تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813239326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه وخواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه وخواندني
افزايش آمار صدمات سر و صورت ناشي از تصادفات رانندگي است

رييس انجمن جراحان دهان، فك و صورت گفت:عدم رعايت نكات ايمني و بي توجهي به قوانين رانندگي موجب افزايش صدمات سر و صورت ناشي از تصادفات رانندگي در ايران شده است.
دكتر "حسين مرتضوي" در آستانه برگزاري پنجمين كنگره بين المللي انجمن جراحان دهان، فك و صورت كه 23 تا 25 بهمن ما برگزار مي شود، گفت: بي توجهي به مقررات رانندگي، فرسودگي وسايل نقليه، جاده هاي نامناسب ، عدم استفاده از كلاه ايمني، كمربند و كيسه هوايي منجر به افزايش صدمات سر و صورت بر اثر تصادفات شده است.
وي گفت: ايران در مقايسه با برخي از كشورهاي دنيا، بيش از پنج برابر با صدمات ناحيه سر و صورت ناشي از تصادفات رانندگي مواجه است كه با توجه به جمعيت آن، آمار بالايي است.
رييس بخش جراحي فك و صورت دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: بازسازي و ترميم شكستگي هاي سر و صورت و بازگشت فرد به مصدوم به زندگي عادي، مستلزم صرف هزينه هاي سنگين درماني و وقت بسياري است. وي تصريح كرد: به نظر مي رسد برخي از افراد جامعه و به خصوص بعضي از جوانان به طور ناآگاهانه كمر به قتل خود و سايرين بسته اند و بي مهابا از وسيله نقليه خود به عنوان وسيله اي در جهت شتاب بيشتر براي مصدوم و مجروح شدن استفاده مي كنند. دكتر مرتضوي با اشاره به برگزاري پنجمين كنگره بين المللي انجمن جراحان دهان، فك و صورت ايران گفت: يكي از محورهاي مهم اين كنگره بين المللي بحث تروما و آسيب هاي سر و صورت ناشي از حوادث به ويژه تصادفات رانندگي است. پنجمين كنگره بين المللي انجمن جراحان دهان، فك و صورت از 23 تا 25 بهمن ماه در هتل المپيك تهران برگزار مي شود.

ميوه هاي قرمز رنگ باعث تقويت بينايي مي شود

يك متخصص چشم ، مصرف ميوه هاي قرمز رنگ مثل گوجه فرنگي را در تقويت بينايي و سلامت چشم مفيد دانست. دكتر هرمز شمس در گفت و گو با سلامت نيوز اظهار داشت : هر نوع ميوه و سبزي براي سلامت چشم مفيد است اما استفاده از ميوه هاي قرمز رنگ نقش مهمي در حفاظت سلولهاي شبكه اي چشم دارد. وي درباره تصور عامه درباره نقش هويچ در تقويت بينايي گفت : البته اين مساله داري منطق علمي است و مصرف اين ميوه و هر مواد غذايي كه داراي ويتامين A باشد براي متابوليسم چشم لازم و مفيد است اما معجزه نمي كند.رئيس انجمن چشم پزشكان ايران گفت : بسياري از مردم براي درمان عفونتهاي چشمي از چاي براي شستشو استفاده مي كنند اما بايد دقت كنند كه اگرچه چاي خاصيت ضد عفوني كننده دارد اما حتما بايد چاي تازه و بدون عطر باشد.وي خاطر نشان كرد : تنبلي چشم ، آب سياه ، بيماري آب مرواريد، ، و شب كوري شايع ترين نوع بيماريهاي چشم در كشور هستند . به گفته وي استفاده از عينك هاي مطالعه استاندارد حتي براي چشم هاي سالم هم مفيد است.

دومين سمينار ملاحظات دندانپزشكي در بيماران خاص برگزار مي شود

دومين سمينار ملاحظات دندانپزشكي در بيماران خاص و سيستميك 14 تا 16 اسفند ماه در تهران برگزار مي شود. به گزارش ايرنا از مركز پزشكي خاص، شركت در اين سمينار براي دندانپزشكان عمومي و متخصص، پزشكان عمومي و متخصصين داخلي از اميتاز بازآموزي برخوردار است. در اين نشست علمي 40 سخنراني در خصوص معرفي بيماري و مراقبت هاي دندانپزشكي بيماران تالاسمي، هموفيلي، دياليز، پيوند، سرطان، ديابت، ام اس، صرع، ناهنجاري هاي سر و گردن، فشار خون، بيماري هاي قلبي و عروقي و مراقبت هاي دندانپزشكي و درمان بارداري، سالمندي ، دندانپزشكي بيمارستاني و تداخلات دارويي ارايه مي شود. همچنين در اين سمينار ميزگردهاي پرسش و پاسخ و سخنراني با موضوع سرطان، شامل سرطان هاي دهان، سر و گردن، مراقبت هاي دندانپزشكي، شيمي درماني ، راديوتراپي و ملاحظات دندانپزشكي و علايم دهاني سرطان برگزار مي شود. ساير ميزگردهاي اين سمينار شامل بارداري، كليوي، ديابت، تالاسمي، ام اس، بيماران رواني مبتلا به صرع، بيماران با شكاف كام و لب، بيماران عفوني، بيماران قلبي و عروقي و ناهنجاري هاي سر و گردن است. سمينار سه روزه ملاحظات دندانپزشكي در بيماران خاص و سيستميك باهمت مركز پزشكي خاص و با همكاري دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از 14 تا 16 اسفند ماه برگزار مي شود.

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن