تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813387680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غضنفري: صندوق توسعه ملي از طرح هاي بخش خصوصي در حوزه معدن پشتيباني مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: غضنفري: صندوق توسعه ملي از طرح هاي بخش خصوصي در حوزه معدن پشتيباني مي كند
كرمان - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق توسعه ملي از طرح هاي بخش خصوصي در حوزه معدن پشتيباني مي كند و در زمان حاضر شرايط فعاليت در بخش معدن همچنان پيش روي سرمايه گذاران قرار دارد.


به گزارش ايرنا، "مهدي غضنفري" روز پنجشنبه در آيين بهره برداري از 14 طرح عمراني، صنعتي و معدني در مجتمع مس سرچشمه كه با حضور رييس جمهوري انجام شد، افزود: با حمايت دولت، اميد است، شاهد سرمايه گذاري بيشتري در بخش معدن باشيم.

وي ابراز اميدواري كرد: نتايج اكتشافات، استخراج، فناوري و فراوري معادن به همه توده هاي مردم متصل شود و همه از اين مزايا برخوردار شوند.

وزير صنعت، معدن و تجارت، تصريح كرد: اين موضوع از تاكيدات شخص رييس جمهوري است.

وي با بيان اينكه ايران از نظر حجم استخراج و تنوع معدني در شمار 10 كشور برتر دنيا است، گفت: خوشبختانه ذخاير معدني شناخته شده در كشور شامل 35 ميليارد تن و 22 ميليارد تن ذخيره احتمالي است كه با جمع اين دو گزينه حجم ذخاير معدني كشور به 57 ميليارد تن مي رسد.

غضنفري، افزود: بيش از 750 ميليارد دلار ارزش حجم ذخاير است كه مي توان براي آن برنامه ريزي كرد.

وي گفت: حجم عظيمي از سرمايه گذاري ها، فناوري و اشتغال مي تواند در حوزه معدن شكل گيرد.

وي با بيان اينكه در چند سال گذشته دولت توجه بسيار خوبي به حوزه معدن و صنايع معدني داشته است، گفت: در توليد مس محتوا، ايران رتبه هفتم جهان را داراست.

وزير صنعت، معدن و تجارت، گفت: ايران در توليد سيمان رتبه نهم، در توليد فولاد رتبه 18، سنگ هاي تزئيني رتبه سه و در زمينه توليد سرب و روي رتبه برتر خاورميانه را به خود اختصاص داده است.

وي تصريح كرد: اين موضوع نشان مي دهد، از طريق توجه به معادن مي توان فناوري هاي جديد را به استخدام در آورد و به اشتغال دست يافت.

غضنفري، گفت: بيش از 100 معدن شناخته شده مس در كشور وجود دارد و مجتمع مس سرچشمه با كمك بخش خصوصي در اين معادن سرمايه گذاري مي كند.

وي گفت: ظرفيت توليد فعلي مس 220 هزار تن است كه در كوتاه مدت به 440 هزار تن و بلند مدت به 660 هزار تن مي رسد.

وي ادامه داد: مس يكي از كالاهايي است كه در سطح جهان عرضه آن بيش از تقاضا بوده و در سطح كشور نيز سرمايه گذاري ها خوب است و بايد تلاش كرد تا از قافله عقب نمانيم.

7444/8154/2624/330

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30781977

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن