تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815981514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در افتتاح هفته ژاپن در ايران مطرح شد: حوزه فرهنگ و هنر مرز جغرافيايي نمي‌شناسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در افتتاح هفته ژاپن در ايران مطرح شد: حوزه فرهنگ و هنر مرز جغرافيايي نمي‌شناسد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

هفته فرهنگي ژاپن در تهران عصر امروز ـ 5 بهمن ماه ـ با حضور سفير ژاپن و جمعي از هنرمندان در خانه‌ هنرمندان ايران آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار بخش هنري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ابتداي مراسم افتتاحيه ـ كين اي چي كومانو ـ سفير ژاپن در سخناني گفت: امروز يكي از افتخاراتم اين است كه به مناسبت هفته‌ فرهنگي ژاپن در ايران باشم.

او يادآور شد: آن زمان كه زلزله، شرق ژاپن را با خاك يكسان كرد، ايراني‌ها با همدلي و همبستگي به آسيب‌ديدگان كشورم كمك كردند و اين فاجعه نشان داد كه ما دو ملت چقدر به يكديگر احساس نزديكي مي‌كنيم.

وي افزود: ‌در گذشته چنين پيوندي ميان ما نبود و هيچگاه نبوده كه ايراني‌ها و ژاپني‌ها تا اين حد در كنار يكديگر احساس نزديكي كنند.

سفير ژاپن در پايان سخنانش برگزاري هفته فرهنگي ايران و ژاپن را باعث تحكيم هرچه بيشتر روابط اين دو كشور دانست و با شعري از مولانا خطاب به ملت ايران« همدلي از همزباني بهتر است» سخنانش را تمام كرد.

در ادامه اين مراسم مجيد سرسنگي ـ مديرعامل خانه هنرمندان ـ در سخناني گفت: خوشحالم كه امروز به بهانه هفته فرهنگي كشور ژاپن در خدمت مردم اين كشور هستيم و اميدوارم اين هفته فرهنگي بهانه‌اي براي ادامه همكاري ميان دو كشور باشد.

وي تصريح كرد: ژاپن و ايران دو كشوري هستند كه به علت شباهت‌هاي فرهنگي با يكديگر پيوند ديرينه‌اي دارند و از زلزله‌اي كه در ژاپن رخ داد تا اندوهي كه بر دل مردمانش نشست، ايراني‌ها با آنها احساس همدلي كردند.

سرسنگي در بخش ديگري از سخنانش بيان كرد: به عقيده من تلاش ما براي برگزاري اين هفته فرهنگي هرچند شايسته بود اما متناسب با پتانسيل هر دو كشور در جهت گسترش روابط فرهنگي نيست. در واقع اين مطلب ما را به آن سو سوق مي‌دهد كه برگزاري يك هفته فرهنگي در سال نمي‌تواند ما را به سوي همكاري‌هاي بيشتر رهنمون كند.

سرسنگي ادامه داد: در دوره جديد فعاليت‌هاي خانه هنرمندان، ارتباط بين‌المللي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. برنامه‌ي آينده ما برگزاري هفته فرهنگي براي كشور هندوستان است. همچنين برگزاري سمينارهاي مشترك از ديگر برنامه‌هاي خانه هنرمندان است.

مديرعامل خانه هنرمندان در بخش ديگري از سخنانش گفت: حوزه فرهنگ و هنر مرز جغرافيايي نمي‌شناسد و مربوط به كشور خاصي نيست و گسترده‌گي فعاليت‌هاي هنري تنها هدف اين خانه است.

به گزارش ايسنا،‌ در بخش ديگري از اين مراسم، عراق‌چي ـ سفير سابق ايران در ژاپن ـ با بيان خاطره‌اي گفت: زماني كه در ژاپن به سر مي‌بردم آنها اسمم را نمي‌توانستند تلفظ كنند و مي‌گفتند،«آراگوچي». اين لغت يعني، سرزمين جديد ابدي. سرزمين ژاپن به راستي برايم يك سرزمين ابدي بود و آنچه مرا بيشتر به سمت اين كشور جذب مي‌كرد، فرهنگش بود كه بسيار شبيه فرهنگ و هنر ايران بود.

وي ادامه داد: اشتراكات فرهنگي زيادي ميان ايران و ژاپن ديده مي‌شود، چرا كه هر دو كشور به معنويت در هنر و مفهوم آن اهميت بسيار مي‌دهند.

در ادامه اين مراسم، مورياما ـ مدير گروه هنري گون ئن تن ـ درباره ذهنيتش پيش از ورود به ايران بيان كرد: متاسفانه به خاطر اطلاعات غلطي كه در مورد كشور ايران از اخبار مختلف پخش مي‌شود هيچ گاه تصوير خوبي از ايران نداشته‌ام. اما وقتي براي اولين بار به اصفهان سفر كردم و رفتار خوب مردم آنجا را ديدم به شدت گريه‌ام گرفت و بسيار افسوس خوردم از اخبار نادرستي كه درباره مردم ايران منتشر مي‌شود.

وي خطاب به ايرانيان گفت : شايد نتوانيم در اين باره كار زيادي براي شما انجام دهيم اما پس از اينكه به ژاپن بازگرديم تا جايي كه بتوانيم درباره كشور ايران با هم وطنانمان صحبت مي‌كنيم كه ايران چه اهالي دوست داشتني‌ دارد.

به گزارش ايسنا‌، نمايش اسلايد هايكو (عكس) اثري از نغمه ثميني و مونا زندي براي حاضران پخش و موسيقي فيلم «اوشين» توسط گروه دوئت پيانو و فلوت در تالار جليل شهناز خانه هنرمندان نواخته شد.

در پايان اين مراسم نيز نمايشگاه آثار هنرمندان ژاپني شامل عكس زلزله و بازسازي آن،‌نقاشي‌هاي گروه هنري «گون ئن تن»،‌ صنايع دستي ژاپن و نقاشي‌هاي كودكانه از مناطق زلزله زده توسط مسئولان ژاپني و مجيد سرسنگي افتتاح شد.

همچنين اجراي «مراسم چاي» نيز بخش ديگري از برنامه‌هاي افتتاحيه‌ي هفته فرهنگي ژاپن در ايران بود.

به گزارش ايسنا،‌ هفته فرهنگي ژاپن در تهران تا يكشنبه ـ نهم بهمن ماه ـ در خانه هنرمندان ايران برپاست و همچنين اجراي خوشنويسي، رقص سنتي ژاپني‌(روي صحنه)،اجراي گل آرايي،‌ اجراي كارگاه گل آرايي‌، كارگاه اريگامي‌ و خوش‌نويسي به همراه مراسم چاي هم در خانه هنرمندان تا پايان اين هفته برپاست.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن