تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816277807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل‌ ارشاد‌ قم خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل‌ ارشاد‌ قم خبر داد
خبرگزاري فارس: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم گفت: مراسم افتتاحيه نمايشگاه كتاب استاني قم با حضور آيت‌الله سبحاني، استاندار قم و معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، مرتضي اسماعيلي‌طبا در نشست خبري با اصحاب رسانه كه پيش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌كل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامي قم برگزار شد اظهار كرد: نمايشگاه استاني كتاب قم بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي استان است كه از هشتم تا 14 بهمن در فضايي به مساحت هزار و متر در مجتمع امام خميني(ره) قم برگزار مي‌شود.
وي با اعلام اينكه 180 ناشر در اين نمايشگاه شركت خواهند كرد، افزود: هدف از برگزاري اين نمايشگاه تامين نيازهاي علمي، ‌آموزشي، كمك‌آموزشي و ديني اقشار مختلف جامعه است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم با اشاره به 450 ميليون تومان يارانه در نظر گرفته شده در اين نمايشگاه گفت: بازديدكنندگان مي‌توانند با بهره‌گيري از بن‌كارت‌هاي كتاب در مجموع از 40 درصد تخفيف براي خريد كتاب‌هاي مورد نياز خود استفاده كنند.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي يك تحول فرهنگي عظيم در كشور ايران به وجود آورد، افزود: ميزان مطالعه اقشار مختلف مردم در حد اين تحول بزرگ نيست بنابراين برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي مي‌تواند در اين زمينه تاثير مثبتي داشته باشد.
اسماعيلي‌طبا ادامه داد: با احتساب ميزان مطالعه درسي دانشجويان و طلاب،‌ شاخص و سرانه مطالعه در كشور افزايش مي‌يابد اما بايد براي بالابردن آن اقدامات اساسي از جمله برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب صورت گيرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم به برگزاري جشنواره ناشران استان قم به منظور ايجاد رقابت و ارتقاي سطح كيفي آنها اشاره كرد و گفت: بيش از هزار و 100 ناشر در استان قم مشغول به فعاليت هستند و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم در نظر دارد با برگزاري چنين رقابتي موجب افزايش كيفي و كمي چاپ كتاب شود.
وي گفت: جشنواره طليعه ظهور در 19 بهمن در قم برگزار مي‌شود ضمن اينكه نمايشگاه كتاب تخصصي كودك و نوجوان نيز به صورت ملي از 18 تا 24 بهمن در استان قم برگزار مي‌شود.
اسماعيلي‌طبا با بيان اينكه جشنواره ملي انتخاب كتاب سال كودك و نوجوان در 23 بهمن در قم برگزار مي‌شود، افزود: جشنواره منطقه‌اي شعر فجر با حضور استان‌هاي تهران، مركزي و سمنان به ميزباني استان قم در 23 بهمن با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح خواهد شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم با اشاره به برگزاري نمايشگاه كتاب ياديار مهربان از 29 بهمن تا سوم اسفند در قم خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه موجب افزايش تعداد و محتواي كتاب‌هاي موجود در كتابخانه‌هاي مدارس سطح استان مي‌شود.
وي بودجه در نظر گرفته شده براي خريد كتاب توسط مدارس را 600 ميليون تومان دانست و گفت: مديران مدارس سطوح مختلف مي‌توانند با حضور در اين نمايشگاه به تهيه كتاب‌هاي مورد نياز خود اقدام كرده و موجب افزايش غناي كتابخانه‌هاي خود شوند.
اسماعيلي‌‌طبا با اعلام اينكه ستاد هماهنگي فعاليت‌هاي مهدوي در قم شكل‌ گرفته است، افزود: اين كار براي عدم موازي كاري در اين زمينه و نيز هماهنگي برنامه‌هاي در نظر گرفته انجام شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم با اشاره به اعتراض برخي ناشران از زمان برگزاري نمايشگاه كتاب حوزه بيان كرد: اين زمان با ملاحظه چند‌ متغير مختلف از جمله حضور ناشران خارجي و محدوديت زماني آنها در نظر گرفته شده و قابل تغيير نبود و با وجود مصادف شدن با ايام تبليغي و تعطيلي حوزه‌هاي علميه، استقبال خوبي از اين نمايشگاه صورت گرفت به طوري كه زمان آن به 9 روز افزايش يافت.
وي گفت: قم مركز نشر علوم ديني كشور و جهان اسلام بوده و بيش از 10 هزار عنوان كتاب با موضوعات مختلف در طول سال در قم به چاپ مي‌رسد بنابراين ضروري است كه فضاي مناسبي براي تشكيل نمايشگاه‌هاي فرهنگي در نظر گرفته شود.
اسماعيلي‌طبا خاطرنشان كرد: در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان قم، پيوست فرهنگي طرح حرم تا جمكران پيشنهاد شده و مقرر شد كه يك مكان دائمي براي نمايشگاه‌هاي دائمي ويژه محصولات فرهنگي در نظر گرفته شود و اين مسئله حمايت مسئولين استاني را نيز به دنبال دارد ضمن اينكه در مراسم افتتاحيه نمايشگاه كتاب حوزه، آيت‌الله مقتدايي،‌ مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و نيز وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز اين مطلب را مورد تاكيد قرار دادند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم گفت: مراسم افتتاحيه نمايشگاه كتاب استاني با حضور آيت‌الله سبحاني، حجت‌الاسلام موسي‌پور،‌ استاندار قم و نيز معاون حقوقي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.
وي از همه مردم خواست در روزهاي نخست نمايشگاه براي خريد كتاب‌هاي مورد نياز خود اقدام كنند و افزود: موكول كردن اين كار به روزهاي آخر موجب شلوغي بيش‌ از حد و افزايش مشكلات ناشي از اين امر مي‌شود.
اسماعيلي‌طبا با اشاره به برگزاري جلسات نقد و بررسي كتاب در حاشيه برگزاري نمايشگاه كتاب استاني قم گفت: اين كار در ساير نمايشگاه‌هاي كتاب استان قم از جمله نمايشگاه كتاب تخصصي حوزه نيز صورت گرفته و با استقبال خوب بازديدكنندگان روبه‌رو شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم ميزان سرانه مطالعه در كشور را حدود 17 دقيقه بر اساس آخرين سرشماري انجام شده دانست و اظهار كرد: ميانگين سرانه مطالعه در استان قم حدود دو دقيقه بيشتر از شاخص كشوري است.
انتهاي پيام/ج10

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن