تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806429390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوزه مديريت بحران پس از پيروزي انقلاب پيشرفتهاي بسياري داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: حوزه مديريت بحران پس از پيروزي انقلاب پيشرفتهاي بسياري داشته است
رئيس كميته مديريت بحران در پنجمين كنگره بين المللي بهداشت ، درمان و مديريت بحران در حوادث و بلايا گفت : قوانين مديريت بحران قبل از پيروي انقلاب اندك بوده كه پس از پيروزي انقلاب آيين نامه ها و مصوبات بسياري داشته ايم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دكتر جليل عرب خردمند رئيس كميته مديريت در پنجمين كنگره بين المللي بهداشت ، درمان و مديريت بحران در حوادث و بلايا عصر روزگذشته اظهار داشت : در حوزه قوانين حوزه مديريت بحران طي دوران قبل از انقلاب موارد اندكي قانون داشته ايم در حالي كه طي 32 سال پس از پيروزي انقلاب شاهد تصويب قوانين بي شماري در اين عرصه بوده ايم .

وي افزود: پس ازتشكيل سازمان بسيج به فرمان امام خميني (ره ) ، سازمانهاي آمادگي ملي و بسيج غير نظامي در بسيج ملي ادغام شده و در دوران جنگ با بروز مشكلاتي دراين عرصه سازمان بسيج ملي در سپاه ادغام و در نهايت ، پايان سال 59 همه سازمانهاي بحران نظامي، غير نظامي ، طبيعي و دست ساز در سپاه جمع مي شوند عرب خردمند تصريح كرد :در سال 1362 قانون سازمان جهاد سازندگي نوشته شده و سال 65 ستاد ويژه امداد و نجات تشكيل مي شودكه در ادامه اين مسير در سال69 با وقوع زلزله رودبار هيات وزيران وظيفه بازسازي اين محل را به وزير كشور واگذار ميكنند.

وي با اشاره به قانون بودجه سال 70 كه رديف بودجه اي براي حوادث غير مترقبه در نظر گرفته مي شود گفت : در اين سال ستاد حوادث غير مترقبه تشكيل و در مرداد همان سال كميته ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي شكل ميگيرد.

رئيس كميته مديريت بحران اظهار كرد: در سال 1372 هيات وزيران، استانداري را طي 72 ساعت اول بروز حادثه به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور مسئول ميكند

وي ادامه داد : در سال 78 شهرداي تهران مسئول مي شود كه با هماهنگي امور عمران مديريت بحران شهر تهران را طراحي نمايد كه در هيات دولت تصويب و به شهرداري ابلاغ و در خرداد 80 به تصويب مي رسد.

عضويت ايران در مركز آسيايي كاهش بلايا حاصل تلاشهاي بي شمار

دكتر عرب خردمند با بيان اينكه در سال 83 دستگاههاي اجرايي موظف مي شوند كه يكي از معاونين خود را به عنوان نماينده ويژه در بحران مشخص نمايند گفت: ابلاغ قانون تشكيل سازمان مديريت بحران در 5 تير ماه 87 صورت گرفته و اولين كنگره سراسري بهداشت ،درمان و مديريت بحران خردادماه 82 توسط بسيج تشكيل شده است.

رئيس كميته مديريت بحران كنگره با اشاره به وقوع زلزله بم در دي ماه 82 اظهار كرد : طرح جامع امداد و نجات كشور مسئوليت برنامه ريزي در اين كنگره را بر عهده داشته كه پس از آن ستاد راهبري بازسازي بم تشكيل و در ادامه همزمان با برگزاري كنگره دوم كارگروهي طرح توجيهي و پيش نويش قانون ساماندهي امداد و نجات كشور را مورد بررسي قرار ميدهند كه دراين زمينه مركز پژوهشهاي مجلس نيز بررسي اين طرح را پيگيري مي نمايد.

وي با اشاره به قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور در دولت هشتم ادامه داد: متاسفانه سال 85 دولت نهم اين لايحه را پس گرفته و اين سازمان زير نظر وزارت كشور و معاون وزير كشور اغاز به كار مي كند و طبق نظر مجلس قرار مي شود كه به مدت 5 سال به صورت آزمايشي فعاليت نمايد .

دكتر عرب خردمند گفت : طي سالهاي گذشته نيز مصوبات ديگري از جمله تشكيل ستاد خشكسالي ، ستاد مقابله با آنفلوانزاي خوكي ، آيين نامه آمادگي با آثار زيان بار گردو غبار در كشور و... انجام شده كه درنهايت به انجام عضويت ايران در مركز آسيايي كاهش بلايا انجاميده است ./ ع

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن