تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820098832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم افتتاح سالن تجاري پايانه مرزي نوردوز/ارمنستان خواستار گسترش روابط با ايران شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در مراسم افتتاح سالن تجاري پايانه مرزي نوردوز/ارمنستان خواستار گسترش روابط با ايران شد
تهران- خبرگزاري كار ايران
همزمان با دهه مبارك فجر سالن تجاري پايانه مرزي نوردوز با زيربناي 2هزار و 986متر مربع و در 2طبقه افتتاح و به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايلنا، اسماعيل غلامي معاون حمل ونقل سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌‏اي در مراسم افتتاح اين پايانه، با اشاره به موقعيت ويژه جمهوري اسلامي ايران به عنوان دروازه رونق حمل ونقل و ترانزيت منطقه گفت : اين پايانه يكي از حلقه هاي مهم ترانزيت و تجارت در اين منطقه جغرافيايي است كه نقش مهمي در ساماندهي و تسهيل عبور و مرور بار و مسافر ميان دو كشور ايران و ارمنستان همچنين كشورهاي ثالث دارد.
وي افزود: موضوع ترانزيت به عنوان يك مزيت نسبي براي كشور ما به شرط مديريت صحيح مي‌‏تواند در چرخه اقتصادي كشور نقش مهمي ايفا كند و مي‌‏تواند نقش ممتاز مبادي ورودي و خروجي كشور و به تبع آن پايانه‌‏هاي مرزي را نشان دهد.
براساس اين گزارش در اين مراسم كه استا نداران آذربايجان شرقي و استان سيونيك جمهوري ارمنستان هم حضور داشتند، استاندار آذربايجان شرقي درخصوص قابليت‌‏هاي ترانزيتي اين استان گفت: اين استان از پتانسيل‌‏هاي بالقوه زيادي برخوردار است كه ترانزيت و حمل ونقل بين المللي يكي از اين قابليت‌‏ها است كه مي‌‏تواند هرساله علاوه بر درآمدهاي ترانزيتي، توسعه تجاري منطقه را نيز تحقق بخشد.
وي همچنين خواستار توسعه روابط با جمهوري ارمنستان شد و ضمن قدرداني از تلاش‌‏هاي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌‏اي در راستاي توسعه ترانزيت بر ضرورت تسهيل عبور و مرور بار و مسافر و ايجاد فضاي مبتني بر ارزش‌‏هاي جمهوري اسلامي ايران براي گردشگران خارجي تأكيد كرد.
براساس اين گزارش استاندار استان سيونيك ارمنستان نيز در اين مراسم ضمن تبريك فرارسيدن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به مسؤولان و مردم ايران، خواستار توسعه روابط دو كشور همسايه ايران و ارمنستان با توجه به نقاط مشترك فرهنگي دو كشور شد.
اين گزارش حاكي است پايانه مرزي نورودوز در زميني به وسعت 8 هكتار طراحي شده كه داراي امكاناتي از قبيل تأسيسات ، سالن مسافري ، ساختمان انتظامات ، موتورخانه ها و محوطه پاركينگ است .
اين گزارش حاكي است نورودوز منطقه اي در 65 كيلومتري شهرستان جلفا در مقابل شهر اگاراك ارمنستان واقع شده است . اين منطقه از لحاظ آب و هوايي جزو نقاط نسبتاً گرم و خشك است كه از اوايل سال 1370 با بازگشايي جاده مرزي و زير سازي و آسفالت اين مسير راه احداث پايانه مرزي نيز در دستور كار قرار گرفت . در اين راستا و براي تسهيل عبور و مرور پل موقت شناور بر روي رودخانه ارس نصب شدو تردد كاميون و مسافران از اين مرز افزايش يافت و در مراحل بعدي كليه امكانات اعم از ساختمان پايانه و بخش هاي جانبي طراحي و احداث شده است .
پايان پيام

كد خبر: 473622

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن