تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820422827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدور شناسنامه از طريق پايگاه تا دو ماه آينده انجام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: صدور شناسنامه از طريق پايگاه تا دو ماه آينده انجام مي شود


خبرگزاري آريا- رييس سازمان ثبت احوال كشورگفت: صدور شناسنامه رايانه‌اي از جمله اقداماتي اين سازمان است كه با مكانيزه شدن ، اين سند هويتي از امنيت بالايي برخور دار مي شود و امكان مخدوش ‌شدن و جعل را ندارد.
به گزارش آريا به نقل ازروابط عمومي سازمان ثبت احوال،محمد ناظمي اردكاني افزود: كار صدور شناسنامه تا دو ماه آينده سال جاري از طريق پايگاه انجام مي شود كه امكان جعل شناسنامه را در كشور از بين خواهد برد.
وي گفت: سازمان ثبت احوال به دنبال مكانيزه شدن است و در سطح ملي اين سازمان فرايند مكانيزه كردن فعاليت هاي خود را ساماندهي كرده است.
وي در اين رابطه به پروژه آرشيو الكترونيكي اسناد هويتي كه از سال گذشته در اين سازمان آغاز شده اشاره كرد و افزود : اجراي اين پروژه به مردم امكان مي‌دهد تا فارغ از محل سكونت خود بتوانند از اقصي‌نقاط كشور خدمات مورد نياز خود را از ادارات ثبت‌ احوال دريافت كنند.
ناظمي اردكاني يكي از شاخص‌هاي مهم پيشرفت و توسعه يافتگي كشورها را ميزان پوشش ثبت وقايع حياتي دانست و اظهار كرد: در كشور ما ثبت رسمي وقايع حياتي در سازمان ثبت‌ احوال پيش ‌شرط شناسايي افراد به عنوان شهروند و برخورداري از امتيازات شهروندي است.
وي با اشاره به موانع و محدوديت‌هايي كه موجب تاخير در ثبت وقايع حياتي مي‌شود، گفت: با جلب همكاري نهادها و دستگاه‌هاي ذيربط و نيز همكاري مردم بر موانع و محدوديت‌هاي اين حوزه فائق آمده‌ايم و امروز وضعيت نسبتا مطلوب و قابل قبولي در حوزه ثبت به موقع وقايع حياتي داريم.
وي به اهميت ثبت وقايع حياتي اشاره كرد و اظهارداشت: اگر وقايع حياتي به موقع ثبت شوند، آمار جمعيتي كشور به روز مي شود و اين امر براي برنامه ريزي در سطح ملي بسيار مورد نياز است.
رييس سازمان ثبت‌احوال كشور در ادامه با اشاره به راه‌اندازي پايگاه اطلاعاتي جمعيتي كشور، اظهار كرد: اطلاعات هويتي ايرانيان در اين پايگاه با امنيت بالا حفظ و نگهداري مي‌شود و مبناي شناسايي افراد در پايگاه اطلاعات جمعيت كشور نيز شماره ملي است.
وي همچنين به استقرار نظام جامع شناسايي ايرانيان كه حاوي اطلاعات كد ملي و كد پستي است، اشاره كرد و گفت: استقرار اين نظام جامع در قانون مديريت خدمات كشوري تصويب شد و در صورت ايجاد اين نظام جامع ملي، احراز و تصديق هويت افراد از اين طريق انجام مي‌شود و در نتيجه از هرگونه جعل و مخدوش شدن هويت جلوگيري خواهد شد.
ناظمي اردكاني همچنين از مردم خواست در صورت تغيير نشاني كد پستي جديد را به ادارات ثبت احوال، ارائه دهند تا جمعيت به صورت `مكان محور` اعلام شود.
وي در ادامه با اشاره به صدور مدارك هويتي نظير شناسنامه و كارت ملي از سوي ثبت‌احوال ، اظهار كرد: علاوه بر اينكه هر ايراني با اختصاص يك شماره ملي احساس تعلق خاطر نسبت به كشور خود پيدا مي‌كند، كد ملي براي شناسايي ايرانيان در محيط‌ هاي مجازي و غيرمجازي كاربرد دارد.
رييس ثبت احوال كشور گفت:كارت هوشمند ملي در برنامه پنجم توسعه تكليف شده كه `پايلت ` آن در استان قم مي باشد و به دليل فراهم نشدن زيرساخت ها هنوز براي كسي كارت هوشمند ملي صادر نشده است.
ناظمي اردكاني افزود: زير ساخت هاي صدور كارت ملي هوشمند در حال اجراست و در شش ماهه اول سال آينده اين زير ساخت ها آماده مي شود .
وي همچنين گفت: با فراهم شدن زير ساخت هاي مذكور،در آينده انتخابات نيز از طريق كارت هوشمند ملي صورت خواهد گرفت .
وي در ادامه اظهارداشت : از ابتداي تشكيل سازمان ثبت‌احوال تاكنون 120 ميليون سند هويتي در گنجينه‌هاي اسناد اين سازمان نگهداري مي‌شوند كه اطلاعات آن بيانگر تاريخ معاصر كشور است.
رييس سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به اهميت مهندسي فرهنگ نام‌گزيني، گفت: اين سازمان با درك اهميت اين موضوع تلاش كرده تا با استفاده از ظرفيت‌هاي ديني و ادبي در اين حوزه ورود و والدين را به انتخاب نام مناسب ترغيب كند.
وي همچنين به آمار و تحولات جمعيتي كشور اشاره كرد و اظهارداشت: نرخ ولادت در كشور به ازاي هر هزار نفر در سال 18 نفر است كه اين رقم در استان خراسان رضوي 21نفر است .
وي آمار وفات را در كشور شش دهم در هزار و در استان خراسان رضوي پنج دهم در هزار اعلام كرد و گفت : در حال حاضر ازدواج به ازاي هر هزار نفر، 12 نفر است كه اين نرخ در استان خراسان رضوي 2/14 است .
ناظمي اردكاني همچنين نرخ طلاق را در كشور دو در هزار اعلام كرد و افزود: اين نرخ در استان خراسان رضوي بيش از 2/2 در هزار است كه نرخ اين استان بالاتر از كشوري است .
وي نرخ طلاق در شهر مشهد را بالاتر از نرخ طلاق در كشور ذكر كرد و گفت:اين امر ناشي از ناهمگوني جمعيتي شهرستان مشهد و مهاجرت صورت گرفته مي باشد كه دچار اين عارضه شده است .

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن