تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805424790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تغيير كد پستي را سريعا به ادارات ثبت احوال اطلاع دهيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تغيير كد پستي را سريعا به ادارات ثبت احوال اطلاع دهيد
رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: ثبت احوال درصدد يكپارچه سازي بانك اطلاعات آمار در كشور است و اين بانك مي تواند آمار جمعيتي را به روز داشته و نيازي به سرشماري جديد نباشد.


محمد ناظمي اردكاني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: تمامي ادارات ثبت احوال در سراسر كشور به تجهيزات فني صدور شناسنامه رايانه اي مجهز و انتظار مي رود تعويض شناسنامه ايرانيان به مرور و طي برنامه اي پنج ساله انجام شود.
وي افزود: صدور كارت هوشمند در حال اقدام و تا سال آينده اجرايي مي شود در شناسنامه مكانيزه نيز برخلاف شناسنامه هاي فعلي كه تمام مشخصات سجلي افراد به صورت دست نويس است
ناظمي اردكاني تصريح كرد: طبق بررسي هايي كه بر روي پايگاه اطلاعات جمعيت كشور انجام شده به ترتيب سه نام اول دختران فاطمه، زهرا، ستايش و نام پسران هم امير علي، ابوالفضل، امير حسين بوده است.
وي اظهار كرد: حداكثر مدت ثبت ولادت درثبت احوال ايران 15 روز، وفات10 روز و ثبت ازدواج و طلاق 15 روز است.
*ثبت وقايع رسمي در كشور ما پيش شرط برخورداري از امتيازات شهروندي است

رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: يكي از شاخص هاي مهم پيشرفت و توسعه يافتگي كشورها را ميزان پوشش وقايع حياتي است و در كشور ما نسبت وقايع رسمي و حياتي در سازمان ثبت احوال پيش شرط شناسايي افراد به عنوان شهروند و برخورداري از امتيازات شهروندي است.
محمد ناظمي اردكاني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: اگر وقايع حياتي به موقع ثبت شوند، آمار جمعيتي كشور به روز مي شود و اين امر براي برنامه ريزي در سطح ملي بسيار مورد نياز است.
وي افزود: با جلب همكاري نهادها و دستگاه هاي زير بط و نيز همكاري مردم بر موانع و محدوديت هاي اين حوزه فائق آمده ايم و امروز وضعيت نسبتا مطلوب و قابل قبولي در حوزه ثبت به موقع وقايع حياتي داريم .
ناظمي اردكاني تصريح كرد: اطلاعات هويتي ايرانيان در اين پايگاه با امنيت بالا حفظ و نگهداري مي شود و مبناي شناسايي افراد در پايگاه اطلاعات جمعيت كشور نيز شماره ملي است.
وي همچنين به استقرار نظام جامع شناسايي ايرانيان كه حاوي اطلاعات كد ملي و كد پستي است، اشاره كرد و تاكيد كرد: اين نظام جامع در قانون مديريت و خدمات كشور تصويب شد و در صورت ايجاد اين نظام جامع ملي، احراز وتصديق و هويت افراد از اين طريق انجام مي شود و در نتيجه از هر گونه جعل و مخدوش شدن هويت جلوگيري خواهد شد.
*تغيير كد پستي را سريعا به ادارات ثبت احوال اطلاع دهيد
رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: از مردم خواست در صورت تغيير نشاني كد پستي جديد را به ادارات ثبت احوال ارائه دهند تا جمعيت به صورت مكان محو اعلام شود.
محمد ناظمي اردكاني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: علاوه بر اينكه هر ايراني با اختصاص يك شماره ملي احساس تعلق خاطر نسبت به كشور خود پيدا مي كند، كد ملي براي شناسايي ايرانيان در محيط هاي مجازي و غير مجازي كاربرد دارد.
وي افزود: زير ساخت هاي صدور كارت ملي هوشمند در حال اجرا است و در 6 ماهه اول سال آينده اين زير ساخت ها آماده مي شوند و با فراهم شدن زير ساختهاي مذكور ، در آينده انتخابات نيز از طريق كارت هوشمند ملي صورت خواهد گرفت.
ناظمي اردكاني تصريح كرد: كارت هوشمند در برنامه پنجم توسعه تكليف شده كه پايليت آن در استان قم است و به دليل فراهم نشدن زير ساخت ها هنوز براي كسي كارت هوشمند ملي صادر نشده است.
وي تاكيد كرد: از ابتداي تشكيل سازمان ثبت احوال تاكنون 120 ميليون سند هويتي در گنجينه هاي اسناد اين سازمان نگهداري مي شوند كه اطلاعات آن بيانگر تاريخ معاصر كشور است.
*صدور شناسنامه مكانيزه تا دو ماه آينده در حال اجراست
مدير روابط عمومي و همكاري هاي بين المللي ثبت احوال كشور گفت: نرخ ولادت در كشور به ازاي هر هزار نفر در سال 18 نفر است كه اين رقم در استان خراسان رضوي 21 نفر است.
مهدي اسماعيلي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: آمار وفات در كشور شش دهم در هزار و در استان خراسان رضوي پنج دهم در هزار است و در حال حاضر ازدواج به ازاي هر هزار نفر 12 نفر است كه اين نرخ در استان خراسان رضوي 2/14 است.
وي افزود: نرخ طلاق در كشور دو در هزار است كه اين نرخ در استان خراسان رضوي بيش از 2/2 در هزار است كه نرخ اين استان بالاتر از كشوري است.
اسماعيلي تصريح كرد: اين امر ناشي از ناهمگوني جمعيتي در شهرستان مشهد و مهاجرت صورت گرفته مي باشد كه دچار اين عارضه شده است.
وي تاكيد كرد: كار صدور شناسنامه الكترونيكي اسناد هويتي سال جاري از طريق پايگاه انجام مي شود كه امكان جعل شناسنامه را در كشور از بين خواهد برد و سازمان ثبت احوال در اين بين به دنبال مكانيزه شدن است و در سطح ملي اين سازمان فرآيند مكانيزه كردن فعاليت هاي خود را ساماندهي كرده است.
وي در پايان اظهار كرد: صدور شناسنامه رايانه اي از جمله اقدامات اين سازمان است كه با مكانيزه شدن، اين سند هويتي از امنيت بالايي برخوردار مي شود و امكان مخدوش شدن و جعل را ندارد./ل

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن