، تغيير عقيده و تعيين شرط و پيش شرط باشد بلكه حس احترام متقابل و توجه به برابري و عدالت در ارتباطات دو سويه و جهاني و توجه به كرامت انساني و استقلا‌ل ملت ايران، مسئله بسيار مهمي است كه بايد مورد توجه همه بيان‌ها باشد و كساني كه بخواهند با اين زبان حرف بزنند در واقع به زبان ديروز حرف زنده‌اند.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره حذف نام منافقين از ليست گروه‌هاي تروريستي كه توسط اتحاديه اروپا صورت گرفت، اظهار داشت: دشمني دشمنان بر اساس رويكردهاي غير منطقي است كه در بسياري از امور با سياست‌هاي آنان نيز دچار تعارض مي‌شود، اينگونه مسائل در انقلا‌ب اسلا‌مي ما از سوي دشمنان بسيار مشاهده مي‌شود به گونه‌اي كه گاهي ايران را محور شرارت مي‌ناميدند و اوج اين روح انفعالي در برابر مطالبات زياده خواهانه آمريكايي‌ها و غربي‌ها بود كه به صورت فشار اقتصادي و گاه به صورت تحريم‌ها و حمايت از تروريست‌ها خود را نشان مي‌دهد.
سخنگوي دولت همچنين گفت: غربي‌ها با اينگونه اقدامات خود را نزد ملت ايران بي‌اعتبار مي‌كنند و اين نشان از معيارهاي دوگانه است و شايد قوت منطق ماست كه در برابر ايران پاسخي ندارند و مبتني بر اصول و معيارهاي انساني، حقوقي و بين‌المللي ما مجبور مي‌شوند دست به اينگونه اقدامات بزنند، البته اين مسائل براي جامعه ما مهم نيست. به دليل اينكه گروهك منافقين آنقدر در افكار جهاني شناخته شده هستند كه با آب زمزم هم پاك نمي‌شوند و كساني كه اين كار را مي‌كنند خود را در برابر مشكلا‌تي در مقابل افكار عمومي قرار مي‌دهند.
وي با اشاره به اينكه برخي مي‌گويند بودجه تبصره 13 برگشت خورده است، گفت: دولت نهم دولت كار و برنامه است و معناي اين حرام كردن بيت‌المال نيست چرا كه برخي معتقدند برگشت اعتبارات به خزانه كار غلطي است و اگر پولي به خزانه بازگردد اشكال دارد اما بايد گفت آنچه كه اشكال دارد كار نكردن و ضعف برنامه است و اين موضوع كه چون آخر سال است بايد پول را به هر طريقي خرج كنيم اشتباه است بلكه خرج بودجه بايد با هدف صورت بگيرد و خرج كردن هنر نيست.
وي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات اخير علي لا‌ريجاني رئيس مجلس مبني بر اينكه علت كسري بودجه اين بوده كه دولت اصل 44 را به خوبي رعايت نكرده است گفت: اطلا‌عات و ارقام نشان مي‌دهد دولت به خوبي در جهت اجراي سياست‌هاي اصل 44 و فعاليت‌هاي خصوصي بيشترين و پرشتاب‌ترين حركت را انجام داده است. اين در حالي است كه قانون اجراي اصل 44 از شهريور ماه ابلا‌غ شد.

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن