تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815155894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي غرق شدن يك شناور مسافري يك مقام مسوول: براي حل مشكل قيمت‌ها بايد واقعي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در پي غرق شدن يك شناور مسافري يك مقام مسوول: براي حل مشكل قيمت‌ها بايد واقعي شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

تا زماني كه قيمت‌ها در بخش حمل‌ونقل دريايي مسافري واقعي نشود همچنان با مشكل در اين بخش روبرو هستيم، بنابراين دولت براي سرپا ايستادن اين بخش بايد عزم جدي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) عبدالحسين خدري ـ عضو شركت‌هاي حمل و نقل دريايي بار و مسافر ـ درباره دليل بروز سانحه براي يك فروند اتوبوس دريايي در روز اول بهمن ماه اظهار كرد: با توجه به استانداردهاي سازمان بنادر و دريانوردي اين شناورها از ممنوعيت تردد برخوردار بوده‌اند.

وي به پيگيري اتحاديه شركت هاي حمل و نقل دريايي بار و مسافر براي اختصاص تسهيلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دريانوردي براي ساخت شناور اشاره و تصريح كرد: با وجود اين كه بهره اين تسهيلات به صفر رسيده بود اما هيچ استقبالي از سوي دست اندركاران اين بخش براي ساخت شناور و استفاده از شناورهاي جديد صورت نگرفت زيرا درآمد مردم اين منطقه و به ويژه ساكنان جزيره هرمز بسيار پايين است.

خدري با اشاره به اين كه در برخي بخش‌ها حمل و نقل با قايق‌هاي 23 فوتي صيادي صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: پس از خروج اتوبوس‌هاي دريايي مسافربري برخي از فعالان اين بخش اين اتوبوس‌ها را با قيمت پايين خريداري كرده و اقدام به جابه‌جاي مسافر كردند.

عضو شركت‌هاي حمل و نقل دريايي بار و مسافر با اشاره به اين‌كه در گذشته براي حمايت بيشتر وزارت راه و ترابري از اين بخش پيشنهاداتي ارائه داده بوديم، تصريح كرد: تا زماني كه دولت عزم جدي براي كمك به دست اندركاران اين بخش نكند مشكل همچنان وجود خواهد داشت.

وي به پرداخت تسهيلات براي خريد اتوبوس‌هاي درون شهري و برونشهري اشاره و اضافه كرد: اگر دولت بتواند به اين بخش تسهيلات مناسب پرداخت كند بخش حمل ونقل دريايي مسافري بسيار سودده خواهد شد.

خدري با بيان اين‌كه اين اتوبوس هاي مسافربري در مسيرهاي بندرعباس ـ قشم ، بندرعباس ـ هرمز، لافت ـ پهل و ... به كار گرفته مي‌شوند، تصريح كرد: تعداد اين شناورها فقط در مسير گلاوه به خارگ تا حدودي كاهش يافته است.

اين عضو شركت‌هاي حمل و نقل دريايي بار و مسافر افزود:‌ كار در اين بخش براي دست اندركاران اقتصادي نيست و مسافر نيز دائمي نخواهد بود.

خدري گفت: بنا به آخرين اخبار فرد مفقوده شده هنوز پيدا نشده وعمليات جست‌وجو براي يافتن وي ادامه دارد.

اين عضو شركت‌هاي حمل و نقل دريايي بار و مسافر درباره ممنوعيت تردد شناورها به دليل شرايط نامناسب جوي تصريح كرد: بوميان اين منطقه به دليل اين كه كار را به صورت سنتي شروع كرده‌اند و به اصول دريانوردي واقف نيستند از دريا ترس ندارند و معتقدند كه در شرايط سخت واقف خواهند شد و به نظر مي‌رسد اين امر باعث غرق شدن شناور مسافري شده باشد.

وي درباره‌ اين كه اعلام شده درياباني بايد درباره بروز اين سانحه پاسخگو باشد تصريح كرد: درياباني زماني وارد مي‌شود كه تردد بين المللي باشد و مسافر براي خروج نياز به ارائه‌ پاسپورت داشته باشد بنابراين اعلام چنين مواردي فرافكني است و بايد توجه كنيم كه هم ما در برابر بروز چنين سوانحي مسوول هستيم.

خدري درباره تاثير منفي اين سانحه در سفرهاي نوروزي تصريح كرد: به نظر نمي‌رسد كه چنين سانحه‌اي در سفرهاي نوروزي تاثيري داشته باشد چرا كه مردم ما حافظه تاريخي خوبي ندارند و اين سانحه را فراموش مي‌كنند.

اين عضو شركت‌هاي حمل و نقل دريايي بار و مسافرافزود:‌ اگر مردم چنين مواردي را پيگيري مي‌كردند اكنون چنين سوانحي رخ نمي‌داد و دولت از اين بخش بايد حمايت مي‌كرد.

وي بار ديگر بر واقعي شدن نرخ‌ها در اين بخش تاكيد و تصريح كرد: عوامل متعددي مي‌تواند باعث بروز چنين سانحه‌اي شده باشد كه بايد مورد بررسي قرار بگيرد.

به گزارش ايسنا، در حالي كه به دليل طوفان در دريا حركت شناورها و اتوبوس‌هاي دريايي در روز اول بهمن ماه ممنوع شده بود يك فروند اتوبوس دريايي از جزيره هرمز به سمت بندرعباس حركت كرد و دچار سانحه شد.

بر اثر بروز اين سانحه 16 نفر جان خود را از دست دادند و پنج نفر نجات پيدا كردند. همچنين يك نفر از مسافران اين شناور مفقود شده كه جست وجو براي يافتن وي ادامه دارد.

براساس اين گزارش سازمان بنادر و دريانوردي اعلام كرده كه دو هفته قبل از بروز اين سانحه به استاندار هرمزگان درباره ممنوعيت تردد اتوبوس‌هاي دريايي در آب‌هاي اين استان هشدار داده بود اما دست اندركاران اين بخش معتقدند ظرفيت اقتصادي مناسبي براي استفاده از شناورهاي مدرن به دليل قيمت آن‌ها وجود ندارد.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|4|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن