تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805558881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه هاي ديدار لاريجاني با ايرانيان مقيم مونيخ


واضح آرشیو وب فارسی:الف: حاشيه هاي ديدار لاريجاني با ايرانيان مقيم مونيخ
رئيس مجلس شوراي اسلامي كشورمان با جمعي از ايرانيان مقيم مونيخ ديدار و گفتگو كرد كه اين ديدار حاشيه هاي جالبي داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به آلمان، دراين ديدار كه جمعه شب به وقت مونيخ در هتل هيلتون اين شهر برگزار شد ابتدا علي لاريجاني در سخناني به بيان مطالبي پرداخت و سپس تعدادي از حاضران با رئيس مجلس كشورمان به صورت رو در رو و صميمانه گفتگو كردند.

يكي از ايرانيان مقيم مونيخ از رئيس مجلس شوراي اسلامي سئوال كرد كه چرا زمينه سرمايه گذاري ايرانيان مقيم خارج در ايران فراهم نمي شود كه لاريجاني در اين رابطه گفت: سياست ما همين است و بخصوص با اجرايي شدن سياست هاي اصل 44 به اين سمت حركت مي كنيم ، اما قبول داريم بوروكراسي طولاني باعث ايجاد موانعي شده است كه بايد آرام آرام و به مرور اين اشكالات سامان داده شود.

لاريجاني همچنين در پاسخ به سئوال ديگري در مورد ظرفيت تحصيل كرده هاي ايراني خارج از كشور گفت: دليلي ندارد ما از اين ظرفيت استفاده نكنيم و در مجلس نيز هم اگر پيگيري لازم باشد انجام مي دهيم.

در ادامه اين مراسم فردي از ميان جمعيت درخواست مطرح كردن سئوالي داشت و زماني كه ميكروفن دراختيار او قرار داده شد مشخص شد او يكي از خبرنگاران رسانه هاي خارجي است و در اين ديدار فرصتي براي طرح سئوال درباره مسائل هسته اي ايران يافته است كه لاريجاني بعد از پايان سئوال كه به زبان انگليس مطرح شد، با خنده گفت: بنا بود امشب ايرانيان اينجا باشند كه اين گفته باعث خنده حاضران شد.

لاريجاني در ادامه گفت: بگذاريم در اين جا به مسائل ايرانيان رسيدگي كنيم؛ چون در اين دو روز مرتب در مورد مسائل هسته اي مصاحبه داشته ايم .

يكي ديگر از ايرانيان مقيم مونيخ از نبودن پرواز مستقيم ميان ايران و مونيخ انتقاد كرد و بعد از پايان سئوال او حاضران به شدت اين اظهار نظرش را مورد تشويق قرار دادند كه لاريجاني در اين باره گفت: گويي دست بر دل همه گذاشته ايد.

لاريجاني ازعليرضا شيخ عطار سفيرايران درآلمان خواست در اين رابطه توضيح دهد كه شيخ عطار بيان داشت: ايران اير اعلام كرده كه پرواز مستقيم از مونيخ به تهران مقرون به صرفه نيست ؛ اما ما با استدلال اين نظر را رد كرده ايم؛ چون به قدر كافي ايراني درمونيخ حضور دارد و اگر ايران اير اعلام كند كه اين پرواز را برپا نمي كند، ماهان اين ظرفيت را دارد كه پرواز مستقيم ازمونيخ به تهران و بالعكس بر قرار كند.

لاريجاني از حميد رضا حاجي بابايي عضو هيئت رئيسه مجلس كه در اين سفر او را همراهي مي كند خواست اين موضوع در مجلس پيگيري شود.

درادامه اين مراسم زماني كه چند نفر از حاضران دست خود را به نشانه سئوال بلند كرده بودند، لاريجاني با خنده گفت : اصراري به سئوال نيست چون شامتان يخ مي كند.

يكي از زنان ايراني مقيم مونيخ كه خود را كارشناس علوم سياسي معرفي كرد، خواستارداشتن ارتباط بيشتر براي انتقال سياست هاي ايران به مردم آلمان و انعكاس اين ديدگاهها بود كه لاريجاني در اين رابطه بيان داشت: سفارت ايران مي تواند جلسات مستمري با ايرانيان مقيم آلمان داشته باشد تا مسائل سياسي و جاري براي آنان توضيح داده شود ، بي شك اين نقيصه بر طرف مي شود.

يكي ديگراز حاضران كه به زبان فارسي صحبت مي كرد خطاب به لاريجاني گفت اگر شما قصدتان از دستيابي به انرژي هسته اي برق و انرژي است چرا به سمت انرژي هاي پاك نمي رويد كه هيچ نگراني هم در مورد احتمال ساخت سلاح هسته اي در آن وجود ندارد.

لاريجاني درپاسخ به اين سئوال با بيان اينكه سئوال درست ودقيقي است بيان داشت: براي دستيابي به ديگر انرژي ها مانند بادي وخورشيدي كار شده است، اما توجه داشته باشيد كه ايران 70 ميليون نفر جمعيت دارد رشد ما هم كم نيست بر اساس محاسبات اوليه ما به 20 هزارمگاوات برق نياز داريم و اگر از برق هسته اي خود را محروم كنيم با آن انرژي هاي ديگر هم نمي توانيم نياز كشور را بر طرف كنيم .

رئيس مجلس كشورمان خطاب به فرد سئوال كننده ياد آور شد : اگر انرژي هسته اي خيلي بد است چرا فرانسوي ها 80 درصد برقش از طريق هسته اي تامين مي شود.

در اين هنگام فرد سئوال كننده مجددا از بين جمعيت گفت: درباره احتمال حركت ايران به سمت سلاح هسته اي چه جوابي به غربي ها مي دهيد كه لاريجاني گفت: جواب كه مي دهيم .

وي اضافه كرد: ما روي پلوتونيوم كار نمي كنيم و خود غربي ها هم مي دانند و بازرسانشان هم به ايران سركشي مي كنند ، ضمن اينكه درصد غني سازي ما 4 درصد است و بيش از آن نياز نداريم در حالي كه براي سلاح هسته اي به اورانيوم با غناي 90 درصد نياز است.

لاريجاني ادامه داد: غربي ها حرف زور به ما مي زنند و كساني به ما مي گويند كه نبايد انرژي هسته اي داشته باشيد كه خودشان بمب هسته اي دارند.

لاريجاني تاكيد كرد: ما به سمت سلاح اتمي نمي رويم و اين را هم قبول نداريم و معتقديم اين سلاح ها در عرصه امروزي قابل استفاده نيست و بازدارندگي هم ندارد.

درادامه اين مراسم يكي ديگر از زنان ايراني مقيم مونيخ كه خود را از فعالان اجتماعي زنان معرفي كرد با هيجان خاصي خطاب به لاريجاني گفت: چرا ما در پارلماني ايران نتوانسته ايم به جايي برسيم كه نصف خانم ها و نصف آقايان باشند. وي همچنين گفت: آقاي لاريجاني ما از شما مي خواهيم كه آزادي و حقوق زنان را در ايران بيشتر رعايت كنيد .

لاريجاني در اين باره با خنده گفت: الان در كشور ما وضع طوري است كه خانم ها بايد رعايت حقوق آقايان را بكنند كه اين گفته با خنده حضار و تشويق آنان مواجه شد.

لاريجاني اضافه كرد: 60 درصد دانشگاهها را خانمها گرفته اند و براي حضور خانم ها در مجلس هم مشكلي وجود ندارد و اگر تعداد نماينده هاي زن بيشتر باشد، خوب است اما نمي توانيم دستوربدهيم كه خانم ها در مجلس عضو شوند؛ بلكه بايد راي بياورند.

فرد سوال كننده بار ديگر به آرامي و زير لب گفت: در ايران ديد مردان به زنان بد است كه لاريجاني در اين باره گفت: پس بايد آمپولهايي درست كنيم و به مردها بزنيم تا ديدشان عوض شود كه اين گفته لاريجاني نيز باعث خنده حاضران شد.

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن