تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816733086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقاي رئيس جمهور! دغدغه ها راجدي بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آقاي رئيس جمهور! دغدغه ها راجدي بگيريد
محمد سعيد احديان در سرمقاله امروز روزنامه خراسان نوشت:

"آقاي احمدي نژاد در جلسه معارفه رييس سازمان ميراث فرهنگي شركت كرد و در اين جلسه عملكرد مشايي رئيس اسبق اين سازمان را بي نظير توصيف كرد اگر به سايت رسمي رئيس جمهور مراجعه كنيد مي بينيد كه غير از شركت و سخنراني در اين مراسم،افتتاح شبكه نمايش، ثبت جهاني تعزيه، مصاحبه با شبكه تلويزيوني مكزيك، رونمايي از برخي محصولات ايران خودرو، شركت در جشنواره رازي، مصاحبه با روزنامه اي از اكوادور، سفر به آمريكاي لاتين و مراسم معارفه دستيار ويژه ، برنامه هايي بوده است كه از رئيس جمهور در يك ماه گذشته درفضاي رسانه اي مطرح شده است.

اما در همين ايام مردم درگير دغدغه هاي ديگري بعنوان مسائل اصلي شان بودند كه به نظر مي رسد ارتباطي با اين فعاليت هاي رسانه اي شده رئيس جمهور ندارد به چند مثال در اين زمينه اشاره مي كنيم:

*چندين روز متوالي جدالي بين وزارت بازرگاني، گمرك و وزارت صنعت به صورت كاملا رسانه اي در منظر مردم صورت گرفت و در نهايت نيز مشخص نشد كدام بخش از دولت در واردات بي رويه ميوه كوتاهي كرده است كه منجر به از بين رفتن زحمات و سرمايه گذاري بسياري از باغداران شد.

* مدت ها است اخبار متناقضي از نرخ سود سپرده مطرح مي شود شوراي پول و اعتبار چندبار افزايش اين نرخ را تصويب كرد اما هربار گفته شد كه رئيس جمهور مخالف اين افزايش بوده است لذا خبر اين مصوبه تكذيب شد در طول اين مدت نه رئيس جمهور و نه سخنگوي اقتصادي ايشان موضع رسمي دولت را اعلام نكردند و از همه جالبتر بعد از مدت ها حرف و حديث و ابهام، وزير اقتصاد به عنوان سخنگو روز گذشته از مخالف نبودن آقاي احمدي نژاد با اين تصميم سخن گفت و مشخص نشد كه اگر اينگونه است پس دليل اين همه تناقض گويي و تاخير در تصميم گيري چه بوده است؟

*وضعيت توليد كشور- بخوانيد اشتغال- در شرايطي است كه اگر فكري به حال آن نشود نه تنها به ايجاد ۲.۵ ميليون شغل وعده داده شده توسط رئيس جمهور نمي رسيم بلكه بايد منتظر بيكاري هزاران نفر كه پيش از اين شاغل بودند باشيم و روشن است كه بيكارشدن افرادي كه پيش تر شاغل بودند و طبيعتا زندگي و خانواده تشكيل داده اند چه مشكلاتي ايجاد مي كند.

*هدفمندي يارانه ها كه آغازي ستودني داشت و در كارنامه دولت بعنوان نقطه اي درخشان ثبت شد از وضعيتي آشفته رنج مي برد مردم وعده غيركارشناسي ارزان شدن قيمت ها را مطالبه مي كنند و توليد كننده ها ازافزايش هزينه هاي تمام شده خود و ناتواني از ادامه فعاليت خود در صورت عدم افزايش قيمت ها صحبت مي كنند و نه تنها هيچ كس نيست كه تكليف ها را روشن كند (بعنوان مثال وضعيت قيمت شير) بلكه رئيس جمهور بدون آنكه زيرساخت هاي اطلاعات دقيق خانوارها روشن باشد از اجراي مرحله دوم هدفمندي و حذف ده ميليون خانوار صحبت مي كند و بر نگراني ها و دل مشغولي ها مي افزايد.

*قيمت طلا كه داستاني جالب دارد به گونه اي كه اين روزها حتي دانش آموزان دبستاني درباره وضعيت لجام گسيخته قيمت سكه صحبت مي كنند مدتي قيمت ها اضافه مي شود و يك روزناگهان كاهش قيمت ها روبرو است و دوباره افزايش آغاز مي شود و همه متحير مانده اند كه پس اين دولت كجاست و چرا اقدامي نمي كند و ثبات را به بازار سكه بازگرداند و اين سوال هميشه مطرح مي شود كه چرا از آن رئيس جمهور پركار خبري درباره اين مسائل به گوش نمي رسد.

*وضعيت آشفته قيمت ارز نيز همانند قيمت سكه نيازي به توضيح ندارد هنگامي كه مردم اين جمله مشهور آقاي احمدي نژاد كه « دلار ۹۰۰ تومان هم نمي ارزد » را بيان مي كنند لبخندي تلخ به لبانشان نقش مي بندد و اين لبخند وقتي رئيس كل بانك مركزي از وعده هاي جديدش سخن مي گويد به تمسخر مي گرايد ظاهرا مردم به اين باور رسيده اند كه سخنان مسئولين اقتصادي را بايد با "افعال معكوس" تصور كنند.

اولويت هاي كاري رئيس جمهور و دغدغه هاي واقعي مردم

اگر برنامه هاي اعلام شده رئيس جمهور در يك ماه گذشته را كنار دغدغه هاي مردم بگذاريم و با "نگاهي خوشبينانه" - تاكيد مي كنم با نگاهي خوشبينانه- آن را بررسي كنيم نتيجه اي كه ايجاد مي شود اين نكته است كه افكارعمومي - درست يا نادرست- اين احساس را دارند كه دولت يا رئيس ندارد يا رئيس جمهور، خود را درگير كارهاي حاشيه اي كرده است. مردم ديگر نگراني هاي شان را نه تنها در عملكرد بلكه حتي در اظهارات رئيس جمهورشان نمي بينند. مردم شاهدند مدت ها مسئولين دولتي با يكديگر دعواي رسانه اي مي كنند اما فردي كه منتقدان يكي از نقاط ضعفش را انتخاب وزيراني تابع مي دانستند گويي حتي تيتر اول روزنامه ها را يا نمي خواند يا نمي خواهد بخواند و اجازه مي دهد اختلافات رسانه اي وزراي كابينه اش با روح و روان مردم بازي كنند.مردم شاهدند روز به روز بلكه لحظه به لحظه قيمت هاي ارز ساعت مي زند و بالا و پايين مي رود و همزمان مي بينند كه رئيس جمهورشان با پشتوانه ۲۴ ميليون راي تنها ناظر است و بيشتر درگير جلسات افتتاح و معارفه و ثبت جهاني است. مردم وضعيت نابسامان قيمت كالاهاي اساسي را مي بينند و متوجه نمي شوند چرا همچنان عالي ترين مديراجرايي كشور بعنوان مسئول ستاد هدفمندي يارانه ها وضعيت بازار را در نقطه بهينه اش كه هم مصرف كننده و هم توليدكننده كمترين هزينه را بپردازند تثبيت نمي كند. مردم مي بينند مدتي كوتاه بعد از اينكه سرشماري سراسري صورت گرفت و به آن ها اطمينان داده شد از اطلاعات آن ها حراست مي شود سخن از حذف ده ميليون يارانه بگير مطرح مي شود و در نتيجه نسبت به اطميناني كه در پاسخگويي به آمارگيران كرده اند (هرچند به نادرستي) دچار ترديد مي شوند و اين ترديدها و مشاهدات، آن ها را نسبت به توانايي مديران شان "بي اعتماد" مي كند و روشن است كه بي اعتمادي مهمترين آسيبي است كه ايران اسلامي را با آن همه دشمن خارجي تهديد مي كند.

جناب آقاي احمدي نژاد

جناب آقاي احمدي نژاد! شما در كنار نقاط ضعفي كه داشتيد به چند نقطه قوت شهرت پيدا كرده بوديد كه باعث محبوبيت شما شده بود. فعلا كاري به پايبندي ادعاي اعتقاد به مبارزه با فساد اقتصادي شما و باقي ماندن بر روحيه استكبارستيزي تان و تغيير ادبيات تان كه گرفته شده از گفتمان امام بود، ندارم آنچه در اين مقطع زماني مهمتر از همه مسائل است يك جمله است: آقاي احمدي نژاد كشور رئيس جمهوري مي خواهد كه اولويت هايش دغدغه هاي مردم باشد مردم مي خواهند رئيس جمهورشان از «جنس مردم» باشد تا با نگراني هاي آنان نگران شود و با آرامش آنان احساس آرامش كند همان رئيس جمهوري كه از «جنس مردم» بود و حرف هايش و برخي اعمالش نشان از اين داشت كه دغدغه هايش همان دغدغه هاي مردم است.

و سخني با نمايندگان مجلس

در كارنامه مجلس هشتم نقاط قوت فراواني، هم در همراهي و هم در كنترل دولت ديده مي شود اما يكي از نقاط تاريك در كارنامه اين مجلس راي اعتماد مجدد به وزير اقتصاد است و مردم اين روزها كه آشفته بازار وضعيت اقتصادي كشور را مي بينند نمي توانند اين نقطه تاريك را از ياد ببرند مجلس به عنوان نماينده مردم نمي تواند همچنان به وضعيت موجود بي تفاوت باشد يا صرفا به اظهار نظرهاي تهديدآميز برخي نمايندگان بسنده كند. نبايد فراموش كرد كه يكي از دغدغه هاي يكساله اخير رهبري نظام كه بارها برآن تاكيد كردند ضرورت حفظ اعتماد مردم نسبت به مسئولان كشور است اگر رئيس جمهور از سر اولويت بندي نادرست يا غفلت يا... شرايط اقتصادي كشور را به سمتي برده است كه در عمل اعتماد مردم دچار خدشه شده است مجلس به عنوان ناظران منتخب مردم بر عملكرد اجرايي قوه اجراييه نبايد به گونه اي عمل كند كه اين خدشه دامن ديگر قواي كشور و نظام را بگيرد به نظر مي رسد هيچ مصلحت سياسي داخلي و خارجي بالاتر از حفظ اعتماد مردم نيست حتي اگر لازم باشد بعد از نتيجه ندادن پيگيري ها رئيس جمهور در صحن مجلس از طرف نمايندگان مورد سوال قرار گيرد.

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن