تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821111929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي قانون مديريت خدمات كشوري در توان تامين اجتماعي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اجراي قانون مديريت خدمات كشوري در توان تامين اجتماعي نيست
وزير رفاه و تامين اجتماعي در مراسم افتتاح سرويس‌هاي الكترونيكي نوين بيمه‌اي تامين اجتماعي اعلام كرد: اجراي قانون مديريت خدمات كشوري در توان تامين اجتماعي نيست.


به گزارش روز شنبه ايرنا، "عبدالرضا مصري" با اشاره به اينكه هر آن‌ چه را قانون تصويب كند اجرا مي‌كنيم، گفت: هميشه تامين اجتماعي از منابع خود براي اجراي تعهداتش استفاده مي‌كرد، اما اجراي اين قانون در توان تامين اجتماعي نيست.
وي با بيان اينكه تامين اجتماعي در حال حاضر در نقطه سربه سري قرار گرفته است، افزود: منابع تامين اجتماعي، پاسخگوي حمايت‌هاي تامين اجتماعي نيست، بلكه پاسخگوي بيمه‌هاي اجتماعي است و برابر محاسبات بيمه‌اي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: مبلغي را كه در حال حاضر به بيمه شده و بازنشسته تامين اجتماعي پرداخت مي‌شود، بيشتر از آن رقمي است كه نظام بيمه‌اي دنيا انجام مي‌دهد، لذا اگر دولت كمك كند و بار مالي ناشي از اجراي قانون خدمات را بپردازد، تامين اجتماعي سريعا آن را اجرا مي‌كند.
وزير رفاه در مورد افزايش بودجه وزارت رفاه و تامين اجتماعي در سال آينده، گفت: افزايش بودجه اين وزارتخانه براي سال آينده بيشتر از پنج درصد است، به طوري كه بودجه آن از پنج هزار و 170 ميليارد تومان امسال به شش هزار و 200 ميليارد تومان براي سال آينده و آن هم در صورت تصويب افزايش مي‌يابد.
مصري اضافه كرد: احتمالا بيشترين افزايش‌ بودجه‌ها را در سازمان بازنشستگي و بيمه خدمات درماني شاهد خواهيم بود، چرا كه سازمان بازنشستگي بايد تعهدات بازنشستگان براي سال آينده را انجام دهد.
به گفته وي، اعتبار سازمان بازنشستگي در سال جاري براي شش ماه از سال در نظر گرفته شده بود كه سال آينده اين اعتبار بايد براي يك‌سال لحاظ شود كه بودجه اين سازمان حدود دو هزار ميليارد تومان براي سال آينده افزايش يابد.
مصري ادامه داد: پس از سازمان بازنشستگي كشوري، بيشترين افزايش بودجه در ميان دستگاه‌هاي متبوع وزارت رفاه را در سازمان بيمه خدمات درماني و سپس ساير دستگاه‌هاي زيرمجموعه وزارت رفاه و تامين اجتماعي شاهد خواهيم بود.
وي در خصوص پرداخت سود سهام عدالت به مددجويان،گفت: اين سود هم‌اكنون در حال توزيع است و ممكن است برخي شركت‌ها سود سهام را دير به حساب مددجويان واريز كنند.
وزير رفاه در پاسخ به خبرنگاري كه درباره ماده 13 لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها پرسيد، با بيان اين كه اين ماده در مجلس است، گفت: زماني كه قانون شد، تكليف مي‌شود و هر آن چه را كه قانون بگويد همان عمل مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا دولت موافق آن است يا خير، افزود: دولت لايحه‌اي داده است و با لايحه خود موافق است، اما تصميم نهايي در مجلس گرفته مي‌شود.
وزير رفاه و تامين اجتماعي در خصوص اينكه آيا دولت موافق حذف اين ماده است يا خير؟ گفت: شرايط را بايد سنجيد، اگر هدفمند كردن يارانه‌ها صورت گيرد، اين ماده حذف مي‌شود و اگر هدفمند كردن صورت نگيرد، اين ماده بايد به قوت خود باقي بماند، چرا كه مابه‌التفاوت بايد تامين شود كه اين نظر شخصي من است و نظر مجلس مهم است.
مصري نظام اداري كشور را به دو نوع ارائه سيستم بر حسب وظيفه و ارائه سيستم بر حسب مسووليت تقسيم كرد و گفت: در نظام وظيفه‌اي، ما در اختيار بروكراسي اداري هستيم و فرد بايد خود را با سيستم اداري مطابقت دهد.
وي با بيان اين كه در اين نوع سيستم، كرامت انسان‌ها مطرح نيست، تصريح كرد: اين در حالي است كه در سيستم مسووليت‌مداري، مسوولان به خواسته ارباب رجوعان جامه عمل مي‌پوشانند كه اين امر در تامين اجتماعي و با مقدم شدن بيمه‌شدگان در حال اجراست.
مصري با اشاره به راه‌اندازي سيستم نوين بيمه‌اي به جزيره‌اي عمل كردن شعب تامين اجتماعي در گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر اين شعبه‌ها به صورت آنلاين با هم ارتباط برقرار كرده و اطلاعات روزمره آن‌ها قابل اعتماد است.
مصري يادآور شد: تامين اجتماعي براي اتمام پروژه‌هاي فيزيكي خود در گذشته دچار مشكل شده بود، اما امروز شاهد تسريع در پيشرفت پروژه‌ها اين سازمان هستيم، به طوري كه در دهه فجر امسال20 پروژه از پروژه‌هاي تامين اجتماعي افتتاح شد.
وي به رقم بالاي بيمه شده‌ها در دو سال گذشته و ثبت ركورد آن‌ها در بانك اطلاعات ايرانيان يعني وارد شدن يك ميليون و 800 بيمه شده جديد اشاره كرد.
وزير رفاه و تامين اجتماعي به ارائه 9 ميليون سبد كالا به همين تعداد نيازمند و مددجوي تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي و همچنين نيازمندان غيرتحت پوشش شناسايي شده در پايان بهمن ماه جاري اشاره كرد و گفت: با اختصاص 100درصد از اعتبار 325 ميليارد توماني اين امر، بن‌ها با سرانه 36 هزار نفر تومان در اختيار نيازمندان و مددجويان قرار مي‌گيرد.
مصري با بيان اين كه سرانه اين بن‌ها نسبت به سال گذشته چهار هزار تومان افزايش دارد، گفت: به هر خانوار پنج نفره، حدود 180 هزار تومان بن ارائه مي‌شود كه آن‌ها با مراجعه به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مي‌توانند ارزاق و كالاهاي مورد نياز خود را خريداري كنند.
وي با بيان اين كه نيازي نيست تا اين خانوارها بن‌ها را به صورت يك جا خرج كنند، در مورد توزيع سبد كالاي ماه مبارك رمضان مددجويان كه قرار بود با سرانه 30 هزار تومان براي هر خانوار در ماه رمضان ارائه شود، اظهار داشت: هنوز مشكل مربوطه بين معاونت برنامه‌ريزي‌ و نظارت راهبردي رياست جمهوري و خزانه حل نشده و دولت براي رفع آن، دستور موكد داده كه در اين صورت، ارائه اين سبد نيز هم چنان به قوت خود باقي است.
مصري گفت: با اجراي بيمه پايه ايرانيان هيچ محدوديتي براي كسي ايجاد نشده و به جاي آن كه كارت بستري شهري به يك فرد بدهيم تا تنها حق بستري شدن داشته باشد، با اجراي بيمه پايه ايرانيان هم اكنون خدمات سرپايي نيز به وي ارائه مي‌شود.
وزير رفاه افزود: يعني به جاي ارائه كارت بستري شهري، دفترچه درمان به فاقدان پوشش بيمه‌اي ارائه مي‌شود.
وي با بيان به اين كه افراد براي دريافت كارت بستري شهري بايد تاييديه‌اي مبني بر نيازمند بودنشان مي‌آورند تا كارتشان صادر شود، تاكيد كرد: اگر الان هم اين تاييديه را بياورند، دفترچه براي آن‌ها صادر مي‌شود. از طرف ديگر20 درصد خدمات ارائه شده مربوط به خدمات درماني بستري و 80 درصد خدمات درماني سرپايي است، لذا آن سيستم (كارت بستري شهري) غلط بود.
9105//1348

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن