تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816780362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سال آينده ايران گوشت مرغ صادر مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: از سال آينده ايران گوشت مرغ صادر مي‌كند
جام جم آنلاين: "سيدنظام الدين سجادي" معاون امور دام وزارت جهادكشاورزي از برنامه صادرات گوشت مرغ از ايران به ساير كشورهاي جهان از ارديبهشت آينده خبر داد. وي گفت كه ايران به مرحله توليد مازاد بر مصرف در زمينه توليد گوشت مرغ رسيده است و در اولين مرحله، 30 هزارتن مرغ صادر خواهد كرد.


به گزارش ايرنا، سجادي امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ توليد محصولات بخش دام و طيور كشور امسال با گذشتن از مرز 12 ميليون تن، حد نصاب جديدي از خود برجاي مي گذارد و ما با مازاد توليد در زمينه برخي محصولات از جمله گوشت مرغ مواجه هستيم.

به گفته سجادي، اين ميزان گوشت مرغ توسط تشكل هاي خصوصي فعال صنعت طيور صادر مي شود و وزارت جهاد كشاورزي از هيات وزيران خواسته است كه براي فراهم كردن بستر مناسب جهت صادرات گوشت مرغ، عوارض صادراتي اين محصول (حدود هفت هزار ريال به ازاي هر كيلوگرم) را حذف كند.

معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي همچنين از ذخيره سازي مناسب توليدات زيربخش دام و طيور ازجمله گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ توسط شركت پشتيباني امور دام خبر داد و تصريح كرد: اين ميزان ذخيره سازي تاكنون سابقه نداشته است.

گوشت عيد تامين است

سجادي اطمينان داد: مردم در ايام عيد با مشكلي از نظر عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ مورد نياز مواجه نخواهند بود و اين محصولات، به هر ميزان كه در بازار تقاضا وجود داشته باشد ، در اختيار مصرف كنندگان قرار خواهد گرفت.

اين مقام مسئول با بيان آنكه هم اكنون تمام سردخانه هاي شركت پشتيباني امور دام و حتي سردخانه هاي متعلق به بخش خصوصي مملو از ذخاير گوشت مرغ و گوشت قرمز است، اظهار داشت: با اين وجود، وزارت جهاد كشاورزي براي خريد توليد مازاد دامداران به هر ميزان آمادگي دارد.

معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي افزود: حجم ذخاير مواد پروتئيني كشور به اندازه اي است كه اين وزارتخانه آماده است در صورت اعلام كالا برگ (بن )‌ويژه از سوي دولت، نسبت به تامين كالا اقدام كند.

به گفته سجادي، توليد محصولات زيربخش دام و طيور در سال جاري با وجود خشكسالي بي سابقه از وضعيت مناسبي برخوردار است و پيش بيني مي شود در سال جاري 892 هزار تن گوشت قرمز، يك ميليون و 507 هزار تن گوشت مرغ، 727 هزار تن تخم مرغ، هشت ميليون و 914 هزار تن شير خام و 9/37 هزار تن عسل در كشور توليد شود.

دستاوردهاي انقلاب در بخش گوشت

معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي با بيان آنكه مجموع توليدات زيربخش دام و طيور از سه ميليون و 300 هزار تن در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي با بيش از 5/3 برابر افزايش از مرز 11 ميليون و 350 هزار تن در پايان سال گذشته فراتر رفته است، ابراز اميدواري كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته و با همت توليدكنندگان، رشد توليد محصولات دام و طيور در سال هاي آينده نيز تداوم داشته باشد.

سجادي همچنين از كاهش وابستگي ايران به واردات مواد پروتئيني در 30 سال گذشته خبر داد و گفت: در شرايطي كه در اين مدت حجم واردات محصولات مختلف زيربخش دام و طيور از 732 هزار تن به 153 هزار تن كاهش يافته، ميزان صادرات اين محصولات از 850 تن به 88 هزار و 710 تن در پايان سال گذشته افزايش يافته و صادرات اين محصولات در 10 ماهه نخست امسال نيز به 104 هزار و 700 تن رسيده است.

معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي كه به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با خبرنگاران سخن مي گفت، از بهره برداري از يكهزار و 530 پروژه مرتبط با زيربخش دام و طيور در ايام دهه فجر خبر داد و افزود: براي بهره برداري از اين پروژه ها كه براي پنج هزار و 200 نفر اشتغال فراهم مي كند، 2 تريليون و 300 ميليارد ريال اعتبار صرف شده است.

پيامدهاي حذف يارانه ها

سجادي در باره لايحه هدفمند كردن يارانه ها و پيش بيني وضعيت بخش دام و طيور در صورت تصويب و اجراي آن گفت: اين بخش سال ها به دليل استفاده از يارانه هاي پنهان سوخت، از هزينه توليد پايين تري برخوردار بود كه در صورت هدفمند كردن يارانه ها و براي جلوگيري از افزايش هزينه توليد، بايد بهره وري در واحدهاي توليدي افزايش يابد.

معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي با وجود آنكه از رشد بهره وري عوامل توليد در طول برنامه چهارم توسعه و تحقق تمام اهداف بهره وري در زيربخش دام و طيور خبر داد ، اما در عين حال بر لزوم توجه بيشتر به رشد بهره وري در برنامه پنجم توسعه و رسيدن به استاندارد هاي جهاني تاكيد كرد.

به گفته سجادي، بخش دام و طيور در سال هاي گذشته از دستاوردهاي خوبي برخوردار بوده ، اما در عين حال، برخي مشكلات برون بخشي سبب شده است كه اين بخش در استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود كم بهره باشد.

معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي، عدم همكاري سامانه بانكي براي اعطاي تسهيلات مصوب دولت به بخش دام و طيور را ازجمله اين مشكلات دانست و افزود: در شرايطي كه دولت امسال اعطاي 18 تريليون ريال به توليدكنندگان شير خام، گوشت قرمز و گوشت مرغ را تصويب كرده، اما سامانه بانكي در اعطاي اين تسهيلات به توليدكنندگان كم توجهي كرده است.

سجادي اظهار داشت: ارزش مجموع توليدات اين زيربخش سالانه بيش از 110 تريليون ريال است ،‌اما با اين وجود، توليدكنندگان همواره با مشكل كمبود نقدينگي و عدم همكاري سامانه بانكي براي اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش مواجه هستند.

اين مقام مسئول با بيان آنكه وزارت جهاد كشاورزي با تحويل نهاده ها به صورت قرضي و مدت دار، بخشي از مشكلات توليدكنندگان را در اين خصوص برطرف كرده است، ابراز اميدواري كرد: سامانه بانكي از اين پس همكاري بيشنري با توليدكنندگان زيربخش دام و طيور انجام دهند.

سجادي همچنين عدم همكاري كارخانه هاي شير با دامداران را از ديگر مشكلات توليد كنندگان فرآورده هاي دامي بويژه شير خام دانست و گفت: با وجود آنكه قيمت شير خام تابع عرضه و تقاضا است، اما كارخانه ها شير خام را به قيمت واقعي از دامداران خريداري نمي كنند.

وي يكي از راه هاي رفع اين مشكل را ايجاد كارخانه هاي لبني توسط دامداران و تشكل هاي دامداري عنوان كرد و افزود: "محمدرضا اسكندري" وزير جهاد كشاورزي به معاونان صنايع و برنامه ريزي دستور داده است كه براي صدور اين كارخانه ها و اعطاي تسهيلات بانكي، تشكل ها را در اولويت قرار دهند.

ايجاد خانه شير

سجادي همچنين از پيگيري ايجاد خانه شير توسط وزارت جهاد كشاورزي خبر داد و گفت: اين موضوع هم اكنون به صورت جدي در حال پيگيري است و نتايج آن بزودي در قالب يك لايحه يا طرح در مجلس مطرح خواهد شد.

معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به واردات حجم عمده اي از كره مورد نياز كشور ، گفت: اگرچه مجموع صادرات فرآورده هاي لبني بيش از حجم واردات است، اما وزارت جهاد كشاورزي براي كاهش وابستگي به واردات كره برنامه هايي ازجمله افزايش چربي شيرهاي توليدي را در دستور كار خود قرار داده است.

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن